Irritaties in het OV

04-10-2018 08:37 1302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?

To trapt af met een top 3:

1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan. :frusty:
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
DianaBerrigan schreef:
05-07-2019 10:31
Over alle ergernissen op Zwolle. Ik heb ooit iemand gesproken die als planner werkt bij de NS en die vertelde dat Zwolle het meest noodzakelijke station van NL is. Zwolle is het enige station wat noodzakelijk is voor sommige plekken om te kunnen komen, terwijl als een ander willekeurig station uitvalt, je altijd nog op de plek van bestemming kunt aankomen, ook al moet je omreizen
Ja, dat is precies wat ik bedoelde.

Er zijn nu weer vage plannen om de Zuiderzee- of Lelylijn weer aan te leggen, over Emmeloord naar het noorden. Ik zie al jaren alleen maar voordelen, zo is het noorden niet meer afhankelijk van of alles wel doorstroomt bij Zwolle én de Noordoostpolder wordt (eindelijk) bereikbaarder, maar zo'n 10-15 jaar geleden is het als "niet rendabel" afgeschoten.

Hopelijk komt die lijn er alsnog.
MeredithGrey schreef:
05-07-2019 02:42
Ook weer briljant... is het grootste gedeelte van NL eindelijk aan de ov-chip gewend, gaan we t weer omgooien...
https://www.tubantia.nl/binnenland/eind ... ~a8cf7406/
Nee toch he? Ik wil helemaal niet met m'n mobiel of bankpas inchecken. Daarnaast hebben ze pas een heleboel stations verbouwd en voorzien van die poortjes en dan willen ze over 4 jaar weer alles omgooien?! Kapitaal vernietiging.
En als we dan straks met de telefoon of bankpas moeten kunnen we natuurlijk nog steeds niemand mee nemen wat met de ouderwetse strippenkaart wel kon.

Wat ik irritant vind aan steeds meer alles via de telefoon is dat het allemaal zoveel batterij kost en je moet vaak ook nog een verbinding hebben met internet anders werkt de app die je nodig hebt soms niet . Of nog leuker, stond een keer ergens in de rij voor een concert. Kaartje stond in de app maar toen ik bijna m'n kaartje moest laten zien werd ik uitgelogd en wist m'n wachtwoord zo niet. Gelukkig had ik een schermafbeelding op m'n telefoon voor het geval dat internet uit zou vallen. Kortom als ik een dag op pad ben zorg ik voor opgeladen powerbanks en dat m'n telefoon vol is. Maar je zult maar in willen checken ergens wat met telefoon moet en dan is die leeg/werkt de app niet want geen internet etc etc.

Nee ik vind het maar niks dat je steeds 'afhankelijker' wordt gemaakt van je telefoon op deze manier want wat als die kapot/leeg/gestolen is?
quattro-stagioni schreef:
05-07-2019 11:12
Ja, dat is precies wat ik bedoelde.

Er zijn nu weer vage plannen om de Zuiderzee- of Lelylijn weer aan te leggen, over Emmeloord naar het noorden. Ik zie al jaren alleen maar voordelen, zo is het noorden niet meer afhankelijk van of alles wel doorstroomt bij Zwolle én de Noordoostpolder wordt (eindelijk) bereikbaarder, maar zo'n 10-15 jaar geleden is het als "niet rendabel" afgeschoten.

Hopelijk komt die lijn er alsnog.
Inderdaad, dat dat je geen kant meer op kunt als Zwolle eruit ligt om wat voor reden dan ook. Ik begreep overigens dat de Zuiderzeelijn opnieuw is afgeschoten want men vindt het in het westen niet nodig ofzo.

Ik denk dat de NS meeleest ofzo want ik zit nu in zo’n enorme lange trein richting Zwolle dat er niemand naast elkaar moet zitten en zelfs alle koffers op de banken kunnen. En dat voor een vrijdagmiddag.
Seriously?
MeredithGrey schreef:
05-07-2019 15:33
Inderdaad, dat dat je geen kant meer op kunt als Zwolle eruit ligt om wat voor reden dan ook. Ik begreep overigens dat de Zuiderzeelijn opnieuw is afgeschoten want men vindt het in het westen niet nodig ofzo.

Ik denk dat de NS meeleest ofzo want ik zit nu in zo’n enorme lange trein richting Zwolle dat er niemand naast elkaar moet zitten en zelfs alle koffers op de banken kunnen. En dat voor een vrijdagmiddag.
Wonderen bestaan! :O

En ja... Het is maar het noorden, vindt men in het westen. En vooral die Noordoostpolder stelt helemaal niks voor. Ik heb jaren in de Randstad gewoond en gewerkt, dit is echt de mentaliteit daar. Men denkt dat het daar nog steeds kale rietvelden zijn met een minimum aan voorzieningen (nou, dat laatste gaat i.i.g. wel voor het OV op).
Over Zwolle gesproken. Ik lees net dit op Facebook.

Een kennis van me moet binnenkort met het OV naar Meppel via Zwolle. Rondom Zwolle rijden dan vervangende bussen vanwege werkzaamheden. Ze heeft een elektrische rolstoel die niet even ingeklapt kan worden.

Hoe dan?

(afspraak is inmiddels verplaatst, maar ze maakt dit vaker mee).
05-07-2019 15:57

En ja... Het is maar het noorden, vindt men in het westen. En vooral die Noordoostpolder stelt helemaal niks voor. Ik heb jaren in de Randstad gewoond en gewerkt, dit is echt de mentaliteit daar. Men denkt dat het daar nog steeds kale rietvelden zijn met een minimum aan voorzieningen (nou, dat laatste gaat i.i.g. wel voor het OV op).
Ja het lijkt allemaal niet zo belangrijk.. maar goed, ik hoop dat ik er met sollicitatiegesprekken niet teveel last van ga krijgen.

En ondertussen zit hier dus iemand zn nagels te knippen O_O
Seriously?
MeredithGrey schreef:
05-07-2019 16:09
Ja het lijkt allemaal niet zo belangrijk.. maar goed, ik hoop dat ik er met sollicitatiegesprekken niet teveel last van ga krijgen.

Harrejasses! :misselijk:
Bah wat zijn er toch gore mensen op de wereld. Nagels knippen bah bah bah.

Ik zit naast een wannabe headhunter die al haar kandidaten via de telefoon bespreekt. Vouwfiets staat gigantisch in de weg en ze vindt zichzelf heel wat. Mens ga lekker in de eerste klas zitten en handel je gesprekken af op kantoor.
We’re all mad here
MeredithGrey schreef:
05-07-2019 16:09

Waarom denken mensen dat dit ok is? o_o Doe dat thuis!

Ik had een tijdje een collega die aan zijn bureau zijn nagels knipte. Dat vond ik al vies, en in het OV net zo.
05-07-2019 15:57

Daarom zou een enorme ov verbetering juist moeten komen. Is het niet meer noodzakelijk om hutje mutje in het westen te wonen en krijg je meer spreiding.
Cheshire-cat schreef:
05-07-2019 16:39
Bah wat zijn er toch gore mensen op de wereld. Nagels knippen bah bah bah.

Ik zit naast een wannabe headhunter die al haar kandidaten via de telefoon bespreekt. Vouwfiets staat gigantisch in de weg en ze vindt zichzelf heel wat. Mens ga lekker in de eerste klas zitten en handel je gesprekken af op kantoor.
Het verbaast me soms echt wat voor gesprekken mensen hebben aan de telefoon in de trein. Een keer een arts die een patient aan het bespreken was met waarschijnlijk een collega, een vrouw die het had over haar medische kwaal met een vriendin, een jongen die met een vriend ofzo aan het bellen was en aan het vertellen was hoe veel vrouwen hij de afgelopen week in bed had gekregen na het stappen en de vrouwen werden uitgebreid besproken. Laatst was er nog iemand een telefonische sollicitatie aan het doen in de trein, in de stilte coupe nog wel. Had bijna zoiets van ik zeg er iets van maar wilde zijn kans op een baan niet verpesten.

Dat van die arts vind ik wel een kwalijke zaak want ondanks dat je dan geen namen noemt er zal maar iemand zijn die de patient kent en die het herkent ofzo. En bij die anderen denk ik van wacht even tot je thuis bent of ergens wat meer prive kan bellen.
Nectarinepit schreef:
05-07-2019 17:07

Ik had een tijdje een collega die aan zijn bureau zijn nagels knipte. Dat vond ik al vies, en in het OV net zo.
Ja dat ja, ik ga toch ook niet ongegeneerd mijn oksels zitten scheren ofzo.

Mijn ruim drie uur durende reis ging eigenlijk wonderbaarlijk soepel. Hoewel ik het erg irritant blijf vinden dat je door de verschillende vervoersmaatschappijen je tijd van het reizen met korting flink wordt ingeperkt en je dus moet omreizen om je reis net de ns te voldoen, was het verder rustig. In mijn tweede trein zat ik zelfs in een praatcoupe die stiller was dan de gemiddelde stiltecoupé.

Enige irritatiepuntje was wel dat bij het laatste stuk met de bus iemand instapte, niet zeker wist of hij goed zat maar al wel HD ingechekt. Nou vraag ik me sowieso af hoe moeilijk het kan zijn gezien er een mega groot bord met de richting staat en een kaart, maar hij zat dus verkeerd. En toen duurde het ellenlang voordat hij eindelijk had kunnen uitchecken.
Seriously?
Nectarinepit schreef:

Ja dat ja, ik ga toch ook niet ongegeneerd mijn oksels zitten scheren ofzo.

Mijn ruim drie uur durende reis ging eigenlijk wonderbaarlijk soepel. Hoewel ik het erg irritant blijf vinden dat je door de verschillende vervoersmaatschappijen je tijd van het reizen met korting flink wordt ingeperkt en je dus moet omreizen om je reis net de ns te voldoen, was het verder rustig. In mijn tweede trein zat ik zelfs in een praatcoupe die stiller was dan de gemiddelde stiltecoupé.

Enige irritatiepuntje was wel dat bij het laatste stuk met de bus iemand instapte, niet zeker wist of hij goed zat maar al wel HD ingechekt. Nou vraag ik me sowieso af hoe moeilijk het kan zijn gezien er een mega groot bord met de richting staat en een kaart, maar hij zat dus verkeerd. En toen duurde het ellenlang voordat hij eindelijk had kunnen uitchecken.
Seriously?
05-07-2019 16:04
Over Zwolle gesproken. Ik lees net dit op Facebook.

Een kennis van me moet binnenkort met het OV naar Meppel via Zwolle. Rondom Zwolle rijden dan vervangende bussen vanwege werkzaamheden. Ze heeft een elektrische rolstoel die niet even ingeklapt kan worden.

Hoe dan?

(afspraak is inmiddels verplaatst, maar ze maakt dit vaker mee).
Niet. Het gaat gewoon niet. Dat overstappen is een ramp. Lang lopen etc. En dan bén je bij de bus.... is het een touringcar :facepalm: Zo eentje met van die kleine stoeltjes en geen sta of rolstoel ruimte.
Moet de rollator, rolstoel of kinderwagen onderin het bagageruim en mag je je brakke lijf, áls dat al kan, de trap opsleuren en in zo'n stoeltje gaan zitten wat voor een gezonde rug al niet fijn is.
Of met je baby op schoot! ook lekker ideaal. Laat staan als je met een hond reist.
Reactie van NS.. Neem contact op dan zoeken we naar een oplossing :facepalm:
Er IS een oplossing. Andere bussen en dichterbij het station!!!
Dit busgedoe rond zwolle, overstappen in kampen bv, is al een paar keer aan de orde geweest. Maar ze veranderen niets.
Nectarinepit schreef:

Gadver idd. Een beetje off topic , maar ik had het serieus vorig jaar op vakantie dat een vrouw haar benen zat te scheren in het zwembad 🙈
nina1966 schreef:
05-07-2019 19:11
Niet. Het gaat gewoon niet. Dat overstappen is een ramp. Lang lopen etc. En dan bén je bij de bus.... is het een touringcar :facepalm: Zo eentje met van die kleine stoeltjes en geen sta of rolstoel ruimte.
Moet de rollator, rolstoel of kinderwagen onderin het bagageruim en mag je je brakke lijf, áls dat al kan, de trap opsleuren en in zo'n stoeltje gaan zitten wat voor een gezonde rug al niet fijn is.
Of met je baby op schoot! ook lekker ideaal. Laat staan als je met een hond reist.
Reactie van NS.. Neem contact op dan zoeken we naar een oplossing :facepalm:
Er IS een oplossing. Andere bussen en dichterbij het station!!!
Dit busgedoe rond zwolle, overstappen in kampen bv, is al een paar keer aan de orde geweest. Maar ze veranderen niets.
Nou ja het is regelmatig niet eens een touringcar maar een prehistorische lijnbus. Heb nu al twee keer meegemaakt dat die lijnbus het dan opgaf en dan moest de hele bups weer uitstappen en wachten op een nieuwe bus.

Vorig jaar had ik mijn enkelbanden gescheurd en de overstap op Zwolle duurde toen ineens drie kwartier (de maximale extra reistijd die ze altijd melden, was hiermee al behaald). Omdat ik erg lang moest wachten en er geen bankjes etc. Waren vroeg ik of ik even op een lege stoel die daar stond bij het Keolis-personeel mocht zitten. Dat mocht dus niet want die was voor hen. Tijdens mijn hele wachttijd heeft er niemand opgezeten terwijl ik met mijn krukken moest staan.
Seriously?
MeredithGrey schreef:
06-07-2019 12:16
Nou ja het is regelmatig niet eens een touringcar maar een prehistorische lijnbus. Heb nu al twee keer meegemaakt dat die lijnbus het dan opgaf en dan moest de hele bups weer uitstappen en wachten op een nieuwe bus.

Vorig jaar had ik mijn enkelbanden gescheurd en de overstap op Zwolle duurde toen ineens drie kwartier (de maximale extra reistijd die ze altijd melden, was hiermee al behaald). Omdat ik erg lang moest wachten en er geen bankjes etc. Waren vroeg ik of ik even op een lege stoel die daar stond bij het Keolis-personeel mocht zitten. Dat mocht dus niet want die was voor hen. Tijdens mijn hele wachttijd heeft er niemand opgezeten terwijl ik met mijn krukken moest staan.
Wat triest van Keolis. Ik moet zeggen dat ik ook totaal niet te spreken ben van ze.
We’re all mad here
Oh jongens ik kom net een treinbitch tegen die dacht dat ze de koningin van de trein is. Ik liep de coupé in en hield de deur vast, maar ze liep ver achter mij en schoot niet op dus liet ik hem gaan.
Zegt het kreng: dank je wel voor de deur als ze langsloopt. :rofl: Dus omdat jij niet doorloopt moet ik minutenlang de deur openhouden? Tuurlijk :roll:
We’re all mad here
Om half 9 in een vieze trein zitten. Worden die dingen niet schoongemaakt? Ik vind hele maaltijden op, onder en voor de stoelen.
We’re all mad here
Cheshire-cat schreef:
17-07-2019 18:01
Oh jongens ik kom net een treinbitch tegen die dacht dat ze de koningin van de trein is. Ik liep de coupé in en hield de deur vast, maar ze liep ver achter mij en schoot niet op dus liet ik hem gaan.
Zegt het kreng: dank je wel voor de deur als ze langsloopt. :rofl: Dus omdat jij niet doorloopt moet ik minutenlang de deur openhouden? Tuurlijk :roll:
Oh nee dat geduld heb ik ook niet hoor. Als iemand direct achter me aan komt hou ik hem open, anders is het ieder voor zich, god voor ons allen. :')

De zomervakantie is aangebroken en dat betekent super rustige treinen. Het is zo vredig nu in de coupé en op perrons (perronnen?). Wordt weer wennen als straks alles weer aan het werk is...
Scholieren met rugzak die als ze zich omdraaien met hun rugzak jouw bril afslaan.
Passagiers die de uitgang versperren met hun tassen waar je overheen moet stappen bij je aankomsthalte.
Passagiers die met zn allen gezellig bij de uitgang klonteren terwijl er achterin de bus zelfs nog zitplaatsen zijn.
Passagiers die naar rook meuren.
Passagiers die naar wiet meuren.
Passagiers die naar nuchtere maag meuren.
Passagiers in hemdjes en zichtbaar nat okselhaar precies op jouw ooghoogte.
Passagiers die hun zonnepitschilletjes door de hele tram spugen.
Passagiers die hun neus ophalen. Hele pakken zakdoekjes heb ik in de loop der jaren uitgedeeld.
amarna wijzigde dit bericht op 23-07-2019 09:28
8.09% gewijzigd
NorthCape schreef:
31-05-2019 21:53
Zijn er mensen die er echt misselijk van worden, achteruit rijden?
Ik wel in de bus, maar alleen met lege maag of als ik moe ben. In metro, tram en trein niet.
Ugli schreef:
22-07-2019 14:17

De zomervakantie is aangebroken en dat betekent super rustige treinen. Het is zo vredig nu in de coupé en op perrons (perronnen?). Wordt weer wennen als straks alles weer aan het werk is...

Nou, niet bij mij op de Schiphollijn hoor :'(

Koffers, koffers, koffers, koffers en meteen nadat ze daarmee uitgestapt zijn, gaan ze stilstaan om zich te oriënteren of whatever ze dan denken te doen :whip: En dan nog het gestuntel bij de poortjes.
Schiphollijn is inderdaad nog steeds druk.

Net iemand die zo traag de roltrap opging dat alles en iedereen struikelde.
We’re all mad here
Cheshire-cat schreef:
23-07-2019 17:36
Schiphollijn is inderdaad nog steeds druk.

Net iemand die zo traag de roltrap opging dat alles en iedereen struikelde.
Of van die mensen die dan direct na de roltrap met al hun koffers stil blijven staan zodat je er niet langs kan... Loop even een stukje door ja.
Seriously?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven