Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
parachutes schreef:
31-07-2019 12:47
Drie keer raden wie er weer sinds vanmorgen 7:30u de hort op is en zich niet meer heeft laten zien (wat echt niks voor haar is, in de ochtend blijft ze nooit langer dan misschien twee uur weg). Waarom moet ze nou perse zo avontuurlijk zijn en blijft ze niet netjes in de tuin/in de buurt waar ik haar kan zien :-[

Tuin afsluiten is helaas niet mogelijk en met een tuigje wandelen is geen doen, ze wil de hele dag buiten zijn. Pfff. Het gaat hier zo regenen en misschien onweren, dan komt ze altijd naar huis. Hopelijk komt ze zo dus de tuin inrennen.

Edit: nou, pas nadat de regen gestopt was, kwam ze ineens met een noodgang de tuin binnen rennen. Drijfnat natuurlijk. Ze is bijna zeven uur weggeweest, zó niks voor haar. Vraag me echt af waar ze uithangt, volgens mij kwam ze van ver. Denken jullie dat dit afneemt wanneer de herfst begint?
Zwartwitje heeft het heel extreem, en dan in dagen wegblijven. Ik ben gister maar weer gaan zoeken en roepen. Na verloop van tijd kwam ze en nam ik haar mee naar binnen. Nou dat was niet de bedoeling. Eerst zat ze een tijd onder de bank, daarna bij me op de bank maar mag ik haar absoluut niet aanraken. Blazen en grommen naar de andere poezen en ze ziet weer iets op de muur en het plafond waar ze bang voor is. Vanmorgen meldde ze zich spontaan voor het eten, ze wilde het buiten hebben en dan serveer ik het daar.
parachutes schreef:
29-07-2019 22:41
Ze gaat je absoluut steun geven :heart: Ik weet hoe je je voelt - ik heb zelf ook erg diep gezeten en ben er nu nog steeds niet helemaal. Dat is gedeeltelijk ook de reden dat ik mijn kat heb geadopteerd: zodat ik haar heb om voor te zorgen, zodat ik een reden heb om mijn bed uit te komen omdat ze me nodig heeft (en ik haar!). Mijn kat maakt mijn leven oprecht mooier. Ze voelt het aan als het niet goed met me gaat en laat het dan merken door bij me te komen liggen, me extra veel kopjes te geven en veel in mijn buurt te blijven. Dat is zo ontzettend waardevol! Ik gun dat jou ook echt van harte! :hug:
O wat lief dat ze dat doet. Mijn maine coon wil nooit tegen me aan liggen, daar baal ik wel van. Ze komt alleen bij mijn voeten liggen en volgt me overal.
Hi allemaal!

Ik heb even een vraagje.
Ik ben vandaag naar de dierenarts geweest met poes, omdat ze last heeft van haar voorpootje. Ze heeft daar een behoorlijk heftige schaafwond. Nu krijgt ze pijnstilling en antibiotica.
Omdat ze steeds aan de wond likt, wat de situatie alleen maar slechter maakt, heeft ze zo'n0 lampenkap meegekregen.
En nu is mijn domme vraag. Hoe krijg ik überhaupt die kap bij haar om? Heeft iemand ervaring/tips? Wanneer ze het ding alleen nog maar ziet raakt ze al helemaal in paniek. Ik kan er niets mee beginnen. :|
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Miekemv, oef, dat is inderdaad wel heel extreem. Mijne blijft gelukkig nooit een hele dag (en al helemaal geen nacht) weg. Ik zou daar ook niet tegen kunnen ;-D ik blijf jouw zwartwitje bijzonder vinden, wat zou er toch in dat koppie omgaan...

Doemijmaarsnacks, ach, wat jammer, maar bij je voeten liggen en je overal volgen klinkt ook heel erg lief. Sommige katten zijn gewoon niet zo knuffelig, mijne ook lang niet altijd! Ze is bijvoorbeeld ook echt geen schootkat. Ik heb haar nu bijna een jaar en de keren dat ze uit zichzelf op mijn schoot is komen liggen zijn ook op twee handen te tellen. ‘s Avonds in bed is ze dan weer wel een knuffelkont, dus dat is mijn favoriete moment van de dag met haar.

Serengeti, geen ervaring met een kap helaas! Wel veel beterschap gewenst voor poes! :heart:
Jullie zijn inmiddels haast geen andere berichten van mij gewend, maar ze is weer weg :( sinds vanmiddag, een uur of 15:30/16:00. Ze is nog nooit zo laat buiten geweest. Het wordt al donker en koud. Heb al meerdere rondjes gelopen, geroepen, met snoepjes gerammeld. Extra hard gezocht en geroepen bij de garageboxen waar ze eerder in opgesloten heeft gezeten, maar ik hoor haar niet mauwen als ik haar naam roep, zoals de vorige keer. Ik maak me weer zo’n zorgen. Ik ben bang dat ze weer ergens opgesloten zit, of erger. Denk dat ze ook niet thuis komt vannacht, wat betekent dat ik dus geen oog dicht ga doen. Kan wel janken :'(
Wat vervelend Parachutes... Ik hoop dat ze toch komt aanwaaien vlak voor je een poging tot slapen gaat ondernemen.

Mijn katten komen niet buiten, ik voel me daar soms best schuldig over. Maar steeds als ik hier lees dat ze wegblijven, misschien wel opgesloten zitten, misschien aangereden zijn, dan ben ik toch blij dat die van mij niet beter weten.

Sterkte Parachutes! :hug:
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Dank je wel, MockTurtle :heart: Ze is godzijdank inmiddels thuis, had ik echt niet meer verwacht voor vannacht (had me serieus al voorgenomen beneden op de bank te slapen en haar morgenvroeg bij Amivedi aan te melden). Er was een achterbuurman bezig met zijn auto bij de garages, nog geen vijf minuten nadat hij zijn garagedeur dicht deed, stond ze ineens voor mijn neus in de tuin. Ik denk dus dat ze daar zat en niet langs hem durfde of zo.

Ik moet zeggen dat buitenkatten hier en daar inderdaad de nodige stress met zich meebrengen, maar ik zou haar zelf nooit binnen willen houden. Daarnaast was ze het buitenleven al gewend voordat ze bij mij kwam, dus het zou gewoon niet eerlijk naar haar toe zijn om haar nooit naar buiten te laten. Het liefst zou ik een afgesloten tuin hebben, maar dit is vrijwel onmogelijk op dit moment :( toch ga ik eens heel goed bedenken wat ik wel zou kunnen doen om deze stress wat te beperken, haha.
Wat naar Parachutes. Eén van mijn katten is ook vaak lang weg, maar daar ben ik inmiddels zo aan gewend dat ik me niet zo gauw zorgen meer maak. Hopelijk is ze gauw weer thuis. Kun je haar niet een paar dagen binnenhouden? Dat heb ik wel eens gedaan toen mijn kat (toen nog de enige, inmiddels overleden) te lang wegbleef naar mijn zin.

Ik ben weer terug van vakantie. Jeetje, wat heb ik die monsters gemist zeg! Ik heb gelijk goed nieuws: Joost is vandaag voor bloedcontrole bij de dierenarts geweest en haar nierwaardes waren goed en ook met de bloedarmoede gaat het steeds beter! Over een paar dagen mag ze stoppen met de prednison en we hoeven niet meer terug te komen voor controle! :cheer2:
Ik lees nu je bericht Parachutes, fijn dat ze er weer is!
Serengeti schreef:
05-08-2019 17:52
Hi allemaal!

Ik heb even een vraagje.
Ik ben vandaag naar de dierenarts geweest met poes, omdat ze last heeft van haar voorpootje. Ze heeft daar een behoorlijk heftige schaafwond. Nu krijgt ze pijnstilling en antibiotica.
Omdat ze steeds aan de wond likt, wat de situatie alleen maar slechter maakt, heeft ze zo'n0 lampenkap meegekregen.
En nu is mijn domme vraag. Hoe krijg ik überhaupt die kap bij haar om? Heeft iemand ervaring/tips? Wanneer ze het ding alleen nog maar ziet raakt ze al helemaal in paniek. Ik kan er niets mee beginnen. :|
Wat een vervelend probleem. Als het niet lukt is het misschien een idee om terug te gaan met haar naar de dierenarts en het daar te laten doen? Mijn katten zijn altijd zo zwaar onder de indruk van de behandeltafel dat ze eigenlijk alles toelaten.
Beterschap voor de poes :cat:
Dierproeven.
Ooooooh, ben zo blij! Man en ik hebben besloten om voor een kitten te gaan kijken....! :cheer2:
We gaan woensdagavond bij mensen kijken die een zwart poesje en een tijgerkatertje hebben van bijna 10 weken. De overweging is om ze beiden te nemen, zodat ze samen kunnen opgroeien en onze 2 oudere dames wat met rust kunnen laten.
Het blijft wel spannend, want we weten natuurlijk niet hoe de andere katten erop gaan reageren.
Maar goed, eerst maar eens gaan kijken. Het moet wel echt goed voelen voor ons allebei, willen we deze stap weer gaan nemen... Maar als het goed voelt zou het betekenen dat we over 2 weekjes 2 nieuwe friemeltjes in huis hebben....zo spannend! :hyper:
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Fijn dat poes thuis is Parachutes. Alweer ;-)

Hoeraatje voor Joost! Ben heel blij voor jullie Drackie.
Dierproeven.
Drackie, welkom thuis :D ik hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad? Wat heerlijk dat je je beestjes weer kan knuffelen en wat een super goed nieuws heb je gekregen! :cheer2: ik ben blij voor Joost (en voor jou)!

Ik denk dat ik me de volgende keer ook wel minder snel zorgen maak als ze weer zo lang weg blijft. Ik heb haar volgende maand pas een jaar (ze is mijn eerste kat) en af en toe is het allemaal nog nieuw en spannend voor me ;-D haar overdag een paar uurtjes binnen houden is al drama, een paar dagen gaat me echt niet lukken. Ze is een buitenkat in hart en nieren en wil de hele dag buiten kunnen spelen. Nu zou ik het wat fijner vinden als ze dat in de tuin deed, maar helaas is de rest van de wereld net wat interessanter voor haar :P
Ik ben ook wel blij dat we binnenkatten hebben als ik het zo lees. Ze lijken alleen interesse te hebben voor de achtertuin als wij er toevallig zitten. Vooral de rode dame krabbelt aan het raam en gaat er bijna bij staan omdat ze zo graag bij ons wil zijn.
Die zwarte gaat er gewoon bij zitten op de tweede krabpaal en kijkt dan hoe de rode dame zich druk loopt te maken.

Zo schrok me net een hoedje. Mijn man zegt: huh moet je zien hoe de rode dame ligt. Ik kijk en mijn hart stond stil ze lag er zo gek bij, helemaal ontspannen maar wel maar grote open ogen. Dus ik zeg: jeetje doet ze het nog?! En eigenlijk vrij hard. Daar schrok ze van en ging bewegen. Oef dan besef je hoe gehecht je bent aan je beestjes.

Trouwens onze rode dame was er gisteren precies een jaar! Feest! En maandag is ze jarig, ze wordt 5.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Calamitycat schreef:
05-08-2019 22:54
Wat een vervelend probleem. Als het niet lukt is het misschien een idee om terug te gaan met haar naar de dierenarts en het daar te laten doen? Mijn katten zijn altijd zo zwaar onder de indruk van de behandeltafel dat ze eigenlijk alles toelaten.
Beterschap voor de poes :cat:
Oh, die lampenkap....echt een drama zijn die dingen! Inderdaad eerst poes in houdgreep nemen om dat onding om te krijgen om daarna de hele tijd die grote verontwaardigde ogen je vanuit die kap aan te zien staren... Zo van 'kijk nou toch hoe ik eruit zie.....' :hihi:
Wij hebben destijds echt met zijn 2en dat ding om moeten doen, de één hield poes goed vast en de ander deed dan die kap om.
Poes is een dag later op onverklaarbare wijze naar buiten ontsnapt....zagen we 3 tuinen verderop een lampenkap over de schuttingen lopen.... ;-D
Veel beterschap voor poes! :cat:
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Niemand een tip voor een kattenfluisteraar(ster)?
Wat leuk, Darkcrystal! Ik ben heel benieuwd! Ze klinken in ieder geval nu al heel erg lief! :cat:

Dank je, CC ;-D

Haha, heel herkenbaar IBIopviva. Soms ligt de mijne er ook zo vreemd bij dat ik haar even moet prikken of haar naam moet noemen. Dubbel gefeliciteerd met de rode dame! :cheer2:
Dymphnatam schreef:
02-08-2019 09:22
Hoi allemaal, heeft iemand ervaring met een Tinley gedragstherapeut voor katten? Hoewel ik al 30+ jaar ervaring heb met katten zit ik nu met probleemgedrag waar ik helemaal niks meer mee kan. Ik lees hele positieve reviews op internet, maar ik weet niet hoe objectief die zijn.

Misschien dat de vraag al eerder is gesteld in dit topic, sorry dan. De zoekfunctie leverde niets op.

Alvast bedankt!
Wat naar dat je problemen met je kat hebt. Ik heb er helaas geen ervaring mee.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ook met een kap heb ik geen ervaringen. Lijkt me lastig als je kat zo panisch wordt van iets wat wel echt nodig is. Misschien kun je tips op youtube vinden wellicht?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Dymphnatam schreef:
05-08-2019 23:04
Niemand een tip voor een kattenfluisteraar(ster)?
Ik heb hier ook helemaal geen ervaring mee, sorry!
Darkcrystal schreef:
05-08-2019 23:02
Oh, die lampenkap....echt een drama zijn die dingen! Inderdaad eerst poes in houdgreep nemen om dat onding om te krijgen om daarna de hele tijd die grote verontwaardigde ogen je vanuit die kap aan te zien staren... Zo van 'kijk nou toch hoe ik eruit zie.....' :hihi:
Wij hebben destijds echt met zijn 2en dat ding om moeten doen, de één hield poes goed vast en de ander deed dan die kap om.
Poes is een dag later op onverklaarbare wijze naar buiten ontsnapt....zagen we 3 tuinen verderop een lampenkap over de schuttingen lopen.... ;-D
Veel beterschap voor poes! :cat:

Oh dus het ligt niet aan mij dat het zo'n worsteling is?
Maar je moet dat ding dus eerst in elkaar zetten en dan omdoen? Dat gaat toch nooit lukken? Ik voel me :blond: (en Ik ben niet eens blond )
En waarom denkt de dierenarts hier zo makkelijk over?
Echt ik voel me een waardeloze kattenmoeder momenteel. Mijn eettafel ligt vol medicatie. 2 soorten voor kater, en nu dus ook 2 soorten voor poes. En alles is een worsteling om toe te dienen. :( En dan ook die kap nog wat mij dus nooit gaat lukken.

Echt zo stom dat ik het niet bij de dierenarts heb gevraagd om het meteen even te doen.

Sorry even een baaldag hier op kattenverzorgingsgebied. Ik duik zo maar de bedstede in. Morgen weer een nieuwe dag.

Bedankt voor de beterschapswensen trouwens. :thumbsup:

Om positief te eindigen: :cheer2:
Drackie: fijn dat de uitslag goed was. Wat een opluchting.
Darkcrystal: gefeliciteerd met de kittens!
Parachutes: fijn dat je kat weer veilig thuis is. Kun je in ieder geval rustig slapen vannacht.
Haha een lampenkap over de schutting.

Gistermiddag reed ik op een N weg en zag een poes liggen. Verderop gekeerd en snel teruggereden. Helaas was de poes overleden. Heb haar wat meer in de berm gelegd, foto gemaakt en daarna thuis de dierenambulance gebeld. Geplaatst op Amivedi en Marktplaats. Het was duidelijk een goedverzorgde poes. Daarna moest ik er toch echt wel even een potje om huilen. De arme schat.
miekemv schreef:
05-08-2019 23:21
Haha een lampenkap over de schutting.

Gistermiddag reed ik op een N weg en zag een poes liggen. Verderop gekeerd en snel teruggereden. Helaas was de poes overleden. Heb haar wat meer in de berm gelegd, foto gemaakt en daarna thuis de dierenambulance gebeld. Geplaatst op Amivedi en Marktplaats. Het was duidelijk een goedverzorgde poes. Daarna moest ik er toch echt wel even een potje om huilen. De arme schat.
Och wat verdrietig!
Ja daar zou ik ook om moeten huilen, zowel voor het beestje zelf als voor de eigenaren waarvan hun lieverd nooit meer thuis zal komen.
Wat goed dat je gestopt bent en er werk van gemaakt hebt.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
05-08-2019 23:12
Ook met een kap heb ik geen ervaringen. Lijkt me lastig als je kat zo panisch wordt van iets wat wel echt nodig is. Misschien kun je tips op youtube vinden wellicht?

Heb al op internet gezocht, maar ik zal morgen wat beter zoeken en me wat meer richten op YouTube. En misschien wat Engelse zoektermen gebruiken.
Dank voor de tip!

Ik weet zo ook geen kattenfluisteraar, helaas.
IBIopviva schreef:
05-08-2019 23:23
Och wat verdrietig!
Ja daar zou ik ook om moeten huilen, zowel voor het beestje zelf als voor de eigenaren waarvan hun lieverd nooit meer thuis zal komen.
Wat goed dat je gestopt bent en er werk van gemaakt hebt.
Ja dat kun je als kattenliefhebber helemaal invoelen. Ik hoop zo dat de eigenaar snel op de hoogte is.

Ik stop altijd als het kan, want voor hetzelfde geld zijn ze bewusteloos en hebben dringend hulp nodig. De dierenambulance bel ik sowieso.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven