Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Bij de Dirk waar ik altijd boodschappen doe zijn alle koelingen uitgevallen. Geen kaas, vleeswaren, diepvriesproducten. Het is op dit moment allemaal niet te verkrijgen de afgelopen twee dagen
Hier bij de AH is al maanden de vriezer niet goed, waardoor het ijs er zacht bijstaat. En dan nog het duurdere ijs ook. (Ben en jerry enz)
Al aantal keer ijs gekocht wat vol zat met ijskristallen van het ontdooien.
Meerdere keren klacht ingediend, zou een nieuwe vriezer komen maar tot op heden nog niks gezien
Hier doen bij de ah de koel installaties het niet.
Las dit net: https://www.distrifood.nl/branche-bedri ... 1564207642

Problemen met de koeling bij AH. Bezweken onder het warme weer?
Niet echt een hele grote ergernis, maar bij de AH nog steeds of weer dezelfde vakken leeg als vorige week.
Toeval of zijn producten minder goed te bestellen ivm de vakantie?
Noor21 schreef:
26-07-2019 21:03
Iemand die voor de diepvries zijn winkelwagen vol stond te laden met een bepaald soort waterijsje en gepikeerd reageerde omdat ik het lef had om ook zo’n doos waterijsjes uit de diepvries te pakken.

Ik heb hem gevraagd of de hitte buiten hem naar het hoofd gestegen was. En toen nog zo’n pak uit de diepvries gehaald.

Doorgeslenterd, hem mopperend als een oud wijf achterlatend. En ik heb me heel erg moeten bedwingen om niet nog nonchalant een middelvinger op te steken (mijn jongste was bij me, maar anders...).

Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers.
Ooit meegemaakt met een vrouw, die haar kar vol met witte broodjes stond te laden.
Ze werd kwaad, omdat ik ook één zak broodjes pakte.
Je kan, als je zoveel nodig hebt, dit ook van te voren bestellen.
Pluk de dag
Michella_1991 schreef:
28-07-2019 11:19
Niet echt een hele grote ergernis, maar bij de AH nog steeds of weer dezelfde vakken leeg als vorige week.
Toeval of zijn producten minder goed te bestellen ivm de vakantie?
Niet per se denk ik. Ik vermoed dat het lastiger is om in te schatten wat je moet bestellen in de vakantieperiode. Veel wordt automatisch gedaan en dat wordt niet zo snel aangepast. Wellicht dingen die veel mensen meenemen op vakantie en nu opeens veel meer verkocht worden dan gebruikelijk?
Ik lees hier over pubers in hun pauze in de winkel.
Hier is het meestal op woensdag lekkere broodjes dag. Zoon was om 12.15 uit (basisschool). We besloten om naar de Aldi te gaan. Zoon doet netjes zo'n handschoentje om zijn hand en kiest een paar donuts uit voor hem en zijn zus. Op dat moment komen 2 pubers binnen die ook broodjes willen. Vraagt puberjongen aan zoon 'Zou jij voor mij ook een donut willen pakken? Doe maar een roze' :love:
Een handschoen om donuts te pakken, que? :confused:
Noor21 schreef:
27-07-2019 08:08
Las dit net: https://www.distrifood.nl/branche-bedri ... 1564207642

Problemen met de koeling bij AH. Bezweken onder het warme weer?
Dat was bij mijn AH ook op vrijdag. Zaterdag deed de helft het ongeveer weer. Alleen die voor het vlees waren uitgevallen. Die met deuren deden het nog wel.
Ik sta er niet van te kijken hoor. Op mijn werk is de koeling ook al 3 keer uitvallen, natuurlijk op de warmste dagen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
RikM schreef:
30-07-2019 11:34

Er staan dozen met een stuk of 25 donutsen.
Wel zo fris om deze, via een nauwe opening, met een wegwerp handschoen aan, te pakken.
pepexx wijzigde dit bericht op 30-07-2019 19:25
0.39% gewijzigd
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
RikM schreef:
30-07-2019 11:34
Ja serieus. Je kan een tang gebruiken of een wegwerphandschoentje
pepexx schreef:
30-07-2019 13:02
Er staan dozen met een stuk of 25 donutsen.
Wel zo fris om deze, via een nauwe opening, met een wegwerp handschoenen aan, te pakken.

Hier in de AH hebben ze gewoon tangen liggen om broodjes en dergelijke te pakken.

Die handschoenen zijn van plastic, neem ik aan?
RikM schreef:
30-07-2019 13:17
Hier in de AH hebben ze gewoon tangen liggen om broodjes en dergelijke te pakken.

Die handschoenen zijn van plastic, neem ik aan?
Ja, zijn van plastic.
Hier bij de Aldi hebben ze beide, alleen het stomme is dat er maar 3 of 3 tangen hangen aan een net niet te lange ketting waardoor ze niet overal in kunnen.
Ik doe het dan ook gewoon met mijn handen als ik weet wat ik wil
Net bij de AH. Sta bij de kassa met een zak aardappels. Geeft de kassa een foutmelding, leidinggevende erbij. De aardappels mogen niet meer verkocht worden. Oké, raar dat je ze dan wel in de winkel laat liggen. Dus ik een beetje geïrriteerd zeggen dat ik dan dus dure aardappels moet kopen. Je bent het niet verplicht was het antwoord ..

Heel klantvriendelijk. Ben toch wel echt meer fan van de jumbo. Service is veel beter. Alhoewel het voorheen bij de AH ook altijd prima was.
RikM schreef:
23-07-2019 20:26
Ik snap dat hele voordringen ook nooit zo. Heb je dan zo'n belangrijk leven dat je niet eventjes in een rij kunt wachten? Wat een rotdag zullen dat soort mensen hebben in de Efteling...
Inderdaad, die mensen zullen het dan nog zwaar hebben.
En vandaag was het weer raak, bij de Kruidvat. Ik stond vrij vooraan in de rij bij de enige kassa die open was. De rij werd snel langer, dus ging er een tweede kassa open. De dame voor me was de eerstvolgende. Toen zij afrekende, was er een andere dame die een vraagje had. Op zich niet erg als je kort even een vraagje stelt, maar wel als je vervolgens een product af wil rekenen en brutaal de lange rij achter je omzeilt en voordringt. Maar goed, ik was de eerstvolgende en ik ben gekke Gerrit niet, dus heb haar het einde van de rij aangewezen. Had ze geen zin in en met wat gemopper ging ze achter me staan. Alsnog hondsbrutaal dat ze ten opzichte van de rest achter me voordrong, maar goed, had ook geen zin om nogmaals haar de juiste kant op te wijzen.
In this mad house we must all survive
Treurniet12 schreef:
30-07-2019 19:21
Net bij de AH. Sta bij de kassa met een zak aardappels. Geeft de kassa een foutmelding, leidinggevende erbij. De aardappels mogen niet meer verkocht worden. Oké, raar dat je ze dan wel in de winkel laat liggen. Dus ik een beetje geïrriteerd zeggen dat ik dan dus dure aardappels moet kopen. Je bent het niet verplicht was het antwoord ..

Heel klantvriendelijk. Ben toch wel echt meer fan van de jumbo. Service is veel beter. Alhoewel het voorheen bij de AH ook altijd prima was.
Wat een rare reactie van de medewerker zeg. Je kreeg de aardappels niet met korting of evt. gratis mee? Zou het zonde vinden als ze achter de schermen weggegooid zouden worden (even invulling van mijn kant, geen idee of dat dus echt gebeurt).
Zijdehoentje schreef:
30-07-2019 20:08
Wat een rare reactie van de medewerker zeg. Je kreeg de aardappels niet met korting of evt. gratis mee? Zou het zonde vinden als ze achter de schermen weggegooid zouden worden (even invulling van mijn kant, geen idee of dat dus echt gebeurt).
Nee helaas niet. Heb net nog even contact gezocht via social media en die zeiden ook dat ik niet verplicht was om duurdere aardappels te kopen.

Het gaat me ook echt niet om €1 maar ik vond de manier waarop het gebracht was nogal respectloos en klantonvriendelijk. Maar goed, daar denkt de AH anders over schijnbaar. Ze worden weggegooid ja.
Noor21 schreef:
26-07-2019 21:03
Iemand die voor de diepvries zijn winkelwagen vol stond te laden met een bepaald soort waterijsje en gepikeerd reageerde omdat ik het lef had om ook zo’n doos waterijsjes uit de diepvries te pakken.

Ik heb hem gevraagd of de hitte buiten hem naar het hoofd gestegen was. En toen nog zo’n pak uit de diepvries gehaald.

Doorgeslenterd, hem mopperend als een oud wijf achterlatend. En ik heb me heel erg moeten bedwingen om niet nog nonchalant een middelvinger op te steken (mijn jongste was bij me, maar anders...).

Onze lieve heer heeft vreemde kostgangers.
Niet! :rofl: Ik zou de slappe lach hebben gekregen denk ik.
@Treurniet inderdaad geen nette reactie maar ik snap hun reactie wel. Dat artikel heeft dan een verkoopblokkade en mag dan niet verkocht worden, ook niet met korting. Dus ik denk dat zij zich een beetje lullig voelde omdat ze dat artikel nog niet uit de winkel hadden gehaald. Soort van schamen zeg maar. En waarschijnlijk wisten ze zelf niet eens wat er dan precies aan de hand was.
Letsgetlosttonight schreef:
30-07-2019 21:16
@Treurniet inderdaad geen nette reactie maar ik snap hun reactie wel. Dat artikel heeft dan een verkoopblokkade en mag dan niet verkocht worden, ook niet met korting. Dus ik denk dat zij zich een beetje lullig voelde omdat ze dat artikel nog niet uit de winkel hadden gehaald. Soort van schamen zeg maar. En waarschijnlijk wisten ze zelf niet eens wat er dan precies aan de hand was.
Ik snap het ook inderdaad. Vind het ook echt niet heel erg. Maar klantvriendelijkheid is anders. Wij boden bij zulke dingen altijd de oorspronkelijke prijs van het product aan en geven dan een vervangend product.
Michella_1991 schreef:
30-07-2019 13:44
Ja, zijn van plastic.
Hier bij de Aldi hebben ze beide, alleen het stomme is dat er maar 3 of 3 tangen hangen aan een net niet te lange ketting waardoor ze niet overal in kunnen.
Ik doe het dan ook gewoon met mijn handen als ik weet wat ik wil
Hier hebben ze ook beide, die tangen zijn soms wel vervelend inderdaad.
Zijdehoentje schreef:
30-07-2019 20:05
Inderdaad, die mensen zullen het dan nog zwaar hebben.
En vandaag was het weer raak, bij de Kruidvat. Ik stond vrij vooraan in de rij bij de enige kassa die open was. De rij werd snel langer, dus ging er een tweede kassa open. De dame voor me was de eerstvolgende. Toen zij afrekende, was er een andere dame die een vraagje had. Op zich niet erg als je kort even een vraagje stelt, maar wel als je vervolgens een product af wil rekenen en brutaal de lange rij achter je omzeilt en voordringt. Maar goed, ik was de eerstvolgende en ik ben gekke Gerrit niet, dus heb haar het einde van de rij aangewezen. Had ze geen zin in en met wat gemopper ging ze achter me staan. Alsnog hondsbrutaal dat ze ten opzichte van de rest achter me voordrong, maar goed, had ook geen zin om nogmaals haar de juiste kant op te wijzen.
Nou waar ik dus nogal van baal is dat ik als ik er wat van zeg, zeker bij oudere mensen, ik dan voor de aso word uitgemaakt en dat er wordt gezegd dat ik geen respect heb voor oudere mensen.

Laatst ook bij die sigarettenbalie van de ah. Staat een hele rij, komt een vrouw op scoomobiel aan gesjeest, omzeilt die hele rij en parkeert die kar voor aan de balie. Sommigen konden nog net opzij springen. Dus ik zeg: goh mevrouw, misschien kunt u ook gewoon netjes achteraan sluiten in de rij. Krijg ik vervolgens van de halve rij commentaar dat ze zielig is en dat ik toch echt meer respect moet hebben. Mieter toch op.. ze zit toch en zoveel haast zal dat pakje shag ook niet hebben gehad.
anoniem_292651 wijzigde dit bericht op 31-07-2019 09:00
0.19% gewijzigd
Seriously?
MeredithGrey schreef:
30-07-2019 23:27
Nou waar ik dus nogal van baal is dat ik als ik er wat van zeg, zeker bij oudere mensen, ik dan voor de aso word uitgemaakt en dat er wordt gezegd dat ik geen respect heb voor oudere mensen.

Laatst ook bij die sigarettenpakje van de ah. Staat een hele rij, komt een vrouw op scoomobiel aan gesjeest, omzeilt die hele rij en parkeert die kar voor aan de balie. Sommigen konden nog net opzij springen. Dus ik zeg: goh mevrouw, misschien kunt u ook gewoon netjes achteraan sluiten in de rij. Krijg ik vervolgens van de halve rij commentaar dat ze zielig is en dat ik toch echt meer respect moet hebben. Mieter toch op.. ze zit toch en zoveel haast zal dat pakje shag ook niet hebben gehad.
Ja, herkenbaar. Het gaat ook om de manier waarop. Ik vind het asociaal dat bepaalde ouderen en zieken / mensen met een scootmobiel (dus niet allemaal!) blijkbaar vooral zichzelf zielig vinden / reden genoeg vinden om voor te piepen. Zolang ze mans genoeg zijn om voor te dringen, moeten ze in mijn ogen mans genoeg zijn om daarop aangesproken te worden. En dan vind ik het jammer als de halve rij er zich mee gaat bemoeien en jou een schuldcomplex aanpraat, alleen omdat je er op een fatsoenlijke manier iets van zei.

Als ik zie (ook niet altijd :$) dat iemand slecht ter been is, hoogzwanger of om andere reden niet lang kan wachten, dan wil ik best diegene voorlaten, maar niet als ze al op hoge poten aan komen kakken en vervolgens bij aanspreken van zich af bleren.
MeredithGrey schreef:
30-07-2019 23:27

Laatst ook bij die sigarettenbalie van de ah. Staat een hele rij, komt een vrouw op scoomobiel aan gesjeest, omzeilt die hele rij en parkeert die kar voor aan de balie. Sommigen konden nog net opzij springen. Dus ik zeg: goh mevrouw, misschien kunt u ook gewoon netjes achteraan sluiten in de rij. Krijg ik vervolgens van de halve rij commentaar dat ze zielig is en dat ik toch echt meer respect moet hebben. Mieter toch op.. ze zit toch en zoveel haast zal dat pakje shag ook niet hebben gehad.
"Klopt, ik heb alleen respect voor mensen die het verdienen"
En dan wordt het heel stil en in een cartoon zou je de hersenradartjes zien werken

Als iemand het met een goede reden vraagt, ben ik ook de naarste niet maar ik ben oud/heb kinderen/zit in een scootmobiel en wat voor slachtofferrollen worden aangewend op de toon dat ze daar gewoon recht op hebben: no way.
kiiroitori wijzigde dit bericht op 31-07-2019 10:44
12.30% gewijzigd
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven