Vriend en collega

06-03-2009 01:31 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
I
Mijn ex was ook zo.... vaak liegen, dingen achterhouden als het om vrouwen/exen ging. ik werd er alleen maar achterdochtiger van, ging hem daardoor juist meer controleren en checken. Werd gek van mezelf!

Uiteindelijk is de relatie ook over gegaan, ik kon hem gewoon NIET vertouwen en ik was mezelf niet meer, was veranderd in een onzeker meisje, terwijl ik zo helemaal niet ben!

Ben een tijdje vrijgezel geweest, paar maanden gereisd en mezelf weer terug gevonden en nu een super leuke relatie met een lieve EN betrouwbare vent...

Succes ermee MMrules, je geeft hem de kans dus ik hoop dat het goed komt met jullie! probeer niet jezelf te verliezen wil ik als tip mee geven en als het niet goed voelt kap ermee, iedereen verdient toch een eerlijke betrouwbare partner???

liefs
Quote van TO : Hij zegt ik:' kan jou geen onbenullige dingen zingen, omdat je dan een scene maakt.' Maar dat doe ik alleen als er ik pas later achter kom via tel of pc geschiedenis.

Ik ben gaan checken omdat ie vaak dingen niet vertelde en mede ook door mijn verleden.

Klinkt achterdochtig. Voor alle duidelijkheid:

Wat is het probleem eigenlijk?

A) Heeft vriend een seksuele relatie heeft met die 'losbandige ' vrouwelijke collega?

B) Of dat hij gewoon met haar omgaat?

Als hij inderdaad rekenschap moet geven als hij gewoon met een collega omgaat, kan ik me voorstellen dat hij dingen 'achterhoudt' alleen maar om niet aangevallen te worden door jou.

Jij presenteert hem de rekening van het gedrag van je ex vrienden.

Heb je hem gevraagd of hij een seksuele relatie met de collega heeft?

Hoe dan ook, jij vertrouwt hem niet echt, en hij vindt dat waarschijnlijk frustrerend en praat hier misschien over met die 'losbandige' collega, misschien wel om jou beter te begrijpen.
Hey MRules,

Heb het hele topic gelezen en er verscheen een glimlach op mijn gezicht aan na je laatste post. Wow, je bent echt gegroeid en hebt veel inzichten gekregen. Dat een man zichzelf te min voelt voor jou kan ook bijdragen aan zijn eventuele vreemdgaan, mogelijk hebben meer mannen zich te min gevoeld voor jou..om hunzelf de ellende te besparen dat jij hun aan de kant zet verbreken ze zelf de relatie door vreemd te gaan. Denk ook dat je huidige vriend erg onzeker is, daarom wil hij ook niet dat je met andere mannen omgaat. Toch zal hij ook jou moeten vertrouwen in jouw liefde voor hem en je meer vrij moeten laten. Laat je hem dat wel vaak merken? Maak je hem veel complimenten wat hij goed doet voor jou en wat je leuk aan hem vindt? Jullie moeten beide vrij kunnen zijn, als er sprake is van echte liefde vindt je elkaar wel weer tussen alles en iedereen door! Idd, vertrouw hem en check hem niet meer, daar wordt jij ook niet happy van (spreek uit ervaring). Als hij je ooit bedriegt dan wordt hij daar wel voor gestraft want dan gaat hij heel veel spijt krijgen en is hij niet voor jou bestemd, tot die tijd wees gelukkig en geniet van het leven, samen en alleen!
spoken bestaan niet....
Ik heb het allemaal verkeerd ingeschat, denk ik.

Ik doe mijn best en voor mijn gevoel ging het allemaal goed. Maar ik vertrouw hem nog steeds niet. Ik ben verder blij met alles. Op alle andere vlakken gaat het goed met mij. Ligt het dan echt aan mijn onzekerheid? Ik denk van niet. Hij doet iets verkeerds. Ik voel het gewoon.
quote:MMrules4ever schreef op 06 maart 2009 @ 01:31:

Het rare is dat ik geen mannelijke vrienden mag hebben, omdat ie zegt dat mannen toch dan op iets uit zijn.

Zijn eigen woorden + hij is een man. Lijkt me duidelijk.

Weet je, ook al is er nog niks gebeurd, hij klinkt niet alsof hij investeert in jullie relatie. Terwijl dat wel nodig is. En hij loopt te sjansen met en dus te investeren in een ander. Da's niet zo mooi.

Het klinkt op. En alsof jij een veel leukere man kunt vinden dan deze tv kijkende, saaie hork die sms't met een ander.

Succes ermee, echt een rotsituatie (f) .
Thanks Feliciaatje,

Het is zo moeilijk, ik wil echt niet zielig doen maar ik kom er gewoon niet uit. Zijn het mijn eigen hersenspinsels of is het de harde realiteit? Ok, ik pieker en analyseer veel maar het is 9 van de 10 keer juist.

Met deze man wilde ik echt al mijn negatieve en achterdochtige gevoelens achterwege laten.

Ik heb dat echt onderdrukt en het gaat dan ook tijden goed. Maar eens in de zoveel tijd is er weer wat. Als ik niet zou controleren, zou ik die hele man niet kennen.

Hij zegt als het je zo kwetst, moet je het maar niet lezen.

Hij heeft ook eens duidelijk gezegd dat hij iemand helemaal gek kan laten worden. Een lange lijdensweg kan geven.

Dat heeft hij ook bij zijn ex gedaan. Zij was vreemd gegaan (zijn versie) en hij vergaf het haar zogenaamd. Hierna heeft hij haar al haar zelfrespect afgenomen, door haar te terroriseren. Uiteindelijk is dat meisje gevlucht op wereldreis voor 2 jaar.
quote:MMrules4ever schreef op 20 juni 2009 @ 16:11:

Thanks Feliciaatje,

Het is zo moeilijk, ik wil echt niet zielig doen maar ik kom er gewoon niet uit. Zijn het mijn eigen hersenspinsels of is het de harde realiteit? Ok, ik pieker en analyseer veel maar het is 9 van de 10 keer juist.

Met deze man wilde ik echt al mijn negatieve en achterdochtige gevoelens achterwege laten.

Ik heb dat echt onderdrukt en het gaat dan ook tijden goed. Maar eens in de zoveel tijd is er weer wat. Als ik niet zou controleren, zou ik die hele man niet kennen.

Hij zegt als het je zo kwetst, moet je het maar niet lezen.

Hij heeft ook eens duidelijk gezegd dat hij iemand helemaal gek kan laten worden. Een lange lijdensweg kan geven.

Dat heeft hij ook bij zijn ex gedaan. Zij was vreemd gegaan (zijn versie) en hij vergaf het haar zogenaamd. Hierna heeft hij haar al haar zelfrespect afgenomen, door haar te terroriseren. Uiteindelijk is dat meisje gevlucht op wereldreis voor 2 jaar.

Is dat een dreigement? een waarschuwing?

Wat wil hij daarmee zeggen?

Ik weet wel wat ik zou zeggen zeker na al je allarmbellen en het verhaal met de ex.... daar is het gat van de deur..
Ja, dat denk ik dus ook. Ik heb hem duidelijk gevraagd of ie hetzelfde spel met mij speelt. Hij ontkent bij hoog en bij laag.

Het is een bijzonder intelligente man. Is een denker. Te vergelijken met een sluipschutter. Ik vertrouw mensen sneller dan hij en geef iedereen een kans. Hij vertrouwt niemand. Als hij vreemd gaat, dan zal ik er ook echt nooit achter komen.

Hij ziet mij als een losbandige vrouw. Terwijl ik juist heel braaf ben. Maar sterker dan hij kan inschatten, ben ik wel. Ik moet mijn krachten bundelen. Ik moet al mijn moed gaan verzamelen. Ik moet dit stoppen. Hij heeft iets gevaarlijks.
Afgaande op wat jij hier schrijft lijkt het mij geen leuke man. Jij mag geen mannelijke vrienden hebben en hij wel vrouwelijke. Als er dan dingen gesmst worden die jou kwetsen moet je ze maar niet lezen. (er van uit gaande dat hij weet dat je meeleest en het goed vindt)

En dan dat verhaal over die ex-vriendin die hij 'gek' zou hebben gemaakt. Het feit dat hij dit zo aan jou vertelt voorspelt wat mij betreft niet al te veel goeds. Op de manier waarop jij het schetst lijkt het alsof hij zichzelf op de borst klopt dat hij dat voor elkaar gekregen heeft bij dat meisje. En, MMrules4ever, ik denk niet dat hij er boven zal staan om het weer te doen (bij jou dus) als jullie relatie verder bergafwaarts/uit gaat.
waarom communiceren jullie pér brief??
“If it looks like a duck, and quacks like a duck, we have at least to consider the possibility that we have a small aquatic bird of the family anatidae on our hands.” (Douglas Adams)

Jouw vriend klinkt niet als een leuke, betrouwbare man, maar meer als een klootzak met nare gevaarlijke trekjes. Hij meet met 2 maten. Jij mag geen mannelijke vrienden maar andersom geldt deze absurde regel niet. Hij mag wel met andere vrouwen omgaan. Zoals eerder gezegd: dit is natuurlijk sowieso erg dubieus. Zijn opmerkingen/ verkapte dreigementen over dat hij iemand langzaam gek kan maken en niet aarzelt dit te doen (zie verhaal over zijn ex), bezorgen mij rillingen. Het feit dat jij jou ziet als een ''losbandige vrouw'', laten bij mij alle alarmbellen afgaan. Jij voelt je niet veilig bij hem, dat lees ik tussen de regels door in al je postings. Dat is een duidelijk signaal, negeer dat niet.

Run, Forest, run! Dit is een eersteklas engerd! Vertrouw op je intuïtie en gun jezelf iemand die jou op waarde schat. Laat je geen complex aanpraten.

Kappen met die vent, nu meteen! Sterkte meid!
Ik zie de lol niet in van je relatie, waarin je constant iets moet analyseren en waar je een slecht gevoel bij hebt.
Thanks allemaal voor jullie advies.

Ik heb er wat aan gehad, echt.

Er is veel verandert.

nogmaals bedankt.
wat is er dan veranderd? Ben je nog steeds bij hem, en achterdochtig?
of, is alles nu goed?

(vergeef me als het wat bot overkomt, is niet de bedoeling, heb een slapeloze nacht hier.....)
Er is heel veel besproken. Hij heeft heel openhartig gepraat en is ook met mij naar die collega geweest. Ik kreeg meteen door dat ik het fout had ingeschat. Alles gaat goed nu, heel rustig.

Hij kreeg de rekening gepresenteerd van wat mijn ex allemaal heeft uitgespookt. Ben ook in therapie en alles is nu helder. Heel fijn gevoel.

ps ik heb ook een slapeloze nacht..pfff laat opgestaan vandaag vandaar.
Goed te horen dat het nu goed met je gaat , hopelijk ook geen wantrouwende gevoelens meer.

Succes verder!
Het wantrouwen is echt weg gelukkig maar ! ik had het echt niet zover moeten laten komen. Echt onnodig. Maar ja, dat is achteraf.
op de een of andere manier krijg ik bij je laatste 3 postings een heel naar gevoel...
Eensch met hip
Mag je nu ook mannelijke vrienden hebben of stopt hij met zijn vrouwelijke vriendschappen?
Hoe gaat het nu met je? Heeft hij ontdekt dat jij hier post? Voel je je nog wel veilig? Ik lees net als Hip en dan de laatste 4 postings van TO.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Bedankt nogmaals voor de reacties.

Hier gaat het goed. Veel praten is nog altijd ons sleutelwoord.

Nee, mijn vriend las niet mee. Al had ie het wel gedaan, no prob.

Hij heeft geen vrouwelijke vrienden meer, die ik niet ken. Andersom ook niet. Gelukkig maar, want dat vage gedoe trek in niet.

x
Je trok hem ook niet, maar toch is het nog je vriend. Beetje vaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven