Echo 6w3 kleine embryo
zondag 7 juli 2019 om 15:17
Hey,
Graag had ik iedereen zijn mening even gehoord.
Wij zijn nu 6w4 dagen zwanger. Op 5w1 was er een kleine bloeding, enkele dagen later werd er een echo gemaakt en deze toonde en embryo van 3,5 mm en een kloppend hartje. Wel nog niet te horeb. Kwam overeen met een termijn van 5w5. Niets aan de hand en waarschijnlijk een gesprongen adertje. Nu vrijdag verloor vriendin weer wat bruin bloed. Verder niets. Gisteren dan een echo laten maken. Daar was een embryo van 0,47 mm goed voor termijn van 6w1. En de hartslag was nog niet te horen.
De vrouw die we niet kennende vond dit raar en zei dat dit wel zou moeten nu...
Aangezien embryo verwekt is met ivf weten we exact hoe oud hij is.
Geen idee wat we hier nu van moeten denken. Vriendin is er echt van overtuigd dat alles oké is.
Iemand die dit nog heeft meegemaakt? Of een kleine embryo had?
Alvast bedankt iedereen
Graag had ik iedereen zijn mening even gehoord.
Wij zijn nu 6w4 dagen zwanger. Op 5w1 was er een kleine bloeding, enkele dagen later werd er een echo gemaakt en deze toonde en embryo van 3,5 mm en een kloppend hartje. Wel nog niet te horeb. Kwam overeen met een termijn van 5w5. Niets aan de hand en waarschijnlijk een gesprongen adertje. Nu vrijdag verloor vriendin weer wat bruin bloed. Verder niets. Gisteren dan een echo laten maken. Daar was een embryo van 0,47 mm goed voor termijn van 6w1. En de hartslag was nog niet te horen.
De vrouw die we niet kennende vond dit raar en zei dat dit wel zou moeten nu...
Aangezien embryo verwekt is met ivf weten we exact hoe oud hij is.
Geen idee wat we hier nu van moeten denken. Vriendin is er echt van overtuigd dat alles oké is.
Iemand die dit nog heeft meegemaakt? Of een kleine embryo had?
Alvast bedankt iedereen
zondag 7 juli 2019 om 15:27
Als je het mij vraagt maken die echo’s alleen maar onzeker. Ze helpen in ieder geval niet. En, rot maar realistisch, als er iets is is er toch niks wat je kunt doen.
Ik denk dat een kleine meetfout in dit stadium al heel grote afwijkingen geeft. Dus daad zou ik me niet zo druk om maken. Of je het al zou moeten kunnen horen weet ik niet.
Sterkte met afwachten.
Ik denk dat een kleine meetfout in dit stadium al heel grote afwijkingen geeft. Dus daad zou ik me niet zo druk om maken. Of je het al zou moeten kunnen horen weet ik niet.
Sterkte met afwachten.
zondag 7 juli 2019 om 15:42
Hoe lastig ook, het is een kwestie van afwachten. En aan ervaringsverhalen heb je in je eigen situatie ook niet echt iets aan. Verhalen waar het goed ging en verhalen die slecht afliepen zullen er altijd zijn.
Ik onderschrijf wat Cora zegt. Echo's en metingen zijn prachtig maar het zijn indicaties. Eerst was ik twee weken verder dan gedacht, een echo later bleek ik ineens 'achter' te kopen en de volgende controle bleek dat een meetfout. Halverwege was dochter aan de grote kant, eind termijn ineens een groei echo want 'oei ze was wel klein!'. Wij moesten maar maatje 44 aanschaffen volgens diverse mensen. Uren voor mijn bevalling riep de gynaecoloog nog dat ze echt klein was na een controle en echo. Resultaat. 54 cm. Ik heb me talloze keren drukker gemaakt dan nodig was omdat een echo iets zei..
Sterkte met afwachten!
Ik onderschrijf wat Cora zegt. Echo's en metingen zijn prachtig maar het zijn indicaties. Eerst was ik twee weken verder dan gedacht, een echo later bleek ik ineens 'achter' te kopen en de volgende controle bleek dat een meetfout. Halverwege was dochter aan de grote kant, eind termijn ineens een groei echo want 'oei ze was wel klein!'. Wij moesten maar maatje 44 aanschaffen volgens diverse mensen. Uren voor mijn bevalling riep de gynaecoloog nog dat ze echt klein was na een controle en echo. Resultaat. 54 cm. Ik heb me talloze keren drukker gemaakt dan nodig was omdat een echo iets zei..
Sterkte met afwachten!
zondag 7 juli 2019 om 15:44
Dit! Het eerste trimester is echt een kwestie van overleven. Pas met 10 weken kunnen ze een écht accurate schatting maken van de grootte van het kindje. Daarvoor zijn meetfouten heel makkelijk gemaakt.coravanmora schreef: ↑07-07-2019 15:27Als je het mij vraagt maken die echo’s alleen maar onzeker. Ze helpen in ieder geval niet. En, rot maar realistisch, als er iets is is er toch niks wat je kunt doen.
Sterkte met afwachten.
Bedenk wel dat het vruchtje nog maar wat millimeters tot twee centimeter groot is. Ze vergroten dat op de echo uit en op basis daarvan meten ze. Dus daardoor is een schatting snel anders.
Het is echt doorbijten en afwachten, als je vriendin nare kwaaltjes heeft is dat nog wat pittiger. Sterkte!
zondag 7 juli 2019 om 15:49
Bedankt voor al de reacties.
De kwaaltjes zijn niet erg hoor, die nemen we er graag bij.
Het was eerder de vrouw die ons onzeker maakte.
Toen ik zei dat vriendin maandag 5w5 was zei ze dat dit maar voor 6w1 was en dat we echt rekening moesten houden dat het vruchtje onder ontwikkelde.
Maar verder zag ze geen enkel teken voor een miskraam
De kwaaltjes zijn niet erg hoor, die nemen we er graag bij.
Het was eerder de vrouw die ons onzeker maakte.
Toen ik zei dat vriendin maandag 5w5 was zei ze dat dit maar voor 6w1 was en dat we echt rekening moesten houden dat het vruchtje onder ontwikkelde.
Maar verder zag ze geen enkel teken voor een miskraam
zondag 7 juli 2019 om 16:08
Dat is inderdaad waar en geloven we ook. Als het mis is, is het mis. En kan je dat niet tegen gaan houden. Vriendin rust daarom wel als ze nood heeft, maar verder leven we gewoon “verder”coravanmora schreef: ↑07-07-2019 15:27Als je het mij vraagt maken die echo’s alleen maar onzeker. Ze helpen in ieder geval niet. En, rot maar realistisch, als er iets is is er toch niks wat je kunt doen.
Sterkte met afwachten.
zondag 7 juli 2019 om 16:13
Hoi,
Ik heb het even voor je nagekeken. Ik had 5 weken geleden, met 6w+1 een embryo van 0.54 cm met kloppend hartje. Het is zo dat je het hartje alleen maar kan zien als een soort flikkerlichtje. Je kan het hartje dan nog niet horen. Die termijn weet ik ook zeker, omdat ik zwanger ben geworden met behulp van ovulatie inductie en dus precies weet wanneer de eisprong geweest is. Er zit niks anders op dan afwachten en ik weet intussen hoe langzaam de tijd vooruit kan gaan in zulke gevallen. Wanneer is jullie volgende echo? Ik duim voor jullie!
Ik heb het even voor je nagekeken. Ik had 5 weken geleden, met 6w+1 een embryo van 0.54 cm met kloppend hartje. Het is zo dat je het hartje alleen maar kan zien als een soort flikkerlichtje. Je kan het hartje dan nog niet horen. Die termijn weet ik ook zeker, omdat ik zwanger ben geworden met behulp van ovulatie inductie en dus precies weet wanneer de eisprong geweest is. Er zit niks anders op dan afwachten en ik weet intussen hoe langzaam de tijd vooruit kan gaan in zulke gevallen. Wanneer is jullie volgende echo? Ik duim voor jullie!
zondag 7 juli 2019 om 16:13
De hartslag kan helemaal nog niet te "horen" zijn op dit termijn. Je zou een hartje kunnen zien knipperen maar ook dat hoeft helemaal nog niet persé en kan nog wat meer tijd nodig hebben. Zo'n prille echo zegt nog zo weinig, meetfoutjes zijn heel snel gemaakt.
Het wachten is niet leuk maar je kunt niks anders doen dan wachten hoe het verloopt.
Het wachten is niet leuk maar je kunt niks anders doen dan wachten hoe het verloopt.
C'est la vie
zondag 7 juli 2019 om 16:35
Je kunt niet anders dan afwachten en gepieker gaat niets helpen. Het komt goed, of niet. Je hebt nul invloed.
Wetenschappelijke info gaat je niet geruststellen, want misschien is het verkeerd gemeten of is er wat anders.
Probeer je onrust niet over te brengen op je vriendin. Zij voelt vertrouwen, zorg dat ze dat houdt en je haar niet meesleurt in jouw stress. Niet stressen: erg belangrijk voor zwangere vrouwen.
Zoek afleiding, verzet je gedachten, probeer er niet teveel over te praten en volgende week weet je alweer meer.
Wetenschappelijke info gaat je niet geruststellen, want misschien is het verkeerd gemeten of is er wat anders.
Probeer je onrust niet over te brengen op je vriendin. Zij voelt vertrouwen, zorg dat ze dat houdt en je haar niet meesleurt in jouw stress. Niet stressen: erg belangrijk voor zwangere vrouwen.
Zoek afleiding, verzet je gedachten, probeer er niet teveel over te praten en volgende week weet je alweer meer.
zondag 7 juli 2019 om 20:50
Dat proberen we inderdaad te doen.
Heb net nog iets geruststellend gezien. Echo eerste kindje was nog net iets kleiner dan nu. En toen was het 6w3. Wel bij onze vaste gynaecoloog. Dus denk dat het ook daarvan af kan hangen.
Ik probeer het meer los te laten.
Naar vriendin toe leg ik de stress niet. Al weet ze dat ik er stress voor heb. Zij gaat uit van haar eigen gevoel
Heb net nog iets geruststellend gezien. Echo eerste kindje was nog net iets kleiner dan nu. En toen was het 6w3. Wel bij onze vaste gynaecoloog. Dus denk dat het ook daarvan af kan hangen.
Ik probeer het meer los te laten.
Naar vriendin toe leg ik de stress niet. Al weet ze dat ik er stress voor heb. Zij gaat uit van haar eigen gevoel
maandag 8 juli 2019 om 18:02
Wij benoemen het weldegelijk als “wij zijn zwanger.” En nog vriendin als ik hebben hier problemen mee.
Net zoals dat ze de kwaaltjes er graag bij neemt.
Daarbij draait het totaal niet om mij maar vooral om haar en ons gezin.
Zolang wij ons maar prettig voelen bij onze manier van leven is er geen probleem, toch?
Dat jullie dat anders benoemen, is jullie zaak.
maandag 8 juli 2019 om 21:32
Écht? Zeg je 'wij zijn zwanger'?mlsc schreef: ↑08-07-2019 18:02Wij benoemen het weldegelijk als “wij zijn zwanger.” En nog vriendin als ik hebben hier problemen mee.
Net zoals dat ze de kwaaltjes er graag bij neemt.
Daarbij draait het totaal niet om mij maar vooral om haar en ons gezin.
Zolang wij ons maar prettig voelen bij onze manier van leven is er geen probleem, toch?
Dat jullie dat anders benoemen, is jullie zaak.
Oh my. Als mijn man zulke onzin zou gaan uitkramen krijgt ie een draai om z'n oren. Maar goed, ik dwaal af. Dacht dat ze niet meer bestonden. Zulke mannen.
maandag 8 juli 2019 om 21:50
Zulke mannen mss niet. Want ben een vrouw.ClaireSophie schreef: ↑08-07-2019 21:32Écht? Zeg je 'wij zijn zwanger'?
Oh my. Als mijn man zulke onzin zou gaan uitkramen krijgt ie een draai om z'n oren. Maar goed, ik dwaal af. Dacht dat ze niet meer bestonden. Zulke mannen.
Geen idee waarom we dat zo zeggen. Net even gevraagd aan vriendin of ze dat raar vond. En zij vond ook van niet.
Wel jammer dat het blijkbaar zo tegen de borst stuit!
maandag 8 juli 2019 om 22:34
Vroege echo’s maken onzeker. Is althans mijn ervaring.
Hier was met 6.0 niks te zien, alleen een zwarte vlek.
Ik was of minder ver (kon niet, want als bam-mam wist ik wanneer de bevruchting was) of ik moest rekenen op een miskraam.
2,5e week later was daar een prachtig kindje dat precies groot genoeg was.
Ik denk dat er weinig anders opzit dan afwachten en loslaten.
(en laat je vooral ook niet gek maken door forummers die hun plasje doen over het “wij zijn zwanger”; dat gemekker en gemiauw moet altijd even van stal worden gehaald).
Ik was of minder ver (kon niet, want als bam-mam wist ik wanneer de bevruchting was) of ik moest rekenen op een miskraam.
(en laat je vooral ook niet gek maken door forummers die hun plasje doen over het “wij zijn zwanger”; dat gemekker en gemiauw moet altijd even van stal worden gehaald).
anoniem_279245 wijzigde dit bericht op 09-07-2019 07:57
0.72% gewijzigd
maandag 8 juli 2019 om 22:38
Als de hartslag te zien is met een echo kun je die via de echo ook laten horen.SusieFlower schreef: ↑07-07-2019 16:13De hartslag kan helemaal nog niet te "horen" zijn op dit termijn. Je zou een hartje kunnen zien knipperen maar ook dat hoeft helemaal nog niet persé en kan nog wat meer tijd nodig hebben. Zo'n prille echo zegt nog zo weinig, meetfoutjes zijn heel snel gemaakt.
Dat wordt niet aangeraden, maar het kan dus wel.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 8 juli 2019 om 22:42
De hartslag was zeker te zien, ze heeft hem proberen te laten horen. Maar dat ging niet. Het was nog niet sterk genoeg
daar maken wij ons dus zorgen over.
Verder weten wij als lesbisch koppel inderdaad exact hoe ver ze is. Er zit niets anders op dan afwachten.
Alleen is er voor mij een enorme schrik voor een missed abortion. Vriendin is echter alles van zwangerschapskledij aan het uithalen en keuren. Zij gelooft er volledig in.
Verder weten wij als lesbisch koppel inderdaad exact hoe ver ze is. Er zit niets anders op dan afwachten.
Alleen is er voor mij een enorme schrik voor een missed abortion. Vriendin is echter alles van zwangerschapskledij aan het uithalen en keuren. Zij gelooft er volledig in.
maandag 8 juli 2019 om 22:44
Dank je wel voor de steunEHR schreef: ↑08-07-2019 22:34Vroege echo’s maken onzeker. Is althans mijn ervaring.
Ik was of minder ver (kon niet, want als bam-mam wist ik wanneer de bevruchting was) of ik k
Moest rekenen op een miskraam.
(en laat je vooral ook niet gek maken foor forummers die hun plasje doen over het “wij zijn zwanger”; dar gemekker en gemiauw moet altijd even van stal worden gehaald).
maandag 8 juli 2019 om 23:23
Dat valt onder gemekker en gemiauw, heb ik net geleerd.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 8 juli 2019 om 23:29
TO, een zwangerschap is altijd een onzeker gebeuren. Een dag na een goede echo kan het zomaar mis gaan in het begin, en vooral de eerste 10 weken als het kind ‘gebouwd’ wordt is het erop of eronder. Een goede dosis optimisme is niets mis mee, en meestal gaat het ook gewoon goed. Soms meten ze wel eens verkeerd, en is het bij een volgende meting ineens weer rechtgetrokken.