Gone Flying, Dubai
woensdag 12 december 2018 om 17:57
Welkom in mijn vervolgtopic!
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
zondag 4 augustus 2019 om 15:45
Wat een heerlijk topic! Ik heb t van voor tot achter gelezen.
Leuk ook om over Dubai te lezen. Het is al lang geleden voor mij maar ik ben er ook geweest en vond het geweldig. Helaas zit een vervolg bezoek er voorlopig niet in omdat het zo enorm duur is geworden!
Ik zou je ook graag volgen op insta.. wil je me een pb sturen?
Leuk ook om over Dubai te lezen. Het is al lang geleden voor mij maar ik ben er ook geweest en vond het geweldig. Helaas zit een vervolg bezoek er voorlopig niet in omdat het zo enorm duur is geworden!
Ik zou je ook graag volgen op insta.. wil je me een pb sturen?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 5 augustus 2019 om 01:50
Ik had vandaag een turnaround. Toen ik al helemaal opgedirkt was zag ik in de crewapp dat mijn vlucht een uur vertraging had. Dan maar een uurtje later vertrekken.
Ik had geluk dat ik het thuis al gezien had. 2 crewleden zagen het pas toen ze al op kantoor waren.
De hele vlucht was ik behoorlijk chagrijnig. Er was nauwelijks teamwork onder de crew. Ik liep de benen onder mijn lijf en niemand die een handje kwam helpen terwijl ze zelf niks te doen hadden. Door mijn haast zag ik een aantal dingen over het hoofd en ik werd op de vingers getikt.
De druppel was toen ik me na de landing tussen de passagiers door naar voren moest wringen omdat een collega beweerde dat ik de tas van een passagier had opgeborgen en dat die nergens te vinden was. Toen ze me belde zei ik al dat ik van niks wist, maar ze zei dat ik het me maar beter kon herinneren want de tas was spoorloos. Ze zei dat ik moest komen. Eenmaal ter plaatse herhaalde ik dat ik die tas echt niet had opgeborgen. Mijn collega zei dat ze ook niet wist waar die tas was en bleef me afwachtend aankijken. "Nou, dan zitten we in hetzelfde schuitje, nietwaar? Is zoeken een idee?", vroeg ik geirriteerd. Vervolgens ging ze toekijken terwijl ik alles afzocht. Allemachtig! Uiteindelijk vond ik de tas terug.
Vervolgens begon de baby van de vrouw in kwestie hartverscheurend te huilen en kon ik nog melk klaarmaken tussen alle passagiers die stonden te dringen om naar buiten te gaan. Even later lag de baby tevreden in moeders armen van zijn flesje te drinken. Mama zelf had nog een verzoek: ze had hulp nodig met haar bagage. Ik ben met die vrouw meegelopen naar de terminal tot ik niet meer verder mee kon. Niet veel verder staan kinderwagens klaar dus dat is vast goed gekomen.
Eenmaal terug in het vliegtuig moest ik mijn area nog opruimen. In mijn eentje. De collega's stonden al te wachten om naar de bus te gaan. Uiteindelijk kwam mijn csv toch een handje helpen.
Ik sta altijd klaar om collega's werk uit handen te nemen zodat eea sneller gaat. Meestal is er sprake van een wisselwerking maar vandaag dus niet.
Ik had geluk dat ik het thuis al gezien had. 2 crewleden zagen het pas toen ze al op kantoor waren.
De hele vlucht was ik behoorlijk chagrijnig. Er was nauwelijks teamwork onder de crew. Ik liep de benen onder mijn lijf en niemand die een handje kwam helpen terwijl ze zelf niks te doen hadden. Door mijn haast zag ik een aantal dingen over het hoofd en ik werd op de vingers getikt.
De druppel was toen ik me na de landing tussen de passagiers door naar voren moest wringen omdat een collega beweerde dat ik de tas van een passagier had opgeborgen en dat die nergens te vinden was. Toen ze me belde zei ik al dat ik van niks wist, maar ze zei dat ik het me maar beter kon herinneren want de tas was spoorloos. Ze zei dat ik moest komen. Eenmaal ter plaatse herhaalde ik dat ik die tas echt niet had opgeborgen. Mijn collega zei dat ze ook niet wist waar die tas was en bleef me afwachtend aankijken. "Nou, dan zitten we in hetzelfde schuitje, nietwaar? Is zoeken een idee?", vroeg ik geirriteerd. Vervolgens ging ze toekijken terwijl ik alles afzocht. Allemachtig! Uiteindelijk vond ik de tas terug.
Vervolgens begon de baby van de vrouw in kwestie hartverscheurend te huilen en kon ik nog melk klaarmaken tussen alle passagiers die stonden te dringen om naar buiten te gaan. Even later lag de baby tevreden in moeders armen van zijn flesje te drinken. Mama zelf had nog een verzoek: ze had hulp nodig met haar bagage. Ik ben met die vrouw meegelopen naar de terminal tot ik niet meer verder mee kon. Niet veel verder staan kinderwagens klaar dus dat is vast goed gekomen.
Eenmaal terug in het vliegtuig moest ik mijn area nog opruimen. In mijn eentje. De collega's stonden al te wachten om naar de bus te gaan. Uiteindelijk kwam mijn csv toch een handje helpen.
Ik sta altijd klaar om collega's werk uit handen te nemen zodat eea sneller gaat. Meestal is er sprake van een wisselwerking maar vandaag dus niet.
maandag 5 augustus 2019 om 10:42
Ja dat vraag ik me ook af. Ik neem aan dat je dit kunt melden aan je csv tijdens de vlucht?Hanne_Solo schreef: ↑05-08-2019 10:29Worden collega's die niet bijspringen dan niet op hun vingers getikt vanwege het gebrek aan team spirit?
maandag 5 augustus 2019 om 16:04
Dat had een collega al gedaan. Zij ergerde zich ook groen en geel. Ik ben daar zelf heel voorzichtig mee. De gevolgen kunnen verregaand zijn. Wel jammer dat ik intussen wel op de vingers getikt werd. Maar als je niks doet, kan je ook niks verkeerd doen natuurlijk.
maandag 5 augustus 2019 om 20:56
Morgen is de assessment day!! Ik had er afgelopen "nacht" (eerder deze ochtend) een nachtmerrie over. 
Nou ja, nachtmerrie. Ik hield er geen fijn gevoel aan over in ieder geval. Ik ging naar het gesprek met de 777 (
) en die landde op straat in een woonwijk ipv netjes op de luchthaven.
De First Officer kon zo de weg naar het hoofdkantoor niet vinden want ja, normaal komt hij aan op de luchthaven. Uiteindelijk geraakte ik dan toch op kantoor. Ik was niet helemaal in topvorm tijdens het gesprek want door al die opwinding was mijn uniform gekreukt etc. Maar het ergste moest nog komen... halverwege het gesprek kreeg ik het gevoel dat er iets niet klopte. Opeens besefte ik dat mijn haren los waren!!! Aaargh!!!
en toen werd ik wakker.
Mijn nagels zijn opnieuw gelakt en mijn schoenen blinken zo hard dat ik morgen zonnebrillen zal moeten uitdelen. Het zal dus wel goedkomen.
Nou ja, nachtmerrie. Ik hield er geen fijn gevoel aan over in ieder geval. Ik ging naar het gesprek met de 777 (
Mijn nagels zijn opnieuw gelakt en mijn schoenen blinken zo hard dat ik morgen zonnebrillen zal moeten uitdelen. Het zal dus wel goedkomen.
maandag 5 augustus 2019 om 21:00
Wat voor gevolgen kan het hebben dan? In hoe je collega's jou gaan behandelen? Dat je een 'slechte' naam krijgt zeg maar?TrolleyDolly schreef: ↑05-08-2019 16:04Dat had een collega al gedaan. Zij ergerde zich ook groen en geel. Ik ben daar zelf heel voorzichtig mee. De gevolgen kunnen verregaand zijn. Wel jammer dat ik intussen wel op de vingers getikt werd. Maar als je niks doet, kan je ook niks verkeerd doen natuurlijk.
Succes morgen!
duizel wijzigde dit bericht op 05-08-2019 22:32
0.31% gewijzigd
maandag 5 augustus 2019 om 21:42
dinsdag 6 augustus 2019 om 06:12
Nee ontslag voor de collega's in kwestie. Je weet nooit of ze al aandacht hebben getrokken door ziekte, een afwezigheid (1 minuut te laat is ook afwezig), documenten vergeten,... dit kan net de druppel zijn.
---
Intussen is de nachtmerrie een beetje werkelijkheid geworden. Ik ben een uur te vroeg op kantoor dus ik zit even koffie te drinken en ik zie net een grote koffievlek op mijn rok!
Ik had al een rok terug in de last gehangen omdat die ook terug gekomen was met een vlek.
Ik overwoog om een taxi naar huis te nemen om me on te kleden maar dat zou ik nooit redden.
Ik moet hopen op een mirakel.
dinsdag 6 augustus 2019 om 06:27
Tijdens de Image & Uniform check moet je op de weegschaal, checken ze je nagels, je haar, je riem,... dus ik kan het niet verstoppen. De enige mogelijkheid is uitleggen hoe dit komt. Ik heb ook maar 4 rokken.
Je krijgt voor de opdrachten een nieuw uniform die je enkel voor opdrachten mag gebruiken. Dan kan dit dus niet gebeuren. Hopelijk houden ze daar rekening mee.
dinsdag 6 augustus 2019 om 07:01
Nouja zeg, dat is dan toch hun eigen schuld. Zij lopen de kantjes eraf en jij draait ervoor op. Die ben je liever kwijt dan rijk hoor!TrolleyDolly schreef: ↑06-08-2019 06:12Nee ontslag voor de collega's in kwestie. Je weet nooit of ze al aandacht hebben getrokken door ziekte, een afwezigheid (1 minuut te laat is ook afwezig), documenten vergeten,... dit kan net de druppel zijn.
Sterkte met je sollicitatie, hopelijk kom je er met vlek en wimpel doorheen!
dinsdag 6 augustus 2019 om 07:23
Voor wat betreft je collega’s: je bent te lief!!TrolleyDolly schreef: ↑06-08-2019 06:12Nee ontslag voor de collega's in kwestie. Je weet nooit of ze al aandacht hebben getrokken door ziekte, een afwezigheid (1 minuut te laat is ook afwezig), documenten vergeten,... dit kan net de druppel zijn.
---
Intussen is de nachtmerrie een beetje werkelijkheid geworden. Ik ben een uur te vroeg op kantoor dus ik zit even koffie te drinken en ik zie net een grote koffievlek op mijn rok!Hij komt thans net van de wasserij. Die is echt niet van vanochtend. Ik ben namelijk Iced coffee aan het drinken met een rietje. En ik herinner me deze vlek van een vlucht. Hij is welliswaar wat vager maar toch duidelijk aanwezig.
Ik had al een rok terug in de last gehangen omdat die ook terug gekomen was met een vlek.
Ik overwoog om een taxi naar huis te nemen om me on te kleden maar dat zou ik nooit redden.
Ik moet hopen op een mirakel.
En weet je wat de niet lieve collega’s dan doen?
Die maken misbruik van je
Ik hoop dat die vlek je wordt vergeven. Maar wanneer je het kunt uitleggen en daarnaast een goede indruk achterlaat, komt het vast goed.