Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Foto's en video's van Kaapstad staan op insta! Ik kom nog terug op de vragen maar ik moet eerst mijn belastingsaangifte doen. :nerd: :yawnee:
Alle reacties Link kopieren
Volle kist naar Cpt Dolley ? Collega ipbt via dxb morgen naar cpt ( of jnb) en vroeg zich af hoe druk die route is :)
Leuke foto's!
rascalles schreef:
10-07-2019 16:01
Volle kist naar Cpt Dolley ? Collega ipbt via dxb morgen naar cpt ( of jnb) en vroeg zich af hoe druk die route is :)
Ja die zat knoertvol.
MuyBien schreef:
07-07-2019 02:39
In dubaí “moet” dat wel. Daar ga je ‘s avonds gewoon standaard opgetut de deur uit of je blijft thuis.
Dubai is inderdaad uiterlijk vertoon. Het hangt er natuurlijk vanaf waar je gaat eten.

Maar geloof me, als je met een groep cabin crew dames op pad gaat dan kan je maar beter je best doen om niet uit de toon te vallen. Tenzij je super zelfzeker bent, maar dat ben ik absoluut niet. Ik zou me geheid het lelijke eendje voelen als ik me niet net zoals de andere dames optut.

Op layovers kleed iedereen zich echter wat relaxter voor een avondje uit. Heel gek. Het zal dus wel aan Dubai liggen.
Frizz schreef:
10-07-2019 09:57
Oh wat grappig, dus bepaalde nationaliteiten drukken vaker op de bel dan anderen? Hoe zijn wij gerankt?
En welk volk is high maintenance?
Belgen en Nederlanders staan hoog aangeschreven onder de crew. Die vluchten zijn dan ook gegeerd. Ze vinden jullie aardig en relaxed. Ik vind dat zelf ook maar ik heb het echter wel een stuk drukker tijdens zulke vluchten omdat ik de taal spreek en dus alle vragen en problemen op mijn bord krijg. Maar gelukkig zijn jullie heel begripvol en snel tevreden.

UK vluchten staan bekend om de callbells voor de massale gin-tonic aanvragen. Ook groot risico op vervelende, dronken passagiers.

Korte vluchten naar landen hier in de buurt zijn ook callbellgevoelig.

Singapore heb ik ook als druk ervaren.

Australiërs zijn dan weer heeeeel relaxed.
Merel7 schreef:
10-07-2019 13:47
Ik heb veel met singapore airlines gevlogen, alweer een paar jaar geleden.
Had toen de indruk de ze liever niet hadden dat passagiers in pantry kwamen.
Ze hielden altijd de gordijntjes dicht en keken niet blij als je iets kwam vragen.
Als je op de bel drukte kwamen ze vrij snel en met een vriendelijke glimlach (meestal ;-) )
Ze liepen regelmatig rond met een blad met water en frisdranken. Ook werden er sandwiches uitgedeeld, dan weer een mand met snacks of een mand met fruit.
Wij doen de gordijnen enkel dicht tijdens nachtvluchten om passagiers niet te storen met het licht en lawaai.

Er staat daar echter altijd een plateau met drankjes en snacks klaar.

----

Ik ben verliefd geworden op Kaapstad! Echt een aanrader.

We hebben een uber genomen naar het strand waar de pinguïns zijn, hebben goedkoop ontbeten in een koffiezaakje in de buurt en zijn vervolgens weer met een uber naar het hotel gereden. De uberchauffeur was heel vriendelijk op de terugweg. Hij is 2 keer gestopt zodat ze konden rondkijken en foto's maken.

De eerste keer zijn we gestopt aan een baai waar we een walvis hebben gezien!

We waren diep onder de indruk van de prachtige omgeving. Al het groen, de huizen in Britse stijl, de Tafelberg. Man, wat is het daar mooi.

Ik ga zeker nog eens terug! De volgende keer wil ik paardrijden op het strand.

Ik heb net anderhalf uur naar huis geskyped. Ik kon maar niet zwijgen over al het moois dat ik heb gezien.

De vlucht was heel aangenaam! Ik heb nog kaartjes geschreven om een gezin dat ging emigreren naar Nieuw-Zeeland geluk te wensen in hun nieuwe thuis. De kinderen, allebei rond de 18 jaar, of misschien ouder, vonden het zo spannend dat ze de hele nacht op zijn gebleven. Slapen konden ze niet door de gezonde spanning. Vandaar ook dat ze mij vertelden over het avontuur waaraan ze nu begonnen. Ze waren zelf nog nooit in het buitenland geweest en dus ook niet in NZ. Ze hadden dus geen idee wat hun te wachten stond. Ik wist precies hoe dat voelde.

In de rij achter hun zat een knappe jongeman die de hele vlucht stralend naar mij lachte als ik voorbij liep. Uiteindelijk kwam hij mij bezoeken in de galley om mij te bedanken. "Thank you for smiling at me." In het gezelschap van knappe mannen ben ik de grootste kluns dus ik zei iets stoms terug: "Well, you know, It's my job." :facepalm: Hij deed desondanks toch een poging om een praatje met mij te slaan en vertelde mij dat hij op weg was naar een nieuwe job en dus ook woonplaats.

Even later schreef ik dus voor het gezin en ook voor hem een kaartje om hun succes te wensen. Toen ik de kaartjes afgaf in beide rijen, waren de reacties enthousiast en sloegen ze meteen aan het lezen. Door de kaartjes kwamen ze van elkaar te weten dat ze iets gemeen hadden en ze hebben de rest van de vlucht met elkaar zitten praten. Het klikte zo goed tussen hen dat ik hen na een paar uur contactgegevens zag uitwisselen. :high5:
Wat klinkt dat wel weer fantastisch, dan snap ik ook wel weer dat je nog vaak blij bent met de keuze om naar dubai te gaan.

En al iets gehoord voor je nieuwe verlof aanvraag? Of word dat pas weer vrijdag voordat je dat weet? En mag je dan 'gratis' naar huis vliegen, of moet je er dan nog een fortuin tegen aan gooien voor een vliegticket?
Leuke post TD.
Wat lief dat je kaartjes schrijft.
Enne, de volgende keer een beter antwoord bedenken op complimenten van knappe mannen ;-).
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Helemaal eens Ingelke! :proud:

De trip naar huis ging weer niet door. Maar dat was niet echt een verrassing. Ik regel morgen weer een nieuwe poging.

---

Ik zit in een Whatsapp groep die speciaal is opgericht voor dames die net als ik op zoek zijn naar nieuwe contacten (99% is crew). Ik heb eigenhandig gezorgd voor een verdubbeling van het ledenaantal. De teller staat nu op ongeveer 50 dames.

Gisteren heb ik gevraagd of er iemand met mij mee wilde gaan naar de bioscoop om Aladin te gaan kijken. Vanavond zat ik dus met 2 wildvreemde dames in de bioscoop. 1 van de 2 ging na de film onmiddellijk naar huis. Met de overgebleven dame ben ik na de film nog even gaan shoppen. (De bioscoop waar we zijn gaan kijken ligt in mijn favoriete winkelcentrum). Uiteindelijk nodigde ze me uit bij haar thuis waar we een fles wijn soldaat hebben gemaakt.

We hebben uren zitten kletsen en al snel bleek dat we ontzettend veel gemeen hebben. We hebben allebei een gelijkaardig (moeilijk) verleden, hebben dezelfde interesses, zien veel dingen hetzelfde en zijn even oud. Kortom, ik heb er een vriendin bij.
Goed gedaan Dolly, leuk dat het zo goed klikt met deze dame.
Oh ik ben zo blij voor je dat je een nieuwe vriendin hebt gevonden!
Jammer van je vakantie!

Maar superleuk dat je op dit moment zoveel leuke, sociale uitjes hebt!! Klinkt nu ook weer als een gezellig avondje.
Vraagje naar aanleiding van de nieuwste topics hier :D verdienen vrouwen en mannen hetzelfde bij Emirates? Dat mag ik hopen! En vlieg je weleens met vrouwelijke piloten?

leuk dat je een nieuwe vriendin hebt ontmoet!
Hee Trolleydolley, ik lees ook al vanaf je vorige topic mee. Zou ik je insta mogen? Erg leuk om je te volgen! :)
cosima schreef:
12-07-2019 20:00
Vraagje naar aanleiding van de nieuwste topics hier :D verdienen vrouwen en mannen hetzelfde bij Emirates? Dat mag ik hopen! En vlieg je weleens met vrouwelijke piloten?

leuk dat je een nieuwe vriendin hebt ontmoet!
Mannen en vrouwen verdienen inderdaad hetzelfde.

Tot nu toe heb ik nog niet met een vrouwelijke piloot gevlogen. Maar ze zijn er wel! Waaronder zelfs een landgenote van jullie (NL). Ik hoop echt dat ik haar ooit eens tref in de briefingroom!
Wat een ontzettend leuk topic, lees al een hele tijd mee. Zou ik ook je insta mogen? :) Erg leuk om je te volgen!
Wonen piloten in andere (luxere) appartementen dan jullie Trolley?
Niet dat ik jouw appartement niet luxe vind (zeker wel!), maar misschien een piloot alles voor zichzelf oid?
En gaan piloten enzo ook mee op uitjes als jullie ergens zijn? Of is dat alleen met cabin crew?
Zanahoria schreef:
13-07-2019 19:44
Wonen piloten in andere (luxere) appartementen dan jullie Trolley?
Niet dat ik jouw appartement niet luxe vind (zeker wel!), maar misschien een piloot alles voor zichzelf oid?
Sterker nog, de piloten wonen in villa's en worden met luxe wagens met chauffeur van en naar huis gebracht.
lonit schreef:
13-07-2019 20:44
En gaan piloten enzo ook mee op uitjes als jullie ergens zijn? Of is dat alleen met cabin crew?
Jazeker! Tenminste, als ze daar zin in hebben. Zo ben ik ooit gaan shoppen met de first officer. Ze zijn er ook geregeld bij als er etentjes zijn of zetten samen met ons een stapje in het nachtleven. Het zijn net mensen die piloten :proud: Ik zie ze graag komen want vaak trakteren ze al eens op een fles wijn ofzo. :hihi:

Ik snap de vraag echter wel hoor! Maar ik ben nog maar 1x een captain tegen het lijf gelopen die zich prettig voelde in zijn ivoren toren en zijn hoogste graad graag bevestigd wilde zien. Daar knap ik zelf enorm op af en blijf geen minuut langer dan nodig in de cockpit hangen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind echt dat het onderscheid er moet zijn. Ook voor mijn collega's in Bussiness class en iedereen die hoger in rang is dan ik. Daar handel ik dus naar. Ik loop dus nooit naar Bussiness class om koffie te halen oid. Die betere koffie moet je verdienen. Vroegah, was het ondenkbaar als iemand van economy in bussinessclass zichzelf ging bedienen. Deze generatie economycrew ziet daar echter geen graten in. Ik persoonlijk wel.

Maar vaak komen de collega's vanzelf wat brengen. Dan sla ik dat natuurlijk niet af. Op die manier heb ik vandaag kunnen genieten van een overheerlijke biefstuk met gratin en een raspberry cheesecake als toetje.

De meest junior crew checkt ook als laatste in in de hotels. Vind ik niet meer als normaal. Ik vind het echter prachtig als de captain erop staat om als laatste in te checken om erop toe te zien dat iedereen probleemloos naar zijn kamer kan. Die krijgt van mij meteen een hoop bonuspunten. Respect!

Maar een captain die overduidelijk neerkijkt op zijn crew, daar gaan mijn nekharen van overeind staan.
Een captain die neerkijkt op zijn of haar crew is geen goede captain.
Wat doe je eigenlijk als crew eventueel wel in de cockpit?
Frizz schreef:
14-07-2019 09:58
Wat doe je eigenlijk als crew eventueel wel in de cockpit?
- Proviand brengen :-9
- 1 van de vliegers vervangen terwijl ze naar de wc gaan.
- Verslag uitbrengen van een zieke/dronken/lastige passagier.
- De vliegers entertainen tijdens een lange vlucht.
TrolleyDolly schreef:
14-07-2019 10:07
- Proviand brengen :-9
- 1 van de vliegers vervangen terwijl ze naar de wc gaan.
- Verslag uitbrengen van een zieke/dronken/lastige passagier.
- De vliegers entertainen tijdens een lange vlucht.
Oeh, dat kan je ook heel vulgair opvatten :lol:

Maar doet de normale crew dat ook, of word 1 persoon daar van tevoren voor aangewezen? Of doet de purser dat altijd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven