Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

zaterdag 27 juli 2019 om 17:04
Ik heb commitment naar de producten waar ik van hou.

zaterdag 27 juli 2019 om 17:09

zaterdag 27 juli 2019 om 17:16
Ik ben heel trots op je.

De nieuwe smashbox full coverage foundation is uit! Ik heb alle reviews die er bestaan al gelezen en ik wil hem zo graag proberen. Maar op de Nederlandse smashbox website staat nog niks over de nieuwe foundation.
Waarom moeten wij altijd zo lang wachten op alle nieuwe releases

zaterdag 27 juli 2019 om 17:45
Wow Sjulia, dat zijn wel heel veel primers. L’Oreal? Waarom vind je deze zo goed?
Ik wil van mascara - foundation - poeder - gez. verzorging altijd 1 product op voorraad hebben. Meer niet, ik vind het te leuk het te kopen en soms krijg ik spijt van m’n voorraad.
Door dit (en vorige) topic ben ik trouwens wel primer gaan gebruiken.
Heb nu van Paula. Die is wel vrij glad en lijkt vettig.
zaterdag 27 juli 2019 om 17:59
De beste pore primer, na de Tarte timeless smoothing primer. Ik combineer ze vaak. Ik heb eigenlijk alle primers ter wereld wel getest (Selectia schreef: ↑27-07-2019 17:45Wow Sjulia, dat zijn wel heel veel primers. L’Oreal? Waarom vind je deze zo goed?
Ik wil van mascara - foundation - poeder - gez. verzorging altijd 1 product op voorraad hebben. Meer niet, ik vind het te leuk het te kopen en soms krijg ik spijt van m’n voorraad.
Door dit (en vorige) topic ben ik trouwens wel primer gaan gebruiken.
Heb nu van Paula. Die is wel vrij glad en lijkt vettig.

zaterdag 27 juli 2019 om 18:20
Deze week is pakjes week!
Ik wacht op deze etos bestelling, echt een fijne haarspray die mijn frizz een beetje temt, en een lipglass van mac.

En deze esprit bestelling, de fijnste broeken.. Superzacht en stretchy. Het jasje is van Bershka en al binnen.

En van de allerliefste eviva een rituals body spray gekregen.. Ik heb hem in de slaapkamer gesprayd, ruikt een stuk frisser nu
(Het is hier nog steeds over de 30 graden)
Ik wacht op deze etos bestelling, echt een fijne haarspray die mijn frizz een beetje temt, en een lipglass van mac.

En deze esprit bestelling, de fijnste broeken.. Superzacht en stretchy. Het jasje is van Bershka en al binnen.

En van de allerliefste eviva een rituals body spray gekregen.. Ik heb hem in de slaapkamer gesprayd, ruikt een stuk frisser nu

(Het is hier nog steeds over de 30 graden)
zaterdag 27 juli 2019 om 23:17
Sjulia schreef: ↑27-07-2019 17:16Ik ben heel trots op je.En op Jane.
De nieuwe smashbox full coverage foundation is uit! Ik heb alle reviews die er bestaan al gelezen en ik wil hem zo graag proberen. Maar op de Nederlandse smashbox website staat nog niks over de nieuwe foundation.
Waarom moeten wij altijd zo lang wachten op alle nieuwe releases![]()
Sommige beauty producten komen geen eens hier en laat staan dat we ook echt achter lopen met veel hypes.
Wat ontzettend lief van die kerstbal zeg dat ze jou een mist heeft gestuurd. Zo ken ik haar helemaal niet.
Mijn glans haarspray is op, geeft de jouwe ook glans?? En je hebt gelijk VIJF besteld??!! Ben je bang dat oorlog eraan komt ofzo?

En die spijkerbroek ga ik ook onthouden, ik heb bijna geen broeken meer en vind geen leuke (voor no buy)
Maar ik moet eerst een paar kilo’s afvallen.

Pakjesweek leukkk!!

Me too

Prrrr, mauw miawwwww.
zondag 28 juli 2019 om 06:56

zondag 28 juli 2019 om 07:45
zondag 28 juli 2019 om 11:46
Ik wil eigenlijk ook wel weer primer gaan gebruiken, maar ik durf niet zo goed. Mijn huid is behoorlijk gevoelig en vochtarm, qua foundation kan ik alleen Vichy dragen. Primers die ik als tiener en begin twintiger testte gaven me rode plekjes en puistjes/bultjes.
De paar keer per jaar dat ik uitga, smeer ik aftershave sensitive van Nivea Men op m'n gezicht als primer. Ooit gezien bij een blogger en dat werkt best goed. Maar heeft iemand tips zodat ik weer een echte primer kan gaan gebruiken? En dan ook vaker dan alleen met uitgaan..
De paar keer per jaar dat ik uitga, smeer ik aftershave sensitive van Nivea Men op m'n gezicht als primer. Ooit gezien bij een blogger en dat werkt best goed. Maar heeft iemand tips zodat ik weer een echte primer kan gaan gebruiken? En dan ook vaker dan alleen met uitgaan..
zondag 28 juli 2019 om 12:18
Emma95 schreef: ↑28-07-2019 07:45Kijk wat ik tegen kwam op Aliexpress
https://m.aliexpress.com/store/v3/home. ... =index.htm
Lieve Emma, geloof even op deze tester (moi) ik heb al honderden make-producten van Ali geprobeerd en letterlijkkk alles is MEUK.
Alles lijkt zo mooi en keigoedkoop maar het is nep en werken niet optimaal. Kwasten zijn oke.Ik testte het voor de lol en kon er gewoon om lachen.
Buiten make-up is nog wel te doen en zitten zelfs pareltjes bij.
Ik ben big fan van Ali.

Prrrr, mauw miawwwww.
zondag 28 juli 2019 om 12:36
Heel veel glans geeft het niet, een beetje. Maar het maakt mijn haar wel mooi glad. Het valt mooi soepel. En dat kan ik nu wel wel gebruiken want mijn haar is droger dan de Sahara dessert. Nee niet ivm oorlog (Jane-Ice schreef: ↑27-07-2019 23:17Sommige beauty producten komen geen eens hier en laat staan dat we ook echt achter lopen met veel hypes.
Wat ontzettend lief van die kerstbal zeg dat ze jou een mist heeft gestuurd. Zo ken ik haar helemaal niet.
Mijn glans haarspray is op, geeft de jouwe ook glans?? En je hebt gelijk VIJF besteld??!! Ben je bang dat oorlog eraan komt ofzo?![]()
En die spijkerbroek ga ik ook onthouden, ik heb bijna geen broeken meer en vind geen leuke (voor no buy)
Maar ik moet eerst een paar kilo’s afvallen.![]()
Pakjesweek leukkk!!![]()
Me too![]()
zondag 28 juli 2019 om 13:27
Hoi! Ik kom even inbreken, het ziet er hier gezellig uit en hopelijk kunnen jullie me een beetje verder helpen..
Ik hou niet zo van make up, maar helaas moet ik hier en daar m'n wenkbrauwen bijtekenen en komen m'n ogen toch echt beter uit met mascara. Tot zover allemaal prima.
Helaas heb ik aan m'n zwangerschap pigmentvlekken over gehouden en ben nu dus een beetje aan het proberen met bbcreams, primers, foundations etc. Maar niets wat die vlekken (bovenlip en rondom wenkbrauwen) echt goed camoufleert zonder dat het puisten veroorzaakt. Dus hulp is nodig! Ik wil dus:
Iets wat dekt, maar niet té is
Fijn en makkelijk werkt
Snel is, want moet mezelf en baby optijd het huis uit hebben
Ik niet hoef bij te werken door de dag want heb geen vaste werkplek
Wie heeft de gouden tip?
Ik hou niet zo van make up, maar helaas moet ik hier en daar m'n wenkbrauwen bijtekenen en komen m'n ogen toch echt beter uit met mascara. Tot zover allemaal prima.
Helaas heb ik aan m'n zwangerschap pigmentvlekken over gehouden en ben nu dus een beetje aan het proberen met bbcreams, primers, foundations etc. Maar niets wat die vlekken (bovenlip en rondom wenkbrauwen) echt goed camoufleert zonder dat het puisten veroorzaakt. Dus hulp is nodig! Ik wil dus:
Iets wat dekt, maar niet té is
Fijn en makkelijk werkt
Snel is, want moet mezelf en baby optijd het huis uit hebben
Ik niet hoef bij te werken door de dag want heb geen vaste werkplek
Wie heeft de gouden tip?
zondag 28 juli 2019 om 13:52
Een concealer. Ik denk dat foundation altijd te weinig zal dekken voor pigment vlekken, of je moet een dikkere laag aanbrengen, en dat lijkt me niet jouw stijl?
Goede echt dekkende concealers zijn shape tape van Tarte (alleen online te bestellen) of deze van estee lauder:
https://www.esteelauder.nl/nl/nl/produc ... ody-spf-15
Ontzettend dekkend. Het is eigenlijk een foundation maar zo gebruik ik hem zelf niet.
Een concealer zonder foundation dragen is een beetje tricky omdat de concealer dan exact je huidskleur moet hebben, ik zou dus wel even de douglas ingaan voor een kleurmatch in dat geval.
Je kan er ook voor kiezen zo'n zwaar dekkende concealer onder(of over, wat je het fijnst vind) je foundation te dragen. Zo kun je een licht dekkende foundation kiezen, of medium, maar toch zwaardere imperfecties weg werken zonder dat het teveel is.
Ik breng zelf altijd concealer en foundation aan met de vingers dus dat gaat best snel en heeft ook het natuurlijkste effect.
Had jij een droger of vetter huidtype? Een drogere huid kan meerdere foundations hebben zonder dat het begint te schuiven en te broeien. Een vettere huid moet echt op zoek naar specifieke producten waarop staat dat ze long-wearing zijn.
Goede echt dekkende concealers zijn shape tape van Tarte (alleen online te bestellen) of deze van estee lauder:
https://www.esteelauder.nl/nl/nl/produc ... ody-spf-15
Ontzettend dekkend. Het is eigenlijk een foundation maar zo gebruik ik hem zelf niet.
Een concealer zonder foundation dragen is een beetje tricky omdat de concealer dan exact je huidskleur moet hebben, ik zou dus wel even de douglas ingaan voor een kleurmatch in dat geval.
Je kan er ook voor kiezen zo'n zwaar dekkende concealer onder(of over, wat je het fijnst vind) je foundation te dragen. Zo kun je een licht dekkende foundation kiezen, of medium, maar toch zwaardere imperfecties weg werken zonder dat het teveel is.
Ik breng zelf altijd concealer en foundation aan met de vingers dus dat gaat best snel en heeft ook het natuurlijkste effect.
Had jij een droger of vetter huidtype? Een drogere huid kan meerdere foundations hebben zonder dat het begint te schuiven en te broeien. Een vettere huid moet echt op zoek naar specifieke producten waarop staat dat ze long-wearing zijn.
zondag 28 juli 2019 om 13:52
Ik zou ook oppassen met zulke producten. Helemaal vertrouwen doe ik het niet. Poeders willen nog weleens asbest bevatten (ja echt)Jane-Ice schreef: ↑28-07-2019 12:18Lieve Emma, geloof even op deze tester (moi) ik heb al honderden make-producten van Ali geprobeerd en letterlijkkk alles is MEUK.
Alles lijkt zo mooi en keigoedkoop maar het is nep en werken niet optimaal. Kwasten zijn oke.Ik testte het voor de lol en kon er gewoon om lachen.
Buiten make-up is nog wel te doen en zitten zelfs pareltjes bij.
Ik ben big fan van Ali.![]()