Reisbureau starten

15-07-2019 15:01 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben erachter gekomen dat reizen echt mijn passie is en graag zou ik er dan ook mijn werk van willen maken. Misschien een beetje een domme vraag, maar als je een reis moet organiseren, moet je de reis dan ook zelf hebben gemaakt? Ik hoop dat jullie mij met deze vraag kunnen helpen.

groetjes,
ja doen! je concurreert de internationale megabureaus er zo uit in je eentje
Filpsen, je hebt voor mij eens wat geregeld (treinkaartjes)!

Was ik zeer content mee , maar rijk zul je er helaas niet van geworden zijn ;-D
Ik heb je altijd uitgebreid vragen zien beantwoorden over Argentinië.
Best jammer dat je van van je passie niet kunt leven, maar ook wel fijn om toch íets te verdienen met wat je leuk vindt, lijkt me. :)
blijfgewoonbianca schreef:
16-07-2019 20:07
Was dat een reis met een huurauto ,een bus of met een taxi ?
Het was een reis met gedeeltelijk eigen touring bus, paar lange trein reizen, metro, bus, 3x een taxi en 2 binnenlandse vluchten. Waarom?
impala schreef:
16-07-2019 20:30
Zou je ervan kunnen leven als je alleenstaand was? Op een normale manier. Dus ook incl afdekken van ziekte en arbeidsongeschiktheid risico? En opbouw van enig pensioen?
Wordt erg krapjes denk ik, maar het zou kunnen. Hangt er natuurlijk van veel factoren af. Maar in principe wel. En ik kan natuurlijk ook besluiten om te groeien en meer aan te gaan bieden, alleen raak ik dan dat "persoonlijke" kwijt en dat vind ik nou juist zo leuk...
eva-luna schreef:
16-07-2019 20:58
Filpsen, je hebt voor mij eens wat geregeld (treinkaartjes)!

Was ik zeer content mee , maar rijk zul je er helaas niet van geworden zijn ;-D
Ik heb je altijd uitgebreid vragen zien beantwoorden over Argentinië.
Best jammer dat je van van je passie niet kunt leven, maar ook wel fijn om toch íets te verdienen met wat je leuk vindt, lijkt me. :)
Ha, wat grappig! En dat terwijl ik mijn organisatie niet eens heb genoemd, om niet te spammen :mrgreen:

Alleen treinkaartjes (voor de Tren Patagonico neem ik aan) doe ik nu ook niet meer, daar zit inderdaad totaal geen marge op en tegenwoordig kan iemand dat ook wel online zelf regelen. Wel heb ik voor 3 Op Reis de trein geregeld en ben toen zelf met Chris en zijn crew meegereisd als tolk voor de interviews. Was erg leuk! En ik had ze al gewaarschuwd dat de trein wel eens "iets" aan vertraging kon oplopen hehehe... Als je nog eens wil terugdenken aan je reis: https://www.npo3.nl/3-op-reis/27-05-2018/BV_101386549 hier is de 3 Op Reis aflevering van de Península Valdés (maar net na het walvisseizoen helaas) en de Tren Patagonico (deel 1). Gelukkig kom ik verder niet in beeld maar verstop me steeds achter de camara :popcorn: Deel 2 van de treinreis en het bezoek aan Bariloche kan je ook online vinden, net als deel 3 (El Calafate).
How voorkom je dat mensen een reisvoorstel aanvragen en dan zeggen: bedankt voor de info, en dezelfde reis vervolgens zelf gaan regelen?
.
Wij zijn nu een aantal keren via Travel Counselors geweest. Zij komen aan huis, inventariseren, zoeken wat reizen uit en daar zit altijd iets bijzonders tussen.

Grote voordeel: zij hebben contact met locals en boeken dus ook de kleine hotels, appartementen. Zo zijn we al op veel plekken geweest die je echt niet zomaar op internet tegenkomt.

Daar zou je eens contact mee op kunnen nemen, ik weet dat zij mensen zoeken... dan werk je dus als zzp'er.
Poezemens84 schreef:
16-07-2019 22:04
Wij zijn nu een aantal keren via Travel Counselors geweest. Zij komen aan huis, inventariseren, zoeken wat reizen uit en daar zit altijd iets bijzonders tussen.

Grote voordeel: zij hebben contact met locals en boeken dus ook de kleine hotels, appartementen. Zo zijn we al op veel plekken geweest die je echt niet zomaar op internet tegenkomt.

Daar zou je eens contact mee op kunnen nemen, ik weet dat zij mensen zoeken... dan werk je dus als zzp'er.
Ik ken dat concept. Volgens mij is is er geen behoorlijk uurloon mee te verdienen. Leuke hobby. Vooral voor de franchise gevers. Logisch dat ze altijd mensen zoeken.
.
impala schreef:
16-07-2019 22:00
How voorkom je dat mensen een reisvoorstel aanvragen en dan zeggen: bedankt voor de info, en dezelfde reis vervolgens zelf gaan regelen?
Dat is inderdaad vervelend als dat gebeurt. Met alle hotels waar ik mee werk heb ik uitstekend contact, vaak al jarenlang en een enkele keer vraag ik ook wel eens of ze toevallig een boeking op die en die naam hebben ontvangen, als ik dat idee heb. En dat is dus ook wel gebeurd. Het gaat me te ver om een fake emailadres aan te maken op naam van die mensen en dan de boeking te annuleren, maar ik heb er echt wel eens over nagedacht ;-)

Dit jaar heb ik dan ook besloten om de onderkomens niet meer met naam en toenaam te noemen, maar wel te omschrijven. Juist onze keuzes in hotels is één van de sterkste punten, dus dan is het extra zuur als al je harde en jarenlange werk wordt "misbruikt" en daarom heb ik hiertoe besloten. Ik geef ze dan wel één of twee hotels met naam en website, om ze een indruk te geven, maar meer niet. Tot nu toe begrijpt iedereen de afweging, maar het was een moeilijke.
Ik snap wat je probeert . Maar je moet toch wel zeggen waar dat hotel is (plaatsnaam, of in de buurt van) en dan hebben mensen het toch zelf ook zó gevonden? Elk hotel heeft toch een internetsite? Of via een reisverslag van iemand die de reis eerder heeft gemaakt via jou?
Dit probleem is waarom ik denk dat jouw manier van reizen verkopen heel erg moeilijk vol te houden is tegenwoordig. Zie ook de treinkaartjes die je nu gewoon zelf kunt boeken.
.
Leuk, Flipsen, ik ga kijken :)
Is al weer een jaar of 10 terug en de website van Tren Patagonico werkte niet.
en ik wou per se de trein nemen. Gelukkig maar, want één van de mooiste betaalbare treinreizen die je kunt maken, wat mij betreft :heart:

Edit: de naam van jouw organisatie ken ik niet. Je zat onder bijna dezelfde naam op een reisforum en ik heb je gewoon gemaild, dacht ik ;-D
impala schreef:
16-07-2019 22:42
Ik snap wat je probeert . Maar je moet toch wel zeggen waar dat hotel is (plaatsnaam, of in de buurt van) en dan hebben mensen het toch zelf ook zó gevonden? Elk hotel heeft toch een internetsite? Of via een reisverslag van iemand die de reis eerder heeft gemaakt via jou?
Dit probleem is waarom ik denk dat jouw manier van reizen verkopen heel erg moeilijk vol te houden is tegenwoordig. Zie ook de treinkaartjes die je nu gewoon zelf kunt boeken.
Ik verzorg complete reizen he, geen losse dingen als hotels of excursies (en dus ook geen treinkaartjes meer). Maar dan is het dus wat makkelijker: "In Buenos Aires overnachten jullie in een geweldig boutiquehotel midden in het centrum, maar in een autoluwe straat. De Tango is het thema wat in het hele hotel terugkomt, zeer bijzonder." voldoet als omschrijving en geeft de klant informatie over het hotel. Maar nogmaals, onze hotelkeuzes zorgen ervoor dat we een leuke prijzenkast hebben intussen, bijvoorbeeld op de website www.reisorakel.nl hebben we in 2018 zowel de prijs voor "Individuele Rondreizen" gewonnen, als de prijs voor "Beste Accomodaties". En daarnaast, als er mensen via via bij ons terechtkomen, dan geef ik wél de hotelwebsites door, omdat ik dan niet zo bang ben dat mensen het uiteindelijk zelf gaan boeken. En het komend seizoen is meer dan de helft van onze klanten terugkerende klant, of via anderen bij ons terecht gekomen. Dus voorlopig gaat het prima en zal je mij niet horen klagen :)
Buenos Aires snap ik, daar zijn zoveel hotels. Hoeveel er de Tango als thema hebben weet ik niet maar zullen er ook nog steeds veel zijn :)
Maar zodra je de grote stad uitgaat, lijkt het mij een stuk makkelijker om jouw hotel, of een ander leuk hotel met goede reviews op die route te vinden.
Ik denk wel dat je minder last hebt van het probleem als je dure reizen verkoopt, zoals jij. Dat trekt toch een wat ander publiek dat er waarschijnlijk minder op zit te wachten om zo te beknibbelen op de kosten. En ook geen zin of tijd heeft om zelf dingen uit te zoeken.
Goed zeg dat je die prijzen hebt gewonnen, dat moet een grote opsteker zijn! En commercieel ook heel mooi om te kunnen communiceren natuurlijk. Gefeliciteerd!
impala wijzigde dit bericht op 17-07-2019 07:30
28.78% gewijzigd
.
Ik ken wel iemand die dat doet met singlereizen (organiseren). Je hebt wel geld nodig om te kunnen starten.
To, vraag jezelf ook af wat jouw passie is. Is dat zelf rondreizen en de wereld zien of juist het helpen van mensen om hun droom/wens waar te maken?

Daarnaast is er wel een verschil tussen je passie in je vrij tijd kunnen beoefenen of er ook geld mee moeten verdienen. In het laatste geval kom je vaker in aanraking met zaken die wel noodzakelijk zijn om geld te kunnen verdienen, maar die zeker niet je passie zijn. Bv de administratieve kant van het organiseren van reizen. Soms is het gewoon het beste om een passie aan de hobbykant te laten, zodat je er meer plezier aan beleefd.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik las deze week een verhaal over een jongen die naar tig landen is geweest voor een totaalbedrag van minder dan 50 euro aan vliegkosten.

Kijk, zoiets zou ik wel willen - zou ik ook wel 100 euro voor over hebben. Iemand die weet 'veel landen zien in periode x' en die dan aangeeft op welke momenten ik welke vluchten waar moet boeken en wat er in die landen dan voor leuks is.

Maar ik ken geen vliegschaamte.

Maar als je dus de kortingssystematiek hebt 'gekraakt' en deze 'verkoopt' zou ik dat interessant vinden.
-jolijn- schreef:
17-07-2019 10:46
Ik las deze week een verhaal over een jongen die naar tig landen is geweest voor een totaalbedrag van minder dan 50 euro aan vliegkosten.

Kijk, zoiets zou ik wel willen - zou ik ook wel 100 euro voor over hebben. Iemand die weet 'veel landen zien in periode x' en die dan aangeeft op welke momenten ik welke vluchten waar moet boeken en wat er in die landen dan voor leuks is.

Maar ik ken geen vliegschaamte.

Maar als je dus de kortingssystematiek hebt 'gekraakt' en deze 'verkoopt' zou ik dat interessant vinden.
Ja dat heb ik me ook wel eens afgevraagd waarom dat niet bestaat. Je hebt wel Skyscanner, maar daar zit Ryan Air dan weer niet in volgens mij. Wat er voor leuks te doen is hoeft er van mij niet perse bij. Gewoon een overzichtje met echt goedkope tickets. En dan real-time, dus ook als de prijzen last minute sterk dalen (wat ik bij toeval wel eens zie gebeuren).
Maar dit is een ict job, geen reiswerk :)
impala wijzigde dit bericht op 17-07-2019 14:38
2.14% gewijzigd
.
Ja ik zie op youtube wel eens filmpjes van mensen die dan een ticket hebben voor nog geen 5 euro ofzo. Zoals dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=Yp_4bN6DZTs

Dan vraag ik me altijd af of het wel echt is.
TsumTsum schreef:
17-07-2019 13:38
Ja ik zie op youtube wel eens filmpjes van mensen die dan een ticket hebben voor nog geen 5 euro ofzo. Zoals dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=Yp_4bN6DZTs

Dan vraag ik me altijd af of het wel echt is.
Ik zie ze wel eens in het echt hoor, bij Ryan Air. Maar meestal kun je dan niet voor 5 of 10 euro terug :P
.
Toevallig ben ik verbonden aan de reisbranche en met organiseren van reizen als zelfstandig ondernemer valt inderdaad geen brood meer mee te verdienen. Zelfs de grote reisorganisaties met zeer hoge marketingbudgetten hebben moeite om hun groepsreizen te vullen/ rendabel te krijgen. Ook zijn er veel hobbyisten in de branche werkzaam die af en toe een groepsreis organiseren en zowat tegen kostprijs of minder werken.

Als je je werk ervan maakt dan zul je erachter komen dat je maar weinig kunt reizen. Je moet nieuwe boekingen genereren dus vragen beantwoorden offertes maken, facturen versturen, administratie doen, je moet lid zijn van een garantiefonds wat ook weer veel administratie genereert. Tijdens de reizen van anderen moet je bereikbaar blijven. Veel kantoorwerk en weinig reizen.

Je kunt beter reizen proberen te begeleiden voor grote reisorganisaties of om reisleiding / hostess te worden op een bestemming. Verdient wel weinig met weinig toekomstperspectief maar toch erg leuk om te doen. Je pakt dan alleen de leuke zaken mee.
Boogschutter10 schreef:
17-07-2019 14:50
Toevallig ben ik verbonden aan de reisbranche en met organiseren van reizen als zelfstandig ondernemer valt inderdaad geen brood meer mee te verdienen. Zelfs de grote reisorganisaties met zeer hoge marketingbudgetten hebben moeite om hun groepsreizen te vullen/ rendabel te krijgen. Ook zijn er veel hobbyisten in de branche werkzaam die af en toe een groepsreis organiseren en zowat tegen kostprijs of minder werken.

Als je je werk ervan maakt dan zul je erachter komen dat je maar weinig kunt reizen. Je moet nieuwe boekingen genereren dus vragen beantwoorden offertes maken, facturen versturen, administratie doen, je moet lid zijn van een garantiefonds wat ook weer veel administratie genereert. Tijdens de reizen van anderen moet je bereikbaar blijven. Veel kantoorwerk en weinig reizen.

Je kunt beter reizen proberen te begeleiden voor grote reisorganisaties of om reisleiding / hostess te worden op een bestemming. Verdient wel weinig met weinig toekomstperspectief maar toch erg leuk om te doen. Je pakt dan alleen de leuke zaken mee.
Volgens mij moet je als hostess de mensen allerlei veel te dure excursies aansmeren tegen commissie, om zelf nog een béétje betaald te worden. Vreselijk lijkt dat me.
.
TsumTsum schreef:
16-07-2019 21:08
Het was een reis met gedeeltelijk eigen touring bus, paar lange trein reizen, metro, bus, 3x een taxi en 2 binnenlandse vluchten. Waarom?
Omdat het mij laatst 1000 euro scheelde op een standaard rondreis . En het dubbele op de luxere versie. Dat vond ik een behoorlijk verschil.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
17-07-2019 16:58
Omdat het mij laatst 1000 euro scheelde op een standaard rondreis . En het dubbele op de luxere versie. Dat vond ik een behoorlijk verschil.
De rondreis waar ik het voor nagekeken heb was niet zo standaard, of in ieder geval niet veel organisaties bieden het land aan maar is wel in opkomst nu. I.v.m. herkenbaarheid laat ik het land achterwege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven