Napraattopic deel 114

08-07-2019 13:55 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
S-Meds schreef:
30-07-2019 16:06
wat een walgelijke toestanden op de actueel pijler, even een bloemlezing over wat ik daar lees over asielzoekers

- je huis wordt minder waard als je er naast woont
- het gros bestaat uit rotte appels, er zijn maar weinig ‘goede’
- ze schijten op de stoep
- ze passen zich niet aan
- ze hebben geen goede banen
- ze hebben een ander ritme waardoor ze overlast veroorzaken
- ze zijn crimineel/ gevaarlijk/ geradicaliseerd
- ze kennen het woord dank je wel niet
- ze spreken sowieso de taal niet en zijn onaangepast

en hoe weten ze dat op de actueel pijler? nou omdat er in een krant staat dat asielzoekers wel een zorgunit krijgen en een echte normale hollanders niet en omdat er een eritreer een moord op een kind heeft gepleegd in Duitsland en omdat de neef van de zus van de buurvrouw naast een asielzoekersgezin woonde en het allemaal zelf heeft gezien en omdat we allemaal weten dat onze eigen ouderen nergens recht op hebben en de overheid bang is en daarom alles geeft aan asielzoekers.

zo dan zijn jullie weer bij, scheelt lezen
Helemaal bij als je dr bij schrijft dat er 1 forummer schreef over haar ervaring met het huis van dr zus. Dat daar -geluids-overlast gevende statushouders wonen en dat dat niet bevordelijk was voor de verkoop.
viewtopic.php?f=9&t=446666&p=30207919&start=#p30207919
simbalabimba wijzigde dit bericht op 30-07-2019 16:20
3.55% gewijzigd
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
RikM schreef:
30-07-2019 16:16
Wat zit jij de boel vreselijk te verdraaien. Er klopt helemaal niets van wat je hier zegt. :nooo:

Zo is het niet gek dat alle discussies op Actueel uit de hand lopen, als we alle uitspraken zo uit hun verband gaan rukken.
nee hoor, ik heb het allemaal gelezen daar. als je daar van schrikt dan moet je het niet opschrijven
Of:

*Ik heb geen moeite met homosexualiteit. Maar...
* Hetero's worden ook in elkaar geslagen hoor. Maar daar schrijft de media niet over.
* Derksen heeft gewoon gelijk.
* Ik vraag me eigen altijd af waarom ze van die extravagante feesten hebben om hun ideeën te uiten.
*Maar sommigen zeggen te snel dat ze anders zijn. Dat verpest het óók.
*Ik vind dat hele uit de kast komen ook zo'n onzin. Heb nog nooit een hetero horen biechten dat hij/zij hetero is dus waarom een ander wel?
*Maar het is natuurljk makkelijker om de boze witte man van middelbare leeftijd weer eens van stal te halen in plaats van dat mevrouw Lust in gesprek gaat met de echte homohaters.

Ik snap sowieso niet waarom ik de actueelpijler kan zien. Ik heb hem laten blokkeren. Gewoon omdat ik zo verdrietig word van dit soort ellende.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-07-2019 16:20
2.63% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
30-07-2019 16:19
Of:

* Hetero's worden ook in elkaar geslagen hoor. Maar daar schrijft de media niet over.
* Ik vraag me eigen altijd af waarom ze van die extravagante feesten hebben om hun ideeën te uiten.
*Ik vind dat hele uit de kast komen ook zo'n onzin. Heb nog nooit een hetero horen biechten dat hij/zij hetero is dus waarom een ander wel?
*Maar het is natuurljk makkelijker om de boze witte man van middelbare leeftijd weer eens van stal te halen in plaats van dat mevrouw Lust in gesprek gaat met de echte homohaters.

Ik snap sowieso niet waarom ik de actueelpijler kan zien. Ik heb hem laten blokkeren. Gewoon omdat ik zo verdrietig word van dit soort ellende.

Ik ook.
gizzmo-returns schreef:
30-07-2019 16:13
Ik ben geloof na blz 3 afgehaakt in dit topic. Het ging al heel snel de verkeerde kant op en ik werd naar van de vooringenomen reacties.
Ik keek vandaag nog een keertje naar de laatste reacties en zag jou volharden in het op andere gedachten brengen van sommigen. Knap dat je het zo lang volhoudt.
ik vind het erg dat er moedwillig wordt gelogen en incidenten tot algemeenheden worden verheven met enkel als doel een hele groep mensen zwart te maken.
Lucifer2018 schreef:
Of:

eens, maar ik ben altijd bang dat er mensen lezen die die onzin van: mijn oma is gehandicapt en die krijgt niks en asielzoekers krijgen alles, geloven
S-Meds schreef:
30-07-2019 16:20
ik vind het erg dat er moedwillig wordt gelogen en incidenten tot algemeenheden worden verheven met enkel als doel een hele groep mensen zwart te maken.

precies. Een paar weken geleden begon iemand waar ik veel om geef ook zulke praat te spuien. Toen heb ik hem eraan herinnerd dat zo ook over de joden werd gepraat voor ze met miljoenen vermoord werden. Maar dat was niet hetzelfde volgens die persoon. Ik vond het zo erg, heb er niet van geslapen.
S-Meds schreef:
30-07-2019 16:21
eens, maar ik ben altijd bang dat er mensen lezen die die onzin van: mijn oma is gehandicapt en die krijgt niks en asielzoekers krijgen alles, geloven
Helaas geloven die mensen dat al. En nu is het ook heel normaal om dat de hele dag overal te spuien. Werk, verjaardagen. Misdeeld geleuter is het.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-07-2019 16:24
13.32% gewijzigd
S-Meds schreef:

En: die buitenlanders / asielzoekers / moslims overspoelen ons land en dan is Nederland Nederland niet meer.
Even offtopic: mijn litteken jeukt, dus we krijgen morgen sneeuw.
:jump:
New year, new problems. And yep, the old ones didn't go anywhere either.
Week 4 van de Extremely Demotivational Calendar
Maud*de*Braose schreef:
30-07-2019 16:23
En: die buitenlanders / asielzoekers / moslims overspoelen ons land en dan is Nederland Nederland niet meer.
Ja, het vrije Nederland. Heerlijk vrij. Iedereen mag zijn zoals hij of zij is.

Behalve als je homo bent. Of een 'buitenlander'.
Of zelfs een vrouw.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-07-2019 16:26
0.15% gewijzigd
Solomio schreef:
30-07-2019 16:24
Even offtopic: mijn litteken jeukt, dus we krijgen morgen sneeuw.
:jump:
Graag.

Wil ik weten welk litteken er jeukt? :?:
Lucifer2018 schreef:
30-07-2019 16:26

Wil ik weten welk litteken er jeukt? :?:
Ja, dat wil je weten.
Het litteken op mijn elleboog.
Lucifer2018 schreef:
30-07-2019 16:25
Ja, het vrije Nederland. Heerlijk vrij. Iedereen mag zijn zoals hij of zij is.

Behalve als je homo bent. Of een 'buitenlander'.
Of zelfs een vrouw.

Ja, als je ook ziet welke "jeugd" aanhanger is van Thierry Baudet. Allemaal van die corpsballen die er helemaal niet tegen kunnen dat zij als blanke man een klein beetje van hun bevoorrechte positie moeten inleveren en plaats moeten maken op de top van de apenrots voor anderen.
S-Meds schreef:
Naar aanleiding van jouw post hier, zou ik willen dat mensen zelf gaan lezen ipv jouw onzin zonder meer geloven.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

RikM schreef:
30-07-2019 16:16
Wat zit jij de boel vreselijk te verdraaien. Er klopt helemaal niets van wat je hier zegt. :nooo:

Zo is het niet gek dat alle discussies op Actueel uit de hand lopen, als we alle uitspraken zo uit hun verband gaan rukken.
Probleem op Actueel is m.i. ook dat veel mensen hun ideeën zó verpakken dat anderen het racisme en de discriminatie er niet in lezen.
Ik lees slechts zeer zelden op Actueel, maar ik herken wat S-meds schrijft.
Maud*de*Braose schreef:
30-07-2019 16:23
precies. Een paar weken geleden begon iemand waar ik veel om geef ook zulke praat te spuien. Toen heb ik hem eraan herinnerd dat zo ook over de joden werd gepraat voor ze met miljoenen vermoord werden. Maar dat was niet hetzelfde volgens die persoon. Ik vond het zo erg, heb er niet van geslapen.
Mijn allerliefste tante, bijna 87, heb ik op FB en zij deelt allerlei anti-buitenlander-berichten.
Zij heeft mijn jeugd draaglijk gemaakt, dus ik wil haar niet verwijderen, maar brrrrrr, dit soort dingen vind ik zó erg.
Solomio schreef:
30-07-2019 16:31
Mijn allerliefste tante, bijna 87, heb ik op FB en zij deelt allerlei anti-buitenlander-berichten.
Zij heeft mijn jeugd draaglijk gemaakt, dus ik wil haar niet verwijderen, maar brrrrrr, dit soort dingen vind ik zó erg.

Ja, ik ook. En ook een deceptie, dat iemand die me zo na staat zo kan denken.
Solomio schreef:
Ik ook. Diegenen die niet dichtbij mij staan, verwijder ik meteen. Van de anderen zie ik de berichten niet meer, instellingen veranderd.

Maar idd, echt erg.
Life is short. Eat dessert first.
Solomio schreef:
Je hoeft haar niet te verwijderen maar je kan het wel aanpassen dat je het niet binnen krijgt. Bij de instellingen moet je kijken
Solomio schreef:
30-07-2019 11:10
Ik vind het ook fout, los.
Het ís fout, los.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wat ben ik blij dat ik de actueel pijler heb laten blokkeren. Ik mis helemaal niets zo te zien :)
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Lucifer2018 schreef:
Of:

Daar hoort dit nog achter te staan: “ “Mijn vader denkt er ook zo over en bij ons thuis is ook altijd de optie open gehouden om op mensen van hetzelfde geslacht te vallen. Zo zou het imo ook moeten zijn.”

Malagueña schreef:
30-07-2019 16:40
Wat ben ik blij dat ik de actueel pijler heb laten blokkeren. Ik mis helemaal niets zo te zien :)
Als je zelf niets naleest, niet nee.

Laat het lekker ook op die pijler, kom er niet voor niks niet. Je kent je pappenheimers zo langzamerhand wel toch? Zelfs als je er zelden komt, weet je wel wie wat waar. Valt geen fatsoenlijke discussie mee te voeren.
nouschi wijzigde dit bericht op 30-07-2019 16:44
0.23% gewijzigd
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven