Overdrijf ik
donderdag 1 augustus 2019 om 08:05
Van de week had ik een date. In het app contact vooraf leek hij een aardige man en ook de foto was okay.
Nu had hij verteld dat hij nog worstelde met een vorige relatie en ik vond het een beetje raar dat hij hoopte dat ik niet te veel verwachtingen zou hebben. Kwam ik zo gretig over?
Maar goed. Toen ik hem zag viel hij erg tegen. Een korte broek ( ik blij dat ik niet gekozen had voor een jurkje en hakken) en dan van die dunne beentjes. En dan ook een buikje en weinig haar. Het gesprek liep redelijk, maar stiekem bedacht ik dat ik thuis nog lekker een serie zou kunnen kijken. Afscheid met twee zoenen en rekening gesplit.
Nog geen uur later kreeg ik zijn ‘geen klik’ appje
Vrolijk appte ik terug dat dat wederzijds
was. Maat toen kwam het. ‘Dat luchtte hem op” en nog wat van die teksten.
Nou zeg, alsof ik een zielig zoekend typetje was en hij Gods geschenk voor iedere vrouw. Ik ben dan te impulsief, dus appte een cynische tekst terug. Dat ik heus wel zijn waanzinnige charme en woeste aantrekkelijkheid had kunnen weerstaan. Hij antwoordde kort
Had ik beter niet kunnen doen natuurlijk. Nu denkt hij natuurlijk dat de druiven zuur waren hier. Nou jammer dan.
Maar een paar dagen later vraag ik me af of ik nu gelijk heb in mijn verontwaardiging.
Nu had hij verteld dat hij nog worstelde met een vorige relatie en ik vond het een beetje raar dat hij hoopte dat ik niet te veel verwachtingen zou hebben. Kwam ik zo gretig over?
Maar goed. Toen ik hem zag viel hij erg tegen. Een korte broek ( ik blij dat ik niet gekozen had voor een jurkje en hakken) en dan van die dunne beentjes. En dan ook een buikje en weinig haar. Het gesprek liep redelijk, maar stiekem bedacht ik dat ik thuis nog lekker een serie zou kunnen kijken. Afscheid met twee zoenen en rekening gesplit.
Nog geen uur later kreeg ik zijn ‘geen klik’ appje
Vrolijk appte ik terug dat dat wederzijds
was. Maat toen kwam het. ‘Dat luchtte hem op” en nog wat van die teksten.
Nou zeg, alsof ik een zielig zoekend typetje was en hij Gods geschenk voor iedere vrouw. Ik ben dan te impulsief, dus appte een cynische tekst terug. Dat ik heus wel zijn waanzinnige charme en woeste aantrekkelijkheid had kunnen weerstaan. Hij antwoordde kort
Had ik beter niet kunnen doen natuurlijk. Nu denkt hij natuurlijk dat de druiven zuur waren hier. Nou jammer dan.
Maar een paar dagen later vraag ik me af of ik nu gelijk heb in mijn verontwaardiging.
donderdag 1 augustus 2019 om 08:10
donderdag 1 augustus 2019 om 08:12
donderdag 1 augustus 2019 om 08:13
En wij hoeven niet te weten of de date wel of niet gelukt is.Rosabella1 schreef: ↑01-08-2019 08:09Waarom zou je verontwaardigd zijn er was geen klik dus klaar. Next.
donderdag 1 augustus 2019 om 08:18
donderdag 1 augustus 2019 om 08:20
Wow. Bij jou zijn de druiven in ieder geval wel te zuur.
donderdag 1 augustus 2019 om 08:21
Het maakt niet uit of je gelijk hebt in je verontwaardiging. Ik vind het interessant waarom je je zo voelt en of specifiek deze man dat losmaakte? Hoe komt dat?
Het klinkt alsof je je vernederd voelt of schaamt omdat iemand die jij niet leuk vindt, je afwijst. Waarom raakt het je? Waarom trek je het slecht dat deze man bang was dat je hem wel leuk zou vinden?
Wat ons irriteert aan anderen, is vaak iets wat we ook heel vervelend vinden in onszelf. Ga er eens op broeden, misschien ontdek je iets wat je helpt bij volgende dates.
Het klinkt alsof je je vernederd voelt of schaamt omdat iemand die jij niet leuk vindt, je afwijst. Waarom raakt het je? Waarom trek je het slecht dat deze man bang was dat je hem wel leuk zou vinden?
Wat ons irriteert aan anderen, is vaak iets wat we ook heel vervelend vinden in onszelf. Ga er eens op broeden, misschien ontdek je iets wat je helpt bij volgende dates.
donderdag 1 augustus 2019 om 08:22
Ja, je overdrijft. Laat jezelf niet zo kennen en reageer volwassen op een afwijzing, je hoeft niet het laatste woord te hebben. Door je zijn woorden aan te trekken laat je zien dat hij je blijkbaar emotioneel kan raken. Je zou je kunnen afvragen waarom je dat gedrag hebt.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
donderdag 1 augustus 2019 om 08:23
Zit wat in. Misschien dat ik er daarom een topic over maak. Thnxkindrebel schreef: ↑01-08-2019 08:21Het maakt niet uit of je gelijk hebt in je verontwaardiging. Ik vind het interessant waarom je je zo voelt en of specifiek deze man dat losmaakte? Hoe komt dat?
Wat ons irriteert aan anderen, is vaak iets wat we ook heel vervelend vinden in onszelf. Ga er eens op broeden, misschien ontd je iets wat je helpt bij volgende dates.
donderdag 1 augustus 2019 om 08:26
donderdag 1 augustus 2019 om 08:26
Maar het is toch ook helemaal niet leuk als iemand zegt dat de klik er niet is en de andere partij vond de ander juist geweldig en zou een vervolg wel zien zitten? Dus ik vind het op zich geen rare reactie, dat hij zegt dat hij opgelucht is dat de niet-klik wederzijds is. Ik vind jouw reactie op hem wel erg overtrokken en vooral ook onnodig.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
donderdag 1 augustus 2019 om 08:35
hee Waterman,
ik denk niet dat je overdrijft maar ik denk wel dat je bij regelmatig daten niet zo snel verbaasd zou moeten zijn over het materiaal en de teksten die je krijgt.... het is nou eenmaal een hele grote karige hooiberg.
Misschien weer even zoeken naar de humor ervan? Ik had waarschijnlijk teruggestuurd dat het leuk is het toch ergens eens over te kunnen zijn
en daarna was ik hem alweer vergeten
ik denk niet dat je overdrijft maar ik denk wel dat je bij regelmatig daten niet zo snel verbaasd zou moeten zijn over het materiaal en de teksten die je krijgt.... het is nou eenmaal een hele grote karige hooiberg.
Misschien weer even zoeken naar de humor ervan? Ik had waarschijnlijk teruggestuurd dat het leuk is het toch ergens eens over te kunnen zijn
Lorem Ipsum
donderdag 1 augustus 2019 om 08:40