Mode & Beauty alle pijlers

The ordinary

19-12-2017 20:49 626 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees heel veel goede Berichten over de producten van the ordinary.

Zou best wat willen bestellen Maar met de producten kom ik er niet uit. Erg ingewikkeld en veel.

Hier mensen die producten ervan hebben en kunnen uitleggen wat het is en waar het voor dient?
Emma95 schreef:
26-07-2019 15:18
Ik koop het via ebay, uit Korea. Is veel goedkoper.

Je kunt het het beste ‘s avonds gebruiken, want je mag er niet mee in de zon.
En heel voorzichtig met een klein beetje beginnen want je huid kan gaan schilferen.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R ... 5&_sacat=0
De 2% van The Ordinary is 9.60. Die vanuit Korea is dan toch onderhand net zo duur?
Ik bedoel in vergelijking met Paula’s Choice.
Emma95 schreef:
26-07-2019 18:04
Ik bedoel in vergelijking met Paula’s Choice.
Ah sorry, verkeerd begrepen dan ;)
Vandaag Niacinamide 10% + Zinc 1%, Salicylic Acid 2% en de "Buffet" serum binnen gekregen. De eerste keer dat ik dit merk probeer. Heb het gekocht, omdat ik een ontzettend vette huid heb met gigantische poriën bij de neus en beginnende rimpels rondom de ogen.

Nu nog even uitvogelen hoe ik het ga gebruik en hoeveel ik overal van nodig heb. Dacht dat de Salicylic Acid niet samen kon met de Buffet, maar weet niet zeker of ik dat goed heb :confused:

Iemand tips voor hoeveel te gebruiken en wanneer welke producten samen te gebruiken en in welke volgorde? Heb al aardig wat online onderzoek gedaan, maar kom er nog niet helemaal uit :-$
Ik lees graag met je mee vampier
Ik heb ook grote poriën en gebruik sinds een maand de niacenemide 10% + zink 1 % (daarna gebruikte ik de hyaluronic acid, maar ik zie daar niet echt meerwaarde van dus mee gestopt, ivm gaat rullen)
Een wat gladdere huid gekregen en minder snel een puistje maar nog steeds grote poriën.
De combinatie die jij gaat gebruiken interesseert me wel, want wil ook wel want heb ook wat fijne lijntjes.
Dus ben ook benieuwd of je die combinatie tegelijk kunt gebruiken.
:)
PapierVampier schreef:
26-07-2019 19:56
Vandaag Niacinamide 10% + Zinc 1%, Salicylic Acid 2% en de "Buffet" serum binnen gekregen. De eerste keer dat ik dit merk probeer. Heb het gekocht, omdat ik een ontzettend vette huid heb met gigantische poriën bij de neus en beginnende rimpels rondom de ogen.

Nu nog even uitvogelen hoe ik het ga gebruik en hoeveel ik overal van nodig heb. Dacht dat de Salicylic Acid niet samen kon met de Buffet, maar weet niet zeker of ik dat goed heb :confused:

Iemand tips voor hoeveel te gebruiken en wanneer welke producten samen te gebruiken en in welke volgorde? Heb al aardig wat online onderzoek gedaan, maar kom er nog niet helemaal uit :-$
https://theordinary.com/product/rdn-buffet-30ml?redir=1

Even scrollen en dan vind je: it is best not to use peptides (buffet) in the same regiment as direct acids enz....

Ze raden het dus af om in dezelfde routine te gebruiken. Ik snap niet goed waarom. Peptiden en antioxidanten zijn mild, vereisen geen bepaalde pH waarde, zijn niet reactief of fototoxisch. Gewoon een lekker mild serum. Mijn vaste bronnen Jetske Ultee en Paula Begoun noemen dit nergens. Ik durf het eigenlijk gerust met een korrel zout te nemen. Ik gebruik overigens zelf ook Buffet en een salicylzuur 2% in mijn avondroutine.
Maar om één of andere reden raden ze het dus officieel wel af. Raar...
Eviva_83 schreef:
26-07-2019 20:13
Ik lees graag met je mee vampier
Ik heb ook grote poriën en gebruik sinds een maand de niacenemide 10% + zink 1 % (daarna gebruikte ik de hyaluronic acid, maar ik zie daar niet echt meerwaarde van dus mee gestopt, ivm gaat rullen)
Een wat gladdere huid gekregen en minder snel een puistje maar nog steeds grote poriën.
De combinatie die jij gaat gebruiken interesseert me wel, want wil ook wel want heb ook wat fijne lijntjes.
Dus ben ook benieuwd of je die combinatie tegelijk kunt gebruiken.
:)
Je moet eerst hyaluronic acid gebruiken op een vochtige huid en daarna de niacinamide volgens Deciem.
PapierVampier schreef:
26-07-2019 19:56

Geen tips wat betreft volgorde, maar ik zou alles wel 1 voor 1 introduceren, heel veel mensen reageren niet goed op de niacinamide van TO. Ik kreeg er puistjes van dus ben ermee gestopt. Het deed overigens ook niets voor m'n poriën.
Suzan_1991 schreef:
26-07-2019 22:01
Geen tips wat betreft volgorde, maar ik zou alles wel 1 voor 1 introduceren, heel veel mensen reageren niet goed op de niacinamide van TO. Ik kreeg er puistjes van dus ben ermee gestopt. Het deed overigens ook niets voor m'n poriën.

Ik reageerde niet op de Niacinamide, het is overigens niet alleen goed voor je poriën, het is ook goed bij pigmentvlekken en roodheid.

Je kunt de Niacinamide ook langzamer opbouwen en maar weinig druppels in het begin. Dus om de dag en maar twee druppeltjes over je gezicht verdelen.
Tnx susan voor de tips wbt de volgorde :)
Deed ik het dus verkeerd om

Ik zie ook nog geen grote verschillen aan mijn huid
Zeker niet qua poriën,.
Alleen geen puistjes meer gehad na aantal weken niacenemide, maar dat kan ook toeval zijn.
Ben benieuwd welke producten van TO wel fantastisch effect hebben.

Wat is jouw routine Susan.? En zie je verbetering op bepaalde vlakken?
Bonnieux schreef:
26-07-2019 22:05
Ik reageerde niet op de Niacinamide, het is overigens niet alleen goed voor je poriën, het is ook goed bij pigmentvlekken en roodheid.

Je kunt de Niacinamide ook langzamer opbouwen en maar weinig druppels in het begin. Dus om de dag en maar twee druppeltjes over je gezicht verdelen.
Ik gebruikte het ook voor m'n roodheid inderdaad, maar het ging me voornamelijk om de poriën. Het deed helaas helemaal niets, behalve zorgen voor puistjes en een droge huid. Ik heb het een tijdje niet gebruikt en toen langzaam weer geprobeerd op te bouwen, maar dat eindigde binnen 3 dagen alweer in dezelfde ellende.
Bonnieux schreef:
26-07-2019 22:05

Ik reageer er ook niet op, dagelijks gebruik
Eviva_83 schreef:
26-07-2019 22:09
Tnx susan voor de tips wbt de volgorde :)
Deed ik het dus verkeerd om

Ik zie ook nog geen grote verschillen aan mijn huid
Zeker niet qua poriën,.
Alleen geen puistjes meer gehad na aantal weken niacenemide, maar dat kan ook toeval zijn.
Ben benieuwd welke producten van TO wel fantastisch effect hebben.

Wat is jouw routine Susan.? En zie je verbetering op bepaalde vlakken?
Ik heb nog niet zoveel van TO, alleen azelaic acid, vitamine C poeder en NMF (en niacinamide maar daar kon ik dus niet tegen). Ik gebruik de NMF al wat langer en vind hem erg fijn, zeker onder make-up. De andere 2 heb ik pas 2 weken dus ik kan er nog niet zoveel over zeggen. De vitamine C poeder gebruik ik 's ochtends door m'n NMF heen en azelaic acid 's avonds. Ik heb het pas 1 week gebruikt, want ik had vorige week het fantastische idee een product van Olay uit te proberen en m'n huid vond dat niet zo geweldig. Ik had overal rode, branderige plekken. Zelfs de NMF brandde daarna verschrikkelijk op m'n huid dus ik heb maar even niets gebruikt. Vanavond maar weer opnieuw beginnen.
Onder invloed van alle positieve verhalen hier wat dingetjes van the Ordinary aangeschaft. Niet bepaald een succes. Ik heb de Buffet, Hyaluronic Acid, Niacimide en Vit C suspension. Ik vind dat siliconenspul verschrikkelijk. Blijft bovenop mijn huis liggen, is plakkerig en ik kreeg er ook een onrustige huid (rocasea) van. Dus na 3 weken staat het spul in de kast.

Wat wel werkt, heel toevallig via een cruise ontdekt is: https://www.elemis.com/us/pro-collagen- ... pf-30.html
Godsgruwelijk duur, maar je kan het goedkoper vinden. Ik doe 6 maanden met een potje. Mijn oogmakeup loopt niet meer uit en ik heb echt het idee dat mijn huid frisser en minder rimpelig is (ben 50+).
Gebruik verder helemaal niks. Heb ook hun nachtcreme maar vind die minder fijn dan de dagcreme.
liza schreef:
27-07-2019 05:13
Onder invloed van alle positieve verhalen hier wat dingetjes van the Ordinary aangeschaft. Niet bepaald een succes. Ik heb de Buffet, Hyaluronic Acid, Niacimide en Vit C suspension. Ik vind dat siliconenspul verschrikkelijk. Blijft bovenop mijn huis liggen, is plakkerig en ik kreeg er ook een onrustige huid (rocasea) van. Dus na 3 weken staat het spul in de kast.

Wat wel werkt, heel toevallig via een cruise ontdekt is: https://www.elemis.com/us/pro-collagen- ... pf-30.html
Godsgruwelijk duur, maar je kan het goedkoper vinden. Ik doe 6 maanden met een potje. Mijn oogmakeup loopt niet meer uit en ik heb echt het idee dat mijn huid frisser en minder rimpelig is (ben 50+).
Gebruik verder helemaal niks. Heb ook hun nachtcreme maar vind die minder fijn dan de dagcreme.

Ik zie veel angel dusting in deze crème en hoofdzakelijk goedkope eerste ingrediënten zoals water, glycerine en op kokos en dierlijk gebaseerde vetten. Vervolgens tarwe, wortel en shea, ook niet hemelschokkend duur en dan dus piepbeetjes van ingrediënten die zogenaamd wat voor je huid doen.

Ik vind het vooral een overdreven dure crème met weinig werkzaamheid, behalve misschien de SPF. Een zonnefactor bij rosacea is altijd goed, maar daar zijn ook minder prijzige van.

De buffet kan best agressief zijn, dus die zou ik niet direct kiezen bij rosacea. Ik zou eerder voor de reservatrol/ferulic acid gaan. Plus de vit C in een andere vorm kiezen als de siliconen jouw huid doen reageren.
En heb je al eerder Niacinamide in je dagcreme gehad? Anders voorzichtig opbouwen, want Niacinamide is heel goed bij rosacea (ontstekingsremmend), maar die van TO kan bij sommigen wat heftig zijn op de huid. Daar heb ik ondanks mijn rosacea geen last van. Ik gebruikte nl altijd de decubal met oa Niacinamide dus mijn huid was het al gewend.
@Bonnieux: ik kan de Elemis creme voor ruim een derde van de officiele prijs krijgen. Dan vind ik het nog erg duur, maar het is de eerste creme waarvan ik echt het idee heb dat het iets doet.
Ik heb geen rosacea meer dankzij de ZZ cream. Nu al twee jaar vrij ervan, met heel af en toe een opleving. De meeste cremes maken mijn huid weer onrustig en the Ordinary dus ook. De Elemis geeft geen reactie en maakt mijn huis steviger en frisser. Ik kreeg een proefje op een cruise en het viel me toen op dat mijn oogmakeup niet meer uitliep wat het bij alles wat ik hiervoor gebruikt heb wel deed.

Naast de reactie van mijn huid op the Ordinary producten vind ik dat siliconen-plakkerige ook echt niet lekker. Zelfs als ik maar heel weinig smeer voelt het als een plakkerig laagje op mijn huid.
ik had ook eerst de 30 procent siliconen versie van de vitamine c (per ongeluk besteld), nu de 23 procent die ik wilde maar het spul is gek korrelig en mijn vriend zegt dat ik raar smaak, als hij me op mijn wang kust blijft het aan zijn lippen hangen :?: dan maar voor naar mijn werk gebruiken alleen
Lorem Ipsum
@liza, gelukkig kun je het voor een betere prijs krijgen, maar het is denk ik gewoon een fijne crème omdat ie vooral hydrateert en je huid beschermt tegen de zon. De zon heeft veel invloed op rosacea, dus het kan zijn dat je huid vooral baat heeft bij die twee. Dan prima, toch?
Voor rosacea heb ik ivermectine gebruikt, te koop bij de (online) dierenwinkel voor oormijt plus de azalaïnezuur van the ordinary. Het is nu weg en het blijft weg. Ik blijf de azalaic acid gebruiken.

Voor poriën vind ik de lactic acid goed werken in combinatie met salicylzuur en niacinamide.
Weet iemand of de granative retinoid 2 procent samen gaat met Azelaic Acid Suspension 10 procent in de avond ?
Ik ontdekte dit Koreaanse merk: Cos de Baha.
De produkten lijken heel erg op die van The Ordinary.
Ik heb de retinol en ben die langzaam aan het opbouwen, maar ze hebben nog veel meer. (ook via ebay, zonder verzendkosten)

https://www.cosdebaha.com/
Ik heb de salicyl acid 2 % van the ordinary weggegooid, want ik reageer er superheftig op. De volgende ochtend allemaal rode heftig geirriteerde huid. Terwijl ik in het algemeen helemaal niet problematisch reageer op 2% salicyl acid bij de huidtherapeut. Het is dus echt het merk (andere toevoegingen?) waar ik niet tegen kan.
Idem voor de niaciamide. Ook daar reageer ik snel met irritatie op. Ook deze staat werkeloos in mijn kast.
Ik ben vorige week beginnen met de producten die ze hebben staan bij general sign of age. Alles behalve de retonoid gelijk gaan gebruiken. Ik heb een veel betere kleur in mijn gezicht, zie er een stuk gezonder en minder vermoeid uit.
En het werkt! Ik moest me vanmiddag bij de kassa legitimeren omdat ik alcohol kocht, ik ben 45 :rofl:
thistle schreef:
08-08-2019 22:18
Ik ben vorige week beginnen met de producten die ze hebben staan bij general sign of age. Alles behalve de retonoid gelijk gaan gebruiken. Ik heb een veel betere kleur in mijn gezicht, zie er een stuk gezonder en minder vermoeid uit.
En het werkt! Ik moest me vanmiddag bij de kassa legitimeren omdat ik alcohol kocht, ik ben 45 :rofl:
Wow dan werkt het echt beter dan verwacht! :rofl:
Ik lees net dat vitamine C en niacinamide net samen mogen.
Misschien handig om te weten.

https://www.beautylab.nl/onder-de-loep-niacinamide/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven