Eigen kampeermiddel aanschaffen

02-08-2019 07:45 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,
Na ruim 5 jaar vakantie te hebben gevierd in een luxe huurtent, willen we toch graag een eigen tent kopen.
Zit nu te denken aan een opblaasbare tent , schijnt nu toch wel echt in opmars te zijn.
Naast een tent waar moet je nog meer over nadenken en aanschaffen?
Wat zijn jullie ervaringen met een evt opblaasbare tent? Alle tips zijn welkom.
sophiax schreef:
02-08-2019 11:18
Mag ik vragen welke solar charger je hebt en hoe die bevalt? Ik kampeer vaak wild of op uiterst primitieve campings en uiteindelijk raken mijn powerbanks leeg (zeker omdat telefoon snel leeg raakt wanneer bereik slecht is).

Op natuurcampings laad ik mijn telefoon op bij de toiletten (wat schijnbaar ontzettend fout is, begrijp ik nu :-? ), maar in het bos werkt dat niet. Zonder telefoon is geen optie dus wellicht zou een solar charger een goed alternatief kunnen zijn.

Het type moet je me ten goede houden. Ik heb een man die dat allemaal tot in de puntjes uitzoekt. Voor ons werkt hij fantastisch. We laden 'm vooraf (thuis) elektrisch op, zodat hij helemaal vol is, en houden 'm dat "bij" door 'm aan de (dag)rugzak te hangen als we wandelen (in ons geval is dat meerdere uren per dag, elke dag). We hebben dan meer dan voldoende stroom om beide telefoons op te laden. Wel even opletten hoe groot de batterij is die er in zit. We hebben best een grote, zodat er ook genoeg kracht geleverd kan worden om iets daadwerkelijk op te laden.
Dank je! Dit is dus een powerbank en solar charger in 1. Ik ga eens bij Bever kijken.
Theamuts schreef:
02-08-2019 11:32
Voor een opblaasbare tent? De tent die ik heb is nooit goedkoper geweest dan E299,=. Waarschijnlijk hebben jullie dan toch een andere.
Ah dat is het verschil, wij hebben geen opblaasbare. Maar zo te zien is de indeling verder hetzelfde.
Wij staan met onze glampingtent op kleinschalige campings met allerhande kampeerders. Nooit strijd of neerbuigende acties van de een naar de ander.

Spullen lenen, elkaar helpen opbouwen of afbreken, hulp bij pech, tips uitwisselen bij de afwas... echt niks is een probleem.

Als er vanavond een back-to-basickampeerder naast ons komt staan, dan mag hij zijn mobieltje bij ons opladen en biertje in onze koelkast plaatsen. En wil hij dat niet, ook prima!
Whomi schreef:
02-08-2019 11:08
Als ze er zijn, oke. Maar waar wij waren, zaten er geen stopcontacten en werd dus het stopcontact van de handdroger gebruikt. Dat vind ik aso. Laad dan gewoon op bij de plek die bedoeld is daarvoor, ook al moet je daarvoor betalen.
Ik zie trouwens nooit meer scheerapparaten met een snoer. Gewoon thuis opladen en gaat met gemak 3 weken mee. Mijn man heeft de lader niet eens bij. Maar in zo’n geval vind ik het ook gewoon netjes om dit van je eigen stroom te doen. Iets wat je in het stopcontact doet om meteen te gebruiken, prima. Maar dingen opladen zoals telefoon, scheerapparaat niet. Als je daar iets neer gaat leggen en je gaat zelf weer op je plek zitten en moet wachten tot het opgeladen is, vind ik dat je dat gewoon op je eigen plek moet doen.
Die ene keer dat ik dat wilde en er netjes voor betaald had kon dat dus niet omdat ik een apart speciaal snoer met een krachtstroomstekker ofzoiets nodig had die ik niet heb.
sophiax schreef:
02-08-2019 11:56
Dank je! Dit is dus een powerbank en solar charger in 1. Ik ga eens bij Bever kijken.
Waka-waka en Evoke (X-storm) zijn goede solar powerbank! De waka waka is tegelijkertijd ook een lamp die je kunt neerzetten. De Evoke kan ik makkelijker aan mijn rugzak hangen.
Mevrouw75 schreef:
02-08-2019 12:18
Die ene keer dat ik dat wilde en er netjes voor betaald had kon dat dus niet omdat ik een apart speciaal snoer met een krachtstroomstekker ofzoiets nodig had die ik niet heb.

Krachtstroomstekker lijkt mij overdreven. Meestal heb je gewoon een campingstekker met CCE aansluiting nodig.
[quote=Whomi post_id=30218925 time=1564729424 user_id=329467]
Dat is donker en behelpen zonder verlichting en een stroomsnoer.

Wij hebben jaren met een tent gekampeerd, maar zijn over gegaan op een caravan. Vind dat net wat meer luxe en onderweg vind ik het makkelijker. Pootjes uitdraaien en je staat. Alles ligt al op zijn plek en je kan slapen. Met een tent moet je nog je hele bed opblazen en alles weer in de tent zetten enz. Wat dat betreft vind ik de caravan fijner. Nadeel is dan weer dat je niet echt door kan rijden en hogere kosten.
Mocht ik nu met een tent gaan, zou ik voor het slapen zeker voor deze dingen gaan.

Andersom schreef:
02-08-2019 12:25
Krachtstroomstekker lijkt mij overdreven. Meestal heb je gewoon een campingstekker met CCE aansluiting nodig.
Nou ja, weet ik het, ik kon mijn stekker niet gebruiken en we stonden er een weekend. Ik mocht hem bij de buren inpluggen (ze boden het aan) en anders kon ik hem óf in zo’n kluisje doen, óf in het campingcafé waar overal stopcontacten zaten (onder elke tafel, ook niet voor niks lijkt me) opladen.

Voor die ene keer in de 40 jaar dat ik zo’n stopcontact gebruik lijkt me het een beetje overbodig om een speciale campingstekker aan te schaffen of zelfs te lenen en meenemen. Als je daarnaast ook nog de hele week een koelkast en een waterkoker eraan hebt hangen snap ik dat je zo’n ding meeneemt.
Schaapje11 schreef:
02-08-2019 09:37
Ik heb ervaring met een opblaasbare tent! Geweldig vond ik het, het maakte ons mogelijk de tent en al onze spullen in 30 minuten op en af te breken en in de auto te laden. Ik heb een 4-persoons van de decathlon.

Ik heb dus een 5 persoon bij decathlon gezien, we zijn met zijn 3en ,maar hou wel van wat ruimte.
Leuk al die verschillende ervaringen te lezen, respect voor mensen die echt back to basic kamperen. Ik wil wel gewoon rechtop kunnen staan in een tent.
Maar goed, als ik zo op al die kampeerterreinen rondkijk zijn de kampeerders zonder stroom ver in de minderheid en zou ik als ik to was en stroom ga gebruiken dus ook maar zo’n campingstekker gebruiken.
Oja, nog dit:

Oefen een keer in het opzetten van de tent.
Bij een grote tent kan het even puzzelen zijn, en dat is niet fijn als uw kind in de auto jengelt en er net een flinke hoosbui is.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
haarklover schreef:
02-08-2019 12:37
Oja, nog dit:

Bij een grote tent kan het even puzzelen zijn, en dat is niet fijn als uw kind in de auto jengelt en er net een flinke hoosbui is.
Een opblaasbare tent spreid je uit, jast een paar haringen in de grond en begint te pompen. Daarna nog een paar scheerlijnen afspannen en hij staat.
Niks puzzelen o.i.d..
haarklover schreef:
02-08-2019 12:37
Oja, nog dit:

Ook leuk de kleurcodering op de stokken, mijn zoon is mega kleurenblind, dus na het proefopzetten, de stokken nummercodering gegeven.
Such a beautiful place to be with Friends.
Theamuts schreef:
02-08-2019 12:47
Een opblaasbare tent spreid je uit, jast een paar haringen in de grond en begint te pompen. Daarna nog een paar scheerlijnen afspannen en hij staat.
Niks puzzelen o.i.d..
Klinkt ideaal. Onze tent heeft maar drie stokken en toch is het irritant.
Wij zagen dit jaar zo'n soort stoeltje bij andere kampeerders (https://www.vrijbuiter.nl/redwood-vouws ... 0036-blue/) en we hebben er meteen zelf één aangeschaft. Je kunt 'm heel klein op vouwen en hij zit lekker. Dat scheelt echt ruimte in de auto. Als zeil onder de tent gebruik ik zo'n simpel blauw zeil van Action, die kosten 8 euro per stuk. Ik heb een wat dikker self inflatable matje. De buren hadden een luchtbed en we hoorden het elke keer als ze zich omdraaiden, wat een lawaai.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
dolfje schreef:
02-08-2019 12:59
Klinkt ideaal. Onze tent heeft maar drie stokken en toch is het irritant.
Dat is het ook, ik kan de mijne met gemak in mijn eentje opzetten :-)
Theamuts schreef:
02-08-2019 13:11
Dat is het ook, ik kan de mijne met gemak in mijn eentje opzetten :-)
Ik sta er altijd maar een beetje bij terwijl man het werk doet :P
dolfje schreef:
02-08-2019 13:14
Nog makkelijker dus :hihi:
Theamuts schreef:
02-08-2019 13:20
Nog makkelijker dus :hihi:
Ik hou de tent vast :P maar goed ik ben daar gewoon niet zo handig in. Help wel mee maar hij doet het sneller alleen. Ik zorg voor de inrichting van de tent en was bijna de hele vakantie alles alleen af. Heb maar van bijna alles twee mee dus moet vaak afwassen maar het is ook zo klaar.
Ik zou een vouwwagen aanraden. Slaapt een stuk comfortabeler. Als ik op de grond moet slapen (wat voor matje dan ook) heb ik het na 2 nachten in mijn rug. Nu slaap ik op een lattenbodem met matras en extra topper. Heerlijk!
Ik ben van het luxe kamperen als ik het zo lees. Ik vind dat fijn en iedereen mag doen wat hij/zij wil toch.
dolfje schreef:
02-08-2019 08:11
Er schijnen ook tenten te zijn die donker en koeler zijn. Maar ik weet niet of dat alleen kleine tenten zijn of ook grotere.
Bij de Decathlon hebben ze die. Hebben wij ook eentje van en wat was het fijn! Snikheet gehad, maar in de slaapcabine was het eigenlijk vaak wel gewoon echt goed te doen. Ze hebben die in enkele maten btw.
dolfje schreef:
02-08-2019 13:14
Hahaha! Herkenbaar. Hier help ik wel mee met het opzetten (lees: de luchtbanden van opblaasbare tent oppompen). Maar hij doet alle scheerlijnen en slaat de haringen in de grond. Ik doe de inrichting inderdaad wel.
[/img]https://www.decathlon.nl/p/kampeertent- ... oom=opened[/img]

Wij hebben altijd een prachtige en vrij ruime katoenen tent gehad. Dit jaar een opblaasbare van decathlon. Ik vind het een verademing. De tent staat binnen een kwartier en heeft al heftige regenbuien doorstaan.

Verder dit jaar geinvesteerd in een goede slaapmat. Ook heel blij mee.

Verder altijd iets mee om snachts in te plassen. Naar het toiletgebouw moeten lopen om 4 uur vind ik echt verschrikkelijk. Verder een 2 puts gasgornuis en zelfs een goeie gasbbq. Ik kook graag lekker op vakantie. En voor 5 personen koken op een eenpitter...liever niet.

Ooj hebben wij een koelkast. Vroeger op gas, tegenwoordig op elektra.

Wij hebben dan ook een kleine bagagewagen.

Ik zou beginnen met een niet al te dure tent. Kijk eens bij obelink of decathlon.

Veel plezier met uitzoeken. Ik hou er van!
tess07 schreef:
02-08-2019 18:58
Ik zou een vouwwagen aanraden. Slaapt een stuk comfortabeler. Als ik op de grond moet slapen (wat voor matje dan ook) heb ik het na 2 nachten in mijn rug. Nu slaap ik op een lattenbodem met matras en extra topper. Heerlijk!
Ik ben van het luxe kamperen als ik het zo lees. Ik vind dat fijn en iedereen mag doen wat hij/zij wil toch.
Een vouwwagen lijkt me ook ideaal. Maar dan wel een mrt zo een snel opzetsysteem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven