Moeders van bekeerde dochters

09-07-2019 15:28 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wil zich bekeren naar de Islam. Ik zoek andere moeders waarbij dit al het geval is. Hoe denken jullie hierover en hoe gaan jullie ermee om ?
Moeilijk.. moeilijk...
Heb je je islamitische schoonzoon al ontmoet?
Mijn broertje heeft zich bekeerd naar een ander geloof. Je kunt niets anders dan het accepteren en ermee leren omgaan.
Waar lees je dat dit de reden is Julius?
wat wil zij , hoe en wat
Geen ervaring hier. Wij geloven zelf helemaal niet. Als een van onze kinderen zich bekeert zou ik daar zeker een probleem mee hebben. Met welke religie dan ook.

Zijn jullie gelovig?
Waarom is het moeilijk?
Houdt zij dan niet meer van jou? Raak jij je werk kwijt? Gaat je huwelijk eraan kapot?
ik geef mn bek ook maar een douw
Hoe oud is je dochter?
Naniene schreef:
09-07-2019 16:30
Waar lees je dat dit de reden is Julius?
In 99% van de gevallen is dat de reden.

Maar het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat ze alle geloven heeft bestudeerd en tot de conclusie is gekomen dat de Islam het beste bij haar past. Dat komt alleen zelden voor.
Ik zou vooral blijven praten met haar. Wat denkt ze uit het geloof te halen,wat mist zij op dit moment? Waarom juist de Islam?
Eens met Yette.
Ik zou het echt vreselijk vinden als mijn kind in de Heere zou worden of zich tot Allah zou gaan bekeren.
Lizzy75 schreef:
09-07-2019 16:48
Eens met Yette.
Ik zou het echt vreselijk vinden als mijn kind in de Heere zou worden of zich tot Allah zou gaan bekeren.
Ligt er voor mij aan in hoeverre de persoon er door verandert.
Ik zou mijn kind niet onterven of zo, en ik zou ook gewoon van hem/haar blijven houden. Maar ik zou er niet blij van worden. Dit geldt trouwens voor ieder geloof.
Als hij daar aan begint gaan mijn miljoenen naar de ezelopvang.
Is het haar eigen keuze of wordt ze gedwongen door haar partner?
Madeliefjees schreef:
09-07-2019 16:38
Waarom is het moeilijk?
Houdt zij dan niet meer van jou? Raak jij je werk kwijt? Gaat je huwelijk eraan kapot?
Uhh, ze wil zich tot de islam bekeren. Doorgaans betekent dat niet veel goeds voor vrouwen en dochters.
Het valt me op dat steeds meer jonge mensen op zoek zijn naar traditionelere waarden en daarom vaak kiezen voor een traditionele religie. Ik denk simpelweg omdat ze zelf niet kunnen verzinnen hoe ze zelf op een dergelijke wijze hun leven in kunnen richten en dan is zo'n platgetreden pad wel handig om de eerste stappen op te zetten.

Het wordt steeds conservatiever met de jeugd van nu.
Lady*Voldemort schreef:
09-07-2019 16:52
Ik zou mijn kind niet onterven of zo, en ik zou ook gewoon van hem/haar blijven houden. Maar ik zou er niet blij van worden. Dit geldt trouwens voor ieder geloof.

Dit.
Cateautje schreef:
09-07-2019 16:59
Het valt me op dat steeds meer jonge mensen op zoek zijn naar traditionelere waarden en daarom vaak kiezen voor een traditionele religie. Ik denk simpelweg omdat ze zelf niet kunnen verzinnen hoe ze zelf op een dergelijke wijze hun leven in kunnen richten en dan is zo'n platgetreden pad wel handig om de eerste stappen op te zetten.

Of ze moeten kiezen tussen familie of vrijheid van religie. Als mijn broertje zich niet zou bekeren, mochten hij en zijn partner niet trouwen van haar familie of, als ze wel zouden trouwen zonder dat mijn broertje zich zou bekeren, zou ze verstoten worden door haar familie.
lise1985 schreef:
09-07-2019 17:01
Of ze moeten kiezen tussen familie of vrijheid van religie. Als mijn broertje zich niet zou bekeren, mochten hij en zijn partner niet trouwen van haar familie of, als ze wel zouden trouwen zonder dat mijn broertje zich zou bekeren, zou ze verstoten worden door haar familie.
Dat is weer een heel ander verhaal en heeft niets te maken met het verlangen naar een meer conservatief leven met sociaal protocol en dus veiliger omgangsvormen.
Cateautje schreef:
09-07-2019 16:55
Als hij daar aan begint gaan mijn miljoenen naar de ezelopvang.
:rofl:
Cateautje schreef:
09-07-2019 16:59

Zou dit niet ook vooral te maken hebben met het afzetten tegen de gevestigde orde/ouders? Ik kan mij herinneren dat de geldende normen niet 'cool' waren, waardoor we ons er juist tegen gingen verzetten.,. Is in de geschiedenis in ieder geval al meerdere malen herhaald, waarom zou het nu iets anders zijn?
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...
Duder1987 schreef:
09-07-2019 17:07
Zou dit niet ook vooral te maken hebben met het afzetten tegen de gevestigde orde/ouders? Ik kan mij herinneren dat de geldende normen niet 'cool' waren, waardoor we ons er juist tegen gingen verzetten.,. Is in de geschiedenis in ieder geval al meerdere malen herhaald, waarom zou het nu iets anders zijn?
Persoonlijk denk ik dat we als Nederlandse maatschappij in het algemeen veel te tolerant en te joviaal zijn geworden en dat dat best bedreigend kan zijn voor een relatief jong leven. Alles kan en mag tegenwoordig, niemand weet nog wat grenzen zijn en als ze het wel weten dan zijn ze er om overschreden te worden. Wat dat betreft vind ik het wel goed dat de jongste generaties op de rem gaan staan, alleen de manier waarop verdiend geen schoonheidsprijs.
lise1985 schreef:
09-07-2019 17:01
Zie hier de reden waarom je als ouder niet heel erg blij hoeft te zijn als je zoon of dochter zich bekeert.

En maar volhouden dat God liefde is.
Mijn moeder (uit een atheïstisch nest) is ooit bekeerd tot het rooms-katholicisme om met mijn vader te mogen trouwen. En haar broer liet zich gereformeerd dopen om met de vrouw van zijn keuze in het huwelijk te mogen treden. Inmiddels zijn ze allebei gescheiden en gewoon weer terugbekeerd tot het atheïsme. Raar gedoe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven