Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
vrijdag 2 augustus 2019 om 12:35
Severus_Snape, je kan via het uwv de werkgever hier toe 'dwingen'. Ze zijn dit namelijk wel verplicht te doen. Maar goed dan moet je dat weer (laten) regelen. En wie weet komt dan de werkrelatie op spanning te staan.
Ik vind werkgevers soms zo 'dom'. Ze willen soms maar niet snappen dat investeren hun juist veel oplevert.
Ik vind werkgevers soms zo 'dom'. Ze willen soms maar niet snappen dat investeren hun juist veel oplevert.
vrijdag 2 augustus 2019 om 12:39
Konijn is geopereerd en meteen gesteriliseerd. Ze is nu aan het bijkomen nog bij de dierenarts. Eind middag haar ophalen. En dan kijken of ze weer gaat eten zelf of eventueel eerst nog dwangvoeren.
Ik ben opgelucht. Koste veel energie. Het steeds dwangvoeren en de onzekerheid wat er ineens met haar was.
Spanning is nog niet helemaal weg, eerst haar zien of ze beetje helder oogt en misschien al wat hooi heeft geknabbeld.
Ik ben opgelucht. Koste veel energie. Het steeds dwangvoeren en de onzekerheid wat er ineens met haar was.
Spanning is nog niet helemaal weg, eerst haar zien of ze beetje helder oogt en misschien al wat hooi heeft geknabbeld.

vrijdag 2 augustus 2019 om 13:10
Je zeker niet voor schamen! Zelfs koningin maxima over haar zus met depressie en ook de Britse royals die soms psychische klachten hebben, en bv ook katja schuurman praten er over. Mij sterkt dat wel, dat meer mensen en ook bners dit hebben. En praten en delen helpt juist. Al is het wel moeilijk. Ik ben blij en vind het mooi dat je het deelt.YellowLemon schreef: ↑02-08-2019 12:48Ik wil heel hard op de delete button drukken nu van mijn vorige post. Maar ik ben gaan oogsten in de tuin en heb geluncht met JeBroer aan. Die van Ik Ben Een Kind Van De Duivel. Vind dat soms lekker.![]()
En nu ga ik een was op hangen.
Ik schaam me dat ik me zo voel.

vrijdag 2 augustus 2019 om 13:17
Ik ken het gevoel niet, dus mogelijk zeg ik nu wat doms, maar probeer je vooral niet te schamen. Als je je toch ergens niet voor hoeft te schamen is het je gevoel.YellowLemon schreef: ↑02-08-2019 12:48Ik wil heel hard op de delete button drukken nu van mijn vorige post. Maar ik ben gaan oogsten in de tuin en heb geluncht met JeBroer aan. Die van Ik Ben Een Kind Van De Duivel. Vind dat soms lekker.![]()
En nu ga ik een was op hangen.
Ik schaam me dat ik me zo voel.

Later is nu
vrijdag 2 augustus 2019 om 13:19
vrijdag 2 augustus 2019 om 14:58
Ja inderdaad. Of via het uwv je arbeidsdeskundige benaderen. Dit kun je doen door te bellen en te vragen wie dit is en of deze jou terug belt.Dreamer schreef: ↑02-08-2019 13:19GS, ik had ook niet meegekregen dat je konijn geopereerd werd. Nu zal het toch wel de goede kant op gaan, hoop ik dan!
Severus, er kan een arbeidsdeskundige (arbo) meekijken, als het goed is en volgens mij moet je werkgever dan de adviezen opvolgen, maar ik zit daar niet helemaal in.
Of inderdaad via je werk een gesprek met de bedrijfsarts aanvragen. Dit probleem bespreken en dan brengt hij onafhankelijk advies uit naar de werkgever.
Of via uwv (150euro dacht ik) een deskundigheidsoordeel vragen. Met de vraag of de werkgever hier wel/niet verantwoordelijk voor is.

vrijdag 2 augustus 2019 om 16:24
Yellow niet voor schamen hoor! Blijf maar gerust van je afschrijven.
@de rest, nu lijkt het net of mijn werkgever niet mee wil werken, dat wil ze wel hoor. Ik krijg alle ruimte op het werk en heb al allerlei hulpmiddelen als een speciale kruk etc. Het gaat meer om 1 specifieke ruimte bij ons op school waar heel veel mensen gebruik van maken en aanpassen kost veel geld. Ik heb niks met het UWV van doen dus heb daar ook geen contactpersoon en waarschijnlijk word ik binnenkort opgeroepen door de bedrijfsarts dus kan daar wel wat dingen bespreken, maar wil het ook niet op het spits drijven. Nogmaals, mijn leidinggevende is best wel meewerkend alleen wanneer er dingen aangeschaft moeten worden etc wil ze een bewijs zien van een arts dat het echt nodig is.
@de rest, nu lijkt het net of mijn werkgever niet mee wil werken, dat wil ze wel hoor. Ik krijg alle ruimte op het werk en heb al allerlei hulpmiddelen als een speciale kruk etc. Het gaat meer om 1 specifieke ruimte bij ons op school waar heel veel mensen gebruik van maken en aanpassen kost veel geld. Ik heb niks met het UWV van doen dus heb daar ook geen contactpersoon en waarschijnlijk word ik binnenkort opgeroepen door de bedrijfsarts dus kan daar wel wat dingen bespreken, maar wil het ook niet op het spits drijven. Nogmaals, mijn leidinggevende is best wel meewerkend alleen wanneer er dingen aangeschaft moeten worden etc wil ze een bewijs zien van een arts dat het echt nodig is.
"After all this time?" "Always."
vrijdag 2 augustus 2019 om 16:59
Nartjie, wat jammer dat het zo lang duren moet voor je duidelijkheid hebt.
Yellow, wat Dreamer zegt, voor je gevoelens hoef je je niet te schamen.
Verder voor de rest een zwaai en een knuffel. Heb wel vluchtig meegelezen maar te druk om te reageren.
Morgen ook nog werken.
Zal blij zijn als deze week om is.
Yellow, wat Dreamer zegt, voor je gevoelens hoef je je niet te schamen.
Verder voor de rest een zwaai en een knuffel. Heb wel vluchtig meegelezen maar te druk om te reageren.
Morgen ook nog werken.
Zal blij zijn als deze week om is.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
vrijdag 2 augustus 2019 om 19:14
En als je het zoekt buiten de psycholoog of psychiater maar misschien juist een creatief therapeut of holistisch therapeut of een systeemtherapeut of noem maar... misschien zoek je voor jou op de verkeerde plek?YellowLemon schreef: ↑02-08-2019 11:34Soms voel ik me een tikkende tijdbom. En ik weet niet waar ik er mee naartoe moet dus ik ga het gewoon hier neer schrijven.
Dan gaat alles als een wirwar door mijn hoofd. Wat er gebeurd is nadat de flashbacks zijn terug gekomen. En dat er gewoon geen een psycholoog of psychiater te vinden lijkt die het iets boeit. En het doet gewoon letterlijk pijn in mijn borstkas.
En dan heb ik natuurlijk mijn medicijnen. Maar die gebruik ik nu al zolang dat ik ze in zo’n mate moet nemen dat ik een zombie ben, vaak ga ik gewoon knock out. En dan is er weer een dag weg. Het voelt gewoon letterlijk alsof alles door mijn vingers glipt. Alsof de maatschappij doorgaat, en ik langs de zijlijn toekijk als een soort tweederangs burger die er niet toe doet.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

vrijdag 2 augustus 2019 om 19:21
Ik ben met mijn maatschappelijk werkster letterlijk alle soorten aan het uitpluizen die we kunnen vinden die wel zegt te helpen met mijn soort klachten. Dus groot of klein maakt niet uit, als het maar 2e lijns is en vergoed word door de zorgverzekeraar.
Alleen tot nu toe heeft alles tot een afwijzing, patientenstop, etc. geleid. Op dit moment gaat het wel wat langzamer want we zoeken alleen nog maar samen omdat ik anders knettergek word en ze op vakantie. Maarja dat zijn 4 weken op...
Volgende week zie ik haar weer.
vrijdag 2 augustus 2019 om 19:36
School moet dat ook allemaal weer naar het ministerie kunnen verantwoorden dus op zich wel logisch.Severus_Snape schreef: ↑02-08-2019 16:24Yellow niet voor schamen hoor! Blijf maar gerust van je afschrijven.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

vrijdag 2 augustus 2019 om 20:07
Tijdens de schoonmaak niet, want dan lopen ze in de weg of er denkt er eentje van, ik ga er vandoor, want schuif staat open. Maar dit keer heb ik ze alle 5 in de petcaddy gezet. Zodoende kon ik rustig werken. De dames liepen ook in de weg en Blondie gaat dan in de tralies hangen.
De hut stofzuig ik morgen of zondag, eerst kijken wat mijn rug doet. En mijn handen, die gaan steeds meer pijn doen. Veel krachtverlies. Ach ja, ouderdom en het moet regenen.
vrijdag 2 augustus 2019 om 22:24

zaterdag 3 augustus 2019 om 08:37
Morning 
Met konijn gaat het redelijk, ze was gisteren nog wat wankel op haar pootjes na de narcose. Nog steeds aan het dwangvoeren. Ze moet gewoon zelf gaan eten!
Er zijn wel meer Konijnen die na een castratie niet meteen eren. Dus dat geeft hoop.
Ik had het denk ik niet gezegd dat ze werd geopereerd. Het voeden alles is druk en beslissen gemaakt en toen kon ze ook al volgende ochtend gebracht worden.
Hormonen, baarmoeder enzo waren wel wat rood/actief. Kan dat ze daar last van had. Lastig met zekerheid te zeggen waarom ze ineens anders was en niet meer goed at. Maar als het aan de baarmoeder oa lag, zou ze de komende dagen moeten opknabbelen.
Het blijft spannend, en afwachten en gewoon goed voeden..

Met konijn gaat het redelijk, ze was gisteren nog wat wankel op haar pootjes na de narcose. Nog steeds aan het dwangvoeren. Ze moet gewoon zelf gaan eten!
Er zijn wel meer Konijnen die na een castratie niet meteen eren. Dus dat geeft hoop.
Ik had het denk ik niet gezegd dat ze werd geopereerd. Het voeden alles is druk en beslissen gemaakt en toen kon ze ook al volgende ochtend gebracht worden.
Hormonen, baarmoeder enzo waren wel wat rood/actief. Kan dat ze daar last van had. Lastig met zekerheid te zeggen waarom ze ineens anders was en niet meer goed at. Maar als het aan de baarmoeder oa lag, zou ze de komende dagen moeten opknabbelen.
Het blijft spannend, en afwachten en gewoon goed voeden..
zaterdag 3 augustus 2019 om 08:42
Mijn lijf begint te protesteren. Last van mijn knieën, enkels en onderrug en sneller hoofdpijn. Gelukkig slaap ik wel goed, al moeten we er 2x snachts uit.
Laatste voeding, 22.30, dan 2uur, 5uur, 8 uur. En dan moet ze om de 1,5uur 2 buisjes. Maar 2 achter elkaar best lastig, dus dan kom je op om de 45min 1 buisje voeding
dus dan steeds maar 30 min. 'vrij' om iets voor jezelf te doen, maar soms ook ongelukje opruimen of hok verschonen.
Gelukkig helpt familie want alleen zou mij echt niet lukken.
Laatste voeding, 22.30, dan 2uur, 5uur, 8 uur. En dan moet ze om de 1,5uur 2 buisjes. Maar 2 achter elkaar best lastig, dus dan kom je op om de 45min 1 buisje voeding

Gelukkig helpt familie want alleen zou mij echt niet lukken.

zaterdag 3 augustus 2019 om 09:12
Goedemorgen,
Man vraagt elke ochtend hoopvol of het al beter gaat. Niet dus. Hij is ervan overtuigd dat ik helemaal geen hernia heb, dankzij de onhandige uitspraak van de neurologe. Dat maakt het begrip niet zo heel groot en de frustratie aan mijn kant des te groter.
Ik dacht dat hij inmiddels wel alles van een hernia afwist, maar blijkbaar niet. Hij is ervan overtuigd dat ik wat anders heb en had zelfs de ziekte van Lyme als serieuze optie in zijn gedachte.
Het leverde gisteravond nogal een gefrustreerde huilbui op want ik begrijp hem niet meer. Ik heb het idee dat hij blijkbaar veel minder meekrijgt van het hele gebeuren en de gesprekken dan ik gedacht heb of hij laat blijken. En dat geeft me nog meer het idee dat ik er gewoon alleen voor sta.
Hij vindt dat ik teveel vasthou aan de hernia en er niet voor open sta dat het ook iets anders zou kunnen zijn.
Ik sta er wel voor open, maar als alles richting een hernia wijst en drie mri's ook daadwerkelijk een hernia laten zien, waarom zou je dan juist daaraan moeten twijfelen?
Man vraagt elke ochtend hoopvol of het al beter gaat. Niet dus. Hij is ervan overtuigd dat ik helemaal geen hernia heb, dankzij de onhandige uitspraak van de neurologe. Dat maakt het begrip niet zo heel groot en de frustratie aan mijn kant des te groter.
Ik dacht dat hij inmiddels wel alles van een hernia afwist, maar blijkbaar niet. Hij is ervan overtuigd dat ik wat anders heb en had zelfs de ziekte van Lyme als serieuze optie in zijn gedachte.
Het leverde gisteravond nogal een gefrustreerde huilbui op want ik begrijp hem niet meer. Ik heb het idee dat hij blijkbaar veel minder meekrijgt van het hele gebeuren en de gesprekken dan ik gedacht heb of hij laat blijken. En dat geeft me nog meer het idee dat ik er gewoon alleen voor sta.
Hij vindt dat ik teveel vasthou aan de hernia en er niet voor open sta dat het ook iets anders zou kunnen zijn.
Ik sta er wel voor open, maar als alles richting een hernia wijst en drie mri's ook daadwerkelijk een hernia laten zien, waarom zou je dan juist daaraan moeten twijfelen?