Moeders van bekeerde dochters
dinsdag 9 juli 2019 om 16:45
dinsdag 9 juli 2019 om 16:57
Uhh, ze wil zich tot de islam bekeren. Doorgaans betekent dat niet veel goeds voor vrouwen en dochters.Madeliefjees schreef: ↑09-07-2019 16:38Waarom is het moeilijk?
Houdt zij dan niet meer van jou? Raak jij je werk kwijt? Gaat je huwelijk eraan kapot?
dinsdag 9 juli 2019 om 16:59
Het valt me op dat steeds meer jonge mensen op zoek zijn naar traditionelere waarden en daarom vaak kiezen voor een traditionele religie. Ik denk simpelweg omdat ze zelf niet kunnen verzinnen hoe ze zelf op een dergelijke wijze hun leven in kunnen richten en dan is zo'n platgetreden pad wel handig om de eerste stappen op te zetten.
Het wordt steeds conservatiever met de jeugd van nu.
dinsdag 9 juli 2019 om 16:59
Lady*Voldemort schreef: ↑09-07-2019 16:52Ik zou mijn kind niet onterven of zo, en ik zou ook gewoon van hem/haar blijven houden. Maar ik zou er niet blij van worden. Dit geldt trouwens voor ieder geloof.
Dit.
dinsdag 9 juli 2019 om 17:01
Of ze moeten kiezen tussen familie of vrijheid van religie. Als mijn broertje zich niet zou bekeren, mochten hij en zijn partner niet trouwen van haar familie of, als ze wel zouden trouwen zonder dat mijn broertje zich zou bekeren, zou ze verstoten worden door haar familie.Cateautje schreef: ↑09-07-2019 16:59Het valt me op dat steeds meer jonge mensen op zoek zijn naar traditionelere waarden en daarom vaak kiezen voor een traditionele religie. Ik denk simpelweg omdat ze zelf niet kunnen verzinnen hoe ze zelf op een dergelijke wijze hun leven in kunnen richten en dan is zo'n platgetreden pad wel handig om de eerste stappen op te zetten.
dinsdag 9 juli 2019 om 17:03
Dat is weer een heel ander verhaal en heeft niets te maken met het verlangen naar een meer conservatief leven met sociaal protocol en dus veiliger omgangsvormen.lise1985 schreef: ↑09-07-2019 17:01Of ze moeten kiezen tussen familie of vrijheid van religie. Als mijn broertje zich niet zou bekeren, mochten hij en zijn partner niet trouwen van haar familie of, als ze wel zouden trouwen zonder dat mijn broertje zich zou bekeren, zou ze verstoten worden door haar familie.
dinsdag 9 juli 2019 om 17:07
Zou dit niet ook vooral te maken hebben met het afzetten tegen de gevestigde orde/ouders? Ik kan mij herinneren dat de geldende normen niet 'cool' waren, waardoor we ons er juist tegen gingen verzetten.,. Is in de geschiedenis in ieder geval al meerdere malen herhaald, waarom zou het nu iets anders zijn?Cateautje schreef: ↑09-07-2019 16:59Het valt me op dat steeds meer jonge mensen op zoek zijn naar traditionelere waarden en daarom vaak kiezen voor een traditionele religie. Ik denk simpelweg omdat ze zelf niet kunnen verzinnen hoe ze zelf op een dergelijke wijze hun leven in kunnen richten en dan is zo'n platgetreden pad wel handig om de eerste stappen op te zetten.
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...
dinsdag 9 juli 2019 om 17:11
Persoonlijk denk ik dat we als Nederlandse maatschappij in het algemeen veel te tolerant en te joviaal zijn geworden en dat dat best bedreigend kan zijn voor een relatief jong leven. Alles kan en mag tegenwoordig, niemand weet nog wat grenzen zijn en als ze het wel weten dan zijn ze er om overschreden te worden. Wat dat betreft vind ik het wel goed dat de jongste generaties op de rem gaan staan, alleen de manier waarop verdiend geen schoonheidsprijs.Duder1987 schreef: ↑09-07-2019 17:07Zou dit niet ook vooral te maken hebben met het afzetten tegen de gevestigde orde/ouders? Ik kan mij herinneren dat de geldende normen niet 'cool' waren, waardoor we ons er juist tegen gingen verzetten.,. Is in de geschiedenis in ieder geval al meerdere malen herhaald, waarom zou het nu iets anders zijn?
dinsdag 9 juli 2019 om 17:12
Zie hier de reden waarom je als ouder niet heel erg blij hoeft te zijn als je zoon of dochter zich bekeert.lise1985 schreef: ↑09-07-2019 17:01Of ze moeten kiezen tussen familie of vrijheid van religie. Als mijn broertje zich niet zou bekeren, mochten hij en zijn partner niet trouwen van haar familie of, als ze wel zouden trouwen zonder dat mijn broertje zich zou bekeren, zou ze verstoten worden door haar familie.
En maar volhouden dat God liefde is.
dinsdag 9 juli 2019 om 17:16
Mijn moeder (uit een atheïstisch nest) is ooit bekeerd tot het rooms-katholicisme om met mijn vader te mogen trouwen. En haar broer liet zich gereformeerd dopen om met de vrouw van zijn keuze in het huwelijk te mogen treden. Inmiddels zijn ze allebei gescheiden en gewoon weer terugbekeerd tot het atheïsme. Raar gedoe.