openbare weg fietsen

09-07-2019 19:30 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is de leeftijd voor een kindje om op de openbare weg te fietsen en als ouder er naast te rijden.?
MissMaran schreef:
10-07-2019 17:39
Jij wordt mijn eerste ooit op de negeer, wat een vervelende negatieve forummer ben je zeg.
:bye:
MissMaran schreef:
10-07-2019 17:35
Grote duim heb je, ik vertel alleen over hoe het hier gaat, dat benadruk ik ook steeds fantast. Had je weer een relletje nodig.
De enige die zit te rellen ben jij.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
10-07-2019 15:47
Je kan een heel helder kind hebben, dat goed uitkijkt, je kan ernaast fietsen en heel goed op je kind passen, maar een dronken chauffeur, een joyrider, een noob achter een stuur, een chauffeur met een plotseling gezondheidsalarm, er kan van alles gebeuren en daar kan je geen rekening mee houden,een ongeluk zit wat dat betreft in een klein hoekje.
Daar is ook niet op te reageren als je je 4 jarige kind achterop hebt.
Of als je 7 jarige goed kunnen fietsende kind naast je fietst.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
10-07-2019 17:13
Hier in de 'grote' stad kan dat vallen levensgevaarlijk zijn. Voor je het weet vallen ze vlak voor een auto, of ze vallen tegen de ouder aan die vervolgens onder een auto valt.

Buurjongetje van 10 kwam onder een vrachtwagen, dode hoek, nog een beetje te moeilijk op die leeftijd.
Op de leeftijd dat t niet te moeilijk is, wordt er ook niet altijd aan gedacht.
Op een leeftijd dat het niet te moeilijk is om te snappen dat je beter niet kunt appen/muziek luisteren met oortjes in op de fiets, wordt dat evengoed gedaan.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Zullen we maar gewoon allemaal onze fiets verkopen en thuis achter de geraniums gaan zitten? Veel te gevaarlijk dat fietsen, of je nou 3, 16 of 80 bent. Er is altijd wel ergens gevaar. Als het niet door jezelf komt, dan wel door een ander, of door een lantaarnpaal, of stoeptegel.
Alle reacties Link kopieren
Nederland is een fietsland, iedereen fietst hier, er was een keer een leuk item over op tv, toeristen konden amper fietsen en ze vonden het zo knap dat we allemaal konden fietsen en daarna allemaal beelden van moeders op fietsen, kind voorop, kind achterop, enorme boodschappen aan het stuur met prei en zakken aardappelen die er uit staken door het Amsterdamse verkeer in de drukte, geweldig, daarna probeerden ze zelf op te stappen met een komisch muziekje erbij.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
10-07-2019 17:35
Grote duim heb je, ik vertel alleen over hoe het hier gaat, dat benadruk ik ook steeds fantast. Had je weer een relletje nodig.
Ga je lekker?
Don't compare yourself to others. You've got no chance.
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
Alle reacties Link kopieren
simbalabimba schreef:
10-07-2019 18:05
Op de leeftijd dat t niet te moeilijk is, wordt er ook niet altijd aan gedacht.
Op een leeftijd dat het niet te moeilijk is om te snappen dat je beter niet kunt appen/muziek luisteren met oortjes in op de fiets, wordt dat evengoed gedaan.
Ja, er zijn risico's, altijd, maar net zoals je een 3-jarige geen auto laat besturen, laat je diezelfde 3-jarige nog niet op de openbare weg fietsen.
Don't compare yourself to others. You've got no chance.
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
piepp schreef:
10-07-2019 18:14
Zullen we maar gewoon allemaal onze fiets verkopen en thuis achter de geraniums gaan zitten? Veel te gevaarlijk dat fietsen, of je nou 3, 16 of 80 bent. Er is altijd wel ergens gevaar. Als het niet door jezelf komt, dan wel door een ander, of door een lantaarnpaal, of stoeptegel.
Ja hoor, wederom: je hebt gelijk, er is geen middenweg. Je gooit je driejarige zonder helm al fietsend de straat op óf je zit thuis achter de geraniums omdat de hele wereld gevaarlijk is.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
10-07-2019 18:29
Ja, er zijn risico's, altijd, maar net zoals je een 3-jarige geen auto laat besturen, laat je diezelfde 3-jarige nog niet op de openbare weg fietsen.
Jawel, dat laat je wel. Dat gebeurt. ‘ t Gros vd kinderen fietst nog niet met 3 jaar, maar er zijn genoeg 4,5 jarigen die begeleid door een volwassene op de openbare weg fietsen.
Het hoeft niet foutloos, daarvoor is de begeleider.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Cateautje schreef:
10-07-2019 15:49
Ik vind veel van jullie vreselijk naïef.
Volgens mij woonde jij in Rotterdam toch?
Dat is echt heel wat anders dan ons dorp hoor.
simbalabimba schreef:
10-07-2019 18:37
Jawel, dat laat je wel. Dat gebeurt. ‘ t Gros vd kinderen fietst nog niet met 3 jaar, maar er zijn genoeg 4,5 jarigen die begeleid door een volwassene op de openbare weg fietsen.
Het hoeft niet foutloos, daarvoor is de begeleider.
Het is natuurlijk een beetje de vraag of en wat je kan corrigeren op het moment dat er iets gebeurt. En feit is dat een peuter of kleuter gewoon nog niet in staat is tot het houden van overzicht in het verkeer.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
10-07-2019 18:41
Het is natuurlijk een beetje de vraag of en wat je kan corrigeren op het moment dat er iets gebeurt. En feit is dat een peuter of kleuter gewoon nog niet in staat is tot het houden van overzicht in het verkeer.
Dit dus.

Ik denk dat hier het mechanisme 'dat overkomt alleen anderen' een rol speelt.
Don't compare yourself to others. You've got no chance.
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar
pipootje schreef:
10-07-2019 18:39
Volgens mij woonde jij in Rotterdam toch?
Dat is echt heel wat anders dan ons dorp hoor.
Mijn stad ligt bezaaid met afgebakende fietspaden, dus dat is het punt niet.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
10-07-2019 18:41
Het is natuurlijk een beetje de vraag of en wat je kan corrigeren op het moment dat er iets gebeurt. En feit is dat een peuter of kleuter gewoon nog niet in staat is tot het houden van overzicht in het verkeer.
Dat complete overzicht hoeft ie ook nog niet te hebben.
Een 4 jarige die dr niet als een speer vandoor gaat, heb je gauw beet als er iets misgaat.
En wat ik al eerder zei, als je op bepaalde tijden op een schoolroute rijdt, houd je daar gewoon als andere verkeersdeelnemer ( die overzicht heeft) rekening mee.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
10-07-2019 18:41
Het is natuurlijk een beetje de vraag of en wat je kan corrigeren op het moment dat er iets gebeurt. En feit is dat een peuter of kleuter gewoon nog niet in staat is tot het houden van overzicht in het verkeer.
Dat complete overzicht hoeft ie ook nog niet te hebben.
Een 4 jarige die dr niet als een speer vandoor gaat, heb je gauw beet als er iets misgaat.
En wat ik al eerder zei, als je op bepaalde tijden op een schoolroute rijdt, houd je daar gewoon als andere verkeersdeelnemer ( die overzicht heeft) rekening mee.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
simbalabimba schreef:
10-07-2019 18:51
Dat complete overzicht hoeft ie ook nog niet te hebben.
Een 4 jarige die dr niet als een speer vandoor gaat, heb je gauw beet als er iets misgaat.
En wat ik al eerder zei, als je op bepaalde tijden op een schoolroute rijdt, houd je daar gewoon als andere verkeersdeelnemer ( die overzicht heeft) rekening mee.
Ja ik wil daar best rekening mee houden. Maar ik moet er ook rekening mee houden dat anderen dat niet doen. Net als in het echte verkeer zeg maar.
En ik denk dat je dat verkeerd ziet; een vierjarige op de fiets hoeft er niet eens vandoor te gaan (en dan heb je hem nog niet zo vast) om het fout te laten gaan.
Ach ja, het zal het voortschrijdend inzicht van deze tijd wel zijn.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
10-07-2019 18:29
Ja, er zijn risico's, altijd, maar net zoals je een 3-jarige geen auto laat besturen, laat je diezelfde 3-jarige nog niet op de openbare weg fietsen.
Dat ligt er dus maar net aan welke openbare weg. Mijn kind heeft notabene leren fietsen op de openbare weg. Of is een woonwijkachtig gebied (zonder stoep of fietspad) geen openbare weg?

En daarna kilometers maken op het fietspad naar oma. Met een aantal rustige oversteken, rotondes waar fietsers voorrang hebben maar waar ze ook goed kon oefenen in uitkijken, wachten, stoppen enzo. Eerst met mij hardlopend ernaast, daarna ik fietsend erachter en ernaast. Allemaal met 3 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Hier ging zoonlief vlak na zijn derde verjaardag zonder zijwielen fietsen. Toen ook met mij op de openbare weg. Druk kruispunt hier voor de deur, oversteken op de zebra paden... Hij week geen seconde van mijn zijde... Inmiddels bijna zes en we doen het nog precies zo....
Toen hij zo jong was, praatte ik constant om hem bij de les te houden en daardoor bleef hij zo dichtbij. Nu is er iets minder praten voor nodig... Hij fietst nog steeds strak naast me :)
Alle reacties Link kopieren
*huilie modus aan*

Ik begrijp niet waarom verschillende vrouwen in dit topic elkaar aan het affakkelen zijn.

Zullen we er vanuit gaan dat iedereen het beste voorheeft voor haar eigen kind en het verder gezellig houden?

*huilie modus uit*
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Cateautje schreef:
10-07-2019 19:06
Ach ja, het zal het voortschrijdend inzicht van deze tijd wel zijn.

En de enorme toename van het autoverkeer. Toen ik klein was, stond er nadat alle vaders naar hun werk waren vertrokken, nog één auto in de straat. Als er daarna in mijn straat elk uur een auto reed was het veel.

Nu woon ik nog steeds in die wijk en het verkeer is voor een woonwijk best druk te noemen. Terwijl ik zit te ontbijten nu zijn er al best veel auto's langs gekomen van mensen die hier niet wonen.

Verder maakt ook het nieuwe verkeersplan in mijn dorp het niet veiliger om met jonge kinderen te fietsen. Toen mijn kinderen klein waren hadden we op de doorgaande wegen vooral stoplichten. Nu zijn dat rotondes geworden om de doorstroom te bevorderen. Hoewel fietsers daar voorrang hebben krijgen ze dat ook heel vaak niet. Ik vond het vijftien jaar geleden makkelijker om naar het centrum te fietsen met kleintjes dan nu.
Alle reacties Link kopieren
EvyBlissy schreef:
11-07-2019 06:40
*huilie modus aan*

Ik begrijp niet waarom verschillende vrouwen in dit topic elkaar aan het affakkelen zijn.

Zullen we er vanuit gaan dat iedereen het beste voorheeft voor haar eigen kind en het verder gezellig houden?

*huilie modus uit*
Anti-vaxxers hebben ook het beste voor met hun kinderen, dat wil niet zeggen dat daar geen tegengeluid tegen moet zijn.
Don't compare yourself to others. You've got no chance.
Week 25 van de Extremely Demotivational Calendar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven