Welke tegelvoer
zondag 4 augustus 2019 om 10:17
Hoi Allemaal,
Wij gaan over een tijdje verhuizen en de benedenverdieping moeten we helemaal onder handen nemen in de zin van opnieuw indelen, isoleren, vloerverwarming en daarna natuurlijk afwerken.
Ik ben me aan het oriënteren op tegelvloeren en wil graag een vloer waar je niet veel op ziet. Dus als de kinderen zomers op blote voeten lopen, geen voetafdrukken, niet veel prulletjes etc.
Ws is dan een vloer met iets van relief erin goed? Heeft iemand daar ervaring mee? Mijn ideeen gaan nu richting een middengrijze kleur tegel (grootte of veschillende groottes nog geen idee van). Ook zie ik steeds vaker tegelvoeren in houtlook, zou dat ms iets kunnen zijn?
Graag hoor ik ervaringen over verschillende soorten en kleuren tegelvloeren om zo een hopelijk juiste keuze te kunnen maken. Natuurlijk moet ie ook goed passen bij de rest van ons interieur en lang mooi blijven. Wij houden van modern, muren waarschijnlijk gewoon net geen wit en een moderne keuken. Liefst met zwarte kozijnen en zwart glazen deuren.
Hoor graag jullie ervaringen.
Dankjewel!
Wij gaan over een tijdje verhuizen en de benedenverdieping moeten we helemaal onder handen nemen in de zin van opnieuw indelen, isoleren, vloerverwarming en daarna natuurlijk afwerken.
Ik ben me aan het oriënteren op tegelvloeren en wil graag een vloer waar je niet veel op ziet. Dus als de kinderen zomers op blote voeten lopen, geen voetafdrukken, niet veel prulletjes etc.
Ws is dan een vloer met iets van relief erin goed? Heeft iemand daar ervaring mee? Mijn ideeen gaan nu richting een middengrijze kleur tegel (grootte of veschillende groottes nog geen idee van). Ook zie ik steeds vaker tegelvoeren in houtlook, zou dat ms iets kunnen zijn?
Graag hoor ik ervaringen over verschillende soorten en kleuren tegelvloeren om zo een hopelijk juiste keuze te kunnen maken. Natuurlijk moet ie ook goed passen bij de rest van ons interieur en lang mooi blijven. Wij houden van modern, muren waarschijnlijk gewoon net geen wit en een moderne keuken. Liefst met zwarte kozijnen en zwart glazen deuren.
Hoor graag jullie ervaringen.
Dankjewel!
zondag 4 augustus 2019 om 10:28
Wij willen vloerverwarming en daar zijn tegels iig ideaal oppamelacourson schreef: ↑04-08-2019 10:24Wat is de reden dat je een tegelvloer wil? Er zijn zoveel andere opties, zoals pvc.
zondag 4 augustus 2019 om 10:41
Ik heb zelf een taupe kleurige vloer I.c.m. Vloerverwarming. Qua schoonmaken en slijtvastheid vind ik tegels ideaal. Deze tegels zijn redelijk effen, ik zou daar niet snel voor gaan want je ziet er best veel op. Voetafdrukken zie je hier zeker. De kleur vind ik wel erg mooi en warm. Ik zou als ik jou was zeker eens naar houtlook gaan kijken. Daar zie je veel minder op volgens mij.
zondag 4 augustus 2019 om 10:58
Dankjulliewel! Onze voorkeur gaat idd nu uit naar een tegelvloer. PVC willen we ook graag, maar dan op de bovenverdieping
.
Het is dus belangrijk, geen gladde en niet te effen tegels te nemen want daar zie je meer op.
Betonlook ziet er ook mooi uit, maar zie je daar ook veel op?
Een grijze houtlookvloer is er ook zie ik online. Ook erg mooi.
Het is dus belangrijk, geen gladde en niet te effen tegels te nemen want daar zie je meer op.
Betonlook ziet er ook mooi uit, maar zie je daar ook veel op?
Een grijze houtlookvloer is er ook zie ik online. Ook erg mooi.
zondag 4 augustus 2019 om 11:04
https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... cm/5599339
Ik denk dat als je voor zoiets gaat dat het wel meevalt hoeveel je erop ziet.
zondag 4 augustus 2019 om 11:10
Wij hebben gekozen voor grote grijze tegels van 1,20 bij 1,20. Liggen ook in ons huidige huis en daar zijn we erg blij mee. Ik ben dol op houten meubels en dat combineert fijn met de vloer, vind persoonlijk namelijk hout op hout (houten vloer, houten salontafel, houten kast) niet zo fraai.
Overigens, glazen deuren zijn de horror wat betreft vlekken en kinderen hè? Ze de flacon glassex maar paraat. Óveral vingerafdrukken op die deuren. Voor ons een reden (tikkie smetvrees hier) om juist niet te gaan voor die populaire zwart stalen glazen deuren!
Overigens, glazen deuren zijn de horror wat betreft vlekken en kinderen hè? Ze de flacon glassex maar paraat. Óveral vingerafdrukken op die deuren. Voor ons een reden (tikkie smetvrees hier) om juist niet te gaan voor die populaire zwart stalen glazen deuren!
zondag 4 augustus 2019 om 11:20
ik heb in mijn woonkamer een afscheiding naar een andere ruimte compleet van glas, 2 openslaande deuren en links en rechts daarvan 2 glazen wanden. ik heb 2 kinderen maar ik vind het heel erg meevallen met vingers. en water met een microvezeldoek werkt het beste. van glassex krijg je maar lelijke waas.ClaireSophie schreef: ↑04-08-2019 11:10Wij hebben gekozen voor grote grijze tegels van 1,20 bij 1,20. Liggen ook in ons huidige huis en daar zijn we erg blij mee. Ik ben dol op houten meubels en dat combineert fijn met de vloer, vind persoonlijk namelijk hout op hout (houten vloer, houten salontafel, houten kast) niet zo fraai.
Don't cry, buy a bag and move on.
zondag 4 augustus 2019 om 11:23
daenerys79 schreef: ↑04-08-2019 11:20ik heb in mijn woonkamer een afscheiding naar een andere ruimte compleet van glas, 2 openslaande deuren en links en rechts daarvan 2 glazen wanden. ik heb 2 kinderen maar ik vind het heel erg meevallen met vingers. en water met een microvezeldoek werkt het beste. van glassex krijg je maar lelijke waas.
Ik durf het écht niet aan! Achter de aanbouw is grotendeels van glas, dat trekt mijn 'smetvrees' net aan!
zondag 4 augustus 2019 om 12:00
Precies dit.motorbloemetje schreef: ↑04-08-2019 11:55Houtlook! Wij hebben tegels met houtlook, je voelt dat er een klein beetje reliëf in zit als je op je blote voeten loopt. Je ziet er bijna niks op! Echt ideaal.
Die hebben wij in de serre: echt ideaal!!
In de woonkamer marmer, dat is veel onderhoudsgevoeliger
zondag 4 augustus 2019 om 12:00
Wij hebben eerst een grindvloer gehad, met laag erover, leek mij ideaal, maar in de praktijk niet handig. Als de kinderen vielen dan zaten de grindsteentjes als afdruk. In de kuiltjes bleef viezigheid zitten dus je kreeg het nooit goed schoon. Alleen met schrobborstel en waterzuiger, maar dat was een flinke klus die je niet elke maand wil doen.
Toen we 6 jaar geleden gingen verbouwen hebben we keramisch parket genomen. De look van laminaat/parket, maar het gemak van tegels. Vanwege de kleur zie je er niet veel op. Ik doe paar keer per week stofzuigen en als we iets morsen dan met een doekje schoonmaken, maar dweilen maar 1 keer per maand.
Toen we 6 jaar geleden gingen verbouwen hebben we keramisch parket genomen. De look van laminaat/parket, maar het gemak van tegels. Vanwege de kleur zie je er niet veel op. Ik doe paar keer per week stofzuigen en als we iets morsen dan met een doekje schoonmaken, maar dweilen maar 1 keer per maand.
zondag 4 augustus 2019 om 12:06
Linoleum is ook heel goed met vloerverwarming, en het is een natuurproduct (itt pvc, waar allerlei weekmakers in zitten). Het is ook heel onderhoudsvriendelijk, ik heb het in mijn hele huis. Verkrijgbaar in allerlei kleuren/dessins.
Ik weet dat je vroeg naar tegels, maar misschien is dit een overweging voor je bovenverdieping.
Ik weet dat je vroeg naar tegels, maar misschien is dit een overweging voor je bovenverdieping.
zondag 4 augustus 2019 om 12:28
ja daar heb je ms wel gelijk in. De prijs spreekt mij ook wel aanNM1717 schreef: ↑04-08-2019 11:04https://www.praxis.nl/verf-laminaat-dec ... cm/5599339
zondag 4 augustus 2019 om 12:34
Dankjewel allen. Ik neig nu idd het meest naar keramisch parket. Dat zie ik ook in grijstinten. Zit een klein reliëf in dus dat is ook makkelijk schoon te houden. Niet goedkoop zie ik wel, maar wel aardig tijdloos.
Onze kinderen zijn overigens niet heel erg klein dus de vingertjes op het glas zullen we hier niet meer hebben. Met mooi weer lopen ze wel makkelijk met blote vieze voeten in en uit, dat dan weer wel.
Linoleum zal ik me tzt ook eens in verdiepen. De bovenverdieping is pas later aan de beurt dus daar heb ik nog even de tijd voor
.
Onze kinderen zijn overigens niet heel erg klein dus de vingertjes op het glas zullen we hier niet meer hebben. Met mooi weer lopen ze wel makkelijk met blote vieze voeten in en uit, dat dan weer wel.
Linoleum zal ik me tzt ook eens in verdiepen. De bovenverdieping is pas later aan de beurt dus daar heb ik nog even de tijd voor