Juni 2009!

05-10-2008 02:30 2986 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoe!!! Een positieve test en uitgerekend in Juni!

Nick Lftd. Kindje Uitger. Geboren Naam angela 29 2e 6 juni 19 mei Willa (3700 gr) Zonnetje 28 2e 1 juni 28 mei Zoon (3490 gr) Ka_30 30 1e 4 juni 28 mei Noah (3660 gr) indian 30 2e 20 juni 4 juni Zoon (2505 gr) dagje28 31 2e 1 juni 6 juni Zoon (4150 gr) til1980 28 2e 11 juni 8 juni Linn (3080 gr) ilja74 34 1e 7 juni 10 juni Zoon Nijntje 30 2e 12 juni 11 juni Jente (3330) girafje2 28 2e 25 juni 12 juni Zoon (4080) Weatherwax 2e 4 juni 13 juni Willem anoniem27 27 1e 19 juni 14 juni Yalissa (3310) Bosbes 33 1e 22 juni 15 juni Dochter (3100) Herfst_2007 32 1e 26 jun 18 juni Zoon Ravenna 26 1e 1 juni FleurtjeFee 30 3e 13 juni roro 29 1e 14 juni ikol 25 1e 15 juni Berntje2 3e 15 juni Peetje74 34 2e 20 juni Vibeke 31 1e 28 juni
Hallo Allemaal!

Ik kruip nu pas onder m'n steen vandaan.....

En vroeg me af of ik nog mee kan schrijven met jullie juni-topic.

Ook ik ben zwanger (inmiddels 31 weken) en uitgerekend op 1 juni.

Na een tijdje afentoe kijken lijkt het me toch wel leuk om mee te schrijven en mee te delen met alle anderen hier op het topic!

Is er nog plaats voor een laatkomer?

Til, o.a. die naam hadden wij bij de eerste zw voor een meisje.

Het betekend dochter van de zon! (Nu hebben we die naam er natuurlijk niet bij, want dat is erg verwarrend, 2 kids met bijna dezelfde naam, als dit een meisje is)

Super dat de verbouwing (eindelijk) kan beginnen. Hopelijk is alles op tijd klaar.

Fijn dat alles goed was!

Ravenna, welkom, denk dat je gerust mee mag schrijven!

Yuma weer een beetje opgeknapt, nog wel koorts, maar hij speelt weer een beetje!

Ha dames,

@Fleurtje, wat leuk dat jullie een ledikant en commode gekocht hebben op MP. Hebben jullie het al opgehaald??

Wij zijn ook al het halve land doorgesjeesd om marktplaatsspullen op te halen, buggy in Den Haag, reiswieg in Zaandam...box in Apeldoorn..

He bah, Roro, lastig die huilbuien. Ik heb ze ook af en toe gehad, daar kun je inderdaad zo'n katerig gevoel aan overhouden. Fijn dat je al aan het aftellen bent wat werk betreft. Ik ben ook echt aan het aftellen. Na morgen nog maar 5 weekjes werken. Pfff ben er best wel aan toe. Niet eens zozeer lichamelijk, maar meer geestelijk. Begin gewoon steeds meer moeite te krijgen om in de werkstroom mee te gaan 4 dagen in de week. Het ritme wordt me steeds zwaarder, om 8 uur beginnen, 4 dagen werken, crises oplossen, verantwoordelijkheid nemen, goed na kunnen denken en beslissingen nemen. Het lukt allemaal niet meer zo heel erg goed als voor mn zwangerschap....

Aaah leuk Vibeke, kleertjes wassen, spulletjes kopen en het eens zijn over de naam!!! Joepie! Dat hadden wij ook vorige week ineens. We hebben een naam voor ons meisje

Ah zielig Indian, dat Yuma zo ziek is. Hoe is het vandaag met hem??

Fijn dat je weer helemaal goedgekeurd bent Til! En gefeliciteerd met de bouwvergunning!! En natuurlijk veel plezier bij de massage, klinkt heerlijk...

Welkom Ravenna, schrijf gezellig mee. Weet jij al wat het wordt? Jongen of meisje?

Hebben jullie ook af en toe echt van die groeispurten (of nou ja, de baby dan)??? Ik heb echt het idee dat mijn buik ineens in 1 week echt behoorlijk gegroeid is. Ik kon ook wel blijven eten zeg en ook erg moe. Gisteren bijvoorbeeld na mijn werk om 18 uur meteen mijn bedje in gedoken. Vandaag voor het eerst weer een beetje fit...en behoorlijk dikker geworden hahahah...

Oh ja voor 't schema; vrijdag 3 april weer naar de verloskundige!!
hey dames!

Bosbes, dat herken ik wel. Mentaal vind ik mijn werk erg zwaar, en soms vraag ik me echt af waar iedereen zich zo druk over maakt. Maar ook wel weer lekker, bezig zijn. Ik leer wel steeds beter delegeren (was ook wel nodig...). En beslissingen maken vind ik juist steeds makkelijker worden. Ga niet meer alles tot in de puntjes afwegen, maar ga voor de quick and dirty, wat over het algemeen prima is.

Peetje, wat goed dat je nog zo intensief sport! Hartstikke fijn hoor, dan blijft je conditie een beetje op peil.

Til wat fijn dat alles goed gaat, en dat de verbouwing door kan gaan. Gaan jullie daar nu nog aan beginnen, of wacht je tot na de geboorte?

Zijn jullie ook al bezig met de geboortekaartjes? Heb nu 3 proefexemplaren in huis, en er nog 3 aangevraagd. Dan wordt het tijd om de uiteindelijke kaart te gaan maken. En de naam zijn wij nog steeds niet uit. Ik hoop ook op dat moment, bosbes, dat we er opeens uit zijn.

Oh, en mijn huilerigheid is weer over. Ben ook een paar dagen flink verkouden geweest, dat zat ook dwars. En ik ga maar even niet meer naar groepsdingen met mijn vrienden.. dat trek ik niet zo goed.

Angela en Indian, fijn dat jullie het bijhouden.

Voor het schema:

VK 14 april

groeiecho 22 april

eerste verlofdag 29 april
Ravenna, welkom, gezellig dat je mee schrijft.

Roro, de verbouwing begint eerste week van mei. Het zal ongeveer 2 weken duren. Hoop dat het op tijd klaar is, althans dat de bouwvakkers weer weg zijn als de bevalling zich aandient. Heb echt geen zin in bouwvakkers om me heen terwijl ik borstvoeding geef en al het getimmer en gehamer, lijkt me ook niet ideaal met zo'n kleine uk. Alleen het inrichten van salon en babykamer wordt waarschijnlijk wel na de bevalling. Gelukkig heb ik genoeg ruimte op onze slaapkamer voor een commode en wiegje. Maar echt ideaal is het niet. Maar ja... Heb me er gelukkig bij neer kunnen leggen, dat het allemaal anders komt dan ik zelf gepland had. (regelneef :-))

Alleen hoop ik wel dat Björn op z'n eigen kamertje wil blijven slapen en niet gaat denken, waarom hij/zij wel en ik niet bij papa en mama slapen. Maar dat zullen we dan wel zien.

Wij hebben het geboortekaartje ook al uitgezocht en besteld. Over de namen zijn we het ook zo goed als eens. Wij geven het kindje 2 namen mee. De jongensnamen staan al vast, voornaam van meisje ook, alleen 2e naam moet man nog even aan wennen.

Ik heb gister trouwens enorme bloedneuzen gehad, niet te stoppen. Echt niet leuk meer. Was de ene over, vroeg Björn weer aandacht, kwam de volgende weer. Enz. enz. enz. Ik zat er helemaal onder, mijn broek, schoenen, shirt, vloer. En nog spontaan ook, niet eens dat ik m'n neus snoot of iets anders deed. Ik zat gewoon op de bank en floeps daar voelde ik wat lopen. Hebben jullie hier ook last van? Bij de zwangerschap van Björn heb ik het ook een paar keer gehad, alleen daar had ik dan wel een aanleiding voor (neus gesnoten) Slijmvliezen zijn gevoeliger, dus daar knapt zomaar iets.

Nou ik stop maar weer, ik ga lekker onder de wol.

Lekker slapen allemaal...

Til, die bloedneuzen heb ik ook altijd tijdens de zwangerschap. Daarbuiten zelden. Toevallig gister ochtend ook een flinke bloedneus. Na 10min was het wel over gelukkig!

Geboortekaartje hebben we hier al een week of 5 klaar!

Enveloppen vorige week opgehaald, moet nu alleen de adressen nog uitprinten, had deze al in de pc gezet toen ik net zwanger was, en dan opplakken en postzegels erop indien nodig!

Yuma gister alleen koorts, speelde redelijk. Gisteravoid om 23u en vannacht verschillende keren weer doodziek.

Hij slaapt nu nog!

Tot straks!

Roro: VK 14 april

groeiecho 22 april

eerste verlofdag 29 april

Bosbes: vrijdag 3 april weer naar de verloskundige

Girafje: 23 april groeiecho en gyn

14 mei verlof

Til: verloskundige: 22 april

Herfst: 7 april afspraak VK

28 laatste werkdag, vanaf 29 mei verlof

Vibeke: 12 april controle gynaecoloog

2 mei groeiecho

Peetje: afspraak bij vk: 16 april

laatste werkdag: 13 mei

Indian 14april laatste werkdag 4mei (officieel 10mei me verlof)

FleurtjeFee 22april en laatste werkdag 22 april.
Hoi Allemaal,

Dank voor jullie welkomswoorden!

Even in het kort wat over mijzelf:

Ik ben 26 jaar en op het moment hard bezig met het afronden van mijn afstudeerscriptie zodat ik deze voor de geboorte van de baby af heb. Dat lijkt me wel zo handig, ik denk niet dat ik er daarna nog aan toe ga komen.

Daarnaast werk ik deeltijd, en ga ik officieel vanaf 4 mei met verlof. Maar mijn laatste werkdag is 29 april.

Ik ben uitgerekend op 1 juni en we weten ookal wat het wordt: een jongen! Het is mijn eerste kindje dus alles is heel nieuw en spannend. Dat is ook wel een reden om mee te willen schrijven voor me, dat ik een beetje kan lezen en leren wat me te wachten staat!

Mijn volgende afspraak bij de verloskundige is 9 april, en verder geen echo's meer voor mij, vanwege 'jonge' leeftijd kom ik daar niet voor in aanmerking. Daarnaast gaat tot nu toe eigenlijk alles hartstikke goed, dus er is ook geen reden.

Ik ga nu verder met een beetje terug lezen, zodat ik beter weet wie wie is en bij wie wat hoort!

Groetjes,

Ravenna
Ravenna, alvast veel succes met het afronden van je studie.

Wat voor studie volg je?

En gefeliciteerd met de kleine jongen. Fijn dat alles goed gaat!
welkom ravenna!
-
anoniem_58098 wijzigde dit bericht op 02-04-2009 13:49
Reden: dubbel, ik was ongeduldig
% gewijzigd
Dank je Indian! Ik studeer media en cultuur. En hopelijk ben ik daar dus voor 1 juni mee klaar!

Gaat het al wat beter met de zieke Yuma?
welkom ravenna, is nog wel aardig bikkelen zo met die scriptie erbij, succes ermee.

Wat een heerlijk weer zeg!!

Indian, beterschap met je mannetje
Dank je Indian, ik heb het schema weer bijgewerkt. Ga het denk ik nog even veranderen, want kan tuurlijk de geboortedatum en geslacht combineren, en dan kan ik de jongen/meisje kolom gebruiken voor verlof!

Ravenna, welkom!

Wat zijn jullie al snel met de kaartjes! Zal ook maar eens gaan zoeken.

Hebben jullie bij 28 weken ook de diabetis-test moeten doen? Ik moest een drankje drinken en een uur later bloed laten prikken. Jammer genoeg was mijn waarde te hoog, dus mocht gisteren 3 uur lang bij de dokter zitten voor nog een test.

Kan straks bellen...
Wow, Angela, het schema ziet er weer super uit! Hopelijk is de uitslag van de diabetestest goed. Hier is die test rond de 24 weken (ook voor iedereen).

Ravenna, welkom .
Schema ziet er prima uit!!

Nog even een snelle aanvulling:

Maandag 11 mei laatste werkdag

Vrijdag 17 april groeiecho/30wk echo

Angela, nee, heb dat niet hoeven doen. Ben ook deze week pas 28weken. Was bij 27weken bij de gyn. En moet nu met 30weken weer.

Pffffff ik val bijna om, haha zo groot is mijn buik.

Vandaag alvast begonnen met het wassen van kleertjes e.d. (oke vandaag hoofdzakelijk boxkleden, lakentjes)

Hey lakentjes, moet die nog effe optrommelen voor het ledikantje!! (voor het matras, de lakentjes)

Oh en de dekentjes voor in het ledikantje zal die ook eens voor de dag halen.

Vandaag wel de kast bekleed. Had plakfolie gehaald (wat een k*twerk) en de 4 planken beplakt. Nu kunnen de kleertjes erop!

Angela, je zou bij uitgerekend ook het woord juni weg kunnen laten. (oke scheelt niks, maar toch)

Evt. de geboorte datum van de eerdere geboren kindjes weg laten. Wordt het schema ook weer smaller van, en dan kun je een extra kolom invoegen.

Maar dat kun je zo ie zo, 1 of meerdere extra kolommen invoeren. Je weet vast wel hoe dat moet of niet?

En J voor jongen M voor meisje en ? of V als verrassing.

Misschien iov laatste werkdag oid boven in het schema zetten verlof en daaronder dat de eerste datum na de laatste werkdag. Snap je?? (voorbeeld: mijn laatste werkdag is 4 mei. Dus verlofdag is dan 5mei. Ook als is dit niet de officiele dag, dat maakt niet zoveel uit denk ik)

Ziet er weer netjes uit, het schema!!

Zal af en toe, als we veel datums hebben ze op een rijtje zetten voor je.

En zeker als mensen het even dik drukken, dan is het makkelijk terug zoeken.

Oh en ik hoop natuurlijk dat de uitslag voor de test goed is!!

Jij ook zo'n test moeten doen Vibeke. Mmmmm misschien standaard in sommige landen?

Goedemorgen allemaal,

Goh, wat was dat lekker zeg die massage van de mannen bij zwangeryoga. Hebben A4 tje meegekregen met de massage technieken erop, kan manlief nog even goed oefenen, En de weeendans die is ook heerlijk, als je man wel een beetje soepel in de heupen is, haha. Vaak oefenen worden ze vast soepeler.

Super schema, Angela. Maar denk dat Indian gelijk heeft met het smaller maken van kolom. Geboortedatum van eerdere kindjes weghalen, enz. Zo heb je ook niet voor sommige 2 regels nodig. En dat maakt het ook weer wat overzichtelijker. Vindt het helemaal super hoe je het schema bij kunt houden! (nu samen met Indian natuurlijk)

Ik zal zo de 1e was maar weer even in wasmachine doen, kan het weer lekker buiten drogen. Heerlijk.

Fijne dag allemaal...

Ik werk door tot pinksteren, maar m'n laatste dag is donderdag voor pinksteren. Ben altijd vrij op vrijdag. Dus even in het kort om het makkelijk te maken mijn 1e "verlofdag"is vrijdag 29 mei.
Oh ja heb ook geen diabetisch test hoeven doen.
Het is inderdaad even hard doorwerken met een scriptie erbij, maar gelukkig voel ik me goed. Dus ik kan het allemaal nog wel aan!

Ik hoop vooral dat het me lukt om de scriptie op tijd af te krijgen. Eigenlijk wil ik deze klaar hebben om het moment dat ik met verlof ga van mijn werk. Dan heb ik de laatste maand om me voor te bereiden op wat gaat komen.

Ik heb inderdaad ook een diabetes-test gehad, wel pas met 30 weken. Mijn test was wel iets anders, veel simpeler! Ik kreeg van de verloskundige een prikje in mijn vinger en op die manier hebben ze mijn suiker- en ijzergehalte gecontroleerd. Ik heb ook nog een keer een bloedtest gedaan tussen de 20-25 weken (beide testen waren oke)

Met het kaartje ben ik ook al bezig, een goede vriendin van me is grafisch ontwerper en zij wil graag het kaartje voor ons maken. Dus zijn we bezig iets leuks en origineels te verzinnen.

Til: klinkt goed zo'n massage! Bij mijn zwangerschapsyoga heb ik daar nog niets over gehoord, maar ik hoop dat ik er ook eentje ga krijgen...

Je werkt tot pinksteren? Dat is wel knap hoor. Dat gaat mij ook echt niet lukken (1 juni = pinksteren).

Leuk dat ik ookal in de tabel sta!

Hoi,

Til, mmm klinkt heerlijk een massage!!! (ik wil ook!!!!!)

Ik vind dat ook heerlijk, de was buiten drogen, daarom was ik ook nu de babykleertjes!! (haha net of het geen mooi weer meer wordt, maarja houd die hormonen maar eens onder controle!)

*ff klagen* voel mij niet lekker vandaag. Dacht vanmorgen even onderuit te gaan in de douche, maar gelukkig niet.

Rustig aan doen dan maar!

Leuk Ravenna, eigen ontwerp. Hebben wij ook, alleen neit met hulp van een grafisch onterper, maar gewoon zelf uitgezocht wat we wilden, en hoe dit op een kaartje moet komen etc etc. Geen "standaard" kaartje uit een boek!

Ga maar weer eens verder met wassen van de babykleertjes. Nog 1 was machine met kleertjes, en verder dan nog de lakentjes enzo. En dan de maxicosi moet ook nog een keer. Maar die staat nog op zolder.

misschien de volgende a.s. mama's ook mar verwijderen (tot ze weer komen??) Zonnetje, Ka, Weatherwax, Ilja, Ikol en Boepie

Schrijft Phillippa hier nog mee?

Hoe korter het schema hoe overzichtelijker het is. En mama's die hier niet of heel zelden mee schrijven, maken het schema onoverzichtelijker.

Bedoel het niet verkeerd hoor!!!
Ravenna, onze yogales wordt in hele kleine groepjes gegeven. Momenteel ben ik alleen met een vriendin, er kunnen wel nog 2 bij. Het was heel gezellig gister, vrienden van ons zijn eerst bij ons blijven eten en zijn daarna naar de les gegaan. Onze mannen zijn al heel lang vrienden, dus dat was erg gezellig. En veel gelachen natuurlijk. Mijn vriendin bevalt van haar eerste kindje, dus we hebben er ook een beetje om gevraagd. En de lerares haakte daar gelukkig op in.

Ik hoop inderdaad tot 2 weken van tevoren te kunnen blijven werken, kan mijn eigen tijd indelen. (eigen schoonheidssalon) Als alles goed blijft gaan natuurlijk. Bouw het nu al wel wat rustig af, hot stone massages geef ik bijvoorbeeld niet meer. Vorige week voor het laatst gedaan. Dat is bijhoorlijk funest voor je rug, een uur lang masseren. Ik had vorige week 3 achter elkaar, en heb de hele nacht niet geslapen van pijn in mijn rug en heupen. En de volgende morgen liep ik waggelend. Net een eendje, hihi. Maar dat is gelukkig nu over. Loop weer zo goed als normaal...

Ga meneertje maar even van bed halen, anders slaapt ie vannacht niet.
heerlijk weer!
Welkom Ravenna!

Even snel..

Vanmiddag bij vk geweest. Alles was goed.

Wel laag Hb.(6.0 ) Wat middeltjes gekregen.( losferron)

En floradix moet ik ook meer gaan gebruiken,

En recept voor ijzertabletten gekregen.

Voor de kuit krampen moet ik magnesium gebruiiken. Werkt dit echt??

Bloeddruk was goed. (120/50)

Gewicht...Dat gaat hard bij me. 3 kilo erbij.

Er zit zeker 18 kilo nu bij. Toch pas ik nog steeds in mijn spijkerjasje bijvoorbeeld. Die 18 kilo zit kennelijk veel in buik, borsten en euh..benen/billen.

Krijg het jasje(maaje S) niet dicht natuurlijk.

Heb een drukke week gehad, zometeen nog even de stad in. En dan lekker op de bank. Ben erg moe.

Wie ook?? Jullie werken nog lang door! Petje af!

Bosbes, wat is die groeiecho met 30 weken?

Ik zal morgen eens goed gaan zitten voor wat is geschreven. Loop weer achter geloof ik..

X Fleur

29+6 weken zwanger van kleintje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven