Mutsen

18-03-2009 16:34 5023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helemaal schoon en vers...
Gefeliciteerd met Remman!

Mif, ik zou lekker een middagje vrij nemen om even de zinnen te verzetten. Tis niet niks.

Ik ben met Mannie naar Intratuin geweest, bamboeplant gehaald en die staat nu in onze enorme pot. Was nog niet makkelijk om de dooie palm die erin stond eruit te halen. Maar is gelukt, alleen kan ik verder niets met die halve palm. Te zwaar en te groot om ergens in te doen. Laat ik lekker staan voor Pamman

Kindjes willen aandacht en aardbeien.
Drank Miffy, drank zat er in de koffie van Remma

Onze 1 april grap is aangeslagen, is door anderen overgenomen zonder dat ze de grap doorhadden haha. Zal wel even link in AK zetten.

Ik ruik een poepbroek bij Moppie. Even zijn wortelpoep opruimen. De wortels gaan er in en hij heeft geen kramp meer, heerlijk is dat zeg! Hoe gaat dat nu bij Nipje?
Ha Remma! Mijn werkcomputer vindt jouw link iets heul engs, dus ik kijk vanavond thuis wel even. En van harte met jarige man, ook al komt hij niet opdagen.

Pam, wat balen zeg, dat je vandaag vrij bent! Jaloers! Alhoewel ik ook op tijd wegga, bij Belletje op PSZ hebben ze vandaag lentefeest en er is een speurtocht en buffet. Ik ben de lentefee en vertel een verhaaltje aan de kinderen die langskomen. Schattig!

Esmee, ben benieuwd naar 1 april grap! En fijn dat het goed gaat met Moppie. Was de wortelpoep lekker?

1 april was (is) geslaagd hier. De kinderen hadden zelf bedacht dat we ons vanochtend in mijn slaapkamer zouden verstoppen zodat oma om acht uur dacht dat er 1) niemand thuis was of 2) iedereen nog sliep. En dat dacht oma inderdaad, ze kwam heel voorzichtig onze slaapkamer binnen. De glunderende hoofdjes van kinderen toen ze heel hard: 1 april!!! riepen!

Heerlijk.

Mifje, wel lief zijn voor jezelf nu he? Extra lief bedoel ik dan.
Zoals Pammie mannie beschrijft, zo is Limoen praktisch iedere dag. Dus of ik het groter maak in mijn hoofd weet ik niet. En er zijn uiteraard ook momenten en dagen dat ze niet zo is (gelukkig maar, anders stond ze al lang op MP ) dat is vooral als er niets hoeft (als er niet opgeschoten hoeft te worden) en als ze alle aandacht krijgt als Mandarijn in bed ligt bijv.

En ik heb CB ook nog niet gebeld hoor, hik er ook wel een beetje tegen aan, denk dan voor mezelf of het toch niet wel een beetje meevalt. Maar ik ga het denk ik toch doen, want over een week is het weer hetzelfde liedje.

Ik voel me weer een stukje beter. Gelukkig. Ben de hele ochtend op geweest, met Mandarijn gespeeld, beetje huisgehouden, en nu lig ik in bed. Maar het gaat het echt veel beter.

Fijn Esmee, dat de wortels aanslaan en goed gaan!

Gefeliciteerd met Remman, Remma!

Miffy

Ik hou het kort, ik ga proberen een uurtje te slapen
Nou Citro, ik zou wel ff bellen. Met CB of zorgverzekeraar. Zoals Pam haar zoon omschrijft, zo ken ik mijn meiden maar zelden, ik zou daar gek van worden als ze zich vaak zo zouden gedragen.

Fijn dat je je beter voelt!
Ik herken toch wel veel in wat Pammie beschrijft over haar mannie. Onze mini is helaas elke dag wel in zo'n bui. Erg vermoeiend.

Gaat het Miffy? Die tip van middag vrijnemen is helemaal niet gek, je bevindt je nu in een emotionele achtbaan immers.
Pfff, vermoeiend man, werkeloos zijn (zie mijn www op Hyves ). Ben weer bezig geweest in tuin, terras onder handen genomen met groene-aanslag-verwijderaar, die palm gehalveerd (en de rest is echt voor Pamman), onkruid weggehaald, beetje lopen slepen met potten enzo. Ben nu echt moe en mijn handen zijn aan gort. Kindertjes spelen ontzettend lief al de hele middag. Ik zit nu in mijn luie stoel buiten, voor het eerst vandaag dat ik zit überhaupt.

Remma, bij Mannie is dit wel iets van de laatste tijd. En ik weet niet of het komt door zijn amandelen of dat het gewoon een fase is. Hoor bij vriendin met praktisch even oud kind hetzelfde verhaal. En jouw Mini is ook net zo oud als Mannie Remma. Citro, hij is (thank god!) echt niet elke dag zo. Zonder je te willen aanvallen: zij moet van jou leren hoe je normaal met elkaar omgaat en dat je niets bereikt met gezanik en gezeur. Maar als jij daar niet meer normaal op kunt reageren gaat dat niet goed komen natuurlijk. Daarnaast lijkt het me ook wel een moment om aan de bel te trekken, als je zo gefrustreerd bent over haar gedrag dat je het geduld niet meer kunt opbrengen. Met wat steun en tips en inzicht in haar gedrag (of wat het veroorzaakt) word het voor jou waarschijnlijk ook makkelijker om er mee om te gaan en haar weer positief te benaderen (zo werkt het bij wel, als ik weet waarom ze zo vervelend zijn heb ik meer geduld).
Oh, maar dat bedoel ik ook, het is de leeftijd. Ik neem Mini gewoon onder de arm als ie weer eens niet meewil of verder wil of de andere kant op wil, of niet in de auto wil enz. Of ik loop uit de keuken weg als hij geen brood met hagelslag wil maar met pindakaas maar toch weer kaas maar toch weer jam. En ik zet hem in zijn onderbroek in de auto als hij geen broek aan wil. Ik heb echt geen tijd voor dit soort fratsen.

En... het gaat ook weer over.
Mag zo met Mannie naar de huisartsenpost, hij heeft een kamikazesprong gemaakt van het speelkasteel en kan nu niet meer op zijn voetje staan. Handigerd.
Haha, lekker dan, Pammie. Sterkte en ik hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten.
Heb de afspraak afgebeld, hij ging weer lopen. Mank en piepend weliswaar (tis net een echte kerel ) maar hij stond er weer op. Kijk morgen hoe hij loopt en anders kunnen we altijd nog naar de huisarts.

Ik ben verbrand vandaag, voel mijn wangen gloeien.Nu schminken.

Bye!
gelukkig maar, dat je de afspraak kon afbellen.
Sowhe, een echte vent.
Ik heb hem getekend, Remma!

Pam, handige actie van Mannie. Hoe gaat 't nu, is z'n voet nog dik geworden?

Ik ben weer thuis. Lentefeest was een succes, wat wil je met dit weer. Mijn schminckcreaties waren weer een succes en vertellen ging ook weer goed. Al met al geen tijd gehad om te eten dus nu heb ik man naar de snack gestuurd omdat ik zo'n zin had in een broodje kebab. Ha.
Ja maar nu is de lol eraf.
Miffy, allereerst had ik je bovenal een gezonde zwangerschap en baby gegund. Maar gegeven dat dat al niet meer het geval was, ben ik min of meer een beetje opgelucht voor je dat het een miskraam wordt, hoe verdrietig dat ook is. Het alternatief is namelijk nog verdrietiger, want dat had misschien wel bestaan uit moeilijke keuzes, onzekere verwachtingen, een spannende zwangerschap en misschien wel een kind waarvan je je bij alles af zou vragen of er toch niet iets aan de hand zou zijn. Neemt niet weg dat ik het bovenal heel rot voor je vind dat het zo afloopt. Meld jezelf ziek en sta er even bij stil, en hopelijk is alles snel achter de rug zodat je weer verder kunt

Citro, Nippa is ook zo, en ook wel dagelijks. Maar eigenlijk maakt het helemaal niet uit of het normaal is en bij de leeftijd hoort. Als jij het gevoel hebt dat je wat ondersteuning erin kunt gebruiken, moet je daar vooral gebruik van maken. Via de cb heb je speciale cursussen voor ouders van peuters; misschien is dat wat voor jou?

Es, klinkt leuk zeg. Is je broodje lekker?

Esmee, hier gaat het beter. Hij gaat nu echt eten (zodat hij dus ook wat binnenkrijgt). Wij geven nu peer en pompoen, en gaan binnenkort eens bloemkoool proberen. Nipman zei dat hij meteen zijn fles niet meer op kon vandaag. Hopelijk gaat hij dan ook eens doorslapen, want ik ben echt wel heel erg moe. En dat is ook niet zo leuk voor de rest van het gezin.
Ja, dat zou wel eens fijn zijn Nips, doorslapen! Bel maakt er ook nog steeds een potje van... en die is bijna vier

Maar goed. Wat ik wilde zeggen, mooie woorden voor Miffy, Nippo. Ik dacht er precies zo over maar wist niet zo goed hoe ik het zou verwoorden, fijn dat jij dat nu hebt gedaan.

Het broodje was superlekker en zo op! Ik ga ff op de bank lezen. Man kijkt voetbal en ik wil "Lea" van Pascal Mercier uitlezen. Het is wel een mooi boek maar een beetje saai.
Remma, gefeliciteerd met vent. Istie al gearriveerd inmiddels?

Es, ik denk dat jij gezegend bent met een stel heel redelijke en gezellige dochters. Ik herken namelijk ook best veel in gedrag wat Citro en Pammie beschrijven. Meisje heeft ook echt wel eens zo'n bui. Jongetje niet meer op die manier, daar is hij nu wel te oud voor (het is inderdaad echt de leeftijd), maar die kan weer op een heel andere manier het bloed onder mijn nagels vandaan halen. En ik ken ook zat andere moeders met kinderen met soortgelijk gedrag. Niks raars aan lijkt me. Maar wel als het elke dag, de hele dag, zo gaat. Ik kan me voorstellen dat je er dan niet meer op een goede manier mee om kunt gaan. Maar ik vind hulp vragen ook wel iets wat ikzelf althans niet zo lichtvaardig zou doen. Ik zou geloof ik een beetje bang zijn dat mijn kind daardoor een stempel opgedrukt krijgt (door mezelf of door anderen). Maar misschien is dat ook wel overdreven.

Klinkt alsof je lekker bezig bent Pam, zo in de tuin. Gelukkig dat Mannie zn voet vanzelf weer opknapte.

Mif, logisch dat je je concentratie een beetje kwijt bent. Je moet verwerken wat er aan de hand is, en daarbij zit je je ook nog constant af te vragen of je iets voelt. Ik vind het wel goed dat je al een datum hebt bedacht wanneer je stopt met 'wachten'. Dan is het in ieder geval te overzien.

Ik ga zo even de zolder op, kijken wat ik nog aan zomerkleren voor de kinderen tevoorschijn kan halen. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik nog heb liggen.

O ja, met Kruimel naar de kapper geweest. Modelletje bloempot is het een beetje geworden. Maar het staat wel heel koddig. Hij vond het trouwens zó eng dat hij heel braaf op mijn schoot bleef zitten.

O, Lewis nu op tv. Dan moet ik nu naar zolder anders kom ik niet meer van de bank.
Esmee, wat heerlijk dat Moppie nu wat vast voedsel verdraagt! Hopelijk kun je hoeveelheden snel een beetje opvoeren, scheelt weer voor jou.

O ja, Es, wat betreft de belasting: ik hoefde niet eens iets in te vullen, normaal kun je het aantal uur ouderschapsverlof vermenigvuldigen met 3 Euro nogwat om tot de ouderschapsverlofkorting te komen, maar er zit een maximum aan, namelijk loon 2007 minus loon 2008. En ik heb dus in 2008 meer verdiend dan in 2007 (niet dankzij het ouderschapsverlof uiteraard, maar dat vindt de belastingdienst niet interessant). Heb mijn zusje gebeld, die toevallig in hetzelfde schuitje zat (ook kind, ook meer gaan verdienen), en zij had gebeld met de belastingdienst hierover, en het was gewoon een geval van helaas pindakaas. Je moet in inkomen achteruit zijn gegaan, en anders geen korting. Ik heb nog even overwogen om te frauderen, maar toch maar niet (het zou ook wel erg makkelijk op te sporen zijn )

Heb deze Lewis al gezien. Scheelt weer.
Nippo, je heb op zich gelijk hoor, dat dit rationeel bekeken, gegeven wat we bij de termijnecho gezien hadden waarschijnlijk het best mogelijke scenario is, en zeker voor Man -die toch wat minder last heeft van hormonen en dus niet zo labiel als wat is- voelt het ook wel zo'n beetje zo, maar ergens hadden we toch wel stiekem nog een heel klein beetje hoop dat het ineens miraculeus helemaal goed zou komen. Maar het is wel zo dat de bezorgdheid dan nooit echt weggegaan zou zijn. We hadden niet voor niets al besloten om ook als het er gisteren ineens normaal uit gezien had, toch een vlokkentest te doen.

Ik ben vandaag gewoon op mijn werk gebleven, maar achteraf bezien was dat misschien niet heel zinvol, want van een artikel dat ik vanmiddag gelezen heb, herinner ik me zo goed als niks, en ik kreeg het zelfs voor elkaar op de terugweg naar huis verkeerd te fietsen. Morgenochtend heb ik een afspraak die ik maar wel laat doorgaan, en daarna ga ik denk ik gewoon maar naar huis.

Koeky, dat er een heel groot verschil is tussen een miskraam toen je nog geen kind had en toen er al twee waren, kan ik me heel goed voorstellen. In het eerste geval ga je waarschijnlijk toch veel meer twijfelen of het wel ooit goed komt.

Pammie, dus Mannie gaat voor de druifaward van vandaag? Is hij wel braaf gaan slapen?

Nog geslapen, Citro?
Ik moest vandaag zo lachen, jongetje en meisje speelden in de tuin met de buurjongetjes, en ze wilden het buurmeisje met haar vriendinnetjes bespioneren. Jongetje bedacht toen om een spandoek te maken van papier en stokken, met de tekst: wij willen spioneren. Koekerd had het voor ze opgeschreven, maar het overschrijven op groot formaat was niet helemaal goed gegaan, er stond: WIJ LLIW PIONSNEREN. Buurmeisje en haar vriendinnetjes snapten er niets van. Maar goed ook, want het is natuurlijk niet handig om te bespioneren personen daarvan per spandoek op de hoogte te brengen
Erg balen dan Koek, van die belasting. Pindakaas inderdaad.

Ik heb eigenlijk de grootste last met de kletsen als ze elkaar niet kunnen velen. Dan is het continue: "Annabehehehel" (Lizzy) en "Lizzy doet dit, Lizzy doet dat" (Annabel) en dan hebben ze echt elke halve minuut 'ruzie' om iets onbenulligs. Echt meiden, denk ik.
Ze kunnen bijvoorbeeld ruzie hebben om 'wie welk plaatje' in het boek 'is'. Dan hebben ze een sprookjesboek van Assepoes en de stiefjes, zegt Lizzy: "Ik ben Assepoes, wie ben jij?" En dan wil Annabel ook Assepoes zijn maar dat kan niet, zegt Lizzy want dat is Lizzy al. Maar dat vindt Annabel dan niet eerlijk en dan boos en dan huilen en dan Lizzy boos omdat Annabel niet meer leuk naar het boekje met haar kijkt en dan en dan en dan... Kent iemand dit?
PIONSNEREN, dat lijkt me sarcastisch doen tijdens ganzenbord.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven