Ik ga een week weg en mijn vriend kan daar niet mee omgaan.

maandag 15 juli 2019 om 14:38
Ik ga over 1,5 week een weekje weg naar Drenthe, ik ga daar samen met mijn vriendinnen elke dag in een grote groep ritjes maken ter paard. Er zijn geen jongens en we gaan ook niet uit of iets dergelijks. Dit heb ik samen met hun geboekt rond december, mijn vriend had er toendertijds nog geen problemen mee, we hadden ook echter pas een paar maanden. Nu zijn we bijna een jaar samen en zijn er problemen opgetreden om het feit dat ik wegga. Mijn vriend heeft een moeilijke jeugd gehad en is in de steek gelaten door zijn vader. Hij heeft erg veel moeite om mij los te laten en om mij die week te laten gaan. Er komt veel ruzie van... Ik kom hierdoor in een erg moeilijke situatie, aan de ene kant kan ik het hem niet kwalijk nemen dat hij er moeite mee heeft, hij is eenmaal gewoon erg bang om in de steek gelaten te worden door wat hij heeft meegemaakt. Maar hij kan me niet verbieden een week thuis te blijven van iets wat al lang op de planning staat en waar ik ook gewoon erg veel zin in heb, toch??? Zijn oplossing is nu om 7 dagen te werken tot ik terug ben, maar ik kan dat hem niet laten doen.. dat gaat hem kapot maken. Ik hou verschikkelijk veel van hem. Moet ik gewoon gaan en hem erg ongelukkig/verdrietig zien en hopen dat hij nog de oude is als ik terug kom? Of moet ik het afzeggen en mijn vriendinnen teleurstellen en ben ik mijn aanbetaling van 200,- kwijt.
maandag 15 juli 2019 om 16:02
Neem dat maar van ons aan? Kende jij hen al langer dan vandaag dan? De enige informatie dat wij hebben van deze twee is de context die TO ons meegeeft en dat gaat toevallig over een probleem. Dus behalve wat we kunnen zeggen over deze situatie, hebben wij hier geen zaken mee.doornroosje9 schreef: ↑15-07-2019 15:50Jullie hebben nooit problemen en ruzie's als jij doet wat hij wil?
Echt, dit is geen leuke relatie, neem dat maar van ons aan. Hij manipuleert jou en dat is nooit okay.
leeg
maandag 15 juli 2019 om 16:02
En dus moet jij de boel maar redden?DaimyHeemskerk schreef: ↑15-07-2019 15:56Hij wilt het voorkomen zegt hij, hij weet echter niet hoe en kan het niet... (zijn woorden)
Echt, zeg nog één keer 'ik wil niets meer horen over die vakantie en dit is jouw probleem, dus ga eraan werken.'
Life is short. Eat dessert first.

maandag 15 juli 2019 om 16:03
Toen ze hiervan horen waren ze aardig boos op me. Ik moest me niet zo laten overnemen zeiden ze. Ben ik het mee eens. Ondanks dat ze dol zijn op mijn vriend zeiden hun ook, het is zijn probleem niet de joune. Ook mee eens maar toch zit het me niet lekker om het maar gewoon te laten gebeuren..Rosalind schreef: ↑15-07-2019 15:55Jij wil zijn baas een bericht sturen???
Echt, laat deze jongen in zijn sop gaar koken. Van hard werken gaat niemand dood.
Laat je aub niet chanteren. Deze relatie lijkt misschien perfect maar als het zo gaat dan is hij dat absoluut niet.
Wat zeggen je ouders van deze situatie?
maandag 15 juli 2019 om 16:05
Hij heeft erg veel moeite om mij los te laten en om mij die week te laten gaan. Er komt veel ruzie van... Ik kom hierdoor in een erg moeilijke situatie, aan de ene kant kan ik het hem niet kwalijk nemen dat hij er moeite mee heeft, hij is eenmaal gewoon erg bang om in de steek gelaten te worden door wat hij heeft meegemaakt.Helena_z schreef: ↑15-07-2019 16:02Neem dat maar van ons aan? Kende jij hen al langer dan vandaag dan? De enige informatie dat wij hebben van deze twee is de context die TO ons meegeeft en dat gaat toevallig over een probleem. Dus behalve wat we kunnen zeggen over deze situatie, hebben wij hier geen zaken mee.
Verder chanteert hij haar door te zeggen dat hij vanaf nu tot en met de vakantie zich kapot gaat werken?
Dit is een serieuze rode vlag hoor. Dit moet je niet willen.

maandag 15 juli 2019 om 16:06
Luister aub naar je ouders. Ze zijn ouder, hebben meer levenservaring en kennen jou (en hem). Ze zeggen verstandige dingen.DaimyHeemskerk schreef: ↑15-07-2019 16:03Toen ze hiervan horen waren ze aardig boos op me. Ik moest me niet zo laten overnemen zeiden ze. Ben ik het mee eens. Ondanks dat ze dol zijn op mijn vriend zeiden hun ook, het is zijn probleem niet de joune. Ook mee eens maar toch zit het me niet lekker om het maar gewoon te laten gebeuren..
Luister naar je ouders.DaimyHeemskerk schreef: ↑15-07-2019 16:03Toen ze hiervan horen waren ze aardig boos op me. Ik moest me niet zo laten overnemen zeiden ze. Ben ik het mee eens. Ondanks dat ze dol zijn op mijn vriend zeiden hun ook, het is zijn probleem niet de joune. Ook mee eens maar toch zit het me niet lekker om het maar gewoon te laten gebeuren..
Jouw hele post staat bol van de rode vlaggen. Je hebt je verantwoordelijk gemaakt voor zijn welzijn. "Kan ik niet beter mijn vriendinnen teleurstellen?" "Moet ik hem 7 dagen laten werken?" "Hij gaat daar kapot aan".
Weet je wie er kapot aan het gaan is? Jij. Dat je nu in de rats zit over een weekje paardrijden met vriendinnen is het begin.
Weet je wie er kapot aan het gaan is? Jij. Dat je nu in de rats zit over een weekje paardrijden met vriendinnen is het begin.

maandag 15 juli 2019 om 16:07
Dit. Reden voor mij om het per direct uit te maken.AngelEyes0192 schreef: ↑15-07-2019 15:30Jeetje, wat een afknapper zeg. Jongens die niet alleen willen zijn én je geen eigen leven gunnen. Next.
En waarom zou je niet gewoon daar uit kunnen gaan met je vriendinnen en met jongens kletsen?

maandag 15 juli 2019 om 16:11
Alles wat je zegt is waar. Maar het blijft me moeilijk om maar gewoon me handen ervan af te trekken en het gewoon te laten gebeuren.. Maar ik moet zeggen dat al dit commentaar me zeker in een andere mindset hebben gezet.lotus77 schreef: ↑15-07-2019 16:06Jouw hele post staat bol van de rode vlaggen. Je hebt je verantwoordelijk gemaakt voor zijn welzijn. "Kan ik niet beter mijn vriendinnen teleurstellen?" "Moet ik hem 7 dagen laten werken?" "Hij gaat daar kapot aan".
maandag 15 juli 2019 om 16:15
Laat je nooit of te nooit iets verbieden door een jongen. Als jij iets wil doen, moet je dat doen en een leuke partner gunt je dat en gaat je zeker niet proberen tegen te houden, te chanteren of te manipuleren.DaimyHeemskerk schreef: ↑15-07-2019 16:11Alles wat je zegt is waar. Maar het blijft me moeilijk om maar gewoon me handen ervan af te trekken en het gewoon te laten gebeuren.. Maar ik moet zeggen dat al dit commentaar me zeker in een andere mindset hebben gezet.

Mannen die manipuleren en claimen kiezen (onbewust) altijd vrouwen uit die zich verantwoordelijk en schuldig voelen. En vrouwen die andermans problemen tot hun problemen maken, vallen meestal op behoeftige en claimende mannen.
Je bent nog super jong. Hoe eerder je dit patroon herkent, hoe beter. Dan kun je er namelijk iets aan doen. Ga anders reageren dan je van jezelf gewend bent, dan hij van je gewend is. Als jij beweegt moet hij mee bewegen. Misschien niet in de door jou gewenste richting, maar grote kans van wel. Probeer het eens. Zorg dat jullie relatie gelijkwaardiger wordt door je eigen gedrag te veranderen. Blijf daarin dicht bij jezelf en je eigen wensen. Dat is beter voor je eigenwaarde.
Je bent nog super jong. Hoe eerder je dit patroon herkent, hoe beter. Dan kun je er namelijk iets aan doen. Ga anders reageren dan je van jezelf gewend bent, dan hij van je gewend is. Als jij beweegt moet hij mee bewegen. Misschien niet in de door jou gewenste richting, maar grote kans van wel. Probeer het eens. Zorg dat jullie relatie gelijkwaardiger wordt door je eigen gedrag te veranderen. Blijf daarin dicht bij jezelf en je eigen wensen. Dat is beter voor je eigenwaarde.
Natuurlijk ga je. Je hebt er zin in, er is een aanbetaling gedaan en je gaat lekker met vriendinnen weg. Laat je vriend maar even flink huilen hoor...is een emotie die er ook gewoon uit moet. Jezelf zeker niet beperken door zijn gejammer en zielig gedoe. Als je dit laat gebeuren zit je over 3 jaar vastgeketend op de bank en je vriend is nog steeds niet over zijn angst heen. Hij heeft een probleem...niet jij. Je kan rekening houden met zijn angsten door hem even een paar keer te bellen of te appen, dat heet relatie, maar jezelf nooit beperken.
maandag 15 juli 2019 om 16:17
Jij laat niets gebeuren, je gaat een weekje paardrijden met vriendinnen. Je zult zien dat door wel te gaan en gewoon na een week plezier maken terug te komen, je vriend gesterkt wordt in zijn vertrouwen. Als je niet gaat geef je eigenlijk het signaal dat hij gelijk heeft dat je niet weg kunt. Het helpt om zijn onrealistische gedachten te testen aan de werkelijkheid. Dan kun je daar bij een volgende keer ook weer naar verwijzen, dat het gewoon wél kan dat jij weg gaat. Want het kan gewoon hé dat besef je neem ik aan.DaimyHeemskerk schreef: ↑15-07-2019 16:03Toen ze hiervan horen waren ze aardig boos op me. Ik moest me niet zo laten overnemen zeiden ze. Ben ik het mee eens. Ondanks dat ze dol zijn op mijn vriend zeiden hun ook, het is zijn probleem niet de joune. Ook mee eens maar toch zit het me niet lekker om het maar gewoon te laten gebeuren..
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ben je mal?! Ze zien je aankomen. Hij is volwassen toch?
En zijn werkgever moet zich ook gewoon aan de rusttijdenwet houden of is het zwart? Dus 3 weken lang 7 dagen per week werken, lijkt mij niet waarschijnlijk. En al doet hij dat wel, gaat hij niet kapot aan. Zowel, dan is het alsnog zijn eigen schuld en moet hij zelf maar op de blaren zitten.
Enfin, ik zou bij je vriend aangeven dat jij gewoon gaat en dat je zijn oplossing niet erg constructief of volwassen vindt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Vriendin had dit aan het begin van haar relatie ook.
Hij heeft nooit hulp gezocht, ze is nu getrouwd en zit vast en is doodongelukkig want de man verbied haar letterlijk alles en wil volledige controle over haar. De typische narcist... Iemand die je probeert te isoleren van je eigen leven en je eigen ding...
Laat hem hulp gaan zoeken, ga jij lekker die week weg en geniet.
En anders afscheid nemen van deze man, zo snel als kan! REN
Hij heeft nooit hulp gezocht, ze is nu getrouwd en zit vast en is doodongelukkig want de man verbied haar letterlijk alles en wil volledige controle over haar. De typische narcist... Iemand die je probeert te isoleren van je eigen leven en je eigen ding...
Laat hem hulp gaan zoeken, ga jij lekker die week weg en geniet.
En anders afscheid nemen van deze man, zo snel als kan! REN
anoniem_374896 wijzigde dit bericht op 15-07-2019 16:19
9.36% gewijzigd

maandag 15 juli 2019 om 16:18
Ik denk bovendien dat hij het in dit geval als een heel makkelijke smoes gebruikt. Het is ongetwijfeld waar dat hij een flinke knauw heeft gekregen door zijn ouders en voor zichzelf naar een meer stabiele liefdesrelatie (of later zelfs gezin) verlangt maar dat jij een week (of maand) zonder hem op vakantie gaat heeft níets te maken met labiele relatie/in de steek laten. Geloof me, hier spelen andere emoties een rol.

maandag 15 juli 2019 om 16:19
Lucifer2018 schreef: ↑15-07-2019 15:32Ik zou gaan, dat je hier komt vragen wat je moet doen.![]()
Hup dump hem. Dit is echt geen fijn typje.
Joh die is 15 en gaat op ponykamp ofzo. Dumpen die zielepiet.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 15-07-2019 16:22
4.51% gewijzigd
maandag 15 juli 2019 om 16:22
Eens. Als jullie relatie zo harmonieus is, dan moet je gewoon weg kunnen gaan. Dan gun je het elkaar en vertrouw je erop dat die ander zich netjes gedraagt op vakantie én weer bij je terugkomt.NYC schreef: ↑15-07-2019 16:18Ik denk bovendien dat hij het in dit geval als een heel makkelijke smoes gebruikt. Het is ongetwijfeld waar dat hij een flinke knauw heeft gekregen door zijn ouders en voor zichzelf naar een meer stabiele liefdesrelatie (of later zelfs gezin) verlangt maar dat jij een week (of maand) zonder hem op vakantie gaat heeft níets te maken met labiele relatie/in de steek laten. Geloof me, hier spelen andere emoties een rol.
Als zijn moeder ook nog ziek is, is het misschien helemaal een goed idee dat hij eens met iemand gaat praten. Maar niet met jou, jij bent niet zijn therapeut.
Trouwens, het lijkt mij super gaaf om een weekje in Drenthe te gaan paardrijden! (Helaas kan ik niet paardrijden.)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

maandag 15 juli 2019 om 16:28
Ja want dan...? Is dat zielig voor hem? Dat klopt, maar dat komt door zijn eigen gedrag.
Overigens is er zelden een nare vriend die geen nare jeugd heeft gehad, maar zijn er zat mannen met een nare jeugd die hun problemen niet projecteren op hun partner en die niet verantwoordelijk maken voor hun geluk.
Gezien jouw opmerking "er zijn geen jongens" vermoed ik dat a) jij vrij jong bent en b) dit weekje vakantie niet het eerste en enige issue in jullie relatie is. Er zijn een boel veel te aardige meiden die een keer tegen dit type vriend aanlopen. Het gros leert ervan en gaat verder met hun leven.
Degenen die zich te verantwoordelijk voelen voor een ander om dit te doen zitten er dan aan vast en kunnen steeds minder. Hoe vaak denk je dat jij je vriendinnen kunt afbellen en teleurstellen voordat ze het gehad hebben met je? Hoe denk je dan nog iets leuks voor jezelf te kunnen doen? Hoe denk je dat jij straks gaat studeren/werken/leven met al die andere jongens die je dan tegenkomt en hij daar niet mee om kan gaan?