Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Ohja. By the way.
:shout: Ik ben die neppe high class dicht geplamuurde biatch. :hello:
Prrrr, mauw miawwwww.
Vikhui schreef:
28-07-2019 11:46
Ik wil eigenlijk ook wel weer primer gaan gebruiken, maar ik durf niet zo goed. Mijn huid is behoorlijk gevoelig en vochtarm, qua foundation kan ik alleen Vichy dragen. Primers die ik als tiener en begin twintiger testte gaven me rode plekjes en puistjes/bultjes.

De paar keer per jaar dat ik uitga, smeer ik aftershave sensitive van Nivea Men op m'n gezicht als primer. Ooit gezien bij een blogger en dat werkt best goed. Maar heeft iemand tips zodat ik weer een echte primer kan gaan gebruiken? En dan ook vaker dan alleen met uitgaan..

Sjulia heb je raad?
Sorry Vikhui. We hebben je per ongeluk ongescheeuwd. :|
Prrrr, mauw miawwwww.
Sjulia schreef:
28-07-2019 14:48
Wat voor soort omgeving is dat dan? Klinkt ouderwets. Naar mijn idee draagt bijna elke vrouw wel make-up. Nep vind ik het ook niet, maar goed, ik heb ook fillers en dat heb ik ook nooit als nep beschouwt. :-D Over fillers gesproken. Dit soort weer trekt enorm vocht aan en mijn gezicht staat dus erg bol momenteel :lol:
Haha, tsja ik denk dat mijn familie op sommige punten wel onder 'ouderwets en behoudend' te scharen is. Ik weet nog dat ik een jaar of 15-16 was en m'n wenkbrauwen een beetje bijgewerkt had voor het eerst. Toen noemde m'n moeder me een geplukte kip :facepalm: verder is het best een lief mens hoor.
Op m'n werk gaat het vooral om presteren en niet om uiterlijk. En vriendinnen zijn er, op 1 na, ook niet echt mee bezig.
daardoor ben ik behalve mascara en wenkbrauw potlood, in een gekke bui eens een oogschaduw ook niet gekomen. Tot deze vreselijke pigmentvlekken besloten dat mijn bovenlip echt een mooie plaats is om te gaan zitten...

Maar, ik ga gewoon fijn van de week even naar een betere drogist opzoek en dan om advies vragen. De mensen die daar werken staan er vast omdat ze het leuk vinden advies te geven :-D

Over mascara gesproken, ik zweer bij die van essence, waterproof, heeft zelfs mijn (bad)bevalling overleefd. Hoefde alleen maar ene klein beetje zwart weg te vegen onder m'n ogen.

Haha, en terwijl ik dit typ, bedenk ik me nu, dat na m'n eerdere verhaal, bevallen met make-up op, dan wel een mooi tegenstrijdig verhaal is :A:
Oeps!! Het verbaasd mij dat de nivea aftershave balm wel goed werkt op je huid, want dit bevat juist vrij veel parfum. Ik vrees dat je zult moeten gaan testen. Het lijkt me namelijk ook geen silicone probleem want nivea aftershave balm bevat ook siliconen. Wat verwacht en wil je graag van een primer? Make-up langer houdbaar, poriën/lijntjes opgevuld? Of roodheden verdoezelen?
Daanstje ik ben benieuwd naar je zoektocht!! Update graag!
Prrrr, mauw miawwwww.
Sjulia schreef:
28-07-2019 15:15
Oeps!! Het verbaasd mij dat de nivea aftershave balm wel goed werkt op je huid, want dit bevat juist vrij veel parfum. Ik vrees dat je zult moeten gaan testen. Het lijkt me namelijk ook geen silicone probleem want nivea aftershave balm bevat ook siliconen. Wat verwacht en wil je graag van een primer? Make-up langer houdbaar, poriën/lijntjes opgevuld? Of roodheden verdoezelen?
Voor Vikhui. Hoe lief is ons TO he? :love:
Met die Nivea Hype had ik het ook gedaan...wow ik vond het vreselijk!
Vriend wel erg blij met een nieuwe fles balsem. Dat weer wel.
Prrrr, mauw miawwwww.
Eviva_83 schreef:
27-07-2019 16:57
Ik heb ook twee Mac mini lippenstiften gekocht. :facepalm:
Velvet Teddy en Tropic tonic B-)
Ik ook 2! Twig en captive. Velvet teddy is mijn alltime favorite! Tropic tonic is ook erg mooi!
Supersas09 schreef:
28-07-2019 15:25
Ik ook 2! Twig en captive. Velvet teddy is mijn alltime favorite! Tropic tonic is ook erg mooi!
Oeh yay! :cheer2:
Ik heb Mehr (perongeluk 2x) en Vetvet Teddy besteld! :cheer2:
Prrrr, mauw miawwwww.
Jane-Ice schreef:
28-07-2019 15:20
Voor Vikhui. Hoe lief is ons TO he? :love:
Met die Nivea Hype had ik het ook gedaan...wow ik vond het vreselijk!
Vriend wel erg blij met een nieuwe fles balsem. Dat weer wel.
:heart: Ik had het ook geprobeerd maar het jeukte enorm. En ik vond mijn gezicht stinken naar jongens. Balen jullie ook zo dat we pakjes pas op dinsdag kunnen ontvangen wanneer je zaterdags besteld?
Sjulia schreef:
28-07-2019 15:39
:heart: Ik had het ook geprobeerd maar het jeukte enorm. En ik vond mijn gezicht stinken naar jongens. Balen jullie ook zo dat we pakjes pas op dinsdag kunnen ontvangen wanneer je zaterdags besteld?
Haha, bedankt voor jullie reacties! Ik heb inderdaad na dat avondje Nivea ook last van mijn huid. Maar deze hebben we in huis en als ik elke keer primers moet kopen en testen wordt het een beetje duur. :"-(

Mijn doel van de primer is absoluut make-up langer laten zitten. Als het lijntjes een beetje opvult is dat een leuke bijkomstigheid. Maar het gaat vooral om gezweet en lange werkdagen waarna mijn foundation er deels af is.
Supersas09 schreef:
28-07-2019 15:25
Leuk leuk!!

Gelukkig zijn het mooie kleuren :heart:
Ik stuurde het naar een vriendin door en ze zei; " heb je oranje lippenstift gekocht?!" .. ik zeg nee nee, dat is koraal .
Vikhui schreef:
28-07-2019 16:05
Haha, bedankt voor jullie reacties! Ik heb inderdaad na dat avondje Nivea ook last van mijn huid. Maar deze hebben we in huis en als ik elke keer primers moet kopen en testen wordt het een beetje duur. :"-(

Mijn doel van de primer is absoluut make-up langer laten zitten. Als het lijntjes een beetje opvult is dat een leuke bijkomstigheid. Maar het gaat vooral om gezweet en lange werkdagen waarna mijn foundation er deels af is.
Dan ga ik toch weer de tarte timeless smoothing primer aanraden. Make-up blijft langer zitten, huid ziet er egaler uit, lijntjes worden opgevuld. En mijn huid reageert er ook goed op, ondanks dat mijn huid ook best gevoelig is.
En ik ga met dat advies van Sjulia mee Vikhui .
Prachtig product!
Yessss, dat duurt niet meer zo lang! Ik ga hem meteen bestellen wanneer de foundation verkrijgbaar is, maar ik vrees dat het cakey gaat zijn. De dekking klinkt gewoon too good to be true. Afbeelding
Kennen jullie Makeupalley?
Is handig om reviews te lezen over een bepaald product.

https://www.makeupalley.com/product/sho ... -Corrector
Bedankt voor de tip Emma :)

Sjulia er kwamen nog meer foundations uit toch? Van Charlotte Tilbury etc?
Heb je die al weten te bemachtigen of moet je daar nog op wachten?
Jane-Ice schreef:
28-07-2019 15:35
Oeh yay! :cheer2:
Ik heb Mehr (perongeluk 2x) en Vetvet Teddy besteld! :cheer2:
Mehr heb ik ook, is mijn andere favoriet. 😀
Supersas09 schreef:
28-07-2019 20:36
Mehr heb ik ook, is mijn andere favoriet. 😀
Straks heb je al vier favorieten :) .
Het is zo lastig uit die kleurtjes kiezen, als een snoepje uit de snoepwinkel :flirting:

Als deze twee bevallen zullen er hier nog wel meer kleuren komen .
Heel boring maar ik heb nu altijd dezelfde kleur lippenstift op :facepalm: .
Nog geen kleur gevonden die beter bij me past.
Ik kan goed Felle kleuren hebben.

https://www.kruidvat.nl/rimmel-london-0 ... /p/2019998
Eviva_83 schreef:
28-07-2019 20:26
Bedankt voor de tip Emma :)

Sjulia er kwamen nog meer foundations uit toch? Van Charlotte Tilbury etc?
Heb je die al weten te bemachtigen of moet je daar nog op wachten?
Ik check ook vaak makeupalley maar het is daar wel een beetje dood de afgelopen jaren. Komt door alle youtubers denk ik. Zoveel reviews overal. Ja die zijn allemaal nog niet in Nederland uit! Stay naked van urban decay ga ik overslaan denk ik, de coverage klinkt te minimaal.
Eviva_83 schreef:
28-07-2019 20:48

Sexy.
Sjulia schreef:
28-07-2019 20:51
Sexy.
:nerd:
Echt hè
Eviva_83 schreef:
28-07-2019 20:39
Straks heb je al vier favorieten :) .
Het is zo lastig uit die kleurtjes kiezen, als een snoepje uit de snoepwinkel :flirting:

Als deze twee bevallen zullen er hier nog wel meer kleuren komen .
Hahahaha, nee, deze 2 zijn de meest gebruikte waarvan velvet teddy bovenaan staat. Ik heb ook stone voor een koele look en Ruby woo als ik wil opvallen. Ik heb nu een bruine toet door de vakantie, nude kleuren lijken nu minder mooi te staan. Dus morgen heb ik me voorgenomen lekker te knallen met rood!

(Oh, toch nog een andere favo: a wink of pink. Was kerstcollectie vorig jaar en heerlijk glitterend. Zo fijn dat je deze wat kunt opbouwen. Bij 1 laagje subtiel, meerdere laagjes shine all the way!)
Eviva_83 schreef:
28-07-2019 20:48

Mooie kleur hoor! Gewoon doen waar je je prettig bij voelt!
Sjulia schreef:
28-07-2019 20:51
Ik check ook vaak makeupalley maar het is daar wel een beetje dood de afgelopen jaren. Komt door alle youtubers denk ik. Zoveel reviews overal. Ja die zijn allemaal nog niet in Nederland uit! Stay naked van urban decay ga ik overslaan denk ik, de coverage klinkt te minimaal.
Welke Youtubers kijk je allemaal?
Ik was vandaag naar Bibi Breijman aan het kijken . Ze had het over naturel zomer makeup routine ofzo.
Ze komt een beetje euhh, ongeïnteresseerd over ofzo.
Wel mooi gezicht voor make up .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven