Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Katja's krullen (maar mijn haar is veel korter) -- kan me bijna niet voorstellen dat ik ooit Sanne's krullen zou krijgen... maar je weet maar nooit. Vind dat echt prachtig.
lady_day wijzigde dit bericht op 05-08-2019 15:52
0.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Houd moed en heb geduld mensen
Er schuilt een Katja in ons allemaal.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Very__Cherry schreef:
05-08-2019 15:51
Houd moed en heb geduld mensen
Er schuilt een Katja in ons allemaal.
:-D
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
05-08-2019 14:25
Dank je wel! Ik heb ook precies die kleur.
Ik ben ook altijd "die van dat haar". Ik val op in menigtes, wildvreemden spreken me aan, o ja en ik ben ook altijd "de gelukkige" uit het publiek die naar voren mag komen of waar de paashazen en zwarte pieten in de stad op af springen o_o >:-(
:rofl:
Very__Cherry schreef:
05-08-2019 14:25
Dank je wel! Ik heb ook precies die kleur.
Ik ben ook altijd "die van dat haar". Ik val op in menigtes, wildvreemden spreken me aan, o ja en ik ben ook altijd "de gelukkige" uit het publiek die naar voren mag komen of waar de paashazen en zwarte pieten in de stad op af springen o_o >:-(
Super mooi haar Cherry! Maar elk voordeel heeft zijn nadeel zie je maar weer ;)
Nou ik heb net ook nog even de Europrofit shampoo en Andrelon kokosmasker gekocht. Dan kan ik straks helemaal clean beginnen. Mijn haar is echt een beetje een drama de laatste tijd, snel vet en pluizig. Ik draag het nu vooral in een knot, ook leuk maar niet elke dag.
Ik ben momenteel ook zwanger dus dat zal zeker een rol spelen maar, ik wil toch kijken of ik er weer wat balans in kan krijgen door het goed te verzorgen. Ik hou jullie op de hoogte! :hyper:
Heedt iemand mss nog een linkje naar waar je kort en bondig wat wijzer kan worden qua porositeit en elasticiteit?
Alle reacties Link kopieren
Vergeleken bij die hele haar-lijdensweg lijkt me een kind baren een piece of cake Turq! :rofl:
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Turquoise_steen schreef:
05-08-2019 16:32
Nou ik heb net ook nog even de Europrofit shampoo en Andrelon kokosmasker gekocht. Dan kan ik straks helemaal clean beginnen. Mijn haar is echt een beetje een drama de laatste tijd, snel vet en pluizig. Ik draag het nu vooral in een knot, ook leuk maar niet elke dag.
Ik ben momenteel ook zwanger dus dat zal zeker een rol spelen maar, ik wil toch kijken of ik er weer wat balans in kan krijgen door het goed te verzorgen. Ik hou jullie op de hoogte! :hyper:
Succes!! Ik moet woensdag even naar het kruidvat en begin dan ook! Ik heb ook al wat besteld op myhairshop.nl
Gewoon maar een beetje blind wat ik ben geen type wat zich tot in den treure gaat inlezen.
Ik ben meer het trial and error type :whistle:
Very__Cherry schreef:
05-08-2019 16:35
Vergeleken bij die hele haar-lijdensweg lijkt me een kind baren een piece of cake Turq! :rofl:
Ja, dat is peanuts vergeleken met waar ik momenteel doorheen ga :yes:
chocho schreef:
05-08-2019 16:38
Succes!! Ik moet woensdag even naar het kruidvat en begin dan ook! Ik heb ook al wat besteld op myhairshop.nl
Gewoon maar een beetje blind wat ik ben geen type wat zich tot in den treure gaat inlezen.
Ik ben meer het trial and error type :whistle:

Leuk! Ik heb daar ook wat dingetjes besteld vandaag, ik ben ook wel van het gewoon uitproberen. :couple:
Alle reacties Link kopieren
chocho schreef:
05-08-2019 16:38
Succes!! Ik moet woensdag even naar het kruidvat en begin dan ook! Ik heb ook al wat besteld op myhairshop.nl
Gewoon maar een beetje blind wat ik ben geen type wat zich tot in den treure gaat inlezen.
Ik ben meer het trial and error type :whistle:
Ohhh wat heb jij besteld??
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Very__Cherry schreef:
05-08-2019 17:40
Ohhh wat heb jij besteld??
Eco Styler Professional Styling Gel Krystal Gel 5 lbs

Kinky Curly POOL PARTY 8 oz (ja ja!)

TGIN Quench 3-In-1 Co-Wash Conditioner And Detangler 384 ML

En bij het kruidvat Nature Box Avocado Conditioner, maar die is niet cg??
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2a/2b denk ik, maar tijdens het wassen als ik dan losse haren heb dan zijn die veel richting 3 gekruld. Betekent dit dat ik dan toch ergens nog zulke krullen verstopt heb?
Oh nee!

Harsh Alcohols Detected

These alcohols will dry out your hair, they are not curly girl approved:
isopropyl alcohol

Shit.
Alle reacties Link kopieren
chocho schreef:
05-08-2019 17:55
Oh nee!

Harsh Alcohols Detected

These alcohols will dry out your hair, they are not curly girl approved:
isopropyl alcohol

Shit.
In welke??
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Hoe moet ik nou ooit kiezen uit 492 conditioners @(
Very__Cherry schreef:
05-08-2019 17:59
In welke??
Die van het kruidvat surprise surprise, in die avocado nature box.
Alle reacties Link kopieren
chocho schreef:
05-08-2019 18:01
Hoe moet ik nou ooit kiezen uit 492 conditioners @(
Ik wil wel helpen!
Qua Kruidvat, adviseer ik meestal de Petal Fresh, Rosemary/ Mint. Die is erg okee en doet het ook goed in mijn refresh- waterspray (1 deel conditioner, 2 delen water).
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Wat leuk, ik ben net een paar weken begonnen. Vandaag zag ik voor het eerst echt verschil, heb nu volgens mij wel wat goede producten.
Had altijd een onwijze bos haar, maar na twee zwangerschappen en teveel kleuren en siliconen zag mijn haar eruit als een droog zielig slap bosje stro. Dat is nu al wel beter. Overigens kleur ik mijn haar nog wel gewoon.
Very__Cherry schreef:
05-08-2019 18:05
Ik wil wel helpen!
Qua Kruidvat, adviseer ik meestal de Petal Fresh, Rosemary/ Mint. Die is erg okee en doet het ook goed in mijn refresh- waterspray (1 deel conditioner, 2 delen water).
Ik vertrouw volledig op jouw advies met je Sanne-krullen :-D
Als ik weer wat bij myhairshop bestel, welke conditioner en leave in conditioner zou je van daar aanbevelen?
Ik weet inmidels dat ik high porosity heb, dus moet het vooral moisturizen denk ik?
chocho schreef:
05-08-2019 18:01
Hoe moet ik nou ooit kiezen uit 492 conditioners @(
Ik heb de bananenconditioner van de bodyshop. En voor daarna eentje van kerastase (alvast aangeschaft :P )

Er is een Facebookgroep waar je veel terug kan vinden qua producten. Ik vind het heel handig.
Ik ben begonnen. Eerst veel gelezen en een beetje lukraak niet shampoo wassen, niet kammen ( ik was verslaafd aan een kam in elke tas), en cremespoeling inmasseren. En geen producten waarvan ik lades vol had.
Echt opvallen dat mijn droge pluis opeens veranderde in krullen.
Vorige week echt aan de slag gegaan met een final wash (Kruidvat shampoo huismerk) waardoor mijn haar in een stugge bos veranderde en nu opbouwen weer. De krullen zijn er een beetje uit weer.
Ik heb shampoo en crème spoeling Van Rituals . Daarin zitten geen siliconen en sulfaten staat op de fles. Maar zijn ze CG proef?
Al die tips en producten duizelen me wel hoor.
Alle reacties Link kopieren
chocho schreef:
05-08-2019 18:13
Ik vertrouw volledig op jouw advies met je Sanne-krullen :-D
Als ik weer wat bij myhairshop bestel, welke conditioner en leave in conditioner zou je van daar aanbevelen?
Ik weet inmidels dat ik high porosity heb, dus moet het vooral moisturizen denk ik?
Gaat vaak samen(niet altijd) met hoge elasticiteit wat juist betekent dat je proteine nodig hebt.
Maar dat moet je dan eerst testen
Waterman26 schreef:
05-08-2019 18:25
Ik ben begonnen. Eerst veel gelezen en een beetje lukraak niet shampoo wassen, niet kammen ( ik was verslaafd aan een kam in elke tas), en cremespoeling inmasseren. En geen producten waarvan ik lades vol had.
Echt opvallen dat mijn droge pluis opeens veranderde in krullen.
Vorige week echt aan de slag gegaan met een final wash (Kruidvat shampoo europrofit ) waardoor mijn haar in een stugge bos veranderde en nu opbouwen weer. De krullen zijn er een beetje uit weer.
Ik heb shampoo en crème spoeling Van Rituals . Daarin zitten geen siliconen en sulfaten staat op de fles. Maar zijn ze CG proef?
Verder heb ik glijmiddel op waterbasis ( pffff bij de kassa)9 en eutoprofit gel.
Al die tips en producten duizelen me wel hoor.
anoniem_301963 wijzigde dit bericht op 05-08-2019 18:30
1.92% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven