Zwanger worden met zorgen

woensdag 13 maart 2019 om 11:42
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...
Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.
Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]
Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...
Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.
Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]
Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!
Naam | Leeftijd | Kindje | NOD | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Vanessakusje | 32 | 2e | 13 dec | kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen |
Loes23 | 26 | 2e* | ![]() | 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was). |
OkkiePetite | 31 | 2e | 1-12 | eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose. |
Omelette-du-fromage | 32 | ? | Jongste zoontje overleden | |
PinotGrigio3 | 36 | 3e | 13 okt | Jongste kindje (2 jaar) overleden |
Maikiex | 23 | 1e* | ![]() | 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk |
Sunny-91 | 27 | 3e | ![]() | Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder |
Wolzijde | 34 | ![]() | zwangerschapsafbreking gehad |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
woensdag 24 juli 2019 om 09:01
donderdag 25 juli 2019 om 19:55
Vanes hoe is het gegaan vandaag?
Beetje jammer van je vent. Al is die hitte nou niet echt helpend
in "Slechte 20 weken echo" wordt je genoemd, misschien dat jij haar kan helpen?
zwanger/slechte-20-weken-echo/list_mess ... ?start=150#
Beetje jammer van je vent. Al is die hitte nou niet echt helpend

in "Slechte 20 weken echo" wordt je genoemd, misschien dat jij haar kan helpen?
zwanger/slechte-20-weken-echo/list_mess ... ?start=150#
vrijdag 26 juli 2019 om 10:50
Bijzonder Okkie! Nog getest?
Ik had dus woensdag een streep maar niet zo'n extreme streep, Dond 9 uur echo en toen zei ze je eisprong is net geweest.
Ze zei bij een pos test spring ie binnen 12 uur en ben je max 48 uur vb. Nou alle beschrijvingen zeggen anders. Maar goed tis haar vak dus ze zal t wel weten.
Al had ik dankzij lieve Tink testen gehad en gister nog een Smilie dus dat vertekend de boel wel!
Alles zag er verder goed uit. Aug nog een sperma test en 29-8 bloeduitslagen en testen bespreken.
Susie wat naar. Ik had gehoopt dat de echo's verbeterd waren. En nu?
Ik had dus woensdag een streep maar niet zo'n extreme streep, Dond 9 uur echo en toen zei ze je eisprong is net geweest.
Ze zei bij een pos test spring ie binnen 12 uur en ben je max 48 uur vb. Nou alle beschrijvingen zeggen anders. Maar goed tis haar vak dus ze zal t wel weten.
Al had ik dankzij lieve Tink testen gehad en gister nog een Smilie dus dat vertekend de boel wel!
Alles zag er verder goed uit. Aug nog een sperma test en 29-8 bloeduitslagen en testen bespreken.
Susie wat naar. Ik had gehoopt dat de echo's verbeterd waren. En nu?
vrijdag 26 juli 2019 om 19:51
Fijn dat alles er goed uitzag Vanessa! Alleen wel vreemd dat je dan nog een positieve test had terwijl je eisprong al geweest was volgens die arts... dan kan je ook niet op die testen vertrouwen
heb je je eisprong wel kunnen benutten de afgelopen dagen?
Jullie zijn goed bezig Okkie
hopelijk met een heel goed resultaat over 2 weken!!

Jullie zijn goed bezig Okkie

donderdag 1 augustus 2019 om 15:59
Sunny hier even heel diep zwart gat momenteel en er eigenlijk niet mee bezig. Hopen dat dit snel weer wat beter gaat want zo is er écht niets aan
Ergens ben ik ook bang dat ik nu juist zo diep zit omdat er misschien wel zwangerschap weer is. Want juist hormonen maken mij vaak zo. Heb eerder een prenatale depressie gehad en was direct over zodra ik was bevallen.
Als het dat niet is, is het voorlopig even niet slim ben ik bang. Maar het is nu afwachten op gesprek huisarts en ook op mijn NOD .
Fijn dat je wel van de vakantie aan het genieten bent! Logisch van je kop in het zand. Maar mega goed dat je toch wel van de vakantie dus kan genieten.
Vanessa spannend, duim voor je.
Susie hoe is het bij jou?
Okkie hoe is het?
En de rest?

Ergens ben ik ook bang dat ik nu juist zo diep zit omdat er misschien wel zwangerschap weer is. Want juist hormonen maken mij vaak zo. Heb eerder een prenatale depressie gehad en was direct over zodra ik was bevallen.
Als het dat niet is, is het voorlopig even niet slim ben ik bang. Maar het is nu afwachten op gesprek huisarts en ook op mijn NOD .
Fijn dat je wel van de vakantie aan het genieten bent! Logisch van je kop in het zand. Maar mega goed dat je toch wel van de vakantie dus kan genieten.
Vanessa spannend, duim voor je.
Susie hoe is het bij jou?

Okkie hoe is het?
En de rest?
donderdag 1 augustus 2019 om 18:29
oh dames ik reageer later op iedereen, maar hier zondag t/m gisteren koorts, verkouden en zere keel. Nu nog nog verhoging en knapt langzaam weer op, pfff mega tegenvaller. Echt zuur, omdat ik me donderdag voor eerst sinds tijden goed voelde en nu dit gedoe. Zaterdag positieve ovu test en seks gehad maar zondag en maandag niet want ja ziek. En als ik ziek ben, is alles gewoon even k...
Verwacht niet zoveel van deze ronde :whiteflag:
allen!!
Verwacht niet zoveel van deze ronde :whiteflag:

zaterdag 3 augustus 2019 om 07:07
Dikke knuffel voor jou Omelette
wanneer is je NOD? Kan je ondertussen al testen? Spannend hoor...
Pfff wat ontzettend balen Okkie! Waarom nou precies tijdens je eisprong
maar nog niet de moed opgeven he want mss was dit wel een lucky shot! Bij mn vorige zwangerschap ben ik ook zwanger geraakt in de ronde dat m'n man ziek was en we amper seks hadden gehad... maar ik ff snap je teleurstelling wel hoor!

Pfff wat ontzettend balen Okkie! Waarom nou precies tijdens je eisprong

zaterdag 3 augustus 2019 om 08:00
Omelette soms kan het echt zo donker zijn allemaal. Ik hoop voor je dat zwangerschapshormonen zijn. Waarvoor naar huisarts?
Sunny heerlijk vakantie! Snap helemaal datje je kop in zand steekt, gun je dat er een moment gaat komen waarop het door dringt en dat er ook moment mag komen voor wat blijdschap... alles op z’n tijd :
Vanes hoe gaat met jou?
Susie denk aan jullie! Weten jullie al iets meer?
Vandaag kan al wat positiever kijken een kans is een kans. Iemand moet die lage kans pakken, vind dat wij dat nu wel mogen zijn aangezien we ook de meest droevige lage kans hebben gepakt . En met “we” bedoel ik ons allemaal.
Sunny heerlijk vakantie! Snap helemaal datje je kop in zand steekt, gun je dat er een moment gaat komen waarop het door dringt en dat er ook moment mag komen voor wat blijdschap... alles op z’n tijd :
Vanes hoe gaat met jou?
Susie denk aan jullie! Weten jullie al iets meer?

Vandaag kan al wat positiever kijken een kans is een kans. Iemand moet die lage kans pakken, vind dat wij dat nu wel mogen zijn aangezien we ook de meest droevige lage kans hebben gepakt . En met “we” bedoel ik ons allemaal.
zondag 4 augustus 2019 om 20:52
Dacht dat ik alle data nu wel voorbij was, schoot me gisteren opeens te binnen dat ik vorig jaar op 8-9 een positieve test in handen had van zoonlief* .
Zojuist dacht ik zal eens even kijken in m'n app. Als ik deze ronde niet zwanger ben, dan is mijn volgende nod op 8-9......
ene kant mooi als dat zo is, andere kant lijkt me doodeng omdat je exact hetzelfde tijdspad afgaat..... Nu kan ik gaan zeggen dat ik dat niet zal trekken, maar goed ik dacht ook dat ik een kind verliezen niet zou overleven en tadaa
Plus, zou wel erg toevallig zijn als je dan een positieve test in handen hebt.
Voor de rest wel aardig opgeknapt van ziek zijn, nog wel erg moe. Gisteren voor grafsteen gekeken voor zoonlief* We hebben een ontwerp laten opmaken, oftewel heel benieuwd, zo getekend op papier voelt het goed. En fijn om er nu echt concreet mee bezig te zijn. Vandaag verjaardag gehad waar veel kindjes waren, thuis even flink gejankt, oh wat mis zoon intens.
Op de wachtbank nog geen bijzonderheden gemerkt.
Sorry lange ego post.
Hoe gaat het met een ieder? Vanes nog op wachtbank? Sunny en Wolzijde hoe voelen jullie je?
Susie
Zojuist dacht ik zal eens even kijken in m'n app. Als ik deze ronde niet zwanger ben, dan is mijn volgende nod op 8-9......

Voor de rest wel aardig opgeknapt van ziek zijn, nog wel erg moe. Gisteren voor grafsteen gekeken voor zoonlief* We hebben een ontwerp laten opmaken, oftewel heel benieuwd, zo getekend op papier voelt het goed. En fijn om er nu echt concreet mee bezig te zijn. Vandaag verjaardag gehad waar veel kindjes waren, thuis even flink gejankt, oh wat mis zoon intens.
Op de wachtbank nog geen bijzonderheden gemerkt.
Sorry lange ego post.
Hoe gaat het met een ieder? Vanes nog op wachtbank? Sunny en Wolzijde hoe voelen jullie je?
Susie

maandag 5 augustus 2019 om 09:26
Wat bijzonder van die datum Okkie! Misschien is het een teken van jullie zoontje en heb je straks op die dag een positieve test in handen
maar eerst nog hoop voor deze ronde!
Enja we zijn sterker dan we van te voren denken
wat voor harde klappen je ook krijgt, we blijven overeind en gaan door zo goed en zo kwaad als het gaat!
Fijn dat jullie nu een ontwerp hebben voor het grafsteentje. Het steentje van L* komt als het goed is ook na onze vakantie. Ik ben erg benieuwd hoe het eindresultaat is... en het maakt het ook wel soort van definitief ofzo
Even lekker janken lucht soms gewoon op. Heel logisch dat je het er moeilijk mee had en op zulke momenten je zoontje extra mist!
hij had er gewoon bij moeten zijn!!
Oh en egopost bestaan niet hoor! Je mag gewoon zeggen hoe je je voelt!
Hier verschilt het per dag... vandaag over een week hebben we net de echo gehad en ik merk dat ik wel al zenuwachtig begin te worden. Het ene moment ben ik vol goede moed en het andere moment zie ik alles somber in... Gelukkig nog genoeg afleiding deze week! Verder misselijk en moe, maar dat neem ik voor lief!
Susie, ik ben ook heel benieuwd hoe het met jullie gaat! Ik denk veel aan jullie
En de meiden op de wachtbank, sterkte nog met wachten!
Ik duim voor positieve testen!!

Enja we zijn sterker dan we van te voren denken

Fijn dat jullie nu een ontwerp hebben voor het grafsteentje. Het steentje van L* komt als het goed is ook na onze vakantie. Ik ben erg benieuwd hoe het eindresultaat is... en het maakt het ook wel soort van definitief ofzo

Even lekker janken lucht soms gewoon op. Heel logisch dat je het er moeilijk mee had en op zulke momenten je zoontje extra mist!

Oh en egopost bestaan niet hoor! Je mag gewoon zeggen hoe je je voelt!
Hier verschilt het per dag... vandaag over een week hebben we net de echo gehad en ik merk dat ik wel al zenuwachtig begin te worden. Het ene moment ben ik vol goede moed en het andere moment zie ik alles somber in... Gelukkig nog genoeg afleiding deze week! Verder misselijk en moe, maar dat neem ik voor lief!
Susie, ik ben ook heel benieuwd hoe het met jullie gaat! Ik denk veel aan jullie

En de meiden op de wachtbank, sterkte nog met wachten!