Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Lucifer2018 schreef:
05-08-2019 08:37
Ik kneed altijd eerst leave-in of beschermende krullencreme erin en dan pas vergiet-diffiser fohnen. Daarna pas stylingproducten.
Ja, ik denk dat ik het ook zo ga proberen.
Gebruik jij gel? Of heb ik daar overheen gelezen?
Want als je dan pas na 3 dagen of zo weer je haar wast heb je wel heel de tijd die gel(resten) in je haar.
Lucifer2018 schreef:
05-08-2019 08:36
Iemand tips voor een cowash die te koop is bij een een grote kruidvat/trekpleister/action? Ik kom daar vandaag langs.

Van de week ga ik nog naar de Etos. Een beetje budgettechnisch niet al te duur?
Ik heb vaak de inecto pure coconut conditioner gebruikt als co wash en als leave in. https://www.kruidvat.nl/inecto-pure-coc ... o/p/866160

Is al wel een poosje geleden maar ik zie dat de ingrediënten nog steeds CG proof zijn ;)
Ik ben ook nog een beetje zoekende in de CG methode. Een aantal jaren geleden deed ik aan co wash maar daar ben ik mee gestopt, weet niet meer waarom eigenlijk. Ik wil het nu weer gaan oppakken 2x per week co wash en 1x per week dr. organic. Zoals ik net al aangaf gebruikte ik altijd de Inecto conditioner als co wash en dat beviel goed. Ik heb geen krullend haar maar wel haar dat snel kan pluizen en met lichte slag.

Even een tip als je een product wilt testen: http://www.isitcg.com/
Ingrediëntenlijst online opzoeken, kopiëren en plakken en voila.
Turquoise_steen schreef:
05-08-2019 10:17
Ik heb vaak de inecto pure coconut conditioner gebruikt als co wash en als leave in. https://www.kruidvat.nl/inecto-pure-coc ... o/p/866160

Is al wel een poosje geleden maar ik zie dat de ingrediënten nog steeds CG proof zijn ;)
Ga ik daar langs, ik had net een lijst van internet maar 2 dingen kon ik al niet vinden bij genoemde winkels.
Dank!
Turquoise_steen schreef:
05-08-2019 10:22
Ik ben ook nog een beetje zoekende in de CG methode. Een aantal jaren geleden deed ik aan co wash maar daar ben ik mee gestopt, weet niet meer waarom eigenlijk. Ik wil het nu weer gaan oppakken 2x per week co wash en 1x per week dr. organic. Zoals ik net al aangaf gebruikte ik altijd de Inecto conditioner als co wash en dat beviel goed. Ik heb geen krullend haar maar wel haar dat snel kan pluizen en met lichte slag.

Even een tip als je een product wilt testen: http://www.isitcg.com/
Ingrediëntenlijst online opzoeken, kopiëren en plakken en voila.
Dat is een mooie tip!
Lucifer2018 schreef:
05-08-2019 11:13
Ga ik daar langs, ik had net een lijst van internet maar 2 dingen kon ik al niet vinden bij genoemde winkels.
Dank!
Ik zie dat ik de link naar de shampoo heb gebruikt, ik bedoelde dus de conditioner: https://www.kruidvat.nl/inecto-pure-coc ... r/p/866097

Ben benieuwd hoe die je bevalt! :)
Alle reacties Link kopieren
Helaas helaas, Inecto conditioner is NIET CG proof. Bevat isopropyl alcohol, deze is uitdrogend.
Cetearyl en stearyl alcohol zijn wel CG approved.
Daarbij, mensen, investeer even 5 euro meer en koop een goede co-wash. Eentje die echt bedoeld is om je haar mee schoon te krijgen. Gewone conditioner mag dan wel CG zijn maar voegt eerder dingen toe aan je haar dan dat het vuil weghaalt. Met kans op build up, verzwaring etc.
Ga niet op n euro zitten met deze methode, dat werkt niet.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Very__Cherry schreef:
05-08-2019 11:15
Helaas helaas, Inecto conditioner is NIET CG proof. Bevat isopropyl alcohol, deze is uitdrogend.
Cetearyl en stearyl alcohol zijn wel CG approved.
Daarbij, mensen, investeer even 5 euro meer en koop een goede co-wash. Eentje die echt bedoeld is om je haar mee schoon te krijgen. Gewone conditioner mag dan wel CG zijn maar voegt eerder dingen toe aan je haar dan dat het vuil weghaalt. Met kans op build up, verzwaring etc.
Ga niet op n euro zitten met deze methode, dat werkt niet.
Eens. Er zijn prima drogist product te vinden, maar dan wel om ze te gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn. Een gewone conditioner werkt als noodoplossing prima, maar geeft geen ideaal resultaat. En dan denk je al snel dat CG een verzwarende methode is, alleen geschikt voor type 3 en 4. Terwijl dat hoeft niet zo te zijn, maar dan moet je wel de juiste producten gebruiken
En om te checken of iets CG is, kan je beter curlsbot gebruiken dan is it CG. Is it CG geeft regelmatig foutief aan dat iets geschikt is
Volgens de website met checker is die wel CG proof..
Bij mij werkt deze conditioner in ieder geval niet uitdrogend. Daarnaast gebruik ik af en toe shampoo en daardoor geen last van build up maar ieder haar is verschillend natuurlijk.
DianaBerrigan schreef:
05-08-2019 11:25
En om te checken of iets CG is, kan je beter curlsbot gebruiken dan is it CG. Is it CG geeft regelmatig foutief aan dat iets geschikt is
Oke dat wist ik niet. Lekker verwarrend haha
Very__Cherry schreef:
05-08-2019 11:15
Helaas helaas, Inecto conditioner is NIET CG proof. Bevat isopropyl alcohol, deze is uitdrogend.
Cetearyl en stearyl alcohol zijn wel CG approved.
Daarbij, mensen, investeer even 5 euro meer en koop een goede co-wash. Eentje die echt bedoeld is om je haar mee schoon te krijgen. Gewone conditioner mag dan wel CG zijn maar voegt eerder dingen toe aan je haar dan dat het vuil weghaalt. Met kans op build up, verzwaring etc.
Ga niet op n euro zitten met deze methode, dat werkt niet.

Ik heb net een lijst bij 2 drogisterijen gestaan en kon van die 12 genoemde cowashproducten niets vinden. Ik zit niet op FB en heb de lijst van google. Misschien een oude hoor.


Ik ga vandaag nog naar de kruidvat en de Etos sowieso. Weet jij zo een cowash die ik bij een van die kan vinden?
Op een euro kijk ik niet. Maar 10 euro voor flesje is mij wel te duur. Dus als je suggesties hebt?

Ik heb ook nog een Trekpleister en Hema in de buurt.
Ik heb geen tijd meer voor de vakantie om naar speciaalzaken te zoeken en online bestellen is alleen leuk als de verzendkosten er niet zijn. ;-)

En ik ga van de week naar de DM in Duitsland.

Dus suggesties of een up to date lijst misschien? Allemaal welkom.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb helaas geen co wash voor je uit de drogist.
Die van As I Am heb je bij sommige grotere vestigingen wel, en kost (online) 8 euro nogwat voor n grote pot.
Over de DM heb ik hoopgevende berichten gehoord! Kijk in de fb groep Curls Cult even bij Bestanden, daar vind je keurige lijsten mét fotos van produkten die geschikt zijn, per categorie. Handig voor in Duitsland.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Maar nogmaals, dit is geen methode voor: ik moet nog even snel snel langs de drogist en heb geen tijd om om te rijden en ik vind 10 euro te veel voor n goed produkt. Waar je maanden mee doet.
Dat geldt voor alle dingen zo, ook op gebied van eten, kleding, noem maar op. Wil je kwaliteit, wil je gezond, wil je verbetering bereiken, dan moet je effe van het gebruikelijke pad af.
Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Fluthaar dus :mrgreen:
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Turquoise_steen schreef:
05-08-2019 11:26
Volgens de website met checker is die wel CG proof..
Bij mij werkt deze conditioner in ieder geval niet uitdrogend. Daarnaast gebruik ik af en toe shampoo en daardoor geen last van build up maar ieder haar is verschillend natuurlijk.
Turqie, echt.
Zowel Curlsbot als Isitcg geven grote rode No-No's bij je Inecto.
Dat komt, nogmaals, door de isopropyl alcohol. Dat is gewoon niet CG.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Very__Cherry schreef:
05-08-2019 11:38
Maar nogmaals, dit is geen methode voor: ik moet nog even snel snel langs de drogist en heb geen tijd om om te rijden en ik vind 10 euro te veel voor n goed produkt. Waar je maanden mee doet.
Dat geldt voor alle dingen zo, ook op gebied van eten, kleding, noem maar op. Wil je kwaliteit, wil je gezond, wil je verbetering bereiken, dan moet je effe van het gebruikelijke pad af.
Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg. Fluthaar dus :mrgreen:
Oke dan, wat een aannames weer. :roll:
Ow en ik zeg net dat ik geen FB heb. Maar bedankt voor de hulp. Ik google wel gezellig ergens anders heen. :-D
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
05-08-2019 11:44
Ow en ik zeg net dat ik geen FB heb. Maar bedankt voor de hulp. Ik google wel gezellig ergens anders heen. :-D
Doe niet zo flauw cq sarcastisch. Ik zit hier serieus met je mee te kijken. Zit nu zelfs in mijn fb groep voor je te zoeken wat je bij de DM kan kopen.
Ik geef je alleen terug wat ik van je lees. Je komt haastig over en wil, ivm je vakantie, tijd besparen en niet een tientje uitgeven voor n produkt. Dan wordt t gewoon lastig.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
De conditioner van As I am ziet er interessant uit, ik denk dat ik die eens ga proberen. Dan bestel ik meteen de Bounce girl light creme gel erbij, die lijkt me ook wel fijn :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier nog nooit van gehoord, de CG methode...maar ik ga er zeker eens naar kijken.
Ik sta op het punt van afknippen omdat ik niet goed weet wat ik moet doen met mijn ontplofte haar.
Alle reacties Link kopieren
Turquoise_steen schreef:
05-08-2019 11:48
De conditioner van As I am ziet er interessant uit, ik denk dat ik die eens ga proberen. Dan bestel ik meteen de Bounce girl light creme gel erbij, die lijkt me ook wel fijn :)
Goed bezig! :)
As I Am heeft geen proteine en die gel heeft dat wel. Dus dan heb je n mooi evenwicht.
Heb je al een leave in? Ik kan asnraden de Blueberry Bliss van Curls (met proteine) en de Kinky Curly Knot Today (zonder proteine).
Bij elkaar zit je dan boven de 25 euro, vervallen de verzendkosten!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Is er ergens een handige starters handleiding? :D

Zoals:
- borstel in de prullenbak
- 1 keer haar wassen met speciale sulfaten-reiniger
- boodschappenlijstje

Is co-wassen eigenlijk dus gewoon met conditioner je haar wassen?
Bedankt voor de tips Cherry! Ik heb nog twee leave ins staan van Shea moisture, de raw shea butter detanger en de multi vitamin detangler (gele en roze verpakking. Ook heb ik nog een leave in van Hair wonder. Volgens mij zit in de gele van shea geen proteïne en in de andere twee wel, mijn haar heeft nog zoveel proteïne nodig dus ik wissel wat af. Moet zeggen dat ik over geen een van de drie dolenthousiast ben haha. De gele van shea bevalt me dan nog het meeste, de roze ruikt vooral lekker maar doet niet veel voor mijn haar.

Misschien dat ik de Kinky Curly Knot today dan kan proberen maar er staat bij dat het geschikt is voor dik gekruld haar ,dat heb ik niet. Ik denk dat ik de drie die ik heb nog maar wat meer moet gaan uittesten qua hoeveelheid/ manier van gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
s-a-r-kast schreef:
05-08-2019 12:00
Is er ergens een handige starters handleiding? :D

Zoals:
- borstel in de prullenbak
- 1 keer haar wassen met speciale sulfaten-reiniger
- boodschappenlijstje

Is co-wassen eigenlijk dus gewoon met conditioner je haar wassen?
Ik kan je wel op weg helpen!
1. Je koopt Europrofit shampoo bij Kruidvat a 60 ct. Da's de Final Wash.
2. Je koopt een masker bij Kruidvat, want die moet je meteen daarna doen. Sowieso eens per week masker! Bijv Kruidvat Oil & Rescue haarmasker of Andrelon Kokosboost masker.
3. Koop daar meteen een setje CG approved shampoo en conditioner, bijv Petal Fresh Rosemary Mint.

Voor stylingprodukten verwijs ik je naar een goede webwinkel zoals myhairshop.nl
Maar om te starten kun je ook bij Kruidvat evt meenemen Syoss Keratine mousse, Wella New Wave gel (rode tube).

Verder: lezen lezen lezen. Alle stylingprodukten moeten op drijfnat haar aangebracht worden en je knijpt met een tshirt of een microvezel doek het vocht eruit en krullen erin. Diffusen op lauwe stand. Niet aan je haar zutten tot t helemaal droog is.

En dit is nog maar t topje van de ijsberg.
En tot slot: nee, co washen us niet wassen met conditioner, maar met speciaal geschikte was-conditioner :)
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
s-a-r-kast schreef:
05-08-2019 12:00


Is co-wassen eigenlijk dus gewoon met conditioner je haar wassen?
Nee, je kunt daarvoor beter een speciale co-wash gebruiken want die reinigt beter dan een gewone conditioner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven