Gone Flying, Dubai
woensdag 12 december 2018 om 17:57
Welkom in mijn vervolgtopic!
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
zaterdag 6 juli 2019 om 23:28
Vandaag was dus zo'n "landingsdag" en ik had de kans om uit te gaan eten met andere crewdames die nieuwe contacten willen leggen. Maar ik had echt geen puf om me weer helemaal op te tutten en de standaard kennismakingsgesprekken te doorlopen.
Gelukkig bleek mijn roomie morgen ook vrij te zijn dus ik vroeg haar of ze zin had in een glas wijn toen ik haar trof in de woonkamer. Dat resulteerde in een hele gezellige avond in onze pyjama op de bank. Perfect! Het is hier inmiddels 01h30 dus we hebben er met gezonde tegenzin toch maar een eind aan gemaakt. Meer moet dat niet zijn.
Gelukkig bleek mijn roomie morgen ook vrij te zijn dus ik vroeg haar of ze zin had in een glas wijn toen ik haar trof in de woonkamer. Dat resulteerde in een hele gezellige avond in onze pyjama op de bank. Perfect! Het is hier inmiddels 01h30 dus we hebben er met gezonde tegenzin toch maar een eind aan gemaakt. Meer moet dat niet zijn.
zondag 7 juli 2019 om 02:39
In dubaí “moet” dat wel. Daar ga je ‘s avonds gewoon standaard opgetut de deur uit of je blijft thuis.
maandag 8 juli 2019 om 09:58
Ik heb afgelopen 3 mnd ook 4 lange vluchten gemaakt, 3x delta en 1x klm, maar er waren volgens mij ook weinig call bell.
1 vlucht was de turbulentie zo heftig, dat het cabinepersoneel werden verzocht direct te gaan zitten. Geen luchtzak, maar het vliegtuig ging flink tekeer.
maandag 8 juli 2019 om 10:02
maandag 8 juli 2019 om 12:00
Ik vloog laatst met Turkish Airlines en er bleef iemand voor mij constant op de call bell drukken. Diegene had niks nodig, de eerste paar keer ging het per ongeluk en de stewardess elke keer maar uitleggen dat ze daar op moeten drukken als ze iets nodig hebben en anders niet.
maandag 8 juli 2019 om 18:55
Niet. Geen ritme. Dat gaat simpelweg niet. Gelukkig ben ik tegenwoordig standaard moe dus ik kan altijd wel slapen. Een jetlag heb ik niet meer gehad.femke104 schreef: ↑08-07-2019 10:02Wat ik me afvraag, hoe ga je om me de wekelijkse jetlag? Je gaat naar de ene tijds naar de andere. Is je biologische klok niet van slag? Ik draaide tot 2 jaar geleden geregeld nachtdiensten, hoe ouder ik werd, hoe slechter ik er tegen kon.
Hoe probeer je een beetje in je ritme te blijven?
Ik ben in Kaapstad nu. Weer een droom die uitkomt! Ik kruip zometeen mijn bed in (het is nu iets voor 21h Dubai tijd). Morgen sta ik om 07h lokale tijd in de lobby om met een bende van 10 op excursie te gaan. Daarna is er hopelijk nog tijd voor een middagdutje. En in de namiddag vlieg ik weer terug.
Oh en de callbell is inderdaad typisch voor mijn maatschappij. Die moedigen dat namelijk aan. Het hangt ook van de vlucht en het passagiersprofiel af.
maandag 8 juli 2019 om 19:04
Hoe moet ik dat zien, dat ze het aanmoedigen.TrolleyDolly schreef: ↑08-07-2019 18:55
Oh en de callbell is inderdaad typisch voor mijn maatschappij. Die moedigen dat namelijk aan. Het hangt ook van de vlucht en het passagiersprofiel af.
Wordt dat tijdens het praatje gezegd, of staat het ergens op je schermpje bij een introductiefilmpje?
En wat is een passagiersprofiel.
Moet ik dan denken aan leeftijd, kleine kinderen of handicap?
dinsdag 9 juli 2019 om 09:54
Wat een gave ervaringen doe je op zeg!!
Ik snap wel dat het verloop groot is, zoiets hou je geen 10 jaar uit.
Maar voor een paar jaar is het perfect. Work hard, play hard
Voor mij zou het niets zijn, maar ik geniet van je verhalen. Ik vind het mega interessant om te lezen hoe je leeft.
Wat jammer dat je vrije dagen niet goed gekeurd werden, wel fijn dat je ouders zo goed te bereiken zijn via skype.
Ik snap wel dat het verloop groot is, zoiets hou je geen 10 jaar uit.
Maar voor een paar jaar is het perfect. Work hard, play hard
Voor mij zou het niets zijn, maar ik geniet van je verhalen. Ik vind het mega interessant om te lezen hoe je leeft.
Wat jammer dat je vrije dagen niet goed gekeurd werden, wel fijn dat je ouders zo goed te bereiken zijn via skype.
dinsdag 9 juli 2019 om 10:06
In november heb ik met KLM een lange vlucht gemaakt en ik heb toen een hele poos (in de nacht) met de crew in de galley staan kletsen. Het was een ontzettend leuke en gezellige crew. Ze vertelde me hoe hun werkrooster er gemiddeld uitzag en dat was minder pittig dan dat van jou Dolley.
Ik vloog van Amsterdam naar Santiago. De crew zou 8 dagen in Santiago verblijven met 2 keer in die 8 dagen een vlucht Argentinië-Santiago en daarna terug naar Amsterdam.
Ik vloog van Amsterdam naar Santiago. De crew zou 8 dagen in Santiago verblijven met 2 keer in die 8 dagen een vlucht Argentinië-Santiago en daarna terug naar Amsterdam.
dinsdag 9 juli 2019 om 11:44
Nee eerder door de manier waarop ze onze service promoten. Op de website en dergelijke. Er staat gelukkig nergens letterlijk "druk zo vaak mogelijk op die callbell want onze crew is er om u te dienen". Dat is echter wel de achterliggende boodschap. Wij gaan the extra mile enzo.. onze passagiers verwachten nu eenmaal zulke service.
Als crew het over passagiersprofielen heeft dan gaat het meestal over de nationaliteit.
Ik ervaar hen eigenlijk eerder als "makkelijk". Ja die duwen wat vaker op dat belletje maar die zijn naar mijn gevoel sneller tevreden te stellen. Als we een handje helpen met de baby of iemand naar de wc helpen is de dankbaarheid groot. Terwijl iemand die belt voor een cola gewoon geen dorst meer heeft.
Maar die profielen zeggen niet altijd alles. Kaapstad staat bekend als een callbellvlucht, maar ik vond dat eigenlijk wel meevallen. Ik vond het zelfs een hele leuke vlucht.
Om nog maar te zwijgen van mijn layover! Wat een prachtige plek is dit!!
Maar nu kruip ik snel weer in bed voor een paar uurtjes slaap voor de vlucht.
Morgen vertel ik meer over mijn layover. Ik heb wat mooie foto's kunnen maken.
woensdag 10 juli 2019 om 09:57
Oh wat grappig, dus bepaalde nationaliteiten drukken vaker op de bel dan anderen? Hoe zijn wij gerankt?
En welk volk is high maintenance?
Ja ik ben de stewardessen doorgaans behoorlijk dankbaar. Vooral eten/drinken begeleiden met een peuter is gedoe. Erg fijn als ze jouw spullen later willen brengen/ophalen etc.
Ik heb intussen wel geleerd dat je een dichte beker/fles mee moet nemen voor je kind, dat scheelt stress over dat bekertje op dat wiebelige tafeltje.
En welk volk is high maintenance?
Ja ik ben de stewardessen doorgaans behoorlijk dankbaar. Vooral eten/drinken begeleiden met een peuter is gedoe. Erg fijn als ze jouw spullen later willen brengen/ophalen etc.
Ik heb intussen wel geleerd dat je een dichte beker/fles mee moet nemen voor je kind, dat scheelt stress over dat bekertje op dat wiebelige tafeltje.
•
woensdag 10 juli 2019 om 13:47
Ik heb veel met singapore airlines gevlogen, alweer een paar jaar geleden.
Had toen de indruk de ze liever niet hadden dat passagiers in pantry kwamen.
Ze hielden altijd de gordijntjes dicht en keken niet blij als je iets kwam vragen.
Als je op de bel drukte kwamen ze vrij snel en met een vriendelijke glimlach (meestal
)
Ze liepen regelmatig rond met een blad met water en frisdranken. Ook werden er sandwiches uitgedeeld, dan weer een mand met snacks of een mand met fruit.
Had toen de indruk de ze liever niet hadden dat passagiers in pantry kwamen.
Ze hielden altijd de gordijntjes dicht en keken niet blij als je iets kwam vragen.
Als je op de bel drukte kwamen ze vrij snel en met een vriendelijke glimlach (meestal
Ze liepen regelmatig rond met een blad met water en frisdranken. Ook werden er sandwiches uitgedeeld, dan weer een mand met snacks of een mand met fruit.