Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
rosings schreef:
04-07-2019 22:40
Ik heb haast nog geen kleren voor rozetje gekocht, heel af en toe sokjes, en een paar supercute rompertjes en schoentjes, de rest heb ik geruild (KrijgdeKleertjes.nl) of gekregen. Toevallig vandaag een beetje uitgezocht, heb genoeg kleertjes voor een drieling geloof ik. Dus ik ga weer apart zetten om te ruilen. Gelukkig heb ik 2 fysieke ruilpunten in de buurt, superhandig :)

Vandaag haar verjaarsagskado besteld, een keukentje <3 ik hoop dat ze het leuk vind!

Top dat je nog niet zo veel hebt hoeven kopen. Ik heb krijg de kleertjes nav je post uitgeplozen maar ik krijg het niet voor elkaar om het wat voor ons te vinden.

Welk keukentje heb je besteld?

Misschien leuk voor erbij is een setje van Plantoys in samenwerking met Kromkommer. Dan zien kindjes dat groente en fruit niet zo perfect hoeft te zijn als in de schappen bij de Appie :)

Afbeelding
Leuk kromkrommers!

Ik doe bijna niks online bij krijgdekleertjes, ik ga naar een ruilpunt toe om in te leveren en uit te zoeken :)

Een houten keukentje van Miele :)
Jullie schrijven zoveel, ik hou het niet meer bij 😲
Alle reacties Link kopieren
pfff ik ook niet!

Ik ben een paar mnd terug voor het eerst naar een ruilpunt van krijgdekleertjes geweest. Wat een tof concept! Best wat leuke kleren kunnen ruilen voor dochter.
Wij kopen veel tweedehands, ik houd wel van mooie kleding maar ga geen jurkje of trui voor €20,- of meer voor een peuter kopen.
Envelop schreef:
05-07-2019 13:08
pfff ik ook niet!

Ik ben een paar mnd terug voor het eerst naar een ruilpunt van krijgdekleertjes geweest. Wat een tof concept! Best wat leuke kleren kunnen ruilen voor dochter.
Wij kopen veel tweedehands, ik houd wel van mooie kleding maar ga geen jurkje of trui voor €20,- of meer voor een peuter kopen.
Ik vind dure kleding ook wel gewoon zonde. Maar koop vaak ook tweedehands pakket en wat te klein is doneer ik aan stichting die het naar Gambia brengt.

Peuter en ik hebben heerlijke ochtend gehad. Baby lopend weggebracht en peuter op loopfiets. Met al het getreuzel ruim 2 uur weg geweest terwijl het eigenlijk maar half uur is. Daarna nog 2 uurnaar grote speeltuin geweest en nu slaapt ie op me :heart:. Ik moet alleen echt kolven dus zometeen moet hij er toch af.
Ik zie het al helemaal voor me glitter, jouw kapperspoging :HA:

Leuke kleding! Wij kopen wanneer we iets leuks zien qua kleding voor zoon. Vriend vind het ook erg leuk om voor zoon te shoppen, matchende polo's met die van hem bijvoorbeeld.

Zoon is morgen echt jarig :yes: wij hebben een paar kleine cadeautjes voor hem gekocht aangezien ik weet dat hij van onze vriendengroep en familie wat grotere cadeaus gaat krijgen. En we hebben zelf laatst al een zwembad gekocht ook o.a. voor zoon. Ben benieuwd hoe hij het zondag met zijn feestje gaat vinden, al die aandacht voor hem.
funnymiss schreef:
04-07-2019 21:29
"Neeeeee mama haren mooi maakt, kijkt maar, knappe vent worre". :proud:
Haha heerlijk :biggrin:. Wonen jullie in het zuiden des lands trouwens ('worre' ;-D )?

@rosings: leuk zo'n keuken! zal ze vast mooi vinden

@kleding: hier ook veel 2e hands, soms kopen we wat nieuws als we wat leuks zien of er echt grotere rompers ofzo nodig zijn.

@aardbei: gefeliciteerd met je kleintje's verjaardag!!
happiness = reality - expectations
Nou mag ik nog niet meeschrijven maar dat voelt best gek want ik zie zoon echt al als een peuter.
Vraagje voor de jongens mama's:
Wat voor gel gebruiken jullie?

Ik heb er al meerdere geprobeerd maar ben nog steeds niet tevreden.
sneeuwball schreef:
06-07-2019 12:05

Geen. Vergeet het elke keer op mijn lijstje te zetten. Het staat nu af en toe wel leuk omhoog door de zonnebrand, maar ik blijf het vergeten mee te nemen om er een vaste look van te maken :$
Wat schrijven jullie veel!!!! Superleuk 😀
sneeuwball schreef:

Afbeelding
Westerpaviljoen schreef:
06-07-2019 10:05
Nou mag ik nog niet meeschrijven maar dat voelt best gek want ik zie zoon echt al als een peuter.

Dat gevoel had ik ook toen peuter 22 maanden was. Maar als ik nu kijk naar wat peuter als peuter (bijna 3) allemaal kan dan stelde dat met 22 maanden nog niks voor.

Ik werd vanmorgen 05.30 wakker gemaakt met ‘mama mama mama het alfabet heeft 26 letters A1 B2 C3..’ :jump:

Dat deed ie een jaar geleden nog niet :-*
Westerpaviljoen schreef:
06-07-2019 10:05
Heel herkenbaar!
En wat glitter zegt klopt vast ook helemaal. Dat ik over een jaar denk: pfffff ik dacht toen dat hij al een peuter was.

Wij hebben heerlijk gewandeld, gekeken naar schapen scheren en samen geluncht en gespeeld op het terras. Nu slapen.
GlitterCupcake schreef:
06-07-2019 12:54
Dat gevoel had ik ook toen peuter 22 maanden was. Maar als ik nu kijk naar wat peuter als peuter (bijna 3) allemaal kan dan stelde dat met 22 maanden nog niks voor.

Ik werd vanmorgen 05.30 wakker gemaakt met ‘mama mama mama het alfabet heeft 26 letters A1 B2 C3..’ :jump:

Dat deed ie een jaar geleden nog niet :-*
Dat doet die van mij nu nog niet hoor :frusty:

Maar ik begrijp WP wel, ik vind dochter van 16mnd meer een peuter dan een dreumes, behalve dat ze dan nog de helft van haar gebit mist en niet duidelijk kan praten. Maar ze pikt het peutergedrag van haar broer prima op :proud: En ik weet dat ze volgend jaar nog veel meer kan, maar ook dat er peuters zijn die zoveel minder kunnen.

(Bij het CB bieden ze trouwens cursussen over peuters aan die geschikt zijn voor ouders met kinderen van 1,5 tot 5 jaar, dus wat dat betreft klopt het helemaal dat je hem als peuter ziet)
Hoe gaat het nu met het praten van je zoon Maartje?
Teckeltje88 schreef:
06-07-2019 13:18
Hoe gaat het nu met het praten van je zoon Maartje?
Het gaat de goede kant op :-D

Steeds meer mensen begrijpen hem (als je een hint over het onderwerp hebt gegeven), geen idee of dat door de logopedie komt of door zijn normale ontwikkeling. Hij is wel aangemeld voor Kentalis omdat de logopedist de vooruitgang nog te langzaam vind gaan, maar we hopen dat dat meer een aanmelding is zodat we ons uiteindelijk van de wachtlijst kunnen laten halen.

Hij lijkt in elk geval zelf ook meer interesse te hebben in praten, al valt hij nog wel geregeld terug in zijn eigen taal. Tellen vindt hij trouwens wel heel leuk, dus daar haalt hij in elk geval klanken uit die hij ook nodig heeft bij normale woorden.

Hij raakt nu trouwens wel gefrustreerd omdat hij alle woorden wel kent (passief), maar wij steeds blijven zeggen dat hij het woord moet zeggen. Snap ik dan ook wel, hij legt al een jaar uit dat iets een hond is, en dan moet hij van ons alsnog hond zeggen en niet woefwoef.

Hij klinkt nu soms een beetje als Barry Kripke in The big bang theory :facepalm:
Fijn zeg dat het de goede kant op gaat! Moet wel een beetje lachen om je vergelijking met Kripke :hihi:

Maar het zit er dus allemaal wel! Komt vast goed!

Zoon ligt alweer 2u te slapen en baby ligt bij mij. Ik heb net ook een uiltje geknapt. Kan er weer tegen :cheer2:
sneeuwball schreef:

Geen :mrgreen:. Wij gaan voor warrig en wild.
Ik ga er van uit dat jullie gelijk hebben maar ik kan niet in de toekomst kijken tenslotte.

Wat dan wel weer hilarisch is: Otis was na 4 maanden al klaar met zijn speen maar alle kinderen met speen (ook al zijn ze vier jaar) noemt hij baby.
Whoopsadasies, bedankt voor de felicitatie! Wij hebben een rustig dagje met zn 3en. gisteravond naar een bruiloft geweest en vriend en ik hebben allebei een kleine kater, haha.

Zoon heeft vandaag echt een enorme woedeaanval gehad, heeft denk ik bijna een halfuur enorm overstuur lopen gillen en huilen. Konden geen contact met hem krijgen, hem vasthouden wilde hij absoluut niet en hij was helemaal bezweet... na een halfuur mocht ik hem vasthouden en werd hij pas weer rustig. Vond het best heftig om te zien. Hoe gaan jullie daarmee om?
Gefeliciteerd Aardbei-Banaan! Dochter heeft ook een aantal keet zo'n bui gehad, ze blijft er dan echt in hangen en er is geen contact met haar te krijgen. Meestal gebeurt het als ze moe is en honger heeft. Ik probeer haar af te leiden, met wat dan ook. Maar meestal werkt dat niet, ik weet ook niet zo goed wat ik dan moet.
Aardbei-banaan schreef:
06-07-2019 16:59
Whoopsadasies, bedankt voor de felicitatie! Wij hebben een rustig dagje met zn 3en. gisteravond naar een bruiloft geweest en vriend en ik hebben allebei een kleine kater, haha.

Zoon heeft vandaag echt een enorme woedeaanval gehad, heeft denk ik bijna een halfuur enorm overstuur lopen gillen en huilen. Konden geen contact met hem krijgen, hem vasthouden wilde hij absoluut niet en hij was helemaal bezweet... na een halfuur mocht ik hem vasthouden en werd hij pas weer rustig. Vond het best heftig om te zien. Hoe gaan jullie daarmee om?
Hier helpt het om een heeeele langzame versie van thomas de trein te zingen. Komt nog uit de tijd dat hij daar altijd naar keek. Misschien hebben jullie kinderen ook zo'n nummer? Verwacht dan niet dat het in 1x zingen over is, maar hier wordt hij wel per keer iets rustiger.
Ik ga er dan gewoon naastzitten tot hij is uitgeraasd. Laatst hielp zeggen dat hij best mocht huilen ook trouwens, dus niet zeggen dat hij moet ophouden maar juist dat hij best even lekker hard mag huilen.
Gefeliciteerd aardbei-banaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven