Terecht teleurgesteld?
zaterdag 6 juli 2019 om 06:41
Ik heb even wat inzichten nodig want het lukt mij zelf niet om te relativeren.
Mijn vriend en ik zijn pas een paar maanden samen, zie hem meestal elk weekend en doordeweeks 1 a 2 keer. We wonen op een uur rijden van elkaar.
Dit weekend moet ik werken dus ik zou alleen vrijdagavond komen en niet slapen.
Omdat ik vroeg op moest zouden we een rustig avondje doen en het niet laat maken.
Op een gegeven moment is hij druk met zijn telefoon, ik hoor steeds maar piepjes en vraag wat er is. Niks zegt hij, gewoon wat vrienden.
Na het eten begint hij opeens gejaagd te doen en vaag.
Wat blijkt: hij heeft afgesproken dat wij naar zijn vrienden gaan, 's middags al.
Ik geef aan dat ik moe ben, gewoon een avondje alleen met hem wil zijn en dat ik liever had gehad dat hij dit eerder had overlegd.
Hij begreep het en had spijt, wilde bij mij blijven.
Ik zag aan alles dat hij wel wilde gaan dus ik ben zelf maar weggegaan na een dikke kus en knuffel dat hij maar lekker moest gaan.
Maar ik voel me eigenlijk gewoon 2e keus.
Hij wist langer dat ik zou komen en rustig aan wilde doen dan deze afspraak.
Hij is liever loyaal aan een later gemaakte afspraak met vrienden dan aan mij, al zegt hij dat ik zijn nr 1 ben.
Ik voel me eigenlijk gewoon gekwetst en vraag mij af of dat terecht is of dat ik me aanstel?
Ik heb wel 4 x gezegd dat ik niet maar huis wil, maar het voor hem doe zodat hij niet hoefde te kiezen.
En ergens had ik gehoopt dát hij zonder twijfel voor mij zou kiezen en zijn vrienden zou afbellen.
Maar blijkbaar is hij liever bij hen?
Graag jullie visie hierop.
Mijn vriend en ik zijn pas een paar maanden samen, zie hem meestal elk weekend en doordeweeks 1 a 2 keer. We wonen op een uur rijden van elkaar.
Dit weekend moet ik werken dus ik zou alleen vrijdagavond komen en niet slapen.
Omdat ik vroeg op moest zouden we een rustig avondje doen en het niet laat maken.
Op een gegeven moment is hij druk met zijn telefoon, ik hoor steeds maar piepjes en vraag wat er is. Niks zegt hij, gewoon wat vrienden.
Na het eten begint hij opeens gejaagd te doen en vaag.
Wat blijkt: hij heeft afgesproken dat wij naar zijn vrienden gaan, 's middags al.
Ik geef aan dat ik moe ben, gewoon een avondje alleen met hem wil zijn en dat ik liever had gehad dat hij dit eerder had overlegd.
Hij begreep het en had spijt, wilde bij mij blijven.
Ik zag aan alles dat hij wel wilde gaan dus ik ben zelf maar weggegaan na een dikke kus en knuffel dat hij maar lekker moest gaan.
Maar ik voel me eigenlijk gewoon 2e keus.
Hij wist langer dat ik zou komen en rustig aan wilde doen dan deze afspraak.
Hij is liever loyaal aan een later gemaakte afspraak met vrienden dan aan mij, al zegt hij dat ik zijn nr 1 ben.
Ik voel me eigenlijk gewoon gekwetst en vraag mij af of dat terecht is of dat ik me aanstel?
Ik heb wel 4 x gezegd dat ik niet maar huis wil, maar het voor hem doe zodat hij niet hoefde te kiezen.
En ergens had ik gehoopt dát hij zonder twijfel voor mij zou kiezen en zijn vrienden zou afbellen.
Maar blijkbaar is hij liever bij hen?
Graag jullie visie hierop.
zaterdag 6 juli 2019 om 08:03
Dit.Lucifer2018 schreef: ↑06-07-2019 07:57Ik zou ook geirriteerd zijn als hij gaat afspreken met vrienden terwijl hij een afspraak had met jou, zonder dat dat even te overleggen eerder. Dan raar gaat whatsappen en dan komt de aap uit de mouw.
Daar zou ik wel een punt van maken. Dat je daar geen zin meer in hebt.
Of je spreekt samen wat af en dat is het.
Of hij vraagt even eerder of je zin hebt in wat te doen met die en die. Lijkt me heel normaal.
zaterdag 6 juli 2019 om 08:16
Uuuhhh dames, wat een gezeur. Ok, haar vriend had moeten overleggen. Maar mijn hemel, zodra mijn vrouw begint te redeneren zoals TO in haar OP gaat er bij mij een lampje branden: 'is het weer zo ver'.
Hormonen maken meer kapot dan je lief is
Je vriend wilde graag met jou naar zijn vrienden maar koos, nadat je hem er aan herinnerde dat je moe en vermoeid was, zondere verdere drama voor een rustig avondje met jou. Vervolgens ga jij zitten broeden en ga je alsnog in je uppie naar huis, een keuze die je zegt voor hem te maken. Je geeft hem een kus, een knuffel en vervolgens ben je boos op hem!
Mijn hemel. Arme vriend.
Hormonen maken meer kapot dan je lief is
Je vriend wilde graag met jou naar zijn vrienden maar koos, nadat je hem er aan herinnerde dat je moe en vermoeid was, zondere verdere drama voor een rustig avondje met jou. Vervolgens ga jij zitten broeden en ga je alsnog in je uppie naar huis, een keuze die je zegt voor hem te maken. Je geeft hem een kus, een knuffel en vervolgens ben je boos op hem!
Mijn hemel. Arme vriend.
zaterdag 6 juli 2019 om 08:18
zaterdag 6 juli 2019 om 08:20
zaterdag 6 juli 2019 om 08:20
kadanz schreef: ↑06-07-2019 08:16Uuuhhh dames, wat een gezeur. Ok, haar vriend had moeten overleggen. Maar mijn hemel, zodra mijn vrouw begint te redeneren zoals TO in haar OP gaat er bij mij een lampje branden: 'is het weer zo ver'.
Hormonen maken meer kapot dan je lief is![]()
Mijn hemel. Arme vriend.
Volgens mij zeggen de meeste hier dat het ook vooral aan haar manier van denken en communiceren ligt dat zij zich nu zo voelt. Als iemand zeurt met je uhhh dames..
Mijn hemel.
zaterdag 6 juli 2019 om 08:23
Jullie zijn gewoon in een transitieperiode. De heftigste verliefdheid is voorbij en het aanpassen aan elkaar moet beginnen. Dat is moeilijk voor beiden.
Hij moet er in dit geval aan wennen dat jij weekenddiensten draait en dat er dan niet meer vanzelfsprekend afgesproken kan worden in het weekend.
Jij moet op jouw beurt ook begrijpen dat hij dat niet direct aan zal voelen.
Hij moet er in dit geval aan wennen dat jij weekenddiensten draait en dat er dan niet meer vanzelfsprekend afgesproken kan worden in het weekend.
Jij moet op jouw beurt ook begrijpen dat hij dat niet direct aan zal voelen.
zaterdag 6 juli 2019 om 08:25
Die jongen is 21 en had w.s gerekend op een gezellig avondje uit met zijn vrienden + zijn vriendin.
Ik kan me best voorstellen dat een avond op de bank, onder een dekentje tv kijken en handje vasthouden.. nou niet echt zijn voorstelling was van zijn weekend.
Ik vind dat je je een beetje als een prinsesje gedraagt.
Ik kan me best voorstellen dat een avond op de bank, onder een dekentje tv kijken en handje vasthouden.. nou niet echt zijn voorstelling was van zijn weekend.
Ik vind dat je je een beetje als een prinsesje gedraagt.
zaterdag 6 juli 2019 om 08:45
Verbaast mij niet dat hij nog heel jong is. Komt over alsof hij niet weet hoe hij hier mee om moet gaan. Dat hij met jou een relatie heeft betekent niet dat hij niet soms voor zichzelf mag kiezen. Je zou de boel open kunnen gooien en aangeven dat hij het voortaan beter even kan overleggen. Wat je zegt over op de eerste plaats staan betekent niet dat niets bespreekbaar is noch dat hij niet een keer voor zijn vrienden mag kiezen. Ik zou daar wel duidelijk over zijn want anders heeft hij het idee dat hij nooit voor zichzelf mag kiezen.Druppendekeukenkraan schreef: ↑06-07-2019 07:59Even snel nog, bedankt voor de reacties.
Hij is 21 en ik ben 24.
Ik ben inderdaad niet duidelijk genoeg geweest, mijn fout.
Hij is dom geweest om niet te overleggen maar dit deed hij natuurlijk niet expres en hij baalde daar ook van.
Het is allemaal gewoon een beetje geëscaleerd om niks.
Jullie reacties helpen me wel om dit helder te zien.
Dit was ons eerste leermoment samen, kan gebeuren, nu me eroverheen zetten.
Bedankt nogmaals en ik ga nu werken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 6 juli 2019 om 08:53
Eigenlijk moeten jullie beiden leren om eerlijk en vooral te zeggen wat je graag wil. En wat niet.
Hij met dat afspreken en jij dat je liever had gehad dat jullie samen deze keer een avondje hadden.
Beiden hebben raar en vaag gedaan.
En soms heeft hij ook gewoon zin in een avondje vrienden. Dan sta jij niet ineens op de 2e plaats.
Dat dramaclaim denken moet je echt afleren.
En hij moet eerder zijn mond open doen als hij liever wat anders wil gaan doen dan thuis op de bank hangen.
Hij met dat afspreken en jij dat je liever had gehad dat jullie samen deze keer een avondje hadden.
En soms heeft hij ook gewoon zin in een avondje vrienden. Dan sta jij niet ineens op de 2e plaats.
En hij moet eerder zijn mond open doen als hij liever wat anders wil gaan doen dan thuis op de bank hangen.
zaterdag 6 juli 2019 om 09:04
Ik vind je vriend anders maar een slappe vent.
Stiekem wat afspreken, beetje gaan zitten friebelen op zijn telefoon en als de aap uit de mouw komt de bal bij jou leggen. Natuurlijk had je moeten zeggen: hallo, had je dit niet even eerder kunnen aangeven, voordat ik hier kwam? Aan de andere kant zet hij je te kakken. Als hij jou zo graag wil zien had hij nadat het uitkwam gezegd: 'sorry, dit was niet netjes. Ik blijf bij jou. Ik had gedacht samen naar vrienden te gaan, maar dan blijven we samen. Jij moet tenslotte ook werken morgen.' Nu legt hij de bal bij jou en komt er mooi vanaf. Je hebt je te makkelijk laten afpoeieren.
Stiekem wat afspreken, beetje gaan zitten friebelen op zijn telefoon en als de aap uit de mouw komt de bal bij jou leggen. Natuurlijk had je moeten zeggen: hallo, had je dit niet even eerder kunnen aangeven, voordat ik hier kwam? Aan de andere kant zet hij je te kakken. Als hij jou zo graag wil zien had hij nadat het uitkwam gezegd: 'sorry, dit was niet netjes. Ik blijf bij jou. Ik had gedacht samen naar vrienden te gaan, maar dan blijven we samen. Jij moet tenslotte ook werken morgen.' Nu legt hij de bal bij jou en komt er mooi vanaf. Je hebt je te makkelijk laten afpoeieren.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
zaterdag 6 juli 2019 om 09:08
Lucifer2018 schreef: ↑06-07-2019 08:53Eigenlijk moeten jullie beiden leren om eerlijk en vooral te zeggen wat je graag wil. En wat niet.
zaterdag 6 juli 2019 om 09:15
Dit: onuitgesproken verwachtingen zijn killing voor een relatie. Be- of veroordeeld worden op iets waar je geen weet van hebt en dan ben je ook nog teleurgesteld en voel je je 2e keus. Wees duidelijk in wat je wilt!Ma-de-lief-ke schreef: ↑06-07-2019 07:12Wees altijd duidelijk over wat je wilt!
Je schrijft dat je zelf hebt besloten om maar te gaan, dan kan je toch niet van een ander verwachten dat hij begrijpt dat je het eigenlijk voor de vorm doet?
Jij gaat eerder weg zodat hij alsnog naar die vrienden kan gaan en vervolgens baal je dat hij je zo makkelijk liet gaan...............
Love is the meaning of life
zaterdag 6 juli 2019 om 09:21
Mijn vriend zegt echt tegen mij
Zeg wat je wil en wil wat je zegt.
En dat scheelt me toch een boel. Hij hoeft niet te raden wat ik nu eigenlijk echt wel zodat hij het goede kan doen. En ik krijg wat ik wil (of niet) zonder teleurstelling omdat hij dacht dat hij deed wat ik wilde. Maar ik wat anders wilde.
Tada
En dat scheelt me toch een boel. Hij hoeft niet te raden wat ik nu eigenlijk echt wel zodat hij het goede kan doen. En ik krijg wat ik wil (of niet) zonder teleurstelling omdat hij dacht dat hij deed wat ik wilde. Maar ik wat anders wilde.
Tada
zaterdag 6 juli 2019 om 09:22
Mijnneusislanger schreef: ↑06-07-2019 09:21Mijn vriend zegt echt tegen mij
Tada
En wat als wat jij wil niet is wat hij wil. Zegt hij dat dan ook? Want TO en haar vriend kunnen dat beiden niet.
zaterdag 6 juli 2019 om 09:27
Ja dan ook. Maar ook dan kun je dat makkelijker zeggen omdat je weet wat er verwacht wordt.Lucifer2018 schreef: ↑06-07-2019 09:22En wat als wat jij wil niet is wat hij wil. Zegt hij dat dan ook? Want TO en haar vriend kunnen dat beiden niet.
Alleen zijn wij geen twintigers (nou ja bij hem twijfel ik soms wel) en ik denk dat dat ook scheelt.
Maar zeggen wat je wilt maakt communicatie wel makkelijker.
zaterdag 6 juli 2019 om 09:32
Hij is 21 en zat waarschijnlijk voor deze relatie elk weekend bij zijn vrienden. Hij wilde met haar naar z'n vrienden toe, ik denk dat het niet eens in hem op kwam dat zij weleens wat anders zou willen. 'Stiekem afspreken' nog wel, hoe krijg je het uit je toetsenbord. Hij zat gewoon te appen met vrienden, niks mis mee.louti schreef: ↑06-07-2019 09:04Ik vind je vriend anders maar een slappe vent.
Waarom zou hij bij haar moeten blijven als ze moe is en toch moet werken de andere dag? Nogmaals, hij is 21. Laat hem lekker. Als TO hem gaat claimen is het gauw klaar hoor (i've seen it happen).
zaterdag 6 juli 2019 om 09:41
Nou inderdaad. En dan nu ook nog de conclusie trekken dat je de volgende keer voor hem kan bepalen dat hij thuis blijft.kadanz schreef: ↑06-07-2019 08:16Uuuhhh dames, wat een gezeur. Ok, haar vriend had moeten overleggen. Maar mijn hemel, zodra mijn vrouw begint te redeneren zoals TO in haar OP gaat er bij mij een lampje branden: 'is het weer zo ver'.
Hormonen maken meer kapot dan je lief is![]()
Mijn hemel. Arme vriend.
Hij zei zelf stom van me, niet aan gedacht dat je had gezegd dat je avondje wilde bank hangen.
Nou prima , kan toch eens gebeuren.
En als je een volgende keer moet werken en je moe bent kan je ook eens op een vrijdagavond thuis blijven of met hem overleggen. En als hij wel zin heeft weg te gaan op vrijdagavond ga dan niet zitten mokken en geef hem die ruimte. Jullje zijn nog jong, geef elkaar die vrijheid anders gaat het uiteindelijk niets worden.
zaterdag 6 juli 2019 om 09:46
Uhhhh, lees de OP. Hij heeft in de middag al afgesproken met vrienden... dus daarom krijg ik het uit mijn toetsenbord.Heldens schreef: ↑06-07-2019 09:32Hij is 21 en zat waarschijnlijk voor deze relatie elk weekend bij zijn vrienden. Hij wilde met haar naar z'n vrienden toe, ik denk dat het niet eens in hem op kwam dat zij weleens wat anders zou willen. 'Stiekem afspreken' nog wel, hoe krijg je het uit je toetsenbord. Hij zat gewoon te appen met vrienden, niks mis mee.
Waarom zou hij bij haar moeten blijven als ze moe is en toch moet werken de andere dag? Nogmaals, hij is 21. Laat hem lekker. Als TO hem gaat claimen is het gauw klaar hoor (i've seen it happen).
En waaruit maak je op dat zij hem claimt? Hij heeft toch een afspraak gemaakt met TO, daarvoor al.
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
zaterdag 6 juli 2019 om 09:57
Je vriend heeft niets verkeerd gedaan, jouw verwachtingen waren alleen anders. Bij het horen van de plannen was je verbaasd. Je wilde niet zeuren, maar deed dat toch. Je wilde zo’n wegloopsituatie creëeren waarbij je hoopte dat je vriend je smekend achterna zou lopen. Weet je, mannen hebben geen zin in dat soort drama. Die denken: ‘Ga inderdaad maar weg als je zo moeilijk gaat doen’.
Je vriend is 21 en jij 24. Jij werkt al? Of is dat nog een bijbaan? In het eerste geval denk ik dat jullie leeftijdsverschil jullie gaat nekken. Een jongen van 21 gaat niet op een vrijdagavond suf op de bank hangen, omdat zijn vriendin moet werken en moe is. Op zo’n manier gaat het niet werken.
Je vriend is 21 en jij 24. Jij werkt al? Of is dat nog een bijbaan? In het eerste geval denk ik dat jullie leeftijdsverschil jullie gaat nekken. Een jongen van 21 gaat niet op een vrijdagavond suf op de bank hangen, omdat zijn vriendin moet werken en moe is. Op zo’n manier gaat het niet werken.
zaterdag 6 juli 2019 om 10:05
Nee, lees goed wat er staat. TO is gewoon teleurgesteld dat haar vriend niet doorzien heeft dat 'ga maar lekker uit met je vrienden' eigenlijk betekende 'waag het niet om uit te gaan met je vrienden'.
zaterdag 6 juli 2019 om 10:26
Hoe zou dat 's middags gegaan zijn dan? Zoiets?:
Vrienden: "Yo, stappen vanavond?"
Vriend van TO: "Uh, nee, Druppendekraan komt."
Vrienden: "Ja, dus?"
Vriend van TO: "We blijven gewoon thuis."
Vrienden: "??"
Vriend van TO: "Druppendekraan moet morgen werken."
Vrienden: "Djeez."
Vrienden: "Man, ga je nou elk weekend met Druppendekraan thuis zitten?"
Vrienden: "Yo, stappen vanavond?"
Vriend van TO: "Uh, nee, Druppendekraan komt."
Vrienden: "Ja, dus?"
Vriend van TO: "We blijven gewoon thuis."
Vrienden: "??"
Vriend van TO: "Druppendekraan moet morgen werken."
Vrienden: "Djeez."
Vrienden: "Man, ga je nou elk weekend met Druppendekraan thuis zitten?"
zaterdag 6 juli 2019 om 10:33
+1Hatchi schreef: ↑06-07-2019 09:57Je vriend heeft niets verkeerd gedaan, jouw verwachtingen waren alleen anders. Bij het horen van de plannen was je verbaasd. Je wilde niet zeuren, maar deed dat toch. Je wilde zo’n wegloopsituatie creëeren waarbij je hoopte dat je vriend je smekend achterna zou lopen. Weet je, mannen hebben geen zin in dat soort drama. Die denken: ‘Ga inderdaad maar weg als je zo moeilijk gaat doen’.
There is always something happening, and it's usually right now