Mode & Beauty alle pijlers

The ordinary

19-12-2017 20:49 626 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lees heel veel goede Berichten over de producten van the ordinary.

Zou best wat willen bestellen Maar met de producten kom ik er niet uit. Erg ingewikkeld en veel.

Hier mensen die producten ervan hebben en kunnen uitleggen wat het is en waar het voor dient?
Leighton schreef:
30-08-2019 15:44
Fijne producten, ik gebruik ze sinds kort. :) Klein vraagje over de retinoid/rosehip oil. How brengen jullie dat nou aan? Bij mij loopt het gelijk in een stroompje van m'n hoofd af. :$ en het druppelt al enorm als ik het pipetje uit het flesje haal.
1 druppel op je vinger doen en dan gelijk op je gezicht of 1 druppel direct op je gezicht en dan gelijk smeren.
Leighton schreef:
30-08-2019 15:44
Fijne producten, ik gebruik ze sinds kort. :) Klein vraagje over de retinoid/rosehip oil. How brengen jullie dat nou aan? Bij mij loopt het gelijk in een stroompje van m'n hoofd af. :$ en het druppelt al enorm als ik het pipetje uit het flesje haal.
Ik doe alles in een kuiltje in mijn hand daarna smeer ik het uit op mijn handen ( zoals je handcreme gebruikt) en dan op mijn gezicht.
Dat ga ik proberen, dankjewel !! :)
Ik ga met de pipet langs de rand van het flesje op zodat er geen druppels met af vallen. Dan een drup op de ene wang, op de andere wang en op mijn neus. Die laatst is ook voor mijn voorhoofd, maar dan loop ik het risico dat het in mijn ogen komt.
Iemand nog goede tips voor 'zakken' onder de ogen? Het is vocht. Het heeft te maken met allergieen want als ik antihistaminica slik is het minder, maar ik wil dit niet dagelijks slikken.
De caffeine van TO lees ik wisselende ervaringen over. Niod FECC weer erg goed, maar die vind ik behoorlijk aan de prijs.
Ik was gisteren bij de Douglas, verkopen ze The Ordinary niet in de winkel (tenminste niet het filiaal waar ik was) echt jammer. Nu is een ding wat ik wil hebben zowel bij The Ordinary zelf als Douglas online uitverkocht. Wilde die cleanser gaan proberen nadat Vera Camilla daar zo positief over was, uitverkocht...
TsumTsum schreef:
06-09-2019 10:30
Ik was gisteren bij de Douglas, verkopen ze The Ordinary niet in de winkel (tenminste niet het filiaal waar ik was) echt jammer. Nu is een ding wat ik wil hebben zowel bij The Ordinary zelf als Douglas online uitverkocht. Wilde die cleanser gaan proberen nadat Vera Camilla daar zo positief over was, uitverkocht...
Er zijn geloof ik sowieso maar 4 winkels van Douglas die The Ordinary in de winkel hebben (alleen de hele grote winkels). En helaas als er iets is uitverkocht bij The Ordinary zelf, dan kan het nog wel een tijdje duren voor het weer terug is.
Hoi hoi! Ik post het hier ook even voor de liefhebbers van retinol; Er komt een nieuwe wetgeving in de EU en er mogen vanaf 2020 alleen nog retinol producten verkocht worden van hoogstens 0,3%. Dus de 1% retinol van the ordinary is dan niet meer te koop in de EU. Gauw inslaan dus, als je niet graag zonder wil. :-D
Sjulia schreef:
06-09-2019 16:43
Hoi hoi! Ik post het hier ook even voor de liefhebbers van retinol; Er komt een nieuwe wetgeving in de EU en er mogen vanaf 2020 alleen nog retinol producten verkocht worden van hoogstens 0,3%. Dus de 1% retinol van the ordinary is dan niet meer te koop in de EU. Gauw inslaan dus, als je niet graag zonder wil. :-D
Weet je toevallig wat de reden hiervan is?
Suzan_1991 schreef:
06-09-2019 17:13
Weet je toevallig wat de reden hiervan is?
Nee nog niet, maar ik ben het er sowieso niet mee eens. Hogere dosis gaat waarschijnlijk nog wel op recept verkrijgbaar zijn.
Sjulia schreef:
06-09-2019 16:43
Zo, dat is goed om te weten als grootverbruiker van retinol!
Hoe weet je dat? Heb je er toevallig informatie over?
Jufjoke schreef:
06-09-2019 17:44
Zo, dat is goed om te weten als grootverbruiker van retinol!
Hoe weet je dat? Heb je er toevallig informatie over?
Er waren geruchten. En toen een bevestiging van Bryan van PC.. Ze gaan hun retinol 1% herformuleren naar de nieuwe eisen, maar hij was er ook niet blij mee. Ik ga sowieso even meerdere inslaan van PC.. En dan maar kijken of ik het uit Engeland kan krijgen/eBay/op recept. Irritant hoor.
https://www.youtube.com/watch?v=7i1eYmV-BsM En dan vanaf 21 min ongeveer..
Suzan_1991 schreef:
06-09-2019 16:38
Er zijn geloof ik sowieso maar 4 winkels van Douglas die The Ordinary in de winkel hebben (alleen de hele grote winkels). En helaas als er iets is uitverkocht bij The Ordinary zelf, dan kan het nog wel een tijdje duren voor het weer terug is.
Klopt, heb een alert aangezet. Twijfel of ik eerste de kleine verpakking ga proberen of meteen de grotere. Zie nu dat Asos het nog wel in stock heeft. Misschien dat ik het daar dan maar bestel.
Sjulia schreef:
06-09-2019 17:49
https://www.youtube.com/watch?v=7i1eYmV-BsM En dan vanaf 21 min ongeveer..
Ik beschouw hem en het hele PC-leger als een betrouwbare bron, dus :cry: :cry: :cry:
Sjulia schreef:
06-09-2019 17:16
Nee nog niet, maar ik ben het er sowieso niet mee eens. Hogere dosis gaat waarschijnlijk nog wel op recept verkrijgbaar zijn.
Gelukkig is dat voor mij niet zo'n probleem aangezien meerdere familieleden arts zijn. Ben alleen wel bang dat het flink wat gaat kosten.
Suzan_1991 schreef:
06-09-2019 20:51
Gelukkig is dat voor mij niet zo'n probleem aangezien meerdere familieleden arts zijn. Ben alleen wel bang dat het flink wat gaat kosten.
Ik maak me meer zorgen over de ingrediënten lijsten. Wanneer ik een beetje rond kijk zijn die niet zo goed. Ontzettend veel alcohol. Dus die voorgeschreven crèmes ga ik denk ik niet kunnen gebruiken. Ik vraag me af hoe het zit met bestellen uit het buitenland wanneer retinol niet verkocht mag worden in de EU. Of dat nog mogelijk is.
Sjulia schreef:
06-09-2019 20:56
Ik maak me meer zorgen over de ingrediënten lijsten. Wanneer ik een beetje rond kijk zijn die niet zo goed. Ontzettend veel alcohol. Dus die voorgeschreven crèmes ga ik denk ik niet kunnen gebruiken. Ik vraag me af hoe het zit met bestellen uit het buitenland wanneer retinol niet verkocht mag worden in de EU. Of dat nog mogelijk is.
Vast wel. In Canada en Australië mag het geloof ik ook niet verkocht worden, maar toch komen mensen eraan via internet. Anders zou de douane elk pakket na moeten gaan kijken. Overigens wel jammer dat er zo veel alcohol in zit, hoewel sommige alcoholen juist wel goed zijn. Maar bij deze crèmes is dat zeker niet zo?
In 2016 heeft een commissie van de EU allerlei onderzoeken en testen met retinol naast elkaar gelegd en daarmee een veilig percentage bepaalt. Dit onderzoek is te vinden op internet. En uit dit onderzoek komt dus deze nieuwe regelgeving vandaan.
Het zal vast nog wel in de VS verkocht mogen worden, daar zijn bijna geen regels.
De regelgeving in de EU is best streng, er wordt hier goed gelet op volksgezondheid en milieu bij chemicaliën, terwijl in de VS ook/ meer wordt gekeken naar economisch belang. Daar wordt het land waar de groenten op groeien nog volop bespoten met middelen waar het grondwater ondrinkbaar van wordt en de bijen dood aan gaan. Landen als China en Brazilië zijn zelfs nog strenger dan de VS. Ik vind het prettig dat in Europa wetenschappers voor mij uitzoeken of bepaalde cosmetica mij schade doet, zodat ik met vertrouwen producten kan kopen.

De fabrikanten ontwikkelen heus wel weer iets nieuws wat nog beter is, maar waarbij je minder risico loopt.
Hier een stukje van een wetenschapper, Jetske Ultee, over vitamine A zuur en retinol.

https://www.dr-jetskeultee.nl/vitamine- ... smeer-jij/
Suzan_1991 schreef:
06-09-2019 20:59
Vast wel. In Canada en Australië mag het geloof ik ook niet verkocht worden, maar toch komen mensen eraan via internet. Anders zou de douane elk pakket na moeten gaan kijken. Overigens wel jammer dat er zo veel alcohol in zit, hoewel sommige alcoholen juist wel goed zijn. Maar bij deze crèmes is dat zeker niet zo?
Nee er staat zelfs bij dat je het niet bij open vuur moet houden :-D Ik ga voortaan maar de retinol bestellen uit het buitenland. Echt balen.
ik bestel via ebay retinol van Cos de Baha. Wordt gratis verstuurd.

Deze
https://www.ebay.com/itm/Pure-Retinol-2 ... Sw53hbvfsV
Emma95 schreef:
07-09-2019 08:23
Hier een stukje van een wetenschapper, Jetske Ultee, over vitamine A zuur en retinol.

https://www.dr-jetskeultee.nl/vitamine- ... smeer-jij/
Ja, dat bedoel ik maar... Het is toch voor mij als leek niet te beoordelen wat nu wel en niet een verantwoord product is? Deze wetenschapper heeft ook een webshop, is dat dan betrouwbaar? Ach ja....
thistle schreef:
07-09-2019 13:21
Ja, dat bedoel ik maar... Het is toch voor mij als leek niet te beoordelen wat nu wel en niet een verantwoord product is? Deze wetenschapper heeft ook een webshop, is dat dan betrouwbaar? Ach ja....
Deze wetenschapper begon met een blog. Om mensen te informeren over huidproducten en ingrediënten. Pas later ontwikkelde ze haar eigen producten omdat er vraag naar was. Ze is absoluut betrouwbaar. Maar het klopt dat je je er in moet verdiepen wil je kunnen oordelen. Retinol heeft een geweldig effect op de huid, je moet je gewoon goed insmeren als je dit gebruikt. Alcohol mag overal in hoge dosering in zitten, terwijl het bewezen de cellen beschadigd.
Sjulia schreef:
07-09-2019 14:59
Deze wetenschapper begon met een blog. Om mensen te informeren over huidproducten en ingrediënten. Pas later ontwikkelde ze haar eigen producten omdat er vraag naar was. Ze is absoluut betrouwbaar. Maar het klopt dat je je er in moet verdiepen wil je kunnen oordelen. Retinol heeft een geweldig effect op de huid, je moet je gewoon goed insmeren als je dit gebruikt. Alcohol mag overal in hoge dosering in zitten, terwijl het bewezen de cellen beschadigd.
Sowieso eens met Sjulia. Verder, als je (begrijpelijkerwijs) geen zin hebt om je als een wetenschapper op huidverzorging te storten, dan zul je je gezonde verstand moeten gebruiken. Hoe logisch klinkt iets? Zou dit in theorie kunnen kloppen? Wie zegt het? Is er bewijs voor? Maar gewoon boerenverstand komt ook een heel eind, hoor.
Gisteren was ik bij de apotheek. Ik zag een hele lijn van Nr. 7. Tegen pigmentvlekken. Tegen rimpels. Van alles. Op alle verpakkingen van die lijn stond dat het binnen een week werkte. Dat bedoel ik met boerenverstand: een product waar op staat dat het je rimpels en pigmentvlekken binnen een week zichtbaar vermindert, laat ik mooi liggen. Want dat product begint al met leugens.
En verder, tja, ik kan me vinden in de visie van Paula Begoun en Jetske Ultee. Althans voor een groot deel. Je zult voor jezelf moeten bepalen wat je aannemelijk en betrouwbaar vindt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven