2009, ons jaar!

18-03-2009 18:07 3737 berichten
Alle reacties Link kopieren
na bijna 13500 reacties in ons oude topic, moest er ruimte gemaakt worden voor een nieuwe! Ellein , tnx voor het mooie topic wat je hebt geopend. We hebben een mooi jaar met elkaar gedeeld en gaan in 2009 hier gezellig mee verder.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009

mama uitger j/m opmerkingen Missc18 aug ? VERLOF! Gorgi 2 jan 13 aug 20 weken echo Rossia1 feb 18 aug vlos 21, sept 20 wkn echoWIE VOLGT?

naam start NOD opmerkingen Floortjejan 0816 aug Ann

het oude topic kun je hier teruglezen
even snel meiden, ga vanavond bijlezen, ben bij mijn ouders en mams heeft lekker gekookt

missc, hoe was je echo??

tot later..
hi meiden,

verslagje van 20w echo op de mail...

Ellein, wat een ontzettende leuke foto's op de mail!!

Michigan, wat gezellig even van je te horen. En de kleine alweer een maand.. gaat snel!!

Angel, jouw meisje alweer een half jaar!! Zo te horen geniet je enorm, leuk!

Rossia, maandag dus de echo mits je ongesteld wordt.. afwachten dus!

Hahaha.. zag t voor me hoor Mimpje, de spuitpoep.. denk dat ik de muren in de babykamer toch maar geelgroen schilder

OGG, ben je nog goed geslaagd in het winkelcentrum?

Voor de rest even een zwaai, ben even niet zo in de stemming, tot morgen allemaal!!
zo weer thuis en even tijd om bij te lezen

missc hoe was je echo?

floortje hebben ze nu weer iemand zonder ervaring aangenomen? Belachelijk! Laat ze lekker in de stront zakken zeg...

mimpje zal zo je mail lezen

vera ik ga morgen inderdaad niet zwemmen. Had even gebeld om te te vragen hoe ver ze in het water gaan. Misschien als het tot mijn middel was, dat ik wel gegaan was, maar ga nu het risico niet nemen. dus het schattige zwembroekje moet nog even in de kast blijven. Heb zo'n speciale gekocht met 'ingebouwde' luier. Bij de prenatal. Zwemluiers waren er niet in maat mini.

hahahaha ja de stank van fv poep is niet te vergelijken met de bv poep hoor. Sjonge jonge zeg. Vanmiddag weer een luier vol donkergroene smurrie. Dus geniet lekker nog van de mosterd.

Zal morgen zeker even bellen met de fysio hoor. die pijn is helemaal niet fijn. Sterkte meid!

En wat lekker dat je nu naar 5 voedingen kan. Hopelijk houdt ze het vol.

ellein goed idee van het aardappelschijfje. Zal eens kijken wat ik nog heb liggen. zou wel mooi passen. Tis inderdaad erg vreemd zo'n gapend gat. Begint wel te wennen nu hoor. Pijn zakt iets af gelukkig.

Leuk, ga zo foto's bekijken van de wortels. Hoe is de courgette bevallen?

Rossia er zit wel een verbandje op hoor. De eerste dagen heb ik dat vastgetaped. Daar ging mijn hele huis van kapot omdat ik dat natuurlijk een paar keer per dag moest wisselen. Nu houdt mijn beha de boel een beetje op z'n plek.

Maandag een echo dus...spannend

angel gefeliciteerd met mini angel. Een half jaar alweer. Das wel tijd voor een feestje!

OGG, heb je nog steeds je positiekleding aan? Kan me voorstellen dat je dan snakt naar nieuwe kleren. En wat naar van dat overleden kindje zeg. Dat soort verhalen grijpen me nu veel meer aan dan eerst. Moet er niet aan denken dat er iets met mini zal gebeuren.

hahaha mimpje ook al spuitpoep beleefd. Leuk he?

michigan logisch hoor dat je andere zaken aan je hoofd hebt dan het forum. Doe maar lekker rustig aan hoor.

volgens mij heb ik nu iedereen gehad..ga ik nu naar de mail
Ja, was ik ook weer even! Wat een nare dingen gebeuren er hier allemaal zeg.....

Rossia, Floortje, Mimpje, MissC, nou ja gewoon iedereen allemaal een hele dikke knuffel! Jeetje zeg. Reageer later wel uitgebreider hoor! Wilde even laten weten hoe de 1e week gegaan was. Nou was maandag en dinsdag ziek..... maar ben wel geweest, kon me gewoon nog niet ziek melden, maar pffff.

Je zit er idd na 5 minuten al weer helemaal in. Was wel weer leuk, maar ben nu bekaf en blij dat ik weekend heb.

Iedereen dus ff grote zwaai en tot snel, hoop ik!

Liefs, Mamadeb
Michigan, wat leuk om weer wat van je te horen!! Alweer een maand. Het lijkt alweer zo lang geleden. En je komt gewoon lekker buurten wanneer je daar zin en tijd in hebt hoor. Geeft helemaal niets. Lekker genieten.

Missc, je klinkt niet zo happy. Ga je mail even lezen, maar hier alvast een !!

Teddy, ben je lekker verwend bij paps en mams. Hebben ze lekker voor je gekookt? Er zit dus wel een verbandje op. Doet dat niet pijn in je bh dan? Heb wel een vragenvuur voor je he. Ik hoop dat de pijn steeds meer weggaat.

Mamadeb, de kop is er weer af. Balen dat je ziek bent. Rustig aan en genieten van de mamadagen straks.
mamadeb, wat naar dat je ziek bent, maar je bent je eerste week doorgekomen.

rossia was erg gezellig. Teddyman is naar het nederlands elftal en ik ben lekker een dagje bij mijn ouders geweest. Heerlijk gelopen tussen de weilanden bij mijn ouders in het dorp en nog even naar een stad in de buurt geweest. 's avonds heerlijk kipkerrie met rijst gegeten. Aangezien Teddyman geen rijst lust had ik daar heel veel zin in.

Heb een bh aan zonder beugels, en de wond zit op tepelhoogte dus dat snijdt niet.
Ja, ik ben ongesteld geworden. Mijn lichaam doet het dus toch nog! Nu maandag naar het ziekenhuis voor de eerste echo. Het gaat nu echt beginnen!!

En weer een uurtje erbij dus ga snel aan de slag!

Fijne dag meisjes!!
Een zonnige goedemorgen!!

Ellein, ik had gisteren nog even hele mooie foto’s gezien op de mail. Wat een schatje zeg!! Die grote ogen... heel mooi!

Wij hebben trouwens een gewoon zwembroekje gekregen en een zwemluier (dus net als Teddy, een ingebouwde luier – van Nijntje van V en D). Daar ga ik straks maar mee beginnen. Trouwens, Teddy, de drogist met de K verkoopt ook kleinere zwemluiers, of zijn die ook te klein voor jouw mini?

Angel, nog gefeliciteerd met je kleine. Wat gaat dat snel he? Die van ons is al 2 en een halve maand en ik zie haar gewoon elke dag veranderen. Vreemd is dat... Maar alles gaat dus goed bij jullie? Zwaar leven als working mum?

OGG, ik hou de curve idd bij op die site. Daar wijkt ze een heel klein beetje naar beneden af op de gemiddelde-curve. Dus het gaat nog heel goed hoor, maar ik ben gewoon iets meer gewend. Ik wist niet van die dip, als dat zo is hoef ik me helemaal geen zorgen te maken.

Ben je nog geslaagd met shoppen? Formaat tent!? Volgens mij valt dat best mee, ik heb je foto gezien!

Mimpje, gelukkig brengt je mini je weer een lach op je gezicht met zijn poeptaferelen. Herkenbaar!! Haha!

O ja, nu weet ik het weer, waarom je fv geeft. Nog steeds last van postnatale dementie geloof ik...

Michigan, bij jou ook al aan 2 kanten verbouwing in je eerste maand? Lekker is dat he? Gelukkig gaat het relatief goed bij jullie. Op hoeveel voedingen zit je nu?

Missc, ik ga zo op de mail kijken voor je echo-verhaal. Hopelijk is alles goed.

Floor, hoe voel je je vandaag?

Teddy, goed besluit om het zwemmen even over te slaan. Ik geniet nog even van de reukloze luiers. Er staat me dus nog wat te wachten lees ik.

Klinkt echt niet fijn dat gat in je borst. Gelukkig wordt de pijn al minder. Moest wel even lachen dat je schreef dat je hele huis kapot ging. Ik dacht: is het zo erg??

Mamdeb, ziek op je eerste werkdagen... dat is niet leuk! Maar wel positief om te horen dat het na 5 minuten alweer went. Ik begin namelijk steeds meer op te kijken tegen het werken. En ik heb nog 5 en een halve week verlof. Moet je je voorstellen! Lukt het allemaal om alles te regelen voor je gaat werken of moet je heel erg vroeg op?

Rossia, gelukkig werkt alles nog, al had je het toch liever op een andere manier zien eindigen. Eindelijk gaat het beginnen! Spannend zeg!

Hier gaat het zozo met mijn rug. Gisteren ben ik anderhalf uur met mijn ouders wezen wandelen en dat heeft blijkbaar positief effect gehad. De pijn is al minder, maar niet weg. Wel kan ik mijn benen alweer optillen. Ik kijk het dus nog even een dagje aan voor ik de fysio bel.

Gisteren weer met 5 voedingen de dag doorgekomen. De laatste voeding heb ik om 22:10 gegeven en vanochtend moest ik haar om 7:15 wakker maken. Ik moet wel zeggen dat ze dan heeeeel veel honger heeft. Ik heb haar nog nooit zo gulzig zien drinken. Nu ligt ze alweer bijna een uur op 1 oor.

Vandaag lekker naar buiten! Ik heb er zin in. Morgen wordt het helemaal mooi en is Veraman ook vrij en we hebben niks op de planning staan. Lekker op een terrasje zitten en wandelen! Lekker hoor!
meiden wat een heerlijke dag vandaag! Ga zo mini badderen en voeden en dan een heel stuk lopen. Daarna even langs cb om te wegen en dan door naar het kdv voor de intake.

Mijn huis is nog heel vera! hahahaha...ik denk wat bedoel je nou, maar toen zag ik het staan. Naast de 's' zit de 'd', dus jullie zullen het wel gesnapt hebben.

Wat lekker zeg, die 5 voedingen. Drinkt ze dan ook langer?

en nog 5 weken verlof!! wat heerlijk. ik moet 20 april weer aan het werk. Zal mijn baas eens bellen of we nog wat door moeten nemen van te voren of dat ik dan gewoon om half 9 verschijn. Heb in die 4 maanden niets van mijn collega's aan intresse gehoord, dus sta niet echt te springen om weer te beginnen.

Rossia dus toch ongeteld? Gelukkig doet alles het nog, om maar in jouw woorden te blijven.
Hee Teddy, ja heerlijk weertje he? Ik ga zo ook maar eens douchen een aankleden en de buitenlucht in! Maar eerst even kijken hoe lang de kleine nog blijft slapen. Ze drinkt inderdaad meer, vaak 2 borsten nu. Ik vind het best!

Kijk je er niet ontzettend tegenop, om weer aan het werk te gaan? Bij mij zijn 2 groepen collega's langsgeweest en daarna nog 1 collega die is komen eten. Maar ik heb begrepen dat er niet veel werk is en dan kijk ik er nog meer tegenop.

Veel plezier vandaag in het zonnetje!!
Vera, wat fijn dat de pijn in ieder geval minder is. Beweging is dan kennelijk toch goed. Vandaag weer aan de wandel en morgen ook. Klinkt harstikke goed! Ben best jaloers op jullie mamadagen met dit mooie weer. Gezellig dat vera-man ook een dagje vrij is. Kunnen jullie samen gaan genieten.

Teddy, jij ook lekker naar buiten vandaag. Pijn weer wat minder vandaag? Wat raar dat je collega's niets aan interesse hebben getoond. Zijn ze ook niet op kraambezoek geweest? Dat is ook niet gezellig. En jeetje 20 april alweer. Wat gaat het snel. Jij gaat drie dagen werken toch?
er is 1 collega langs geweest toen mini een dag of 4 oud was en sindsdien niets van hun zijde gehoord. geen mail, geen sms, geen krabbel op hyves....niets. zo raar. ben zelf nog 2 langs geweest om te showen omdat ik toevallig in de stad was, maar ook toen was er weinig enthousiasme. 2 meiden die het nog wel leuk vonden, maar verder niets. dus ja kijk er wel tegen op. ach en misschien is het weer heel leuk als ik er eenmaal ben. ga inderdaad 3 dagen werken. eigenlijk 22 uur. de ene week 3 en de andere week 2,5 dagen.
Wat raar zeg! Dat is dan je collega waar je veertig uur van de week mee doorbrengt. Ik zou er ook wel een beetje tegen op zien hoor, maar ja, misschien is het inderdaad weer harstikke leuk dat je er bent. Zal wel even wennen zijn. Het lijkt me heerlijk straks minder te werken.

Voor de tabel:

WOD 01-05-2009 (is een beetje een gokje, want weet niet precies hoe het nu werkt)

Echo 06 april
hee meiden.. t lijkt wel lente buiten! Ik geniet er ook van, vanachter mijn pc

vera, fijn dat je weer wat mobieler bent. Lekker weer een stukje lopen vandaag! Fijn ook dat je zo long kon slapen vannacht.. heerlijk!

teddy, jij ook straks aan de wandel dus. heerlijk hoor! En wat raar dat je collega's zo weinig van zich laten horen. kan me voorstellen dat dat nou niet echt enthousiasmeert om weer aan het werk te gaan..

Rossia, dus toch ongesteld geworden.. nouja, kan iig maandag de echo doorgaan dus!

Mamadeb, ellendig dat je ziek was op je eerste werkdagen na je verlof! Goed zeg dat je toch bent gegaan.. nu lekker bijkomen dus.

Ik mag morgenochtend al naar t zkh voor de extra echo! Fijn, was al bang dat ik pas over 2 weken aan de beurt was..

Fijne dag allemaal.. ben vanmiddag weer de hort op en vanavond gaan we voor een auto kijken, dus jullie horen me morgen wel weer!
missc, wat fijn dat je morgen al terecht kunt! heb het in de tabel gezet.
Missc, wat heerlijk dat je al zo snel terecht kan! Dan hoef je niet zo lang te wachten, mits je ook gelijk de uitslag krijgt!
ja, ben ik ook heel blij om! Ben heel benieuwd wat de bevindingen daar zijn..

Jobje, ik zie dat jij morgen ook weer mag!
Hoi meiden,

ben ik ook weer. Gaat wel redelijk hier hoor. Moet in mezelf blijven geloven al is dat soms wel moeilijk. Ik weet nu dat degene die er voor mij zat om precies dezelfde reden in weggestuurd. Ook pas op de laatste dag dit gehoord. Ze nemen nog meerdere mensen aan want ze hadden nog flink wat FTE openstaan, ik weet dat daar sowieso 1 vlos bijzit met nog minder werkervaring dan ik. Zij is pas 6 maanden klaar met de opleiding. Heb nu al medelijden met haar, maar goed.

Ik zoek verder en misschien ga ik toch maar even wat anders doen. Het vak is zo mooi, maar de omstandigheden zucht. Jammer dat dit zo moet zijn.

Missc fijn dat je morgen al terecht kan

Rossia toch ongesteld dus. Wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent. Ehm waar staan wod eigenlijk voor?

Teddy gelukkig gaat het alweer wat beter. Geneest de huid ook alweer een beetje? Ik hoop zo dat je er niets van gaat zien over een tijdje. Stom trouwens van je collega's!

Vera ik hoor het idd ook vaker hoor dat er een knikje in de curve kan onstaan. Zolang ze groeit, poept, plast en vrolijk is zou ik me ook geen zorgen maken!

Michigan alweer een maand, jeetje wat gaat de tijd toch snel zeg.

Mimpje al nieuws bij jullie? Bah wat een vreselijk bericht wat dat zeg.

Mamadeb, fijn dat het werken weer goed gaat. Begrijp wel dat je moe bent na zo'n hele dag!

Jeeeeh krijg net goed nieuws, mag maandag op gesprek in andere ziekenhuis. Begint alles weer van voren af aan maar hoop zo dat dit wat wordt! Gelukkig mag ik wel nog gewoon op gesprekken komen!

x Floortje
hoera!!! floortje, wat goed zeg! helemaal super en nu vandaag en het weekend van het zonnetje genieten en dan maandag die mensen onder de tafel lullen!
oh en de wond....geen idee of het goed geneest, Ik heb geen medische kennis. Voor mij als leek ziet het er heel erg scary uit, maar ik vertrouw nog maar even op meneer chirurg. De huid geneest wel. Verder is het ook niet rood of dik ofzo. Pijn doet het wel, maar dat begint ook te wennen en het is niet meer zo heftig als eerst.
Teddy ik ga morgen met manlief dagje naar eiland van de schaapjes zeg maar. Even samen uitwaaien, gezellig doen en genieten van het mooie weer.

Ziekenhuis waar ik trouwens op gesprek ga is waar ik ook bij gyn loop. Fijn is dan wel dat ik niet meer stiekem hoef te doen! Wel raar idee dat collega gyn dan ook behandeld maar goed dat is niet anders dan!

Als het niet rood is is meestal een goed teken, is het echt pijn of vooral gevoelig? Ook niet warm rondom de plek ofzo? Geen pus oid? Komt vast goed hoor!
oh das heerlijk zeg floortje! Daar heb je een superlekkere dag voor uit gekozen.

Het is vooral pijnlijk als ik het moet schoonspoelen. Dan voelt het alsof het wegbandt, de pijn tussendoor is meer irritatie achtige pijn. Valt wel mee.

nu ga ik echt de zon in...
zoo iedereen lekker in de zon?

zijn zojuist bij het kdv geweest voor de intake. Volgende week dinsdag en donderdag mag ze een paar uurtjes komen wennen.

eerst 2 uur en daarna 3 uur. Komt vast wel goed, maar vind het wel raar hoor. Zo achterlaten bij 'vreemden'. Er zit nog een meisje met dezelfde naam. Das wel heel toevallig.
Nee hoor Teddy, gewoon nog harstikke hard aan het werk. Spannend de wendagjes. Spannend voor mama en voor mini. Zeker toevallig van de naam! Heb je een goed gevoel bij het kdv?

Floor, wat goed. Gelijk al een sollicitatiegesprek. Ik duim alvast voor je voor een goed gesprek en daarna een positief bericht. Goed dat je gelijk je schouders er weer onder zet. WOD is wordt ongesteld dag. Volgende maand namelijk geen kans op een baby.
heb zeker een goed gevoel bij het kdv. Eerst was er bij deze geen plaats en toen hebben we haar bij een andere ingeschreven, maar toen kregen we toch bericht dat ze haar konden plaatsten. Super he? Tis hier 500 meter vandaan en ziet er hartstikke leuk uit. Ze doen leuke dingen met de kinderen (niet dat ze daar nu al iets van merkt, maar goed voor later...) Leidsters zijn erg aardig. Ben benieuwd hoe het bevalt.

werkse nog even.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven