Help wat moet ik

06-08-2019 00:57 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben een vrouw van 44 2 kinderen 18 en 12 en mijn partner 2 kinderen 18 en 22 samengesteld gezin alleen mijn kinderen wonen nog bij ons
Ik heb mijn partner ontmoet in 2014 en ik woon sinds 2016 bij hem in met m'n kinderen ik ben zelf ziek en volledig afgekeurd ik heb MS
Ik heb een kleine uitkering meer niet ik moet zelf m'n rekeningen betalen en boodschappen en alles voor mezelf geen gezamenlijke rekeningen niks vastgelegd voor later dit wil hij niet ik doe weinig voor mezelf alles voor het gezin
Maar nu heb ik net een zware prednisonkuur gehad in het ziekenhuis voor m'n ms en die valt altijd erg zwaar hij is niet mee naar het ziekenhuis geweest ander mensen hebben me moeten brengen en halen hij is er niet voor me nu ik hem nodig heb mijn dochter doet heel veel en nu vanav vroeg ik wat aan hem of hij geld had voor boodschappen te bestellen toen werd hij kwaad ik heb vanav geen eten gehad en mag op de bank slapen ik ben al kapot van de kuur en nu dit ik weet niet wat te doen ik ben het kleineren zat mijn onzekere toekomst maar heb in al die jaren ook niks op kunnen bouwen alleen maar geven alles wat ik had
Bloempje44 schreef:
06-08-2019 08:27
ik ben na een zware prednisonkuur 3 dagen 1000 mg infuus 1 week beroerd dit krijg ik voor mijn MS ik had terugval liep heel slecht uitval linkse kant iedereen reageert anders op prednison dan heb ik door al die kuren teveel oedeem ik ben te slecht dus nu te beroerd om in de auto te stappen
Maar waar het mij om gaat ik krijg he t gevoel dat ik een last ben voor hem en dat hij doet denken dat het normaal is hoe hij me behandeld ik heb al een paar x aangegeven als je dit nie tkan opbrengen stop er dan mee maar dan zegt ie nee hoor
Wat een vreselijke situatie..
wat denk jij dat hij uit deze relatie haalt als hij jou alsnog zo slecht behandeld?
Bel je huisarts, vraag om een thuisbezoek en vertel die huisarts dit allemaal!
Laat hem/haar jou helpen bij het zoeken van de juiste hulp.
Maatschappelijkwerk, veilig thuis - iets!!

Dit is niet goed, voor jou en ook niet voor de kinderen! Dit kan geen dag langer zo!
Waar woon je in de buurt? Ik kom je eten brengen als het te doen is.
s-a-r-kast schreef:
06-08-2019 09:14
:heart:
ik denk dat het uit is maar dat hij vergeten is dit te vertellen. verder natuurlijk onbegrijpelijk waarom je in jouw situatie binnen twee jaar een samengesteld gezin gaat knutselen. niet leuk voor de kinderen en moeder is volledig afhankelijk
s-a-r-kast schreef:
06-08-2019 09:14
Noord Holland ik ga zo buren even hulp vragen super lief zo hartverwarmend dit ❤️
humanista schreef:
06-08-2019 08:33
Tsja ik weet niet of het aan mij ligt, dat zal wel, maar ik word altijd een beetje kriegel van die superzielige vrouwen die vreselijk slecht behandeld worden en zelf altijd alleen maar voor iedereen het beste wilden. Dan heb ik altijd zin om kritische vragen te gaan stellen.
Je moet zelf je rekeningen betalen. Zijn dat alleen jouw rekeningen of ook die van hem of jullie gezamenlijke rekeningen? Je moet de boodschappen betalen. Is dat omdat hij de rest betaalt, huur/hypotheek, vaste lasten etc? Lijkt me ook ergens wel logisch dat jij het merendeel van de boodschappen betaalt aangezien jullie er met zijn drieën van eten.
En je moest op de bank slapen. Kon je niet bij een van je kinderen in bed? Wat hebben jouw kinderen en hij dan gegeten gisteravond? Moest jij gewoon op een afstandje staan toekijken hoe hun aan het eten waren?
Afgezien daarvan vind ik het ook wel nogal lullig hoor, hoe hij zich gedraagt. Maar je geeft echt te weinig informatie over hoe het allemaal zo gekomen is.
dit
humanista schreef:
06-08-2019 08:33
Tsja ik weet niet of het aan mij ligt, dat zal wel, maar ik word altijd een beetje kriegel van die superzielige vrouwen die vreselijk slecht behandeld worden en zelf altijd alleen maar voor iedereen het beste wilden. Dan heb ik altijd zin om kritische vragen te gaan stellen.
Je moet zelf je rekeningen betalen. Zijn dat alleen jouw rekeningen of ook die van hem of jullie gezamenlijke rekeningen? Je moet de boodschappen betalen. Is dat omdat hij de rest betaalt, huur/hypotheek, vaste lasten etc? Lijkt me ook ergens wel logisch dat jij het merendeel van de boodschappen betaalt aangezien jullie er met zijn drieën van eten.
En je moest op de bank slapen. Kon je niet bij een van je kinderen in bed? Wat hebben jouw kinderen en hij dan gegeten gisteravond? Moest jij gewoon op een afstandje staan toekijken hoe hun aan het eten waren?
Afgezien daarvan vind ik het ook wel nogal lullig hoor, hoe hij zich gedraagt. Maar je geeft echt te weinig informatie over hoe het allemaal zo gekomen is.
Dit inderdaad,vragen vragen.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Bloempje44 schreef:
06-08-2019 09:17
Noord Holland ik ga zo buren even hulp vragen super lief zo hartverwarmend dit ❤️

Noord-Holland is groot, misschien wat specifieker zijn?

En ga je nog iets doen met de adviezen om hulp te zoeken, of wacht je af hoe de pet van man staat als hij vanavond thuis komt? Of je dan wel te eten krijgt?
himalaya wijzigde dit bericht op 06-08-2019 10:33
0.26% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waarom geef je geen antwoord op de vragen van humanista, maar reageer je gelijk als iemand iets aanbied?
geneet van 't laeve
Bloempje44 schreef:
06-08-2019 09:17
Oei...ik woon helaas niet in de buurt.
Fijn dat je je buren kan vragen! Zeker doen!

Wellicht helpt het als je hen ook wat meer laat weten over jouw thuissituatie? Een oogje (dichtbij) in het zeil is echt heel verstandig!
Baankje1 schreef:
06-08-2019 09:33
Waarom geef je geen antwoord op de vragen van humanista, maar reageer je gelijk als iemand iets aanbied?
ja wat een raar verhaal. in een gezin met drie pubers zou er geen eten zijn? of niemand die even naar de snackbar kan? eten brengen heeft geen zin hoor. Sterker nog: dan hou je de situatie van een volledig afhankelijke volwassen vrouw in stand
Een vraag: hoe had je het allemaal geregeld als je geen partner had gehad? Dan had je dezelfde problemen gehad neem ik aan? Je vriend klinkt niet als een beste vent, maar jij klinkt best afhankelijk en lijkt het vanzelfsprekend te vinden dat je partner van alles voor je regelt. Waar zijn de andere mensen in dit verhaal? Hoe heb je je ooit gered zonder partner?
Hoe ga je het regelen als je straks weer zonder deze partner bent?
Eén woord: thuisbezorgd. En dan een Indische rijsttafel laten bezorgen voor 10 man en allemaal zelf lekker opeten :yes:
Hatchi schreef:
06-08-2019 09:45
Een vraag: hoe had je het allemaal geregeld als je geen partner had gehad? Dan had je dezelfde problemen gehad neem ik aan? Je vriend klinkt niet als een beste vent, maar jij klinkt best afhankelijk en lijkt het vanzelfsprekend te vinden dat je partner van alles voor je regelt. Waar zijn de andere mensen in dit verhaal? Hoe heb je je ooit gered zonder partner?
Hoe ga je het regelen als je straks weer zonder deze partner bent?
Het niet willen regelen is iets compleet anders dan de totale desinteresse die vriend in TO lijkt te hebben.
Torment schreef:
06-08-2019 09:50
Het niet willen regelen is iets compleet anders dan de totale desinteresse die vriend in TO lijkt te hebben.
maar dat kan natuurlijk. hoe leuk is een relatie met iemand die volledig afhankelijk van je is? maar ook de afwezigheid van de pubers is raar.
Waar in Noord-Holland?
Als het bij mij in de buurt is kan ik je wel wat brengen.
Maar Noord-Holland is een ruim begrip.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
S-Meds schreef:
06-08-2019 09:52
maar dat kan natuurlijk. hoe leuk is een relatie met iemand die volledig afhankelijk van je is? maar ook de afwezigheid van de pubers is raar.
Ze hebben toch een relatie? Dan mag je op zijn minst interesse verwachten. Dan vind ik de afwezigheid van die pubers gekker.
Torment schreef:
06-08-2019 09:54
Ze hebben toch een relatie? Dan mag je op zijn minst interesse verwachten. Dan vind ik de afwezigheid van die pubers gekker.
blijkbaar is die relatie klaar. de man heeft er geen zin meer in. Dat kan ik nog wel begrijpen. Een afhankelijkheidsrelatie is nooit gelijkwaardig
S-Meds schreef:
06-08-2019 09:58
blijkbaar is die relatie klaar. de man heeft er geen zin meer in. Dat kan ik nog wel begrijpen. Een afhankelijkheidsrelatie is nooit gelijkwaardig
Ligt eraan. Als je al jaaaaaren samen bent, neem je het in voor en tegenspoed soms wat serieuzer. Hier zijn ze amper een paar jaar samen. En hoe ze samen zijn gekomen, onder welke omstandigheden, intrigeert mij nog steeds.
S-Meds schreef:
06-08-2019 09:44
ja wat een raar verhaal. in een gezin met drie pubers zou er geen eten zijn? of niemand die even naar de snackbar kan? eten brengen heeft geen zin hoor. Sterker nog: dan hou je de situatie van een volledig afhankelijke volwassen vrouw in stand
Misschien was het meer de emotionele pijn waar ze aandacht om vraagt, en helpt het dan inderdaad dat je er niet alleen voor staat als je hier een lief berichtje krijgt en een erkenning van 'ik kom je wel wat brengen'.
Ik heb zelf meegemaakt dat een wildvreemde lief reageerde en ik daardoor een soort bevestiging kreeg dat het echt raar is en dat ik in actie moest komen, oa door aan mijn eigen mensen hulp te vragen. Soms zit je ergens zo in dat je niet meer weet of je teveel vraagt of niet.
Torment schreef:
06-08-2019 10:00
Ligt eraan. Als je al jaaaaaren samen bent, neem je het in voor en tegenspoed soms wat serieuzer. Hier zijn ze amper een paar jaar samen. En hoe ze samen zijn gekomen, onder welke omstandigheden, intrigeert mij nog steeds.
ik denk maar zo: arme kinderen
S-Meds schreef:
06-08-2019 10:01
ik denk maar zo: arme kinderen
Dat altijd..
Als hij zegt dat je op de bank moet slapen, waarom doe je dat? Hij is niet jouw baas.

Als je rust nodig hebt voor je medische situatie moet je zorgen dat je die krijgt. Zorg goed voor jezelf!
S-Meds schreef:
06-08-2019 09:58
Kom op zeg. Een beetje vent gaat dan gewoon met zijn vriendin om tafel om dat te bespreken... en te kijken hoe nu verder.

Wat to hier omschrijft is een zielenpoot die zijn vriendin emotioneel mishandeld en dingen verwacht die ze fysiek niet aankan.

Ze zijn samen in deze situatie beland. Hij heeft ook ingestemd met het samenwonen en is echt geen willoos slachtoffer van de situatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven