Eigen kampeermiddel aanschaffen

02-08-2019 07:45 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,
Na ruim 5 jaar vakantie te hebben gevierd in een luxe huurtent, willen we toch graag een eigen tent kopen.
Zit nu te denken aan een opblaasbare tent , schijnt nu toch wel echt in opmars te zijn.
Naast een tent waar moet je nog meer over nadenken en aanschaffen?
Wat zijn jullie ervaringen met een evt opblaasbare tent? Alle tips zijn welkom.
Bladiebladiebla2016 schreef:
02-08-2019 08:59
Gaan ze elke dag uit eten? 😂
Elke dag koken. Zittend op een kleedje het spul naar binnen werken. 2 volwassenen en 4 kinderen. Da's echt back to basic.
Wij hebben net een tent gekocht, volgende week kunnen we de ervaring delen.

Geen opblaasbare. Als je ergens langer staat is dat de extra moeite niet.

Wel een voorraadkastje trouwens na ervaringen met insecten in werkelijk alles.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Afbeelding

Afbeelding
Duct tape kano :mrgreen:
anoniem_370114 wijzigde dit bericht op 02-08-2019 09:06
26.92% gewijzigd
Pergamon schreef:
02-08-2019 08:47
Ik val in dit topic echt van mijn stoel van verbazing. Ik hoor duidelijk bij de "zo min mogelijk meenemen"-club. Ik kende het bestaan van de "kastjes, koelkasten en aanhangers" - club eigenlijk niet eens :$
Ga eens op een grote camping staan waar ook redelijk wat caravans staan en dan bij de tentburen kletsen.

Wij lachten ons broertje ook uit toen hij een koffiezetapparaat in zijn tent zette, tot we op ‘standaard’ kampeerterreinen kwamen en zo ongeveer iedereen er eentje hadden, inclusief kastje, koelkast en stekkerdoos vol iPads aan de oplader natuurlijk.
Pergamon schreef:
Ik val in dit topic echt van mijn stoel van verbazing. Ik hoor duidelijk bij de "zo min mogelijk meenemen"-club. Ik kende het bestaan van de "kastjes, koelkasten en aanhangers" - club eigenlijk niet eens :$
Jij komt waarschijnlijk ook op een ander type campings. Ik kampeer het hele jaar door en heb geen stroom bij mijn tent dus ook geen koel- of andere kasten mee. Gewoon minitentje, benzinebrander, 2 pannen, slaapzak en matje. Op natuurcampings zie ik meestal vergelijkbare kampeerders. Stoeltjes en een koelbox worden als luxe gezien (waarbij de koelbox met koelelementen werkt en niet met stroom). :)
COtweepuntnul schreef:
02-08-2019 09:00
:mrgreen:

Wacht maar tot je met je kind gaat kamperen :proud:

:rofl:

Ik heb nog zo'n idyllisch beeld, verpest dat nou nog even niet :proud:
Trouwens, 2 stroomsnoeren is geen overbodige luxe! Meestal staat de stroompaal dichtbij genoeg. Maar wij staan nu in Duitsland en hebben daar de 2e snoer nodig. Paal staat echt een eind weg :) is de 2e keer in 15 jaar kamperen dat we hem nodig hebben. Maar het is toch vervelend als je enkele snoer het niet haalt.
Voor je campingsmoking

Afbeelding
COtweepuntnul schreef:
02-08-2019 09:00
:mrgreen:

Wacht maar tot je met je kind gaat kamperen :proud:
We hebben intussen wel stoelen mee, zijn wel van plan wat kleinere mee te nemen, dit jaar waren het de campingstoelen die we in de tuin gebruiken, maar 1 pitje op de grond hebben we nog steeds. Elektriciteit hebben ook niet. Wél een tent die hoog is bij de ingang. Wij vonden dat bij aanschaf een echt énorme tent, maar bleek op de terreinen nog steeds de kleinste.

Toen ik klein was deden we het trouwens ook zo, 1 pitje met 2 volwassenen en 4 kinderen er omheen en een 2- en 3-persoons punttentje.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 02-08-2019 09:11
15.54% gewijzigd
Pergamon schreef:
02-08-2019 09:07
:rofl:

Ik heb nog zo'n idyllisch beeld, verpest dat nou nog even niet :proud:
Sorry! ;-D

Tis heeeeel idyllisch!
Vergeet de ducttape niet
Voor het beeld: we trekken, hebben als regel dat alles in de rugzak moet passen en staan - als we niet wildkamperen- op hele kleine trekkers-campings. Daar zijn wij overigens luxe, want we hebben goed spul én standaard gedroogde worst bij ons. En een trangia. Ik :heart: onze trangia.
Pergamon schreef:
02-08-2019 09:10
Voor het beeld: we trekken, hebben als regel dat alles in de rugzak moet passen en staan - als we niet wildkamperen- op hele kleine trekkers-campings. Daar zijn wij overigens luxe, want we hebben goed spul én standaard gedroogde worst bij ons. En een trangia. Ik :heart: onze trangia.
Again: een wat?

Edit: ah, zo'n brander!
anoniem_370114 wijzigde dit bericht op 02-08-2019 09:11
3.22% gewijzigd
Blikje2018 schreef:
02-08-2019 08:30
Fijn dat het jullie goed bevallen is.
Wat mij ook fijn lijkt van een eigen kampeermiddel,dat je in korte vakantie's of weekeinden ook eens weg kunt gaan, ipv alleen in de zomervakantie.
Daarom hebben wij 2 jaar geleden toch ook weer een tent gekocht. Aantal jaar geleden ging onze tent kapot, stoeltjes kapot etc. Maar toen ik dus 2 jaar geleden ging kijken naar huurtenten voor een korte vakantie etc schrok ik van de prijs. Ok het scheelt een hoop gesjouw en ik weet niet of als deze tent het eens begeeft we het weer doen maar voor nu hebben we hem toch alweer een aantal keer gebruikt. Wij hebben alleen “ spijt” dat wij dus geen opblaasbare tent gekocht hebben.
Wij slapen trouwens op gewone luchtbedden. Goedkope van de action want ook die self inflatable dingen kunnen lek en ik las dat je ze ergens plat moest opbergen en daar hebben wij geen plek voor.
Backpacken is echt anders dan kamperen.
COtweepuntnul schreef:
02-08-2019 09:11
Again: een wat?

Een trangia. Zo'n ding dat Zweedse militairen meekrijgen bij hun uitrusting. Onverwoestbaar, brand altijd in alle omstandigheden. (ja ook in de sneeuw)
Pergamon schreef:
Je hebt de ‘glampeerders en de kampeerders’ :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Pergamon schreef:
02-08-2019 09:10
Je valt echt van je stoel, euh, grasmatje, als je op een grote doorsnee camping gaat staan.
Onze buren hadden zelfs een oventje mee en een lading afbakbroodjes. Man direct enthousiast dus volgend jaar nog meer mee O_O
COtweepuntnul schreef:
02-08-2019 09:05
Afbeelding

Afbeelding
Duct tape kano :mrgreen:
Het kan je leven redden ducktupe, zie maar weer :rofl:
Mevrouw75 schreef:
02-08-2019 09:14
Je valt echt van je stoel, euh, grasmatje, als je op een grote doorsnee camping gaat staan.
Partytenten incl tuinsets en loungesets gaan mee, de hele zooi in de kamper/ caravan of aanhanger... ik heb het met eigen ogen gezien :rofl:
GroenTuintje schreef:
02-08-2019 09:13
Je hebt de ‘glampeerders en de kampeerders’ :biggrin:
Ik zit er tussenin denk ik.
Lenen meestal een elektrische koelkasten van een vriend, twijfelen nog over zelf kopen want die is best duur.Hebben er zelf ook een maar dat is meer een gewone koelbox die toevallig op stroom kan, die van vriend doet het echt goed.
Maar hebben wel maar een eenpitter bij ons maar wel een waterkoker :P
Vinden het op vakantie ook niet erg om elke dag boodschappen te moeten halen.
En ik word er hier op Viva en in het echt om uitgelachen maar ik heb een plasemmer bij me ;-D Alleen voor s’nachts als het regent. Dus gebruik hem vaak niet eens maar toch.
Polsjef schreef:
02-08-2019 09:16
Onze buren hadden zelfs een oventje mee en een lading afbakbroodjes. Man direct enthousiast dus volgend jaar nog meer mee O_O
Oh die wilde schoonvader aan ons ook al slijten. Nou ik ga gewoon verse broodjes halen.
GroenTuintje schreef:
02-08-2019 09:18
Partytenten incl tuinsets en loungesets gaan mee, de hele zooi in de kamper/ caravan of aanhanger... ik heb het met eigen ogen gezien :rofl:
Ja hoor.
De festivalkampeerders in Duitsland (rock am ring etc) hebben zelfs generators mee :mrgreen:
Dit jaar heb ik voor het eerst gekampeerd met deze tent: Afbeelding

Die is mij goed bevallen. Niet te zwaar en makkelijk in mijn eentje op te zetten. (En bovendien niet zo duur)
Voor de twee weken dat ik ermee kampeer hoef ik geen zware katoenen tent. Deze heeft ook een flinke hoosbui met onweer en wind doorstaan, en doet het nog steeds prima.
Qua spullen heb ik meegenomen:
oprolbaar tafeltje
twee stoelen
gasstelletje
inklapbaar
keukentje
gasfles
luchtbed (luxe: Afbeelding)
dekbed+ beddengoed (Kan het luchtbed gewoon mee worden opgemaakt)
in plastic bakken:
pannen
servies+bestek
waterkokertje
stoffer en blik
touw en twee oude stokken van een windscherm voor waslijn
elektriciteitssnoer met verdeelstekker
mini ventilator kacheltje
bakje met kruiden
Afwasemmer+gewone emmer+tupperware wasemmer+ plasemmer (past allemaal in elkaar)
afwasmiddel+ wasmiddel
lampje voor in de tent
elektrische koelbox
anoniem_63e9328468450 wijzigde dit bericht op 02-08-2019 09:24
0.89% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven