Peutertopic II

maandag 20 mei 2019 om 21:38
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie
Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!

zaterdag 20 juli 2019 om 22:06
Oke donderdag zeg ik nog dat ze avonds nog 1-2 uur ligt te teuten in bed, maar dan gisteren en vandaag valt ze na 15-30 minuten in slaap. Nu zag ik tijdens een kietelaanval ook bij toeval dat de tweede kiezen in haar bovengebit door zijn. Misschien dat het doorkomen van haar laatste kiezen dan de boosdoener waren van het laat in slaapvallen de laatste weken
Haar kindergebit is dan nu 'compleet'
De afgelopen dagen kan ze zichzelf ook in 1x beter vermaken met haar eigen speelgoed!
fase!

Haar kindergebit is dan nu 'compleet'

De afgelopen dagen kan ze zichzelf ook in 1x beter vermaken met haar eigen speelgoed!

zaterdag 20 juli 2019 om 23:35
2 jaar geleden zat/lag ik middenin kansloze kut rugweee die niks deden en over anderhalf uur twee jaar geleden krijg ik m'n ruggen prik <3
Het kado staat klaar, de boodschappen zijn binnen, het huis is schoon genoeg, de tuin tsja, Ze doen het er maar mee, de slingers hangen binnen en buiten. Het geboortebord staat weer in de tuin.
Vandaag heeft ze geweigerd te slapen dus dat trekt ze morgen niet nog een keer (zoals ik van plan was) dus nu morgen vroeg op, goed moe maken en hopelijk voor het feestje nog een dutje.
Ik heb een feestjurk, zij heeft een feestjurk. Kom maar door met dat feestje!
Wel jammer dat ik haar vandaag even helemaal zat was, bijtend, slaande, stompend en niet luisterend. En dat is nog buiten de keren dat ze me per ongeluk zeer doet.
Ik vind dit echt een heel zware fase, vind het zo lastig om niet echt boos te worden (boos doen om haar te leren dat het niet mag voelt voor mij beter dan echt boos ZIJN, die emotie kan ik dan moeilijk wegkrijgen en dat is niet eerlijk naar haar maar ja) eerste keer vandaag in 2 jaar dat ik het even niet meer weet qua opvoeden, mis een partner en moest er van huilen. Toen kreeg ik wel kusjes.
Hm. Nu ik er over nadenk denk ik dat ik door mijn grote mensen stress over het feestje haar niet genoeg 'gezien' heb en signalen heb gemist. Niet handig. En dan blijven hangen in de irritatie en boosheid gaf geen leuk cirkeltje.
Morgen nog eens proberen.
Het kado staat klaar, de boodschappen zijn binnen, het huis is schoon genoeg, de tuin tsja, Ze doen het er maar mee, de slingers hangen binnen en buiten. Het geboortebord staat weer in de tuin.
Vandaag heeft ze geweigerd te slapen dus dat trekt ze morgen niet nog een keer (zoals ik van plan was) dus nu morgen vroeg op, goed moe maken en hopelijk voor het feestje nog een dutje.
Ik heb een feestjurk, zij heeft een feestjurk. Kom maar door met dat feestje!
Wel jammer dat ik haar vandaag even helemaal zat was, bijtend, slaande, stompend en niet luisterend. En dat is nog buiten de keren dat ze me per ongeluk zeer doet.
Ik vind dit echt een heel zware fase, vind het zo lastig om niet echt boos te worden (boos doen om haar te leren dat het niet mag voelt voor mij beter dan echt boos ZIJN, die emotie kan ik dan moeilijk wegkrijgen en dat is niet eerlijk naar haar maar ja) eerste keer vandaag in 2 jaar dat ik het even niet meer weet qua opvoeden, mis een partner en moest er van huilen. Toen kreeg ik wel kusjes.
Hm. Nu ik er over nadenk denk ik dat ik door mijn grote mensen stress over het feestje haar niet genoeg 'gezien' heb en signalen heb gemist. Niet handig. En dan blijven hangen in de irritatie en boosheid gaf geen leuk cirkeltje.
Morgen nog eens proberen.

zondag 21 juli 2019 om 04:55
Wat een leuk idee om het geboortebord weer in de tuin te zetten Rosings
En ook voor jou telt: wees niet hard voor jezelf. Je weet dat ze over een tijd niet meer mept en dat het niet helemaal aan jou ligt. Ja natuurlijk, je kan in niet stressvolle periodes ws pedagogischer reageren dan nu. Maar je doet wel het werk voor twee. Onze peuter schopt mij niet tijdens het verschonen maar mijn man wel. Dan neem ik het over. Dat heb jij niet.
Voordat we een grotendeels monogame samenleving hadden deden veel vrouwen het ook alleen. Je doet gewoon aan Oerrr opvoeden
Peuter schopt mij trouwens niet omdat ik dan een mep op zijn beentje zou geven. Man gelooft in incasseren, ik geloof dat de wereld niet altijd zo werkt.

En ook voor jou telt: wees niet hard voor jezelf. Je weet dat ze over een tijd niet meer mept en dat het niet helemaal aan jou ligt. Ja natuurlijk, je kan in niet stressvolle periodes ws pedagogischer reageren dan nu. Maar je doet wel het werk voor twee. Onze peuter schopt mij niet tijdens het verschonen maar mijn man wel. Dan neem ik het over. Dat heb jij niet.
Voordat we een grotendeels monogame samenleving hadden deden veel vrouwen het ook alleen. Je doet gewoon aan Oerrr opvoeden

Peuter schopt mij trouwens niet omdat ik dan een mep op zijn beentje zou geven. Man gelooft in incasseren, ik geloof dat de wereld niet altijd zo werkt.

zondag 21 juli 2019 om 05:01
Ik ben trouwens wakker omdat ik dezelfde oververhitte griep heb als mijn man eerder deze week had. Alleen serveerde ik het toen af als een kneuterig mannengriepje omdat hij er goed uit zag en geen last had van zijn buik
Gelukkig weet mijn man niet hoe hij wrokkig moet zijn
Maar ik krijg straks mijn karma retour omdat ik peuter de hele dag alleen heb. Man moet werken

Gelukkig weet mijn man niet hoe hij wrokkig moet zijn

Maar ik krijg straks mijn karma retour omdat ik peuter de hele dag alleen heb. Man moet werken

zondag 21 juli 2019 om 06:13
Pff we zijn een kwartier uit bed en ik kan peuter wel achter het behang plakken. Ik was slaapwekker gisteren vergeten aan te zetten dus hij ging om half 6 ook niet meer terug slapen omdat uil nog sliep. En inmiddels is het al 10 minuten huilen omdat ik net snel zijn auto boven heb gepakt ipv hij zelf
.
Hij is gewoon moe maar luistert ook gewoon voor geen meter naar me.

Hij is gewoon moe maar luistert ook gewoon voor geen meter naar me.
zondag 21 juli 2019 om 07:59
Gefeliciteerd Rosings!
Hier was het loopfietsje een hit met de tweede verjaardag. Maar ook het poppenwagentje en aquaplay.
Oe due, sterkte.
Wij zijn een weekend weg maar had gisteren veel last van maag en vannacht om vier uur werd dochter wakker met koorts en moest spugen. Ze slaapt nu bij papa in de armen. In de loop van de ochtend gaan we weer naar huis
Hier was het loopfietsje een hit met de tweede verjaardag. Maar ook het poppenwagentje en aquaplay.
Oe due, sterkte.
Wij zijn een weekend weg maar had gisteren veel last van maag en vannacht om vier uur werd dochter wakker met koorts en moest spugen. Ze slaapt nu bij papa in de armen. In de loop van de ochtend gaan we weer naar huis
zondag 21 juli 2019 om 09:10
Gefeliciteerd rosings!
Beterschap voor glitter, hopelijk trek je het vandaag samen met peuter.
Dat is geen leuk begin van de dag Due, hopelijk is hij straks een stuk leuker. Slaapt hij smiddags nog?
Ook voor jullie beterschap pip.
Ik zit ook in de ziekenboeg
. Ben woensdagavond door een insect gestoken en sinds vrijdag is heel mn onderbeen en voet dik. Gisteren naar de HAP geweest en zit een infectie in mijn been. Ik zit nu aan de AB en maar met mn been omhoog en koelen etc. Fijn met het aankomende hete weer, dat wordt niet in ons zwembad ben ik bang.
Beterschap voor glitter, hopelijk trek je het vandaag samen met peuter.
Dat is geen leuk begin van de dag Due, hopelijk is hij straks een stuk leuker. Slaapt hij smiddags nog?
Ook voor jullie beterschap pip.
Ik zit ook in de ziekenboeg

zondag 21 juli 2019 om 12:10
Gefeliciteerd Rosings! En ik vind het superknap dat je het zo alleen doet. Ik verlies ook regelmatig mijn geduld hoor, reageer zeker niet altijd pedagogisch verantwoord. En dan kan ik nog af en toe weglopen en het aan mijn man overlaten.
Beterschap voor de zieken!
Hier vannacht drama, want het schaapje (slaaptrainer) was opeens stuk. Dochter werd dus midden in de nacht wakker en het was stikdonker in haar kamer. Ze was helemaal in paniek en dacht dat haar ogen stuk waren. "Ogen doen het niet!" Echt zo zielig. Het heeft anderhalf uur geduurd voordat het schaapje gemaakt was en ze weer sliep, en toen kwam de baby voor een voeding..
Beterschap voor de zieken!
Hier vannacht drama, want het schaapje (slaaptrainer) was opeens stuk. Dochter werd dus midden in de nacht wakker en het was stikdonker in haar kamer. Ze was helemaal in paniek en dacht dat haar ogen stuk waren. "Ogen doen het niet!" Echt zo zielig. Het heeft anderhalf uur geduurd voordat het schaapje gemaakt was en ze weer sliep, en toen kwam de baby voor een voeding..

zondag 21 juli 2019 om 22:45
Gefeliciteerd Rosings, ik hoop dat je uiteindelijk toch een fijne dag hebt gehad!
Enuh als je nu voor het eerst in twee jaar het even niet weet met opvoeden dan doe je het al beter als mij en mijn man samen
. Ik zou het echt niet kunnen zonder partner. Ik kan nog eens afwisselen of weglopen, dat kan jij niet. En dat je even verdrietig bent dat geeft niks; je wil het gewoon heel graag goed doen voor/met je dochter dat betekent alleen maar dat je een hele goede lieve moeder bent!
Oef dames, beterschap allemaal!
Due, is het nog beter geworden in de loop van de dag?
Enuh als je nu voor het eerst in twee jaar het even niet weet met opvoeden dan doe je het al beter als mij en mijn man samen

Oef dames, beterschap allemaal!
Due, is het nog beter geworden in de loop van de dag?

maandag 22 juli 2019 om 07:53
Van harte gefeliciteerd Rosings 
Ik vind dat je het super doet en je klinkt in je berichten als een hele lieve moeder. Niet aan jezelf twijfelen, jij doet wat normaliter 2 mensen doen en al ervaren als rete zwaar. Dus petje af.
Beterschap aardbei en GC.
Wij hebben een heerlijk weekend gehad. Op allebei de dagen slaapjes overgeslagen /in de auto kort. En het was heel gezellig en beide kindjes lagen voor 20h op bed elke avond. Heerlijk!
Voor vandaag nog even bedenken wat er op 't programma komt.

Ik vind dat je het super doet en je klinkt in je berichten als een hele lieve moeder. Niet aan jezelf twijfelen, jij doet wat normaliter 2 mensen doen en al ervaren als rete zwaar. Dus petje af.
Beterschap aardbei en GC.
Wij hebben een heerlijk weekend gehad. Op allebei de dagen slaapjes overgeslagen /in de auto kort. En het was heel gezellig en beide kindjes lagen voor 20h op bed elke avond. Heerlijk!
Voor vandaag nog even bedenken wat er op 't programma komt.
maandag 22 juli 2019 om 07:58
Yup. Peuter hier zegt dat we geen ruzie moeten maken als we wat harder praten omdat de afzuigkap aanstaat en we allebei in een andere kamer staan, dus elkaar anders niet verstaan en te lui zijn om naar elkaar toe te lopen.Westerpaviljoen schreef: ↑22-07-2019 07:54Vraagje: ik had ruzie met iemand (niet belangrijk verder) en daar had ik het over met mijn vrouw ik verhief mijn stem (niet schelden oid) en toen begon dreumes al te huilen: pakken ze dat soort sentimenten of gevoelens echt zo snel op?
@rosings: nog gefeliciteerd! Hebben jullie een leuke dag en een leuk feestje gehad?

maandag 22 juli 2019 om 08:01
Laatste tijd hier (helaas) wat vaker mot dan we zouden willen. Ik wijt het aan een slaapschuld en vinden van nieuwe balans nu ik weer werk.
Als antwoord op je vraag: ja zoon reageert daarop. Vraagt dan of mama/papa boos is. Kan uren laten dan nog eens vragen of we boos zijn. Hij raakt er niet van in paniek maar is er duidelijk wel mee bezig.
Als antwoord op je vraag: ja zoon reageert daarop. Vraagt dan of mama/papa boos is. Kan uren laten dan nog eens vragen of we boos zijn. Hij raakt er niet van in paniek maar is er duidelijk wel mee bezig.
maandag 22 juli 2019 om 08:05
Jup. Als man en ik woordenwisseling hebben dan reageert peuter er ook meteen op. In ons geval wordt hij dan boos op manWesterpaviljoen schreef: ↑22-07-2019 07:54Vraagje: ik had ruzie met iemand (niet belangrijk verder) en daar had ik het over met mijn vrouw ik verhief mijn stem (niet schelden oid) en toen begon dreumes al te huilen: pakken ze dat soort sentimenten of gevoelens echt zo snel op?

maandag 22 juli 2019 om 08:19
Westerpaviljoen schreef: ↑22-07-2019 07:54Vraagje: ik had ruzie met iemand (niet belangrijk verder) en daar had ik het over met mijn vrouw ik verhief mijn stem (niet schelden oid) en toen begon dreumes al te huilen: pakken ze dat soort sentimenten of gevoelens echt zo snel op?
Het gaat verder dan oppikken. Kinderen denken, tot dat ze relativeringsvermogen hebben (15-18 jaar), dat de kwaadheid op hun gericht is. Dus ook bij schelden in het verkeer, mopperen op de kassarij en godveren op dat je dat kutkastje weer niet dicht krijgt. Hij denkt dat het over hem gaat.
Je kleine denkt als je je stem verheft dat je boos op hém bent. Hij denkt ook dat als je mega blij bent en leuk zingt dat het ook over hem gaat. Elke keer

maandag 22 juli 2019 om 08:29
Goede toevoeging.GlitterCupcake schreef: ↑22-07-2019 08:19Het gaat verder dan oppikken. Kinderen denken, tot dat ze relativeringsvermogen hebben (15-18 jaar), dat de kwaadheid op hun gericht is. Dus ook bij schelden in het verkeer, mopperen op de kassarij en godveren op dat je dat kutkastje weer niet dicht krijgt. Hij denkt dat het over hem gaat.
Je kleine denkt als je je stem verheft dat je boos op hém bent. Hij denkt ook dat als je mega blij bent en leuk zingt dat het ook over hem gaat. Elke keer![]()

maandag 22 juli 2019 om 08:29
Man en ik hebben ons manier van hard lachen aan moeten pakken. Wij kunnen smullen van mensen die dan iets asociaals doen en dan op hun nummer worden gezet. Bijvoorbeeld dat iemand voordringt bij het boarden en een stewardess droogjes diegene met diegene zijn ticket in de hand laat wachten tot iedereen is ingestapt. Als de voordringer dan ook nog te horen krijgt ‘meneer al was u de prins van Persie, voordringen is voor niemand stijlvol’ kan je ons wegdragen.
Dat deden we dan naderhand na met harde stemmen en hard gelach. Dan raakte peuter helemaal over de flos. Hij snapte niet waarom we zo hard praatte en waarom we zo hard lachte
Dat kan dus niet meer want we willen dat peuter zich veilig voelt en niet uitgelachen of hard toegesproken.
Dat deden we dan naderhand na met harde stemmen en hard gelach. Dan raakte peuter helemaal over de flos. Hij snapte niet waarom we zo hard praatte en waarom we zo hard lachte

maandag 22 juli 2019 om 08:39
Ja ik heb mijn theatrale emotionele uitbarstingen ook al moeten inhouden ja.GlitterCupcake schreef: ↑22-07-2019 08:29Man en ik hebben ons manier van hard lachen aan moeten pakken. Wij kunnen smullen van mensen die dan iets asociaals doen en dan op hun nummer worden gezet. Bijvoorbeeld dat iemand voordringt bij het boarden en een stewardess droogjes diegene met diegene zijn ticket in de hand laat wachten tot iedereen is ingestapt. Als de voordringer dan ook nog te horen krijgt ‘meneer al was u de prins van Persie, voordringen is voor niemand stijlvol’ kan je ons wegdragen.
Dat deden we dan naderhand na met harde stemmen en hard gelach. Dan raakte peuter helemaal over de flos. Hij snapte niet waarom we zo hard praatte en waarom we zo hard lachte![]()
Dat kan dus niet meer want we willen dat peuter zich veilig voelt en niet uitgelachen of hard toegesproken.
En kan ook geen harde disco of metal meer draaien.....
En moet uitkijken bij juichen voor Feyenoord

maandag 22 juli 2019 om 08:44
Due-scimmie schreef: ↑22-07-2019 08:41Het is kwart voor 9 en ik verlang al naar bedtijd. Peuter is zo gruwelijk dwars, ik zie gewoon op tegen 2 weken vakantie.

maandag 22 juli 2019 om 08:49
Oh wow!GlitterCupcake schreef: ↑22-07-2019 08:19Het gaat verder dan oppikken. Kinderen denken, tot dat ze relativeringsvermogen hebben (15-18 jaar), dat de kwaadheid op hun gericht is. Dus ook bij schelden in het verkeer, mopperen op de kassarij en godveren op dat je dat kutkastje weer niet dicht krijgt. Hij denkt dat het over hem gaat.
Je kleine denkt als je je stem verheft dat je boos op hém bent. Hij denkt ook dat als je mega blij bent en leuk zingt dat het ook over hem gaat. Elke keer![]()

maandag 22 juli 2019 om 09:10
Hm voel me goed schuldig nu. Kut hormonen ook.GlitterCupcake schreef: ↑22-07-2019 08:19Het gaat verder dan oppikken. Kinderen denken, tot dat ze relativeringsvermogen hebben (15-18 jaar), dat de kwaadheid op hun gericht is. Dus ook bij schelden in het verkeer, mopperen op de kassarij en godveren op dat je dat kutkastje weer niet dicht krijgt. Hij denkt dat het over hem gaat.