openbare weg fietsen
woensdag 10 juli 2019 om 17:58
Daar is ook niet op te reageren als je je 4 jarige kind achterop hebt.Cateautje schreef: ↑10-07-2019 15:47Je kan een heel helder kind hebben, dat goed uitkijkt, je kan ernaast fietsen en heel goed op je kind passen, maar een dronken chauffeur, een joyrider, een noob achter een stuur, een chauffeur met een plotseling gezondheidsalarm, er kan van alles gebeuren en daar kan je geen rekening mee houden,een ongeluk zit wat dat betreft in een klein hoekje.
Of als je 7 jarige goed kunnen fietsende kind naast je fietst.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
woensdag 10 juli 2019 om 18:05
Op de leeftijd dat t niet te moeilijk is, wordt er ook niet altijd aan gedacht.Solomio schreef: ↑10-07-2019 17:13Hier in de 'grote' stad kan dat vallen levensgevaarlijk zijn. Voor je het weet vallen ze vlak voor een auto, of ze vallen tegen de ouder aan die vervolgens onder een auto valt.
Buurjongetje van 10 kwam onder een vrachtwagen, dode hoek, nog een beetje te moeilijk op die leeftijd.
Op een leeftijd dat het niet te moeilijk is om te snappen dat je beter niet kunt appen/muziek luisteren met oortjes in op de fiets, wordt dat evengoed gedaan.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
woensdag 10 juli 2019 om 18:14
woensdag 10 juli 2019 om 18:24
Nederland is een fietsland, iedereen fietst hier, er was een keer een leuk item over op tv, toeristen konden amper fietsen en ze vonden het zo knap dat we allemaal konden fietsen en daarna allemaal beelden van moeders op fietsen, kind voorop, kind achterop, enorme boodschappen aan het stuur met prei en zakken aardappelen die er uit staken door het Amsterdamse verkeer in de drukte, geweldig, daarna probeerden ze zelf op te stappen met een komisch muziekje erbij.
woensdag 10 juli 2019 om 18:27
woensdag 10 juli 2019 om 18:29
Ja, er zijn risico's, altijd, maar net zoals je een 3-jarige geen auto laat besturen, laat je diezelfde 3-jarige nog niet op de openbare weg fietsen.simbalabimba schreef: ↑10-07-2019 18:05Op de leeftijd dat t niet te moeilijk is, wordt er ook niet altijd aan gedacht.
Op een leeftijd dat het niet te moeilijk is om te snappen dat je beter niet kunt appen/muziek luisteren met oortjes in op de fiets, wordt dat evengoed gedaan.
Don't compare yourself to others. You've got no chance.
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 10 juli 2019 om 18:34
Ja hoor, wederom: je hebt gelijk, er is geen middenweg. Je gooit je driejarige zonder helm al fietsend de straat op óf je zit thuis achter de geraniums omdat de hele wereld gevaarlijk is.piepp schreef: ↑10-07-2019 18:14Zullen we maar gewoon allemaal onze fiets verkopen en thuis achter de geraniums gaan zitten? Veel te gevaarlijk dat fietsen, of je nou 3, 16 of 80 bent. Er is altijd wel ergens gevaar. Als het niet door jezelf komt, dan wel door een ander, of door een lantaarnpaal, of stoeptegel.
woensdag 10 juli 2019 om 18:37
Jawel, dat laat je wel. Dat gebeurt. ‘ t Gros vd kinderen fietst nog niet met 3 jaar, maar er zijn genoeg 4,5 jarigen die begeleid door een volwassene op de openbare weg fietsen.
Het hoeft niet foutloos, daarvoor is de begeleider.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
woensdag 10 juli 2019 om 18:41
Het is natuurlijk een beetje de vraag of en wat je kan corrigeren op het moment dat er iets gebeurt. En feit is dat een peuter of kleuter gewoon nog niet in staat is tot het houden van overzicht in het verkeer.simbalabimba schreef: ↑10-07-2019 18:37Jawel, dat laat je wel. Dat gebeurt. ‘ t Gros vd kinderen fietst nog niet met 3 jaar, maar er zijn genoeg 4,5 jarigen die begeleid door een volwassene op de openbare weg fietsen.
Het hoeft niet foutloos, daarvoor is de begeleider.
woensdag 10 juli 2019 om 18:43
Dit dus.SallySpectra* schreef: ↑10-07-2019 18:41Het is natuurlijk een beetje de vraag of en wat je kan corrigeren op het moment dat er iets gebeurt. En feit is dat een peuter of kleuter gewoon nog niet in staat is tot het houden van overzicht in het verkeer.
Ik denk dat hier het mechanisme 'dat overkomt alleen anderen' een rol speelt.
Don't compare yourself to others. You've got no chance.
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 10 juli 2019 om 18:51
Dat complete overzicht hoeft ie ook nog niet te hebben.SallySpectra* schreef: ↑10-07-2019 18:41Het is natuurlijk een beetje de vraag of en wat je kan corrigeren op het moment dat er iets gebeurt. En feit is dat een peuter of kleuter gewoon nog niet in staat is tot het houden van overzicht in het verkeer.
Een 4 jarige die dr niet als een speer vandoor gaat, heb je gauw beet als er iets misgaat.
En wat ik al eerder zei, als je op bepaalde tijden op een schoolroute rijdt, houd je daar gewoon als andere verkeersdeelnemer ( die overzicht heeft) rekening mee.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
woensdag 10 juli 2019 om 18:51
Dat complete overzicht hoeft ie ook nog niet te hebben.SallySpectra* schreef: ↑10-07-2019 18:41Het is natuurlijk een beetje de vraag of en wat je kan corrigeren op het moment dat er iets gebeurt. En feit is dat een peuter of kleuter gewoon nog niet in staat is tot het houden van overzicht in het verkeer.
Een 4 jarige die dr niet als een speer vandoor gaat, heb je gauw beet als er iets misgaat.
En wat ik al eerder zei, als je op bepaalde tijden op een schoolroute rijdt, houd je daar gewoon als andere verkeersdeelnemer ( die overzicht heeft) rekening mee.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
woensdag 10 juli 2019 om 19:04
Ja ik wil daar best rekening mee houden. Maar ik moet er ook rekening mee houden dat anderen dat niet doen. Net als in het echte verkeer zeg maar.simbalabimba schreef: ↑10-07-2019 18:51Dat complete overzicht hoeft ie ook nog niet te hebben.
Een 4 jarige die dr niet als een speer vandoor gaat, heb je gauw beet als er iets misgaat.
En wat ik al eerder zei, als je op bepaalde tijden op een schoolroute rijdt, houd je daar gewoon als andere verkeersdeelnemer ( die overzicht heeft) rekening mee.
En ik denk dat je dat verkeerd ziet; een vierjarige op de fiets hoeft er niet eens vandoor te gaan (en dan heb je hem nog niet zo vast) om het fout te laten gaan.
woensdag 10 juli 2019 om 19:09
Dat ligt er dus maar net aan welke openbare weg. Mijn kind heeft notabene leren fietsen op de openbare weg. Of is een woonwijkachtig gebied (zonder stoep of fietspad) geen openbare weg?
En daarna kilometers maken op het fietspad naar oma. Met een aantal rustige oversteken, rotondes waar fietsers voorrang hebben maar waar ze ook goed kon oefenen in uitkijken, wachten, stoppen enzo. Eerst met mij hardlopend ernaast, daarna ik fietsend erachter en ernaast. Allemaal met 3 jaar.
woensdag 10 juli 2019 om 23:19
Hier ging zoonlief vlak na zijn derde verjaardag zonder zijwielen fietsen. Toen ook met mij op de openbare weg. Druk kruispunt hier voor de deur, oversteken op de zebra paden... Hij week geen seconde van mijn zijde... Inmiddels bijna zes en we doen het nog precies zo....
Toen hij zo jong was, praatte ik constant om hem bij de les te houden en daardoor bleef hij zo dichtbij. Nu is er iets minder praten voor nodig... Hij fietst nog steeds strak naast me
Toen hij zo jong was, praatte ik constant om hem bij de les te houden en daardoor bleef hij zo dichtbij. Nu is er iets minder praten voor nodig... Hij fietst nog steeds strak naast me
donderdag 11 juli 2019 om 06:40
*huilie modus aan*
Ik begrijp niet waarom verschillende vrouwen in dit topic elkaar aan het affakkelen zijn.
Zullen we er vanuit gaan dat iedereen het beste voorheeft voor haar eigen kind en het verder gezellig houden?
*huilie modus uit*
Ik begrijp niet waarom verschillende vrouwen in dit topic elkaar aan het affakkelen zijn.
Zullen we er vanuit gaan dat iedereen het beste voorheeft voor haar eigen kind en het verder gezellig houden?
*huilie modus uit*
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
donderdag 11 juli 2019 om 07:00
En de enorme toename van het autoverkeer. Toen ik klein was, stond er nadat alle vaders naar hun werk waren vertrokken, nog één auto in de straat. Als er daarna in mijn straat elk uur een auto reed was het veel.
Nu woon ik nog steeds in die wijk en het verkeer is voor een woonwijk best druk te noemen. Terwijl ik zit te ontbijten nu zijn er al best veel auto's langs gekomen van mensen die hier niet wonen.
Verder maakt ook het nieuwe verkeersplan in mijn dorp het niet veiliger om met jonge kinderen te fietsen. Toen mijn kinderen klein waren hadden we op de doorgaande wegen vooral stoplichten. Nu zijn dat rotondes geworden om de doorstroom te bevorderen. Hoewel fietsers daar voorrang hebben krijgen ze dat ook heel vaak niet. Ik vond het vijftien jaar geleden makkelijker om naar het centrum te fietsen met kleintjes dan nu.
donderdag 11 juli 2019 om 07:39
Anti-vaxxers hebben ook het beste voor met hun kinderen, dat wil niet zeggen dat daar geen tegengeluid tegen moet zijn.
Don't compare yourself to others. You've got no chance.
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar