Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oeps, ik was helemaal in vakantiesfeer en heb het topic even niet meer gevolgd.
Nu vlug even bij gelezen.
Proficiat met je nieuwe functie, echt super! Klinkt als een leuke uitdaging.
Stiekem ben ik best wat jaloers op je leven, vroeger wou ik ook altijd stewardess worden.
Ik zou je graag ook volgen op Instagram.
Straks keer ik helaas terug naar huis 😭, maar misschien vlieg ik opnieuw met je mee? Wij vertrekken vrijdagnacht rond 01u30 van Bangkok naar Dubai een dan verder naar Brussel natuurlijk. We lagen vrijdag rond 13u plaatselijke tijd in Brussel.
2 keer hetzelfde gepost
nehneh wijzigde dit bericht op 07-08-2019 07:01
Reden: 2 keer hetzelfde gepost
94.89% gewijzigd
Tja2 schreef:
06-08-2019 23:58
Oh Dolley, wat geweldig voor je! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Zelf vlieg ik graag. Maar ik vrees dat zelf geen goede stewardess zal zijn met al die kledingvoorschriften, vlekken die automatisch op mijn kleding komen :-? en een tikje onhandigheid... Respect en geweldig dat je die nieuwe uitdaging hebt gekregen.

Ow, en die business class van Emirates lijkt mij geweldig; zeker in die A380-toestellen. Ik vrees dat je dan niet meer terug wil als je daar een keer mee kan reizen. Nou ja, wie weet win ik nog ergens een loterij ofzo. :P En A380 Economy is ook helemaal prima (maar o, wat ben ik jaloers ;-) )

Succes en pas goed op jezelf!
:proud: ik ben zelf ook super onhandig! Een paar dagen geleden gooide ik mijn koffie dicht met mijn hand er nog tussen. Ik heb nu een snee op mijn hand.

Ik zit momenteel weer in het schoonheidssalon voor een pedicure en nagelherstel. 3 maanden geleden stootte ik mijn teen tegen mijn bed. Een maand later viel mijn teennagel eraf. Nu is die eindelijk voldoende teruggegroeid voor een verlenging. :yes:

Ik verbrand me af en toe aan de ovens aan boord.

En zo zijn er nog meer dingen. Onhandigheid hoeft je dus niet tegen te houden. Tijdens de service doe ik het rustig aan zodat ik passagiers geen douche bezorg. Dat heb ik al eens gedaan met een fles water die uit mijn handen gleed. :-$ Die vrouw deed net alsof ik haar wilde verdrinken. Toegegeven, het was een behoorlijke scheut water maar ze was nu ook niet doorweekt. Ik schaamde me dood en heb haar een levenslange voorraad tissues gegeven.
@Nehneh, helaas! Er staat voorlopig geen brusselvlucht meer in mijn rooster. :-(
Zo te lezen heb je genoten van je vakantie! Fijne vlucht terug naar huis!
Dolly, hoe zit dat bij jullie, wanneer je prive vliegt en er is plaats in de business, mag je daar dan zitten?

Laatst hadden wij onszelf op een business class ticket getrakteerd naar Bangkok.
Er waren een paar vrije plaatsen. Op een gegeven moment kwam de stewardess met een vader, moeder en baby vanuit de economy en dit gezin kreeg de vrije plaatsen in business. Vlak voor vertrek kwam de piloot deze mensen nog even begroeten. Ik ga er vanuit dat deze mensen op uitnodiging van de piloot naar business zijn verhuisd.

Buren van ons hebben een dochter die stewardess is. Wanneer mijn buren een lange vlucht maken, vraagt dochter die vlucht aan en als er plaatsen vrij zijn in business mag ze haar ouders daar plaatsen.
merel7 wijzigde dit bericht op 07-08-2019 11:56
0.62% gewijzigd
Hier ook een stille meelezer :) Vind je topic echt geweldig! Zou ik misschien ook je insta mogen volgen?
Merel7 schreef:
07-08-2019 10:04
Dolly, hoe zit dat bij jullie, wanneer je prive vliegt en er is plaats in de business, mag je daar dan zitten?
Nee helaas. Er zijn gratis tickets voor directe bloedverwanten. Maar dat is voor ons in economy. Als ze geen gebruik maken van de gratis tickets maar van de korting (want dan zijn de tickets gegarandeerd) kunnen ze upgraden aan kortingsprijzen.

Lege stoelen in business class of first class worden gebruikt om gewone passagiers last minute te upgraden.
Oh, dat is jammer. Nu begrijp ik waarom je blij bent dat je voor het BP team in business mag vliegen.

Ik zag dat jullie ook aanwezig zijn bij de Formule1, lijkt me geweldig om mee te maken.
Absoluut! Mijn vader is F1 fan dus als ze mij daar ooit voor inroosteren zal hij achteraf zeker smullen van mijn verhalen.
Spannend, het promotieteam!
Gefeliciteerd met je nieuwe functie. Ik ben ‘n meelezer - ik heb zelf weinig te vertellen over vliegen, maar ik vind jouw verhalen erg leuk! Daarom ook vanuit mij de vraag: zou ik je op Insta mogen volgen?
TrolleyDolly schreef:
07-08-2019 09:41
:proud: ik ben zelf ook super onhandig! Een paar dagen geleden gooide ik mijn koffie dicht met mijn hand er nog tussen. Ik heb nu een snee op mijn hand.

Ik zit momenteel weer in het schoonheidssalon voor een pedicure en nagelherstel. 3 maanden geleden stootte ik mijn teen tegen mijn bed. Een maand later viel mijn teennagel eraf. Nu is die eindelijk voldoende teruggegroeid voor een verlenging. :yes:

Ik verbrand me af en toe aan de ovens aan boord.

En zo zijn er nog meer dingen. Onhandigheid hoeft je dus niet tegen te houden. Tijdens de service doe ik het rustig aan zodat ik passagiers geen douche bezorg. Dat heb ik al eens gedaan met een fles water die uit mijn handen gleed. :-$ Die vrouw deed net alsof ik haar wilde verdrinken. Toegegeven, het was een behoorlijke scheut water maar ze was nu ook niet doorweekt. Ik schaamde me dood en heb haar een levenslange voorraad tissues gegeven.
O, gelukkig maar. :-) En fijn dat het beter gaat met de teen.
Zo'n waterongelukje zou ook prima bij mij passen, haha. Vervelend voor die vrouw, maar je hebt het goed opgelost. Kan gebeuren toch? Dat zo'n iemand dan weer doet alsof ze verdrinkt, dat zou ik dan ook weer lastig vinden. Ik vrees dat op een gegeven moment mijn geduld op is en dat ik dan heel erg de neiging zou hebben om de rest van de inhoud ook even te morsen. :P Nou nee, dat zou ik dan niet durven... Maar respect dat je dan gewoon blijft doen wat je moet doen. Lang leve de tissues. :-)

Als ik het zo lees, kun je ook wel vrij snel een ongelukje krijgen. Jullie hebben niet echt veel ruimte, lijkt mij. Er zijn geen trucjes dat je niet zo snel met de hand ergens tussenkomt of je verbrandt aan een oven? In veel andere beroepen hebben dat soort apparaten een bepaalde beveiliging waardoor het minder snel voorkomt.
@Tja: de truc zou zijn om het wat rustiger aan te doen :proud:

Vandaag heb ik mij gesneden aan mijn rechterhand. Niet diep hoor. Maar geen idee hoe ik dat gedaan heb. Ik zag het pas achteraf.

Tijdens de terugvlucht zat ik vast tussen de trolley en een deurtje met mijn linkerhand. :facepalm:

Deze turnaround staat niet bepaald bekend als een "leuke" vlucht, maar desondanks viel die super mee. Ik had een super goed humeur en een engelengeduld. Dat leverde me weer een compliment op van passagiers. Een groepje dames sprak mijn csv aan om te zeggen dat ze zeer onder de indruk waren van mijn geduld met hen. Ze drukten om de 5 minuten op de callbell en waren aangenaam verrast dat ik desondanks geduldig bleef lachen en me niet konden betrappen op enige vorm van irritatie.

Achteraf bleek dat dat best belangrijke passagiers waren. Best grappig dat ze zelf in de gaten hadden dat ze veeleisend waren.

Door al die callbells kon ik zelfs niet actief deelnemen aan de service. Ik heb wel ingepikt van zodra ik kon en een collega geholpen met maaltijden uitdelen. Daarna kon ik wel weer gewoon meehelpen met afruimen. Mijn collega's waren totaal niet boos. Integendeel. Ik maakte het voor hen een stuk makkelijker zo. Zij konden rustig de service doen terwijl ik alle callbells en extra verzoeken deed. 1 van hen zei dat iemand echt over mij moest schrijven naar mijn manager. En dat heeft mijn csv dus ook gedaan.

Uiteindelijk is het veel gemakkelijker als je rustig je tijd neemt voor je passagiers.

Ik kan echter niet altijd de service overslaan. Dit kon nu wel omdat het vliegtuig niet vol zat en ze de maaltijden eenvoudig met een collega minder konden uitdelen.
Wat ben jij ontzettend goed bezig. Erg fijn ook dat dat opgemerkt wordt door de reizigers én je collega’s.
En tijdens het lezen denk ik: damn wat ben ik ongeschikt voor dit werk hahaha. Ik had die callbell van die mensen na de 5e keer uitgeschakeld denk ik.
kapow schreef:
09-08-2019 09:43

En tijdens het lezen denk ik: damn wat ben ik ongeschikt voor dit werk hahaha. Ik had die callbell van die mensen na de 5e keer uitgeschakeld denk ik.
Haha dat denk ik van mezelf ook, ook als ik de foto’s van TO op insta zie. Ik ben helemaal niet handig met make-up etc en draag nooit rokken.
Wat een leuk topic om te volgen. Ik heb laatst met jullie gevlogen en een prima ervaring gehad. Mag ik ook je insta?
dolfje schreef:
09-08-2019 10:10
Haha dat denk ik van mezelf ook, ook als ik de foto’s van TO op insta zie. Ik ben helemaal niet handig met make-up etc en draag nooit rokken.
Ik ben gelukkig niet representatief voor alle 20.000 crew. Heel veel crew draagt het uiterste minimum aan make-up. :-)

Ik ben zelf perfectionistisch en dat zie je in mijn geval ook terug in mijn make-up, nagels, haar en uniform.

Intussen ben ik wederom terug op de luchthaven. Gisterenochtend landde ik om 00h45 en was ik thuis om 02h. De wekker ging "gisteren" opnieuw om 22h. Mijn e-gate is om 01h30. Ik heb gisteren dus enkel geslapen, de was gedaan, een film gekeken en nog wat meer geslapen. Ik ben nu prima uitgerust voor mijn vlucht naar Milaan.

Overmorgen vlieg ik rond de middag weer terug naar Dubai. Die avond komen de FO en Jay mij ophalen aan de luchthaven om iets te gaan eten nadat ik mij heb omgekleed. Alleen maar leuke vooruitzichten dus.
TrolleyDolly schreef:
06-08-2019 11:33
Even uitleggen hoe het nu in zijn werk gaat. Vanaf nu kan ik voor maximaal 1 keer per maand ingeroosterd worden voor een event. Hoe lang ik weg ben hangt af van het event.

Ik krijg een briefing per mail of op kantoor (minstens 2 dagen vooraf). Vervolgens reis ik naar de bestemming. In Business class dus! :proud: Ik krijg 5h per dag betaald. Ook op de dagen dat ik van mijn glaasje champagne zit te nippen in Business class of eventuele vrije dagen ter plaatse.

Dus dat is niet heel slecht. Die 5h is nog bovenop mijn basisloon. Dus dit is hetzelfde als de vliegbonus. Kosten ter plaatse kan je terugvorderen.

Er gelden wat strengere regels mbt Image & Uniform maar dat is niet zo gek.

Leuk voordeel: als ik een event in België heb en ik heb de dagen na het event vrij mag ik mijn terugvlucht verplaatsen naar een latere datum.
Wat ontzettend gaaf!
TrolleyDolly schreef:
09-08-2019 00:34
@Tja: de truc zou zijn om het wat rustiger aan te doen :proud:
...

Uiteindelijk is het veel gemakkelijker als je rustig je tijd neemt voor je passagiers.
Dat rustigaan doen... Dat is hier wel een dingetje hoor. ;-)
En ik kan best relaxed zijn, maar niet als mensen constant iets van je moeten. Haha. Ik vind het dus heel knap wat je doet. Geduld is een gave. :-)
Mijn heerlijke layover in Milaan zit erop! Wat ben ik toch een ontzettende bofkont dat ik Milaan op mijn rooster had staan deze maand. Europa in de zomer is echt heerlijk. Veel collega's probeerden om hun vlucht te ruilen met mijn Milaan. Idem voor mijn Rome vlucht. Echt niet!

De pret is echter nog maar net begonnen. Hierna staat Tanzania op het programma en daarna dus Rome. Ik hoop in Rome de Rayban te kopen die ik gisteren hier in Milaan gezien had. Ik heb zo'n spijt dat ik hem toen niet meteen gekocht had. Hij stond me best leuk en 110 euro (aanbieding) was een prima prijs. Baal baal baal. :frusty:

De foto's van Milaan staan al op insta. ;-)
Na alles gelezen te hebben (bijna in één adem ;-), zou ik ook wel graag je insta willen.
Wat schrijf jij geweldig mooi!
Ook hier een stille meelezer vanaf het begin. Zelf geen fan van vliegen, maar wel van reizen. Ben benieuwd naar de foto’s op instagram! Zou ik ook je insta mogen?
Wat schrijf jij leuk.
Ik lees al even mee en zou het ook leuk vinden je op Instagram te volgen.

Liefs Merel
Ik lees ook al een tijdje mee en wil ook graag je Instagram. Lijkt me super om je ook daar te volgen. Volg nu momenteel al een andere stewardess (een collega van je ook van E.)
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Hi Dolly,

Hier ook een meelezer vanaf je eerste topic. Heerlijk om je avonturen vanaf de zijlijn mee te beleven :flirting: . Van harte gefeliciteerd met je nieuwe functie!

Hoewel ik lang heb geprobeerd mijn nieuwsgierigheid te bedwingen neemt het nu toch de overhand... mag ook ik je volgen op insta?

:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven