Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanochtend een super positieve test in mijn handen. Totaal flabbergasted... En ontzettend blij! Ik hoop dat er snel meer volgen hier :hug:
Stiekem voel ik me ook een beetje 'schuldig' ik gun het jullie ook enorm..

Ik ben overigens vrij relaxed, maar de angsten gaan vast nog komen. Voor nu geniet ik van dit gevoel :)
Waauuw Wolzijde, gefeliciteerd!! En dat terwijl je echt dacht dat je ongesteld zou worden... wat een goed nieuws :heart:

Ik hoop dat je een goede zwangerschap hebt en aan het einde van de rit een gezond en levend kindje in je armen :heart:
Wolzijde yes gefeliciteerd!! :cheer2: dus toch!!
ben je mal, ieder z'n geluk hoor!

Vanes ach nee toch :hug:
ja hier was ook nieuwe verwijsbrief nodig, mij werd uitgelegd dat vooral met zorgverzekering te maken heeft.
Sunny hè bah, heerst momenteel wel weer van alles... beterschap! en het is inderdaad tijd voor mooi weer..
hier vanochtend wakker worden geworden door enorme steken in m'n onderbuik. Overdag ook een keer, zojuist ook nog keer. Nog steeds veel waterige afscheiding, ik voel me alsof ongesteld ga worden. Heb ik al gezegd hoe irritant ik wachten vind :bonk: :bye:
Gefeliciteerd wolzijde :cheer2:
En morgen nog geen testje er tegenaan gooien Okkie?? :rolling: ik vind t spannend voor je haha! Die steken had ik bij mn vorige zwangerschap ook en dat bleek toen de innesteling te zijn ;-)
Gefeliciteerd Wolzijde! Mooi bericht!

Hier nog steeds mega slecht in mn vel. Nog 2 week dan vakantie hoop dat dat wat rust geeft ook ergens.
omelette hè bah, hopen dat vakantie rust gaat brengen

vannacht moest ik eruit om te plassen en werd ontzettend duizelig... En had bedacht over paar uurtjes ga ik testen want hier word ik dol van. Ochtend wakker worden met krampjes. En met het afvegen bruin bloed, dacht nu komt het eraan.... dit vandaag nog paar keer gehad en dat was het. Wel echt endo klachten, oftewel ik ga er vanuit dat menstruatie eraan komt en ik hoop vandaag nog want dan heb ik weer cyclus van 28 dagen te pakken :) Als vandaag niet doorzet, gooi ik er morgenochtend een test tegenaan.
Ik had idd ook steken en daarna wat rommelige afscheiding. Toen dat weer overging in normale witte afscheiding kreeg ik argwaan :hihi:
Spannend Okkie! Ik hoop voor je dat het niet doorzet en je morgen een positieve test in handen hebt :heart:
Vannacht van de wachtbank gevallen, helaas..eerst werken, vanavond maar potje ellendig voelen :flag:
Okkie :( gun jezelf even iets extra's...

Nou, ik werd vanochtend wakker en voel me niet misselijk. Bah, meteen bezorgd. Opnieuw een knal positieve test, maar wat is dit toch vreselijk spannend :-/
Ach Okkie wat jammer!! Ik had echt goede hoop voor je... :-(
Wees maar extra lief voor jezelf vandaag :hug:

Hier gelukkig toch niet ziek geworden maar wel echt heel erg moe... Ik ben echt aan vakantie toe dus daar komt de moeheid vast vandaan. Al hoop ik natuurlijk stiekem wel dat het door een zwangerschap komt maar daar ga ik maar niet vanuit. Ik zou wel willen dat we een weekje verder waren en ik weet waar ik aan toe ben... dit wachten duurt zooo lang!!

En Wolzijde, het kan heel erg wisselen per dag qua symptomen dus probeer niet gelijk te stressen... heb je al een eerste echo gepland staan? Ik ga heel hard duimen voor je dat alles gwn goed gaat!!
Helemaal waar. Ik heb het alweer losgelaten. Zojuist twee voedingsbeha's besteld omdat ik gewoon niet meer in mijn bh's pas op een comfortabele manier. Dat vind ik al lastig om te doen, maar dit is echt niet lekker zo :lol:
Ja, de echo is 13 augustus. Dat duurt nog even...
Wolzijde gefeliciteerd!

Okkie balen zeg. (Ook al)

Heb ik vrijdag een verwijzing geregeld, kom ik savonds thuis ligt er een afspraak in t umc voor 25-7. Uhhh oke nou wel gaan t zien. (Arts is opleiding)
Nee Sunny 8/9/10 mnd allemaal zelf gelukt.

Hoest verder met jou Sunny? Nog n halve week?
Nouja lekkere communicatie daar Vanessa! :whut: wel fijn dat je al zo snel terecht kan. Ik ben ook benieuwd!

Ik verwacht mn nod ergens tussen dinsdag en vrijdag... Ik voel niets bijzonders dus ik verwacht dat ik ongesteld ga worden. Af en toe wat steekjes maar dat heb ik volgens mij elke ronde wel...
Ik ben wel enorm emotioneel de laatse dagen :-? Ik denk dat ik btje op ben en hard aan vakantie toe ben! Daar steek ik het maar op... en ondertussen jank ik af en toe gwn even flink!

Hoe is het met jou Okkie? Valt het je zwaar dat je ongesteld bent geworden?
Vanes grmbl wat irritant ook!
Sunny geen bloed geeft moed! Blijft toch spannend
Zelf ben ik met een menstruatie ook voorafgaand juist meer emotioneel. Heb jij dat ook? Dan heb je nu een opeenstapeling... Wanneer hebben jullie vakantie?

Het gaat deze keer best goed, weinig endo klachten ditmaal, voel me niet schuldig naar zoonlief voor de even teleurstelling die ik voelde en ik geef er maar lekker aan over. Ook geruststellend dat we donderdag naar gynaecoloog gaan, even kijken wat er allemaal in m'n lijf gebeurd. Al met al kalm onder.
Jaa er is nog een beetje hoop voor deze ronde. Normaal gesproken ben ik de dag voor mn menstruatie wel emotioneler en heb ik meer last van m'n hormonen. Maar zo vroeg normaal gesproken niet... maarja het zal indd wel een opeenstapeling zijn!
Ik moet komende week nog 1 dag werken en dan heb ik bijna 4 weken vakantie :sun: echt een goed vooruitzicht!

Fijn dat je je er best goed onder voelt. Hopelijk kan de gynaecoloog jullie donderdag helpen. Ik ben benieuwd!
Nou ik ben denk ik van de wachtbank gevallen... Ik ga net naar de wc en ik verlies helder bloed :( veel eerder dan gedacht en dan heb ik mn eisprong echt totaal verkeerd ingeschat deze ronde terwijl mn slijmverlies normaal gesproken altijd overeenkomt met mn eisprong :@@: pff ik baal...
Sunny91 :(

Kortere cyclus dan verwacht?
Hee Sunny! Staat me iets van bij dat je 2x veel slijmverlies had... was de ene niet eerder? Dan klopt het weer... maar daar is dan ook alles mee gezegd, wat balen!!! Heeft het doorgezet? Hoe gaat nu met je?
Ja ik had indd 2x slijmverlies maar dan klopt het voor mn gevoel nog niet.
De eerste keer slijmverlies was zondag 2 weken geleden en normaal gesproken heb ik dan 2/3 dagen later mn eisprong... dus ik dacht dinsdag of woensdag. En toen had ik later in die week op vrijdag weer heel veel slijmverlies... :@@:
Maar mss dan nu een kortere lf ofzo dan normaal? T heeft nog niet echt doorgezet... 1 keer een paar druppels echt rood en voor de rest alleen wat bruin bij het afvegen. Ik verwacht wel dat het vandaag gaat doorzetten.
Nu vandaag mn laatste dag werken en dan vakantie. Dat is echt heel fijn! Ik ga er echt proberen van te genieten en het zwanger worden wat los te laten... we gaan t zien!
Werkse Sunny. Idd proberen te genieten.
Hoop dat t niet doorzet en echt innesteling van maar vrees van niet voor je.

Spannend donderdag Okkie?
Het heeft net toch doorgezet helaas... op naar de volgende ronde!
BAH niet leuk. Probeer je ons in te halen? (is n flauwe grap) nu zitten we helemaal dichter op elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven