Zwanger worden juli/aug 2019 deel 2.
zondag 7 juli 2019 om 10:09
Ons clubje is VOL!
Naam | Leeftijd | Begin | Hoeveelste kind | HNOD | Zwanger | Uitgerekende datum |
---|---|---|---|---|---|---|
Greendale | 26 | Juli 2019 | 1e | 28 juli | ![]() | 5 apr 2020 |
Suzann88 | 31 | Juli 2019 | 2e | |||
Snunnie | 28 | Aug 2019 | 1e | |||
Evin | 37 | Juli 2019 | 1e | 4 sep | ||
Regina | 36 | Juli 2019 | 3e | 31 aug | ||
Paardenbloem88 | 28 | Juni/juli 2019 | 7 sep | |||
Parker | 28 | Juni/juli 2019 | 1e | 17 sep | ||
Mila37 | 38 | Juni/juli 2019 | 3e | 2/3 sep | ||
Ladenkastje87 | 31 | Juli/aug 2019 | 1e | 12 aug | ![]() | 22 apr 2020 |
_Melon | 29 | Juli/aug 2019 | 2e | 11 sep? | ||
Wervelwindje1 | 32 | aug 2019 | 3e | 31 aug | ||
Emanina | 30 | Juli 2019 | 1e | 30 aug | ||
Sjemm | 29 | Juli 2019 | 2e | 13 aug | ![]() | 23 apr 2020 |
Saphesh | 29 | Aug2019 | 1e | ![]() | ||
DeKenau | 36 | Juli2019 | 2e | 8 sep |
reginamills wijzigde dit bericht op 25-08-2019 18:23
97.63% gewijzigd
I told you walking was idiotic.
dinsdag 30 juli 2019 om 19:06
Parker schreef: ↑30-07-2019 18:56Ben je inmiddels al een klein beetje aan het idee gewend Greendale? Ik hoop dat je niet veel last van kwaaltjes krijgt en er vooral van kan genieten!
Ladenkastje, fijne vakantie alvast!
Het duurde sowieso heel lang voordat ik doorhad waar de afkorting NOD voor staat Evin, en ik snap 'm ook nog niet helemaal. Waarschijnlijk bekt "HNOD" (Hopelijk Niet Ongesteld-Dag) niet zo lekker![]()
Regina, fijn dat het gelukt is met de tabel! Hopelijk vind je het niet vervelend om alle updates bij te houden. Informatie dik-gedrukt in de berichten zetten klinkt als een heel goed idee, dan valt het lekker op!
Dus bij deze, wil je dit aanvullen in de tabel:
Parker, eerste kindje, NOD 31 juli
Mijn Flo-app zegt vandaag "Your period may start today" en morgen "Predicted start of period". Een beetje vaag, maar daardoor extra spannend!
Oh nee geen probleem. Ik ben misschien niet altijd even vlot, nu op vakantie en volgende week weer aan t werk maar nu ik het snap vind ik het wel leuk.
En ja dik gedrukt is een heel goed idee en overzichtelijk voor mij.

Oh spannend Parker! Ik hoop zo dat jij ook positief test. Zou zo leuk zijn!
Alvast een fijne vakantie ladenkastje.
Hoe hebben jullie het daar in Frankrijk Evin?
dinsdag 30 juli 2019 om 19:34
Haha nou misschien moeten we deze vreemde term eens aanpakken dan en er HNOD van maken in de tabel 
Mijn HNOD is 6 augustus!
Regina, helemaal goed toch dat je er nuchter onder bent!
Vakantie is lekker relaxed, mooie plek gevonden waar we ook de hele vakantie blijven.
En Parker spannend dus evt morgen je menstruatie... of niet! Hoe voel je je?

Mijn HNOD is 6 augustus!
Regina, helemaal goed toch dat je er nuchter onder bent!
Vakantie is lekker relaxed, mooie plek gevonden waar we ook de hele vakantie blijven.
En Parker spannend dus evt morgen je menstruatie... of niet! Hoe voel je je?
dinsdag 30 juli 2019 om 20:29
Oeh spannend Parker en Regina! Hopelijk testen jullie ook positief. Ik gun het iedereen ook zo!
Ik ben al wel een beetje aan het idee gewend. Vanochtend landde het niet echt. Ik belde de huisarts omdat ik totaal geen idee had wat de te bewandelen weg zou zijn, de assistente zei ‘Wat leuk! Gefeliciteerd!’ En toen schoot ik vol en kwam het pas echt binnen, haha! Ik heb wel echt al veel kwaaltjes, ik hoop dat die snel afzwakken. Maar ik klaag niet, ik ben er zó gelukkig mee en dankbaar voor.
Wat is het trouwens moeilijk om het aan niemand te vertellen. Vanavond ging ik eten met mijn beste vriendin en ik vond het echt lastig. Dit topic helpt wel goed gelukkig, ik kan er met jullie over praten en hier om advies vragen. Dat scheelt een hoop!

Ik ben al wel een beetje aan het idee gewend. Vanochtend landde het niet echt. Ik belde de huisarts omdat ik totaal geen idee had wat de te bewandelen weg zou zijn, de assistente zei ‘Wat leuk! Gefeliciteerd!’ En toen schoot ik vol en kwam het pas echt binnen, haha! Ik heb wel echt al veel kwaaltjes, ik hoop dat die snel afzwakken. Maar ik klaag niet, ik ben er zó gelukkig mee en dankbaar voor.
Wat is het trouwens moeilijk om het aan niemand te vertellen. Vanavond ging ik eten met mijn beste vriendin en ik vond het echt lastig. Dit topic helpt wel goed gelukkig, ik kan er met jullie over praten en hier om advies vragen. Dat scheelt een hoop!

dinsdag 30 juli 2019 om 22:04
NOD omdat je eigenlijk dan ongesteld moet worden maar dat wil je niet. Dus een Niet ongesteldheids Dag 
Wat mooi Greendale
Ja moeilijk zal dat zijn.
De ouders/zusjes zullen het bij ons zsm horen. Beste vriendinnen ook (app groepje o.a.) De rest mag wachten tot 12 weken......
Spannend Regina. Afwachten maar
Wij zijn klaar voor de vakantie

Wat mooi Greendale

De ouders/zusjes zullen het bij ons zsm horen. Beste vriendinnen ook (app groepje o.a.) De rest mag wachten tot 12 weken......
Spannend Regina. Afwachten maar

Wij zijn klaar voor de vakantie

dinsdag 30 juli 2019 om 22:31
Dat weet ik ook nog @Greendale dat het lastig is om het er niet over te hebben of je te verspreken. Heb je stiekem al naar babyspullen gekeken?
Een collega ziet altijd aan bijna alle vrouwen dat ze zwanger zijn. De eerste zwangerschap keek ze me aan en knipoogde ze. Wat voel je, je dan ongemakkelijk haha. De tweede keer duefde ik haar bijna niet onder ogen te komen en jawel bij 9 weken kwam ze naar me toe om me te feliciteren
Snap gewoon niet hoe ze het elke keer kan weten.
Normaal gesproken ben ik heel licht ongesteld. Deze keer is het abnormaal erg. Zo'n enorme krampen ook. Waar dat nou weer door komt?
Normaal gesproken ben ik heel licht ongesteld. Deze keer is het abnormaal erg. Zo'n enorme krampen ook. Waar dat nou weer door komt?
woensdag 31 juli 2019 om 18:32
Greendale, kan me voorstellen dat het nu heel raar is om het niet van de daken te schreeuwen, maar nog even geduld, voor je het weet is het zover!
Ladenkastje, ik blijf de afkorting vreemd vinden. Omslachtig en krom ook wel, maar goed, het bestaat dus blijkbaar in zwangerenland
Wervelwind, nou houd die collega maar goed in de gaten dan. Heb je geen test nodig
Ik wacht op mijn menstruatie, hoopdar het uitblijft en weet al wel dat ik zeer weinig geduld zal hebben om zwanger te worden. Dat wordt wat.
Ladenkastje, ik blijf de afkorting vreemd vinden. Omslachtig en krom ook wel, maar goed, het bestaat dus blijkbaar in zwangerenland

Wervelwind, nou houd die collega maar goed in de gaten dan. Heb je geen test nodig

Ik wacht op mijn menstruatie, hoopdar het uitblijft en weet al wel dat ik zeer weinig geduld zal hebben om zwanger te worden. Dat wordt wat.
woensdag 31 juli 2019 om 20:11
Ik heb de tabel aangepast voor zo ver ik kon terug vinden. Als ik iemand vergeten ben, sorry! Zet het dik gedrukt neer en ik zal het aanpassen. Bij deze is NOD ook HNOD geworden. 
Parker hoe is het? Nog geen teken van menstruatie?
Klinkt goed Evin! Lekker genieten daar.
Handig zo’n wandelende zwangerschapstest wervelwind. Alleen is je geheim niet veilig haha.
Hoe gaat het nu alles geland is greendale? Ik ben echt zo blij voor je. Ik vind het echt zo leuk.
Nogmaals, fijne vakantie ladenkastje. Geniet ervan!
Hier is er nog steeds geen menstruatie te bekennen maar weet ook dat testen zinloos is gezien het verleden. Dus wachten we nog steeds af. Ik denk dat ik dit weekend alsnog ongesteld word.
Parker hoe is het? Nog geen teken van menstruatie?
Klinkt goed Evin! Lekker genieten daar.
Handig zo’n wandelende zwangerschapstest wervelwind. Alleen is je geheim niet veilig haha.
Hoe gaat het nu alles geland is greendale? Ik ben echt zo blij voor je. Ik vind het echt zo leuk.
Nogmaals, fijne vakantie ladenkastje. Geniet ervan!
Hier is er nog steeds geen menstruatie te bekennen maar weet ook dat testen zinloos is gezien het verleden. Dus wachten we nog steeds af. Ik denk dat ik dit weekend alsnog ongesteld word.
woensdag 31 juli 2019 om 20:12
Ik vind nod ook een vreemde afkorting, vooral omdat de O voor ongestelheids staat en dat helemaal geen bestaand woord is. Jouw variant vind ik al een stuk beter, Evin.
Heb je al menstruatieklachten of nog helemaal niet?
Ik heb net twee zwangerschapstesten gekocht bij het Kruidvat. Ik ga nog niet testen voor mijn hnod, want ik ben bang voor een teleurstelling.
Fijne vakantie, Ladenkastje!

Ik heb net twee zwangerschapstesten gekocht bij het Kruidvat. Ik ga nog niet testen voor mijn hnod, want ik ben bang voor een teleurstelling.

Geen motto

woensdag 31 juli 2019 om 20:13
Goedenavond dames,
Ben ik weer probeer weer even bij te lezen.
Allereerst greendale van harte gefeliciteerd
Wat onwijs gaaf en wat fijn dat het zo snel is gegaan.
Super spannend ook allemaal
Wens je een fijne zwangerschap.
Dames die op vakantie zijn...geniet
Hele fijne vakantie.
Voor de rest pak ik mijn laptop er maar bij denk morgen want op de tel is het wat lastig allemaal.
Hier behoorlijke onrustige periode geweest vandaar ook wat stiller vanuit deze kant.
Maar langzaam aan komt er steeds meer vorm in
Ben ik weer probeer weer even bij te lezen.
Allereerst greendale van harte gefeliciteerd
Wat onwijs gaaf en wat fijn dat het zo snel is gegaan.
Super spannend ook allemaal
Wens je een fijne zwangerschap.
Dames die op vakantie zijn...geniet
Hele fijne vakantie.
Voor de rest pak ik mijn laptop er maar bij denk morgen want op de tel is het wat lastig allemaal.
Hier behoorlijke onrustige periode geweest vandaar ook wat stiller vanuit deze kant.
Maar langzaam aan komt er steeds meer vorm in
woensdag 31 juli 2019 om 20:16
emanina schreef: ↑31-07-2019 20:12Ik vind nod ook een vreemde afkorting, vooral omdat de O voor ongestelheids staat en dat helemaal geen bestaand woord is. Jouw variant vind ik al een stuk beter, Evin.Heb je al menstruatieklachten of nog helemaal niet?
Ik heb net twee zwangerschapstesten gekocht bij het Kruidvat. Ik ga nog niet testen voor mijn hnod, want ik ben bang voor een teleurstelling.![]()
Haha daarom test ik ook niet. Ik weet dat het nu sowieso negatief zal zijn. Ik heb gewoon niet eerder dan bij 5 weken zwangerschap positief getest. Bij beide kinderen was ik bij de eerste termijnecho ook een week terug gezet, dus ja niks gek natuurlijk. Ik ga er voor het gemak maar weer vanuit, al is het onderhand 9 en 11 jaar geleden.
woensdag 31 juli 2019 om 21:22
Mila, hopelijk oké nu?
Emanina, ik heb geen menstruatieklachten zoals ik die ken bij mezelf. Mijn hoofdpijn is gezakt de laatste dagen en heb alleen nog wel een bepaalde druk in mijn onderbuik en soms wat steken. Geen idee wat het is en het is verleidelijk om het te relateren aan het 'wat als' en het 'misschien'. Ach afwachten!
Regina, toch ben ik argwanend over jouw toestand nu
Emanina, ik heb geen menstruatieklachten zoals ik die ken bij mezelf. Mijn hoofdpijn is gezakt de laatste dagen en heb alleen nog wel een bepaalde druk in mijn onderbuik en soms wat steken. Geen idee wat het is en het is verleidelijk om het te relateren aan het 'wat als' en het 'misschien'. Ach afwachten!
Regina, toch ben ik argwanend over jouw toestand nu

donderdag 1 augustus 2019 om 08:48
Goedemorgen dames!
Hoe gaat het hier? Bij mij alles goed, al ben ik wel echt ontzettend moe. En ik heb last van heftige steken in mijn buik en liezen en mijn borsten doen zeer. Maar gek genoeg is dat ook wel een ‘bevestiging’ dat ik écht zwanger ben, dus ik klaag niet haha! Ik ga het vandaag mijn beste vriendin vertellen. Ik ben ook zo benieuwd hoe ze reageert!
Hoe is het met jullie? Parker en Regina, hoe is het bij jullie? Hopelijk geen menstruatie?!
En dat klinkt rot Mila. Hopelijk gaat het goed met je?
Hoe gaat het hier? Bij mij alles goed, al ben ik wel echt ontzettend moe. En ik heb last van heftige steken in mijn buik en liezen en mijn borsten doen zeer. Maar gek genoeg is dat ook wel een ‘bevestiging’ dat ik écht zwanger ben, dus ik klaag niet haha! Ik ga het vandaag mijn beste vriendin vertellen. Ik ben ook zo benieuwd hoe ze reageert!
Hoe is het met jullie? Parker en Regina, hoe is het bij jullie? Hopelijk geen menstruatie?!
En dat klinkt rot Mila. Hopelijk gaat het goed met je?
donderdag 1 augustus 2019 om 09:01
Hopelijk gaat het snel weer de goede kant op voor je Mila
Wat leuk dat je het aan je beste vriendin gaat vertellen Greendale! Ik had gisterochtend een negatieve test, maar ben ook niet ongesteld geworden. En ik ben wel moe en misselijk, maar misschien zit het gewoon tussen mijn oren
Ik ga proberen te wachten tot het weekend; als ik dan nog niet ongesteld ben wil ik nog een keer gaan testen.
Evin en Emanina, jullie HNOD komt er ook al snel aan! Kunnen jullie je geduld nog bedwingen om te gaan testen?

Wat leuk dat je het aan je beste vriendin gaat vertellen Greendale! Ik had gisterochtend een negatieve test, maar ben ook niet ongesteld geworden. En ik ben wel moe en misselijk, maar misschien zit het gewoon tussen mijn oren

Evin en Emanina, jullie HNOD komt er ook al snel aan! Kunnen jullie je geduld nog bedwingen om te gaan testen?
donderdag 1 augustus 2019 om 10:59
Parker, bedoel je nu al testen? Nou ik heb niks bij me dus dat gaat niet. En kopen vind ik wat ver gaan in dit stadium geloof ik. Als ik nou ruim een week over tijd ben dan overweeg ik wel te gaan testen denk ik hoor! Ben nou ook niet bepaald een geduldig type
Maar feit blijft dat we pas in de 1e ronde zitten en ik geen twintig meer ben. Ergens houd ik toch een flinke slag om de arm merk ik.

donderdag 1 augustus 2019 om 16:24
En Greendale hoe reageerde je vriendin?
Hoe gaat het verder?
Spannend Parker, nog even geduld dus!
HNOD is inderdaad al een stuk beter Evin. Blijft een rare afkorting
Hoe is het verder op vakantie?
Emanina jouw HNOD
komt ook steeds dichterbij! Hoe is het met de klachten?
En Regina hoe is het bij jou? Ben je al van plan om te gaan testen?
Hopelijk gaat het beter nu Mila!
Hier sinds gister een wat zeurderig gevoel in mijn buik, hopen dat ik nu dan toch ook weer ongesteld wordt. (Wel lekker handig zo net voor de vakantie)
Zondag gaan we voor een week richting Berlijn. Heerlijk even rust en tijd voor elkaar, heb er zo’n zin in.
Hoe gaat het verder?
Spannend Parker, nog even geduld dus!
HNOD is inderdaad al een stuk beter Evin. Blijft een rare afkorting

Hoe is het verder op vakantie?
Emanina jouw HNOD

En Regina hoe is het bij jou? Ben je al van plan om te gaan testen?
Hopelijk gaat het beter nu Mila!
Hier sinds gister een wat zeurderig gevoel in mijn buik, hopen dat ik nu dan toch ook weer ongesteld wordt. (Wel lekker handig zo net voor de vakantie)
Zondag gaan we voor een week richting Berlijn. Heerlijk even rust en tijd voor elkaar, heb er zo’n zin in.
donderdag 1 augustus 2019 om 19:47
Ja greendale vertel!
Spannend hoor Parker, maar het kan nog. Ik hoop zo dat je positief test. Ik zeg zondagochtend met ochtendurine. Vraag me niet waarom.
Ja emanina en Evin, you two are next!
Oh wat leuk, Berlijn! Daar wil ik ook nog steeds een keer naartoe! Veel plezier vast Suzan! Hopelijk word je wel snel ongesteld en kunnen jullie ook beginnen! Of is het gewoon wel weer raak zonder een menstruatie ertussen.
Hier gebeurt nog steeds weinig. Geen tekenen van menstruatie. Ik sta er net zo in als Evin. Ik ben geen 26 meer en kan me niet voorstellen dat het nu al gelijk raak zou zijn. Ik weet dat nu testen geen zin heeft, gezien het verleden. Ik wacht aankomend weekend af. En mocht ik echt niet ongesteld worden dan test ik dinsdagochtend denk ik.
Mijn moeder appte net. Weer je wat je nichtje zei? Ze is vijf jaar en doet uitspraken waar je nekharen van omhoog gaan staan. Zo wist ze vorig jaar (toen ze dus 4 was) te vertellen dat de hond van mijn ouders dat jaar dood zou gaan. Vorig jaar juli moesten ze hem in laten slapen. Anyhow, de kleine zei: ‘Als tante Regina twee baby’s krijgt mag jij er ook een oma.’ Dus mijn moeder vroeg: ‘Wat zeg je?’ ‘Als tante Regina twee baby’s krijgt...’ Dus...
Spannend hoor Parker, maar het kan nog. Ik hoop zo dat je positief test. Ik zeg zondagochtend met ochtendurine. Vraag me niet waarom.
Oh wat leuk, Berlijn! Daar wil ik ook nog steeds een keer naartoe! Veel plezier vast Suzan! Hopelijk word je wel snel ongesteld en kunnen jullie ook beginnen! Of is het gewoon wel weer raak zonder een menstruatie ertussen.
Hier gebeurt nog steeds weinig. Geen tekenen van menstruatie. Ik sta er net zo in als Evin. Ik ben geen 26 meer en kan me niet voorstellen dat het nu al gelijk raak zou zijn. Ik weet dat nu testen geen zin heeft, gezien het verleden. Ik wacht aankomend weekend af. En mocht ik echt niet ongesteld worden dan test ik dinsdagochtend denk ik.
Mijn moeder appte net. Weer je wat je nichtje zei? Ze is vijf jaar en doet uitspraken waar je nekharen van omhoog gaan staan. Zo wist ze vorig jaar (toen ze dus 4 was) te vertellen dat de hond van mijn ouders dat jaar dood zou gaan. Vorig jaar juli moesten ze hem in laten slapen. Anyhow, de kleine zei: ‘Als tante Regina twee baby’s krijgt mag jij er ook een oma.’ Dus mijn moeder vroeg: ‘Wat zeg je?’ ‘Als tante Regina twee baby’s krijgt...’ Dus...

donderdag 1 augustus 2019 om 20:39
Het is nu echt begonnen! Leuk al die verhalen over wel niet ongesteld en het evt testen.
Wat naar Mila. Hopelijk gaat het nu de positieve kant op.
Hier wat last van krampen, hoofdpijn en meer afscheiding (
).
Na de vakantie testen. Nou ja de 13/14de als er niets gebeurd de 12de
Ben ook benieuwd naar haar reactie Greendale. Je ouders/schoonouders het al verteld?
Wat naar Mila. Hopelijk gaat het nu de positieve kant op.
Hier wat last van krampen, hoofdpijn en meer afscheiding (
Na de vakantie testen. Nou ja de 13/14de als er niets gebeurd de 12de
Ben ook benieuwd naar haar reactie Greendale. Je ouders/schoonouders het al verteld?

donderdag 1 augustus 2019 om 20:40
ReginaMills schreef: ↑01-08-2019 19:47Ja greendale vertel!
donderdag 1 augustus 2019 om 21:07
Nee ik bedoelde testen op de HNOD. Kan me goed voorstellen dat je niet gelijk wil testen, dat geeft ook een soort onrust! Als je niet ongesteld wordt heb je vanzelf een duidelijke aanwijzing wat er aan de hand zou kunnen zijnEvin schreef: ↑01-08-2019 10:59Parker, bedoel je nu al testen? Nou ik heb niks bij me dus dat gaat niet. En kopen vind ik wat ver gaan in dit stadium geloof ik. Als ik nou ruim een week over tijd ben dan overweeg ik wel te gaan testen denk ik hoor! Ben nou ook niet bepaald een geduldig typeMaar feit blijft dat we pas in de 1e ronde zitten en ik geen twintig meer ben. Ergens houd ik toch een flinke slag om de arm merk ik.

Leuk dat jullie naar Berlijn gaan Suzan! Fijne stad voor een citytrip maar ook om lekker bij te komen vond ik. Zijn jullie er al vaker geweest?
Regina het zou wat zijn als je een tweeling krijgt! Ben benieuwd of deze uitspraak ook waar blijkt te zijn.
Zondagochtend testen lijkt me wel een goed idee trouwens, dan zitten er weer wat dagen tussen. Mocht ik dan nog steeds niet ongesteld zijn dan kan een test misschien uitsluitsel geven..
donderdag 1 augustus 2019 om 21:50
Parker: Wat spannend! Ik hoop zo voor je op een positieve test!
Suzan: Oeh Berlijn! Berlijn is fantastisch. Heel veel plezier! Lekker genieten samen!
Regina: Jeetje wat apart zeg, haha! Hopelijk krijgt ze gelijk!
Mijn vriendin reageerde echt ontzettend leuk. Ze vloog me om mijn nek en moest huilen (en ik toen ook! Haha) en heeft een uur lang alleen maar vragen gesteld. Zo lief en leuk!
Mijn ouders en schoonouders weten het nog niet. Misschien ga ik het mijn ouders dit weekend vertellen i.v.m. een geplande activiteit. Mijn schoonouders zijn voorlopig op vakantie en aangezien we het niet telefonisch willen doen wordt dat pas eind augustus.
Suzan: Oeh Berlijn! Berlijn is fantastisch. Heel veel plezier! Lekker genieten samen!
Regina: Jeetje wat apart zeg, haha! Hopelijk krijgt ze gelijk!

Mijn vriendin reageerde echt ontzettend leuk. Ze vloog me om mijn nek en moest huilen (en ik toen ook! Haha) en heeft een uur lang alleen maar vragen gesteld. Zo lief en leuk!
Mijn ouders en schoonouders weten het nog niet. Misschien ga ik het mijn ouders dit weekend vertellen i.v.m. een geplande activiteit. Mijn schoonouders zijn voorlopig op vakantie en aangezien we het niet telefonisch willen doen wordt dat pas eind augustus.