Echo 6w3 kleine embryo

07-07-2019 15:17 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Graag had ik iedereen zijn mening even gehoord.

Wij zijn nu 6w4 dagen zwanger. Op 5w1 was er een kleine bloeding, enkele dagen later werd er een echo gemaakt en deze toonde en embryo van 3,5 mm en een kloppend hartje. Wel nog niet te horeb. Kwam overeen met een termijn van 5w5. Niets aan de hand en waarschijnlijk een gesprongen adertje. Nu vrijdag verloor vriendin weer wat bruin bloed. Verder niets. Gisteren dan een echo laten maken. Daar was een embryo van 0,47 mm goed voor termijn van 6w1. En de hartslag was nog niet te horen.
De vrouw die we niet kennende vond dit raar en zei dat dit wel zou moeten nu...
Aangezien embryo verwekt is met ivf weten we exact hoe oud hij is.

Geen idee wat we hier nu van moeten denken. Vriendin is er echt van overtuigd dat alles oké is.

Iemand die dit nog heeft meegemaakt? Of een kleine embryo had?

Alvast bedankt iedereen
MinkeDeWit schreef:
08-07-2019 23:26
Nou, volgens mij kun je er weinig aan afdoen. Kijken of ze willen bekennen dat ze zich vergist hebben :proud:
Dat betekent in België nu eens net hetzelfde. Dus Neen ik ga niet bekennen dat ik mij heb vergist.

Verder klopt het dat tot 10 weken er veel in op oud is en er veel kan misgaan. Er zit inderdaad niet veel meer op dab af te wachten. En te hopen dat de bloedingen weg blijven.
mlsc schreef:
09-07-2019 07:33
Dat betekent in België nu eens net hetzelfde. Dus Neen ik ga niet bekennen dat ik mij heb vergist.

Verder klopt het dat tot 10 weken er veel in op oud is en er veel kan misgaan. Er zit inderdaad niet veel meer op dab af te wachten. En te hopen dat de bloedingen weg blijven.

Ook in BE is alleen de vrouw die de baby draagt zwanger hoor, maar goed, hopelijk krijgen jullie een gezonde baby ;-)
Gefeliciteerd TO
Wat een spannende tijd he? Ik ben nu 7 weken en ik dacht dat zwanger wórden zenuwslopend was....nu denk ik: de eerste 12 weken vind ik nóg spannender.
Er valt inderdaad niets anders te doen dan afwachten. Ik hoop dat jullie een goede zwangerschap hebben en een gezonde baby.
Hoi Mlsc,

Succes met afwachten.

Enne....hoe jullie ook over de zwangerschap willen praten, gewoon doen wat voor jullie goed voelt!
Bedankt alle twee!

Ja het zijn zeker spannende tijden. Eens de 12 weken voorbij kan je al iets geruster zijn. Ik ga nu van echo naar echo.
We hebben de 15/7 eentje en normaal daarna 14/8 voor de nekplooi en de nipt test te laten uitvoeren. Is in België standaard. Geen idee of dit in Nederland zo is.

Heb je veel last van kwaaltjes? Is het je eerste kindje of niet?

Bij deze is er toch weeral een dagje voorbij nog 6 te gaan!
Volgens mij is dat in Nederland standaard boven een bepaalde leeftijd inderdaad. Hoe dan ook, ik ga ze ook laten doen.

Kwaaltjes heb ik wel maar niet zo erg als ik hier weleens lees. Ik ben niet misselijk. Wel heb ik ongelooflijk pijnlijke borsten plus lage rugpijn, buikpijn en om 16.00 ben ik op, moe. Maar ik durf er niets van te vinden. Ik wil de eerste echo afwachten overmorgen. Het feit dat het vaker goed gaat dan niet komt er nog niet in. Het is gewoon spannend.
Het is mijn tweede. Mijn eerste is negen.

Dus jullie mogen maandag weer? Fijn zo snel.
En inderdaad, elke dag is er één!
apestaartje30 schreef:
10-07-2019 10:28
Volgens mij is dat in Nederland standaard boven een bepaalde leeftijd inderdaad. Hoe dan ook, ik ga ze ook laten doen.

Kwaaltjes heb ik wel maar niet zo erg als ik hier weleens lees. Ik ben niet misselijk. Wel heb ik ongelooflijk pijnlijke borsten plus lage rugpijn, buikpijn en om 16.00 ben ik op, moe. Maar ik durf er niets van te vinden. Ik wil de eerste echo afwachten overmorgen. Het feit dat het vaker goed gaat dan niet komt er nog niet in. Het is gewoon spannend.
Het is mijn tweede. Mijn eerste is negen.

Dus jullie mogen maandag weer? Fijn zo snel.
En inderdaad, elke dag is er één!
Altijd spannend een echo. Het zal snel vrijdag zijn. Ik duim hier mee dat je een mooie en goede echo krijgt.

Vriendin heeft ook niet heel de tijd zware symptomen eerder vlagen van alles.

Dat gaat er bij mij ook niet in. Dat het vaker goed gaat dan slecht. Gelukkig draagt vriendin ons nieuw geluk. Zij heeft daar allemaal minder last van. 😁
"We vonden de persweeën wel pijnlijk en de tepelkloven vonden we ook niet echt aangenaam".

Sorry, kon het niet laten.
Maak je niet de druk over de echo's, binnenkort weet je meer.
Ik had een kleine embryo bij de eerste echo (wist ook redelijk precies wanneer de bevruchting was) voor het aantal weken, en een week later veel te weinig gegroeid. Was een super kleine kans dat het nog zou bijtrekken en we werden voorbereid op een slechte afloop, en nog een week later (wanneer we voor de zekerheid nog een echo zouden doen), begon een uur voor de desbetreffende 3e echo de miskraam.
Wel 1e en 2e echo met hartslag (te zien, ze hebben m niet laten horen, geen idee of dat überhaupt had gekund, ik zag zo ook wel dat er hartactiviteit was)

Je weet gewoon niets, tot je baby gezond en wel in je armen ligt. Maar jullie embryo is in ieder geval wél gegroeid, en het hartje vertoonde wél activiteit. Daar zou ik voorlopig aan vasthouden. Sterkte!
Irish_Wasser_Woman schreef:
10-07-2019 14:42
Ik had een kleine embryo bij de eerste echo (wist ook redelijk precies wanneer de bevruchting was) voor het aantal weken, en een week later veel te weinig gegroeid. Was een super kleine kans dat het nog zou bijtrekken en we werden voorbereid op een slechte afloop, en nog een week later (wanneer we voor de zekerheid nog een echo zouden doen), begon een uur voor de desbetreffende 3e echo de miskraam.
Wel 1e en 2e echo met hartslag (te zien, ze hebben m niet laten horen, geen idee of dat überhaupt had gekund, ik zag zo ook wel dat er hartactiviteit was)

Je weet gewoon niets, tot je baby gezond en wel in je armen ligt. Maar jullie embryo is in ieder geval wél gegroeid, en het hartje vertoonde wél activiteit. Daar zou ik voorlopig aan vasthouden. Sterkte!
Jammer dat te horen, bedankt om je verhaal te delen.

Waren er nog andere signalen dat Ee iets fouts zat? Had de dokter dit direct opgemerkt?
mlsc schreef:
10-07-2019 17:03
Jammer dat te horen, bedankt om je verhaal te delen.

Waren er nog andere signalen dat Ee iets fouts zat? Had de dokter dit direct opgemerkt?
Ja, bij de eerste echo (expres gewacht tot 7w3d) werd ik "terug gezet" naar 6w1d.
Ze zei dat dat op zich niets hoefde te betekenen, want een mini-meetfoutje was zó gemaakt, bij zo'n grootte. Maar ik zag haar gezicht iets anders zeggen al. Ook testte ik pas na vijf dagen over tijd voor het eerst positief (heb alleen dag drie getest) en pas dag 8 was 'ie knal. Dus op de één of andere manier kwam het ook weer niet als een complete verrassing, hoewel het nog steeds een schok was, en ik eerder in eerste instantie hoopte dat mijn gedachten een loopje namen (later positief testen, vaag voorgevoel enz). Toen moesten we twee weken later (ik schreef eerder één week, geloof ik) weer keer komen, voor de officiële intake (IUI dus zh) en daar zagen ze dus dat de groei zga niets was (0,5 mm in twee weken).

Maar bij je vriendin is er groei, dus heb je aan mijn verhaal dan weer niets ;-)
Neen dat weet ik, maar ervaringen van anderen horen geeft toch weer wat moed. Vooral in het weten dat je niet alleen bent...

Er was idd wel groei, op 5w5 dagen was hij exact op de datum. Enkel op 6w3d was hij gemeten op 6w1d maar ergens denk ik dat de foute marge zo klein is...
want het is 0,05 cm verschil tov echo van kindje 1 en die was wel 6w3.

Verder klopte het hartje en was er niets te zien van een nakende miskraam. Alsook heeft vriendin nog haar klachten, wel op en af.

Daar proberen we ons aan vast te houden. Er is weeral een dag voorbij! Nog 4 te gaan 😁

Ik ken iemand dat 3 maand geleden een missed abortion heeft gehad. Misschien maakt mij dat gewoon nog onzekerder
Even een kleine update.

Sinds vorige week vrijdag is er geen bloed/bruinverlies meer geweest. 🤞🏼 Dat dit zo blijft.
Verder blijven alle symptomen komen en gaan. En door de zwangerschap/utrogestan is er toch al een klein buikje zichtbaar. Maandag krijgen we eindelijk onze echo. Hopelijk geeft dat duidelijkheid.
Fijn en spannend!! Hopelijk maandag goed nieuws :heart:
Even een update:

Alles is perfect in orde. Vandaag een echo gehad met een heel duidelijke hartslag. Onze embryo is ook goed gegroeid en hij kwam uit op een termijn van 8w1. Momenteel is hij 1,72 cm.
We zijn dolgelukkig 16/8 hebben we de 12weken echo en de nipttest. Resultaat krijgen we al op 23 augustus. Is deze goed, dan zijn we klaar om het aan de wereld te vertellen!

Amai wat een opluchting!
Wat fijn!!
Fijn. Goed nieuws.
Wat fijn zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven