Hitte + plat dak

22-07-2019 09:55 34 berichten
Hoi allemaal,
Er zijn genoeg tips voor de hitte als je in een appartement woont met een plat dak. Mobiele airco, ventilator, ramen dicht, s nachts koelen, enz. Een mobiele airco is bij ons geen optie. Ventilator hebben we, en koelen doen we zodra het buiten koeler is dan binnen.
Ik vraag me af, een luchtkoeler bij blokker, mediamarkt o.i.d.. wie heeft daar ervaring mee? Werkt het écht en kan het een paar graden schelen?
Heb ook bevroren flessen voor de ventilator gehangen, maar dat was geen succes

Als jullie tips hebben, ik hoor ze graag!
Het is hier nu 28.8 graden en buiten 21.

Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet hoeft te werken , aan een waterplas gaan liggen.Zomerparasol mee.
Nachts ventilator op je bed laten blazen.
En natte bandana op je hoofd schijnt ook te helpen .
Woningbouwverenigingen hiér staan open voor het plaatsen van airconditioners die in de winter ook als verwarming kunnen dienen. Deels vanwege de overstap naar gasloos ( we moeten tóch) en deels omdat de samenleving er om vraagt.
Het is een stukje met je tijd meegaan.
Laat een offerte maken met daarin de technische gegevens, vooral het geluidsniveau, en leg dat voor aan de woningbouw. De doorvoer moet inderdaad na vertrek weer dichtgemaakt worden, óf je laat de installatie overnemen door de volgende bewoner.
Onze mobiele airco deed het prima en je hoeft niets permanent te installeren .
Water op het dak spuiten. Koelt het dak af. Ken mensen en die hebben er zelfs zo’n zwenksproeier op gezet.

En onze buren hebben wit zeil op het platte dak gelegd gister.
Hecamel schreef:
22-07-2019 15:27
Water op het dak spuiten. Koelt het dak af. Ken mensen en die hebben er zelfs zo’n zwenksproeier op gezet.

Goh ja goed voor het watertekort wel.
Heldens schreef:
22-07-2019 15:49
Dat niet nee, maar al die extra elektriciteit is nou ook niet echt goed voor het milieu. En water komt weer de natuur in.
Hecamel schreef:
22-07-2019 15:27

Ik zet met hitte mijn garagedak (garage aangebouwd dus scheelt ook in wamteoverdracht van plat dak naar huis) onder water en het dak van mijn overkapping ook. Ook voor de vogeltjes, die badderen als gekken elke ochtend en avond en er zitten hier enorm veel vogels.
Heldens schreef:
22-07-2019 15:49
Waterverbruik kan me echt totaal niet bommen, ik heb een ontzettend mooie zelf ontworpen en perfect onderhouden tuin die me een kapitaal, bloed, zweet en tranen heeft gekost en nog steeds een bodemloze put is, het is mijn kindje, mijn hobby en als ze ooit een sproeiverbod afgeven ga ik heus gewoon wateren hoor, al sproei ik dan niet met de zwiep-zwab, ik leg altijd de slang onder de watervragende kwetsbare planten, scheelt ook verdamping. Ik laat mijn kostbare en vooral dierbare investering niet verschroeien of verdrogen, zeker niet zolang er in de gemiddelde kinderrijke wijk dagelijks een enorme hoeveelheid kinderbadjes worden gevuld die 's avonds net zo hard weer leeg gegoten worden.
Natspuiten. Ook overdag helpt heel goed. Eenmaal koud het dak verdampt het minder snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven