Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?
zaterdag 3 augustus 2019 om 16:49
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.
Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!
Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.
Nog meer dames die er mee bezig zijn?
dinsdag 6 augustus 2019 om 17:27
Die 60 cent shampoo is sulfaatshampoo, geschikt om alle troep uit je haar te wassen (final wash), maar daarna 'moet' je wel n masker. En inderdaad, die final wash is eenmalig.Dreamer schreef: ↑06-08-2019 17:21Ik probeer het nog wat bij te benen, maar raak toch verstrikt in styling, co-wash en dergelijke.
Stel ik koop die shampoo van 60 cent bij het kruitvat samen met dat masker. Gebruik ik dat dan 1x per week? Of die shampoo nooit weer, alleen de allereerste keer? En als ik sowieso maar 1x per week m'n haar was, ben ik dan met wassen en masker klaar?
En als je een keer per week je haar wast, zou ik idd de (cg) conditioner vervangen door een masker. Beetje te gek om dan én conditioner én masker te doen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
dinsdag 6 augustus 2019 om 17:31
Je leven gaat nooit meer t zelfde zijn! Tis net Hotel California daar. You can check out any time you like but you can never leave (in)

Er wordt zóveel gepost daar, niet normaal. Net als je 5 minuten even niet aan je haar denkt, denk je er ineens toch weer aan.

dinsdag 6 augustus 2019 om 17:38
Weet niet of je hier al antwoord op gehad hebt maar zo doe ik het; ik heb een sprayflesje water met een heel klein beetje cocos boost, wet gel en perfect curl erin. Goed schudden, heel licht in sprayen en de krullen erin kneden. Als ik weg moet even licht de fohn erop onderwijl knedend. Als ik niet weg hoef, regelmatig kneden tot het droog is, meestal een min of 10/15 en het ziet er weer perfect uit. Komt me dit allemaal niet uit wegens te lui druk dan frot ik het in een losse knot.
dinsdag 6 augustus 2019 om 17:40
Vermengd met water, toch, denk ik?sistasista schreef: ↑06-08-2019 17:38Weet niet of je hier al antwoord op gehad hebt maar zo doe ik het; ik heb een sprayflesje water met een heel klein beetje cocos boost, wet gel en perfect curl erin.

dinsdag 6 augustus 2019 om 17:43
Bedankt!sistasista schreef: ↑06-08-2019 17:38Weet niet of je hier al antwoord op gehad hebt maar zo doe ik het; ik heb een sprayflesje water met een heel klein beetje cocos boost, wet gel en perfect curl erin. Goed schudden, heel licht in sprayen en de krullen erin kneden. Als ik weg moet even licht de fohn erop onderwijl knedend. Als ik niet weg hoef, regelmatig kneden tot het droog is, meestal een min of 10/15 en het ziet er weer perfect uit. Komt me dit allemaal niet uit wegens te lui druk dan frot ik het in een losse knot.
Ik heb net wat lege sprayflesjes gehaald bij het Kruidvat (waar ik inmiddels voor de 18de ben deze week haha) en ga eerst een mix van conditioner en water proberen. Ik was mijn haar het liefst niet meer dan twee x per week en ben nogal bang voor build up (ha, terminologie!).
dinsdag 6 augustus 2019 om 17:51
Pfff..wat een rare reactie..reageer niet om te reageren..kort door de bocht!!!Very__Cherry schreef: ↑06-08-2019 11:28Heel even hoor.... maar ik heb liever dat 1 persoon (Jij dus, want jij wil weten hoe t werkt) even 5 blz leest, dat is zo gebeurd, dan dat we iets waar boeken over vol zijn geschreven en wat voor iedereen weer anders werkt, voor de zesde keer binnen n week samen moeten vatten.
Want die samenvattingen/ basisbeginselen zijn hier al gegeven. In het topic. Zie de quotes hierboven. Wat je dus even moet lezen.
Sorry maar gemakzucht en CG horen niet bij elkaar.

dinsdag 6 augustus 2019 om 18:00
Ik snap de reactie van VC wel. Jij wilt niet even wat werk doen, dus je vraagt een ander om werk te doen. Als je de eerste pagina leest weet je al heel veel. Het is echt heel irritant als er iedere 2 pagina's weer een nieuw iemand komt die om een samenvatting vraagt.
dinsdag 6 augustus 2019 om 18:08
dinsdag 6 augustus 2019 om 18:10
Nou ja op zich mag dat van mij wel. Vragen staat vrij. Maar de intonatie, op n manier van doe dat effe anders moet ik zoveel lezen en dat is te veel moeite, valt bij mij verkeerd.Marana schreef: ↑06-08-2019 18:00Ik snap de reactie van VC wel. Jij wilt niet even wat werk doen, dus je vraagt een ander om werk te doen. Als je de eerste pagina leest weet je al heel veel. Het is echt heel irritant als er iedere 2 pagina's weer een nieuw iemand komt die om een samenvatting vraagt.
En die reactie hierboven ook trouwens.
dinsdag 6 augustus 2019 om 18:32
Interessant topic. Ik denk niet dat ik volledig overga op de methode, want 1) ik snap het nog niet helemaal
en 2) ik heb geen katja krullen of iets wat in de buurt komt. Maar ik erger me de laatste aan mijn haar, voorheen had ik nog wel slag of als ik net onder de douche vandaan kwam zelfs krullen. Maar ik heb volgens mij mijn haar verpest.
Dus ik doe het denk ik in stapjes: heb al andere shampoo en conditioner gekocht, heb microvezelhanddoeken gehaald. Een grove kam, zodat ik minder vaak ga borstelen. En voor mij denk ik het belangrijkste dat ik niet meer zo vaak mijn haar krul of steil (onbeschermd, dom I know).
Ik hoop echt dat ik weer wat blijer ga worden van mijn haar, en wie weet, misschien als ik wat resultaat zie (echt net begonnen) dan voer ik nog wat meer stapjes door. Wel leuk om jullie ervaringen te lezen en hopelijk ga ik het nog eens helemaal begrijpen

Dus ik doe het denk ik in stapjes: heb al andere shampoo en conditioner gekocht, heb microvezelhanddoeken gehaald. Een grove kam, zodat ik minder vaak ga borstelen. En voor mij denk ik het belangrijkste dat ik niet meer zo vaak mijn haar krul of steil (onbeschermd, dom I know).
Ik hoop echt dat ik weer wat blijer ga worden van mijn haar, en wie weet, misschien als ik wat resultaat zie (echt net begonnen) dan voer ik nog wat meer stapjes door. Wel leuk om jullie ervaringen te lezen en hopelijk ga ik het nog eens helemaal begrijpen

dinsdag 6 augustus 2019 om 19:00

dinsdag 6 augustus 2019 om 19:02
Dat was inderdaad wel mijn motivatie om deels te starten, gewoon om wat beter voor mijn haar te zorgen. Maar misschien heb je gelijk, misschien moet ik het dan wel gelijk helemaal goed doen en inderdaad niet half. Ik denk dat ik me nog even verder ga inlezen!Robinson schreef: ↑06-08-2019 19:00Eigenlijk kan iedereen de methode volgen, ook al heb je geen katja krullen.
Ook al heb je stijl haar, het is sowieso gezonder voor je haar deze methode doordat je geen sulfaten, siliconen en uitdrogende alcohol meer gebruikt.
Ik zou juist gelijk volledig cg gaan voor beste resultaat![]()

dinsdag 6 augustus 2019 om 19:04
Marana schreef: ↑06-08-2019 18:00Ik snap de reactie van VC wel. Jij wilt niet even wat werk doen, dus je vraagt een ander om werk te doen. Als je de eerste pagina leest weet je al heel veel. Het is echt heel irritant als er iedere 2 pagina's weer een nieuw iemand komt die om een samenvatting vraagt.
Het is alleen VC's topic helemaal niet. .. En ze is niet de juf. Dat les lezen op die toon is onnodig. Ook al snap ik best dat sommige vragen/dingen irritant kunnen zijn. Super aardig dat ze haar kennis komt delen hoor.
Maar ze kan ook gewoon of niet of anders reageren op alles wat haar irriteert op andermans topic.
Trouwens waar is TO?

anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 06-08-2019 19:09
8.68% gewijzigd

dinsdag 6 augustus 2019 om 19:06
Om te starten. Daarna met een CG shampoo en conditioner of cowash.Dreamer schreef: ↑06-08-2019 17:21Ik probeer het nog wat bij te benen, maar raak toch verstrikt in styling, co-wash en dergelijke.
Stel ik koop die shampoo van 60 cent bij het kruitvat samen met dat masker. Gebruik ik dat dan 1x per week? Of die shampoo nooit weer, alleen de allereerste keer? En als ik sowieso maar 1x per week m'n haar was, ben ik dan met wassen en masker klaar? Zonder styling, wat ik dus sowieso al nooit doe (want allergisch, ik ben diegene van de douchegel, waarvan ik ook wel snap dat dat niet cg is, maar het geeft wel betere resultaten dan alle producten die ik de afgelopen jaren gebruikte én ik krijg er geen uitslag van)

dinsdag 6 augustus 2019 om 19:14
Om het een beetje simpel te maken: wanneer je veel waste, kamde, veel wax en gel en olie en haarlak gebruikte (zoals ik dus. Mijn haar was droog, klitterig en dor)
En je wast het nu zelden en dan alleen met een shampoo zonder siliconen en sulfaten. Als je dan de andere keren wast met een milde conditioner ( ik gebruik gewoon van de HEMA) niet kamt, maskers neemt (gewoon van een huismerk). Droogknijpen en verder al die potjes laten staan. Soms een beetje kokosvet.
Dan ( zo ervaar ik) is er al een enorme verbetering en zie ik een gezonde bos glanzende krullen.
Tuurlijk kan het beter en perfecter, maar het moet nu ook niet een soort religie gaan worden hoor.
Krijg het een beetje benauwd van de CG regels.
En je wast het nu zelden en dan alleen met een shampoo zonder siliconen en sulfaten. Als je dan de andere keren wast met een milde conditioner ( ik gebruik gewoon van de HEMA) niet kamt, maskers neemt (gewoon van een huismerk). Droogknijpen en verder al die potjes laten staan. Soms een beetje kokosvet.
Dan ( zo ervaar ik) is er al een enorme verbetering en zie ik een gezonde bos glanzende krullen.
Tuurlijk kan het beter en perfecter, maar het moet nu ook niet een soort religie gaan worden hoor.
Krijg het een beetje benauwd van de CG regels.

dinsdag 6 augustus 2019 om 19:26
Sorry als ik onduidelijk was. In mijn flesje gaat ongeveer 250 ml. Die vul ik ruim 1/3 met water en ongeveer een theelepel met cocos boost, 1 theelepel met wet gel (de aller goedkoopste) en een theelepel perfect curl. Goed schudden voor gebruik, hoofd voorover en heel licht sprayen en door heel je haar kneden. Ik was trouwens mijn haar wel 1/2 keer per maand met cocos shampoo en kam het voorzichtig vanaf de onderkant tot bovenop door met een hele grove kam als ik de conditioner of masker erin heb. Ik vind deze methode echt veel simpeler, effectiever en goedkoper dan hoe ik het eerst deed. Ik heb me echt scheel gekocht aan dure shampoos en andere haarproducten! Daarbij was ik veel meer tijd aan mijn haar kwijt dan nu. En het bleef nog een pluizende klittende en bewerkelijke bos met een mislukt antiek watergolfje.
dinsdag 6 augustus 2019 om 19:37
Heb al een paar keer wat gepost alleen reageert niemandLucifer2018 schreef: ↑06-08-2019 19:04Het is alleen VC's topic helemaal niet. .. En ze is niet de juf. Dat les lezen op die toon is onnodig. Ook al snap ik best dat sommige vragen/dingen irritant kunnen zijn. Super aardig dat ze haar kennis komt delen hoor.
Maar ze kan ook gewoon of niet of anders reageren op alles wat haar irriteert op andermans topic.
Trouwens waar is TO?![]()

dinsdag 6 augustus 2019 om 19:38
Ja, goeie vraag!ontbijtkoekje schreef: ↑06-08-2019 19:35Vraagje, hoe combineer je een wekelijks masker met andere cg producten? Eerst een cowash, daarna masker en daarna leave-in? Zoiets?