Moeders van bekeerde dochters
dinsdag 9 juli 2019 om 17:23
Zou mij op zich niet boeien. Ben zelf absoluut niet religieus en vind bovendien dat alle religies een handje er van hebben om vrouwen buiten te sluiten/achter te stellen, maar het zou voor mij alleen van belang zijn hoe haar religie in de praktijk ingevuld wordt door haar.Alleenikke schreef: ↑09-07-2019 15:28Mijn dochter wil zich bekeren naar de Islam. Ik zoek andere moeders waarbij dit al het geval is. Hoe denken jullie hierover en hoe gaan jullie ermee om ?
Moeilijk.. moeilijk...
dinsdag 9 juli 2019 om 17:30
Ik zou er niet blij van worden.
Misschien is dit interessant voor je TO:
https://www.npo3.nl/van-hagelslag-naar- ... RO_2466706
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
dinsdag 9 juli 2019 om 17:34
Heb het ooit gezien, inderdaad interessant. Alleen, het islamitisch geloof is net zo divers als het christelijk geloof, dus in alle soorten en maten qua strengheid. Alleen krijgt in Nederland alleen de strenge tot extremistische variant van het islamitisch geloof aandacht. Op zich niet zo gek, maar het ligt wat genuanceerder.Rosabella1 schreef: ↑09-07-2019 17:30Ik zou er niet blij van worden.
dinsdag 9 juli 2019 om 17:49
Dat klopt hoor maar wat ik er van heb gezien in mijn omgeving is dat de bekeerlingen nog extremer werden dan hun echtgenoten.Ariellle schreef: ↑09-07-2019 17:34Heb het ooit gezien, inderdaad interessant. Alleen, het islamitisch geloof is net zo divers als het christelijk geloof, dus in alle soorten en maten qua strengheid. Alleen krijgt in Nederland alleen de strenge tot extremistische variant van het islamitisch geloof aandacht. Op zich niet zo gek, maar het ligt wat genuanceerder.
Een beetje vergelijkbaar met ex rokers die ineens radicaal tegen roken zijn.
Aan de andere kant heb ik nog maar weinig van dit soort relaties goed zien gaan.
Vrouwen die zodra ze een moslim als vriend kregen ineens helemaal in dat geloof opgingen,hoofddoeken gingen dragen en eigenlijk nog radicaler waren dan hun vriendjes dat ze zodra de relatie voorbij was even snel de hoofddoek weer aan de wilgen hingen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
dinsdag 9 juli 2019 om 17:59
Klopt, alleen zijn er wel cijfers dat juist de radicalere versies meer zieltjes winnen op dit moment dan de gemoedelijker, traditionele vormen. Deze trekken meer de aandacht en daardoor meer nieuwsgierige en zoekende mensen. Je hoort zelden dat zo'n verse poldermoslim naar een gezellige, vergrijsde moskee vol relaxte Indo's gaat. In het verlengde hiervan zie je ook dat de wat meer extraverte en hippe christelijke stromingen een stuk meer nieuwe mensen trekken dan de gereformeerde kerken die vooral leven van de traditie en de gemeenschap onder de lokale mensen.Ariellle schreef: ↑09-07-2019 17:34Heb het ooit gezien, inderdaad interessant. Alleen, het islamitisch geloof is net zo divers als het christelijk geloof, dus in alle soorten en maten qua strengheid. Alleen krijgt in Nederland alleen de strenge tot extremistische variant van het islamitisch geloof aandacht. Op zich niet zo gek, maar het ligt wat genuanceerder.
Ook is er de ervaring dat bekeerlingen in de regel superfanatiek zijn, vooral in het begin, met uitzondering weer van de meeste van de mensen die niet uit liefde voor de godsdienst maar uit praktische overwegingen om met hun partner te kunnen/mogen trouwen.
dinsdag 9 juli 2019 om 18:26
Ik zou het vreselijk vinden als mijn kind zich zou bekeren tot welk geloof dan ook, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat zou uiten.
Wat bij mij werkte toen ik met rare vriendjes thuiskwam: mijn vader juichte het toe en onthaalde ze als de lang verloren zoon. Na een maand of twee begon hij steevast over trouwen, kinderen krijgen en welke uitzet ik op het oog had. Ook stelde hij voor om zo snel mogelijk de schoonouders te ontmoeten.
Verschrikkelijk! Ik wist elke keer niet hoe snel ik het uit moest maken! Misschien kan je zoiets ook bij je dochter doen:
Koop een mooie zwarte hoofddoek, paarse handschoenen en een lange zwarte jas. 'Alsjeblieft schat! Voor jou!' Zoiets. Misschien werkt het averechts, misschien niet.
Wat bij mij werkte toen ik met rare vriendjes thuiskwam: mijn vader juichte het toe en onthaalde ze als de lang verloren zoon. Na een maand of twee begon hij steevast over trouwen, kinderen krijgen en welke uitzet ik op het oog had. Ook stelde hij voor om zo snel mogelijk de schoonouders te ontmoeten.
Verschrikkelijk! Ik wist elke keer niet hoe snel ik het uit moest maken! Misschien kan je zoiets ook bij je dochter doen:
Koop een mooie zwarte hoofddoek, paarse handschoenen en een lange zwarte jas. 'Alsjeblieft schat! Voor jou!' Zoiets. Misschien werkt het averechts, misschien niet.
dinsdag 9 juli 2019 om 18:43
De Indo's die hier wonen zijn dan ook meestal geen moslim dus die zitten niet in een moskee.lotus77 schreef: ↑09-07-2019 17:59Klopt, alleen zijn er wel cijfers dat juist de radicalere versies meer zieltjes winnen op dit moment dan de gemoedelijker, traditionele vormen. Deze trekken meer de aandacht en daardoor meer nieuwsgierige en zoekende mensen. Je hoort zelden dat zo'n verse poldermoslim naar een gezellige, vergrijsde moskee vol relaxte Indo's gaat. In het verlengde hiervan zie je ook dat de wat meer extraverte en hippe christelijke stromingen een stuk meer nieuwe mensen trekken dan de gereformeerde kerken die vooral leven van de traditie en de gemeenschap onder de lokale mensen.
Ook is er de ervaring dat bekeerlingen in de regel superfanatiek zijn, vooral in het begin, met uitzondering weer van de meeste van de mensen die niet uit liefde voor de godsdienst maar uit praktische overwegingen om met hun partner te kunnen/mogen trouwen.
Een Indo is geen Indonesiër.
dinsdag 9 juli 2019 om 18:46
Flauw. Zou je ook een habijt kopen als je kind zich katholiek liet dopen?*TanteSjaan* schreef: ↑09-07-2019 18:26Ik zou het vreselijk vinden als mijn kind zich zou bekeren tot welk geloof dan ook, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat zou uiten.
dinsdag 9 juli 2019 om 19:13
Vader was fan van Wim Sonneveld? "Ik prees hem het graf in" sketch over vriendjes van dochter dus*TanteSjaan* schreef: ↑09-07-2019 18:26Ik zou het vreselijk vinden als mijn kind zich zou bekeren tot welk geloof dan ook, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat zou uiten.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 9 juli 2019 om 19:16
dinsdag 9 juli 2019 om 21:20
Je eigen (levens)overtuigingen overboord gooien omdat je toevallig even verliefd bent werkt in de regel niet op de lange duur.Lady*Voldemort schreef: ↑09-07-2019 17:16Mijn moeder (uit een atheïstisch nest) is ooit bekeerd tot het rooms-katholicisme om met mijn vader te mogen trouwen. En haar broer liet zich gereformeerd dopen om met de vrouw van zijn keuze in het huwelijk te mogen treden. Inmiddels zijn ze allebei gescheiden en gewoon weer terugbekeerd tot het atheïsme. Raar gedoe.
We used to be friends...
dinsdag 9 juli 2019 om 21:21
Dit inderdaad.Rosabella1 schreef: ↑09-07-2019 17:49Dat klopt hoor maar wat ik er van heb gezien in mijn omgeving is dat de bekeerlingen nog extremer werden dan hun echtgenoten.
Een beetje vergelijkbaar met ex rokers die ineens radicaal tegen roken zijn.
Aan de andere kant heb ik nog maar weinig van dit soort relaties goed zien gaan.
Vrouwen die zodra ze een moslim als vriend kregen ineens helemaal in dat geloof opgingen,hoofddoeken gingen dragen en eigenlijk nog radicaler waren dan hun vriendjes dat ze zodra de relatie voorbij was even snel de hoofddoek weer aan de wilgen hingen.
We used to be friends...
dinsdag 9 juli 2019 om 21:23
Uberhaupt. Als God liefde is, waarom laat hij dan dagelijks tienduizenden onschuldige kinderen en baby's sterven?
We used to be friends...
dinsdag 9 juli 2019 om 21:24
Er zijn echt wel Indo's (en geen Indonesiërs maar dus Nederlanders van Indonesische afkomst) die moslim zijn. Kom zelf uit zo'n familie.Rosabella1 schreef: ↑09-07-2019 18:43De Indo's die hier wonen zijn dan ook meestal geen moslim dus die zitten niet in een moskee.
Een Indo is geen Indonesiër.
dinsdag 9 juli 2019 om 21:25
Je verwart God met met de natuur en menselijk handelen.CourtneyTT schreef: ↑09-07-2019 21:23Uberhaupt. Als God liefde is, waarom laat hij dan dagelijks tienduizenden onschuldige kinderen en baby's sterven?
dinsdag 9 juli 2019 om 21:29
En nog heeeeeeel veeeeeeel meer ellende en verdriet!!!CourtneyTT schreef: ↑09-07-2019 21:23Uberhaupt. Als God liefde is, waarom laat hij dan dagelijks tienduizenden onschuldige kinderen en baby's sterven?
dinsdag 9 juli 2019 om 21:31
dinsdag 9 juli 2019 om 21:32
dinsdag 9 juli 2019 om 21:36
De bijbel is een sprookjesboek. Niets van wat er in is geschreven berust op waarheid.CourtneyTT schreef: ↑09-07-2019 21:32Welnee. Wist je dat de duivel maar een handjevol mensen om zeep heeft geholpen in de bijbel terwijl god genocide pleegt op iets van 2 miljoen mensen? Fijne vent hoor.
dinsdag 9 juli 2019 om 21:40
Wat loop je dan te miepen? Misschien moet je de bijbel, de torah en de koran eens lezen.
Ik verwar helemaal niets. Waarom zou je uberhaupt willen geloven in een narcistische, jaloerse, megalomane, wraakzuchtige en kleinzielige entiteit die dagelijks tienduizenden onschuldige baby's en kinderen laat sterven?
We used to be friends...
dinsdag 9 juli 2019 om 21:57
Misschien heb ik dat wel gedaan en weet daarom waar ik het over heb.CourtneyTT schreef: ↑09-07-2019 21:40Wat loop je dan te miepen? Misschien moet je de bijbel, de torah en de koran eens lezen.
Ik verwar helemaal niets. Waarom zou je uberhaupt willen geloven in een narcistische, jaloerse, megalomane, wraakzuchtige en kleinzielige entiteit die dagelijks tienduizenden onschuldige baby's en kinderen laat sterven?
Yep, dat is die god uit de bijbel waar jij aan refereert. Ik bedoel maar.