Waarom ghost men
donderdag 1 augustus 2019 om 17:22
Ghosten, ofwel opeens uit het niets niks meer laten horen. Het overkomt me de afgelopen jaren steeds vaker. Van 'lichte vergrijpen' als niet meer reageren op dating apps, tot niet meer appen na een date. Ook ben ik door meerdere 'vrienden' geghost. Een kreeg een vriendin en blokkeerde mij uit het niks. Twee anderen reageerden opeens niet meer. Er is niks voorgevallen, geen ruzie of drama. Opeens waren ze verdwenen.
Ik vraag me af of ik iets fout doe. Ik ben iemand die, als haar verteld wordt dat een vriendschap niet meer loopt, nuchter en beleefd reageert. Idem met dates. Ik maak geen scene. Het kan altijd niet klikken maar ghosten vind ik echt extreem laag.
Ik vraag me af of ik iets fout doe. Ik ben iemand die, als haar verteld wordt dat een vriendschap niet meer loopt, nuchter en beleefd reageert. Idem met dates. Ik maak geen scene. Het kan altijd niet klikken maar ghosten vind ik echt extreem laag.
Sugar and spice, and everything nice.
donderdag 1 augustus 2019 om 18:16
O wat een heerlijk topic was dat.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
donderdag 1 augustus 2019 om 18:22
Kan dus ook andersom. Dat degene die altijd geeft en dan beseft dat er niks terug komt geen zin heeft om er nog woorden aan vuil te maken en dus gaat ghosten.Cateautje schreef: ↑01-08-2019 17:53To, misschien herken je het gegeven dat het mensen zijn die alleen maar nemen en beginnen te ghosten zodra er iets teruggevraagd wordt. Al is het maar dat de aandacht verlegt wordt en zij nu eens een luisterend oor moeten bieden of dat het niet meer zo geweldig met je gaat en zij geen zin hebben in gezeik, zoals zij dat dan noemen.
Maar of TO de gever of nemer is dat weten we niet.
donderdag 1 augustus 2019 om 18:27
Dat kan inderdaad. Ik dacht het op deze manier omdat de TO niet goed in haar vel zit op het moment, dus vind ik het niet zo'n vreemde gedachte.Rookgordijn1 schreef: ↑01-08-2019 18:22Kan dus ook andersom. Dat degene die altijd geeft en dan beseft dat er niks terug komt geen zin heeft om er nog woorden aan vuil te maken en dus gaat ghosten.
Maar of TO de gever of nemer is dat weten we niet.
donderdag 1 augustus 2019 om 18:46
Eens. In onze tijd betekende ghosten dat je net als Patrick Swayze en Demi Moore zat te pottenbakken net als in die film.claireredfield schreef: ↑01-08-2019 17:28Ik voel me zoo oud...
Wat ben ik toch blij dat ik zonder dat internet ben opgegroeid.
donderdag 1 augustus 2019 om 18:55
Wat dat betreft doe ik het toch liever face to face, dat kleurt de tekst minder.Het-groepje schreef: ↑01-08-2019 18:44Ja precies. De behoefte om je uit te spreken blijft blijkbaar, alleen is het anoniem makkelijker.
donderdag 1 augustus 2019 om 18:55
donderdag 1 augustus 2019 om 19:05
Misschien ben ik wel echt oud maar kan het ook niet juist zijn dat er zulke 'stoere' omgangsvormen zijn dat het daarom makkelijker is te ghosten?
Ik denk dat als mensen niet precies weten wat je erg of niet erg vind je snel van de radar verdwijnt. Ben je duidelijk en laat je soms emotie zien dan heb je al eerder een schifting van mensen die dat niet trekken, en de mensen die overblijven weten dan dus dat ze er voor jou toe doen.
Maar dat is maar een theorie.
Ik denk dat als mensen niet precies weten wat je erg of niet erg vind je snel van de radar verdwijnt. Ben je duidelijk en laat je soms emotie zien dan heb je al eerder een schifting van mensen die dat niet trekken, en de mensen die overblijven weten dan dus dat ze er voor jou toe doen.
Maar dat is maar een theorie.
donderdag 1 augustus 2019 om 19:08
Ik ben vroeger ook eens 'geghost' (? Haha). Toen ik op mijn 18e aan mijn jarenlange beste vriendin vertelde dat ik onverwacht zwanger was en ging samenwonen met mijn vriend... Nooit maar dan ook nooit weer wat gehoord. Kon en kan het echt niet plaatsen want ze reageerde op dat moment best hoopvol, in de zin van 'het komt goed allemaal'.
Haar later nog weleens tegengekomen en zo ook haar ouders, broers en zussen e.d. en dan kon er een beleefd knikje vanaf, maar voor de rest...
Vindt het een heel bot iets. Ik had graag een 'reden' gehoord, al kon ik hem naarmate van verstreken tijd wel raden natuurlijk...
Haar later nog weleens tegengekomen en zo ook haar ouders, broers en zussen e.d. en dan kon er een beleefd knikje vanaf, maar voor de rest...
Vindt het een heel bot iets. Ik had graag een 'reden' gehoord, al kon ik hem naarmate van verstreken tijd wel raden natuurlijk...
donderdag 1 augustus 2019 om 19:16
Omdat het makkelijk is. Ik doe het zelf ook zo vaak. Soms krijg ik nog een berichtje van een oude ex. Tuurlijk kan ik dan een heel gesprek met die persoon beginnen maar ik heb geen interesse meer. De snelste en eenvoudigste manier die voor ons allebei tijd en moeite bespaard is gewoon gelijk blokkeren. De boodschap is dan ook helder toch?
donderdag 1 augustus 2019 om 19:32
Perceptie ook. Hij voelde zich geghost omdat ik en dag lang niet reageerde (was aan het werk, overigens, maar had er inderdaad ff geen zin in). Wilde bellen, maar ik zat op mijn werk en kon en wilde niet vrij praten.
Werd ook steeds meer geïrriteerd. Heb het uiteindelijk uitgemaakt via Whatsapp. Heb dus niet zomaar nooit meer iets laten horen. Maar hij vond zeker dat ik hem ghoste. Tja....
donderdag 1 augustus 2019 om 19:44
Is dat zo? Ik heb geregeld een Tinder chat die meent dat chatten betekent dat je iedere morgen goedemorgen zegt, en iedere avond welterusten.
Als ik moeite doe om het gesprek op gang te houden, dat een paar keer aangeeft houdt het wel op hoor.
Na een ontmoeting vind ik het anders, dan sluit je het even netjes af als er geen klik is maar ook dan geef ik geen antwoord meer als ze maar blijven drammen.
donderdag 1 augustus 2019 om 19:54
Oh ja dat weet ik nog. En toen had ik nog zo'n grote mond dat ze moest langsgaan
Maar zij hadden echt een relatie geloof ik. Dat was geen daten meer.
donderdag 1 augustus 2019 om 20:00
Het lijkt me dat ghosten niets anders is dan een contact laten doodbloeden, maar dan online. Iets laten doodbloeden is minder direct kwetsend dan uitspreken dat je niet geïnteresseerd bent omdat je die persoon een flapdrol vindt. Ik zou zeggen dat het een van de beleefdere manieren is om een contact af te kappen.
donderdag 1 augustus 2019 om 20:01
Behalve zoiets dan, dat is gewoon uitgesproken onbeleefd.
donderdag 1 augustus 2019 om 20:06
donderdag 1 augustus 2019 om 20:34
Vanzelfsprekend. Go big or go home.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.