Help wat moet ik
dinsdag 6 augustus 2019 om 00:57
Hoi ik ben een vrouw van 44 2 kinderen 18 en 12 en mijn partner 2 kinderen 18 en 22 samengesteld gezin alleen mijn kinderen wonen nog bij ons
Ik heb mijn partner ontmoet in 2014 en ik woon sinds 2016 bij hem in met m'n kinderen ik ben zelf ziek en volledig afgekeurd ik heb MS
Ik heb een kleine uitkering meer niet ik moet zelf m'n rekeningen betalen en boodschappen en alles voor mezelf geen gezamenlijke rekeningen niks vastgelegd voor later dit wil hij niet ik doe weinig voor mezelf alles voor het gezin
Maar nu heb ik net een zware prednisonkuur gehad in het ziekenhuis voor m'n ms en die valt altijd erg zwaar hij is niet mee naar het ziekenhuis geweest ander mensen hebben me moeten brengen en halen hij is er niet voor me nu ik hem nodig heb mijn dochter doet heel veel en nu vanav vroeg ik wat aan hem of hij geld had voor boodschappen te bestellen toen werd hij kwaad ik heb vanav geen eten gehad en mag op de bank slapen ik ben al kapot van de kuur en nu dit ik weet niet wat te doen ik ben het kleineren zat mijn onzekere toekomst maar heb in al die jaren ook niks op kunnen bouwen alleen maar geven alles wat ik had
Ik heb mijn partner ontmoet in 2014 en ik woon sinds 2016 bij hem in met m'n kinderen ik ben zelf ziek en volledig afgekeurd ik heb MS
Ik heb een kleine uitkering meer niet ik moet zelf m'n rekeningen betalen en boodschappen en alles voor mezelf geen gezamenlijke rekeningen niks vastgelegd voor later dit wil hij niet ik doe weinig voor mezelf alles voor het gezin
Maar nu heb ik net een zware prednisonkuur gehad in het ziekenhuis voor m'n ms en die valt altijd erg zwaar hij is niet mee naar het ziekenhuis geweest ander mensen hebben me moeten brengen en halen hij is er niet voor me nu ik hem nodig heb mijn dochter doet heel veel en nu vanav vroeg ik wat aan hem of hij geld had voor boodschappen te bestellen toen werd hij kwaad ik heb vanav geen eten gehad en mag op de bank slapen ik ben al kapot van de kuur en nu dit ik weet niet wat te doen ik ben het kleineren zat mijn onzekere toekomst maar heb in al die jaren ook niks op kunnen bouwen alleen maar geven alles wat ik had
dinsdag 6 augustus 2019 om 08:38
Wat een vreselijke situatie..Bloempje44 schreef: ↑06-08-2019 08:27ik ben na een zware prednisonkuur 3 dagen 1000 mg infuus 1 week beroerd dit krijg ik voor mijn MS ik had terugval liep heel slecht uitval linkse kant iedereen reageert anders op prednison dan heb ik door al die kuren teveel oedeem ik ben te slecht dus nu te beroerd om in de auto te stappen
Maar waar het mij om gaat ik krijg he t gevoel dat ik een last ben voor hem en dat hij doet denken dat het normaal is hoe hij me behandeld ik heb al een paar x aangegeven als je dit nie tkan opbrengen stop er dan mee maar dan zegt ie nee hoor
wat denk jij dat hij uit deze relatie haalt als hij jou alsnog zo slecht behandeld?
dinsdag 6 augustus 2019 om 09:13
dinsdag 6 augustus 2019 om 09:14
s-a-r-kast schreef: ↑06-08-2019 09:14Waar woon je in de buurt? Ik kom je eten brengen als het te doen is.
dinsdag 6 augustus 2019 om 09:17
Noord Holland ik ga zo buren even hulp vragen super lief zo hartverwarmend dits-a-r-kast schreef: ↑06-08-2019 09:14Waar woon je in de buurt? Ik kom je eten brengen als het te doen is.
dinsdag 6 augustus 2019 om 09:20
dithumanista schreef: ↑06-08-2019 08:33Tsja ik weet niet of het aan mij ligt, dat zal wel, maar ik word altijd een beetje kriegel van die superzielige vrouwen die vreselijk slecht behandeld worden en zelf altijd alleen maar voor iedereen het beste wilden. Dan heb ik altijd zin om kritische vragen te gaan stellen.
Je moet zelf je rekeningen betalen. Zijn dat alleen jouw rekeningen of ook die van hem of jullie gezamenlijke rekeningen? Je moet de boodschappen betalen. Is dat omdat hij de rest betaalt, huur/hypotheek, vaste lasten etc? Lijkt me ook ergens wel logisch dat jij het merendeel van de boodschappen betaalt aangezien jullie er met zijn drieën van eten.
En je moest op de bank slapen. Kon je niet bij een van je kinderen in bed? Wat hebben jouw kinderen en hij dan gegeten gisteravond? Moest jij gewoon op een afstandje staan toekijken hoe hun aan het eten waren?
Afgezien daarvan vind ik het ook wel nogal lullig hoor, hoe hij zich gedraagt. Maar je geeft echt te weinig informatie over hoe het allemaal zo gekomen is.
dinsdag 6 augustus 2019 om 09:21
Dit inderdaad,vragen vragen.humanista schreef: ↑06-08-2019 08:33Tsja ik weet niet of het aan mij ligt, dat zal wel, maar ik word altijd een beetje kriegel van die superzielige vrouwen die vreselijk slecht behandeld worden en zelf altijd alleen maar voor iedereen het beste wilden. Dan heb ik altijd zin om kritische vragen te gaan stellen.
Je moet zelf je rekeningen betalen. Zijn dat alleen jouw rekeningen of ook die van hem of jullie gezamenlijke rekeningen? Je moet de boodschappen betalen. Is dat omdat hij de rest betaalt, huur/hypotheek, vaste lasten etc? Lijkt me ook ergens wel logisch dat jij het merendeel van de boodschappen betaalt aangezien jullie er met zijn drieën van eten.
En je moest op de bank slapen. Kon je niet bij een van je kinderen in bed? Wat hebben jouw kinderen en hij dan gegeten gisteravond? Moest jij gewoon op een afstandje staan toekijken hoe hun aan het eten waren?
Afgezien daarvan vind ik het ook wel nogal lullig hoor, hoe hij zich gedraagt. Maar je geeft echt te weinig informatie over hoe het allemaal zo gekomen is.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
dinsdag 6 augustus 2019 om 09:28
Bloempje44 schreef: ↑06-08-2019 09:17Noord Holland ik ga zo buren even hulp vragen super lief zo hartverwarmend dit![]()
Noord-Holland is groot, misschien wat specifieker zijn?
En ga je nog iets doen met de adviezen om hulp te zoeken, of wacht je af hoe de pet van man staat als hij vanavond thuis komt? Of je dan wel te eten krijgt?
himalaya wijzigde dit bericht op 06-08-2019 10:33
0.26% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 6 augustus 2019 om 09:38
Oei...ik woon helaas niet in de buurt.Bloempje44 schreef: ↑06-08-2019 09:17Noord Holland ik ga zo buren even hulp vragen super lief zo hartverwarmend dit![]()
Fijn dat je je buren kan vragen! Zeker doen!
Wellicht helpt het als je hen ook wat meer laat weten over jouw thuissituatie? Een oogje (dichtbij) in het zeil is echt heel verstandig!
dinsdag 6 augustus 2019 om 09:44
ja wat een raar verhaal. in een gezin met drie pubers zou er geen eten zijn? of niemand die even naar de snackbar kan? eten brengen heeft geen zin hoor. Sterker nog: dan hou je de situatie van een volledig afhankelijke volwassen vrouw in stand
dinsdag 6 augustus 2019 om 09:45
Een vraag: hoe had je het allemaal geregeld als je geen partner had gehad? Dan had je dezelfde problemen gehad neem ik aan? Je vriend klinkt niet als een beste vent, maar jij klinkt best afhankelijk en lijkt het vanzelfsprekend te vinden dat je partner van alles voor je regelt. Waar zijn de andere mensen in dit verhaal? Hoe heb je je ooit gered zonder partner?
Hoe ga je het regelen als je straks weer zonder deze partner bent?
dinsdag 6 augustus 2019 om 09:50
Het niet willen regelen is iets compleet anders dan de totale desinteresse die vriend in TO lijkt te hebben.Hatchi schreef: ↑06-08-2019 09:45Een vraag: hoe had je het allemaal geregeld als je geen partner had gehad? Dan had je dezelfde problemen gehad neem ik aan? Je vriend klinkt niet als een beste vent, maar jij klinkt best afhankelijk en lijkt het vanzelfsprekend te vinden dat je partner van alles voor je regelt. Waar zijn de andere mensen in dit verhaal? Hoe heb je je ooit gered zonder partner?
dinsdag 6 augustus 2019 om 09:52
dinsdag 6 augustus 2019 om 09:54
Ze hebben toch een relatie? Dan mag je op zijn minst interesse verwachten. Dan vind ik de afwezigheid van die pubers gekker.
dinsdag 6 augustus 2019 om 09:58
blijkbaar is die relatie klaar. de man heeft er geen zin meer in. Dat kan ik nog wel begrijpen. Een afhankelijkheidsrelatie is nooit gelijkwaardig
dinsdag 6 augustus 2019 om 10:00
Ligt eraan. Als je al jaaaaaren samen bent, neem je het in voor en tegenspoed soms wat serieuzer. Hier zijn ze amper een paar jaar samen. En hoe ze samen zijn gekomen, onder welke omstandigheden, intrigeert mij nog steeds.
dinsdag 6 augustus 2019 om 10:01
Misschien was het meer de emotionele pijn waar ze aandacht om vraagt, en helpt het dan inderdaad dat je er niet alleen voor staat als je hier een lief berichtje krijgt en een erkenning van 'ik kom je wel wat brengen'.
Ik heb zelf meegemaakt dat een wildvreemde lief reageerde en ik daardoor een soort bevestiging kreeg dat het echt raar is en dat ik in actie moest komen, oa door aan mijn eigen mensen hulp te vragen. Soms zit je ergens zo in dat je niet meer weet of je teveel vraagt of niet.
dinsdag 6 augustus 2019 om 10:01
dinsdag 6 augustus 2019 om 10:19
Kom op zeg. Een beetje vent gaat dan gewoon met zijn vriendin om tafel om dat te bespreken... en te kijken hoe nu verder.
Wat to hier omschrijft is een zielenpoot die zijn vriendin emotioneel mishandeld en dingen verwacht die ze fysiek niet aankan.
Ze zijn samen in deze situatie beland. Hij heeft ook ingestemd met het samenwonen en is echt geen willoos slachtoffer van de situatie.