Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

donderdag 8 augustus 2019 om 10:02
Lise, mijn man ging altijd al alleen (met vriend) op vakantie en doet dat nog steeds. Ik wil hem daarin niet belemmeren. Er zijn al zo veel dingen die hij niet meer doet vanwege mij. Het blijft een persoonlijke afweging, mijn aanpak is dus zeker niet de ‘beste’ ofzo. Waar ben je het meeste bang voor? Dat het huishouden je te zwaar gaat zijn? Of vind je het wellicht oneerlijk? Hij wel en jij niet.
Succes met dochter, Lientje
En jij met de Gerbil, Cesium!
Yellow, heftig nieuws van je opa. Ik hoop dat je daarna nog wat hebt kunnen slapen.
Succes met dochter, Lientje
En jij met de Gerbil, Cesium!
Yellow, heftig nieuws van je opa. Ik hoop dat je daarna nog wat hebt kunnen slapen.

donderdag 8 augustus 2019 om 11:03
Moge! Hier net gebeld door orthopedie, afspraak kunnen maken op de dag dat ik ook naar de reumatoloog moet, dus dat is fijn (is naast elkaar en moet vrij vragen).
Mijn behandelaar daar had een brace voor mijn heup gevonden, en kan mijn silversplints meteen aanpassen zodat mijn duimen op hun plek blijven.
Hij had eigenlijk zelf daarover moeten bellen, maar dat was hij vergeten dus kreeg allemaal excuses over me heen
Mijn behandelaar daar had een brace voor mijn heup gevonden, en kan mijn silversplints meteen aanpassen zodat mijn duimen op hun plek blijven.
Hij had eigenlijk zelf daarover moeten bellen, maar dat was hij vergeten dus kreeg allemaal excuses over me heen

"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

donderdag 8 augustus 2019 om 11:14
Ik moet douchen en naar de dagbesteding. Maar mijn hoofd is een grote achtbaan. Waarom denk ik dat het een goed idee is om mijn mailbox te openen wanneer ik niet kan slapen.
Ik heb hem niet meer gezien sinds dat ie boos weg is gelopen met de sieraden van mijn oma nadat ik hem de waarheid verteld heb over wat er gebeurd is.
Ik heb hem niet meer gezien sinds dat ie boos weg is gelopen met de sieraden van mijn oma nadat ik hem de waarheid verteld heb over wat er gebeurd is.

donderdag 8 augustus 2019 om 13:46
Is dat een nieuw seizoen of ben ik in de war met een ander programma?
Ik ben weer thuis. Ik vond het echt verschrikkelijk. Alles galmde in mijn hoofd, alle prikkels waren teveel. Heb nu zweet en kippenvel tegelijk

donderdag 8 augustus 2019 om 19:38
Nieuw seizoen, met Belgische artsen ditmaal.YellowLemon schreef: ↑08-08-2019 13:46Is dat een nieuw seizoen of ben ik in de war met een ander programma?

donderdag 8 augustus 2019 om 19:44
Sterkte Yellow.
Nieuwe seizoen topdokters volg ik ook. Laatst was een groot deel van de aflevering gericht op pijn. Die arts gaf ook aan dat in zijn werkveld het niet persee gaat om het weghalen van de kwaal, als iemand al zo lang pijn heeft gaat hij dat niet magisch oplossen, maar de focus op omgaan met, balans etc. Ik vond dat een mooie aflevering die naar mijn idee ook goed laat zien voor iemand die niet leeft met chronische pijn hoe het zit.
Anyway, ik heb echt super pijn aan mijn knie vandaag en het straalt nu uit richting mijn voet. Mijn hele hak tintelt al en waarschijnlijk trekt dat dan zometeen ook door naar mijn tenen. Heel vervelend.
Nieuwe seizoen topdokters volg ik ook. Laatst was een groot deel van de aflevering gericht op pijn. Die arts gaf ook aan dat in zijn werkveld het niet persee gaat om het weghalen van de kwaal, als iemand al zo lang pijn heeft gaat hij dat niet magisch oplossen, maar de focus op omgaan met, balans etc. Ik vond dat een mooie aflevering die naar mijn idee ook goed laat zien voor iemand die niet leeft met chronische pijn hoe het zit.
Anyway, ik heb echt super pijn aan mijn knie vandaag en het straalt nu uit richting mijn voet. Mijn hele hak tintelt al en waarschijnlijk trekt dat dan zometeen ook door naar mijn tenen. Heel vervelend.
"After all this time?" "Always."
donderdag 8 augustus 2019 om 19:45
Je hebt het toch maar gedaan nartjie!

Voor die spiegel en zeggen hoe trots je op jezelf bent!

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
donderdag 8 augustus 2019 om 19:48
Dat hebben wij in het ziekenhuis.
Hoe onwijs vaak ik daar nu al 20 jaar kom!. Ik zeg wel eens voor de grap, als ik hier airmiles kon sparen , kon ik al 3 keer de wereld rond

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!

donderdag 8 augustus 2019 om 19:49
Eens. Maar die professor neemt zijn patiënten wel enorm serieus. Dat vind ik wel mooi om te zien ook.Severus_Snape schreef: ↑08-08-2019 19:44Sterkte Yellow.

donderdag 8 augustus 2019 om 19:49
Ja echt he.
Ik heb dus ook nu wel een afspraak, maar hij gaat maandag niet meteen de ingreep doen, dus dan moet ik nog een keer terug. Hij verdient lekker aan me zo

donderdag 8 augustus 2019 om 19:51
Je hebt het toch maar gedaan! En het was nu een extra grote klus omdat je het al een tijd niet gedaan hebt.
Leuk! Regenboog en ik hadden het vorige seizoen gezien. Hebben we weer iets om te kijken en Regenboog kan weer lachen om me. Ik zit best dicht bij de Vlaamse grens. Als ik Vlaams hoor ga ik automatisch platter praten.
Ik ben thuis op de bank gaan zitten met muziek aan. Heb met wat vrienden gepraat. Ik heb gemaild dat ik er niks over wil horen. Lekker harteloos. En ben daarna in slaap gevallen.
Als je echt wil kun je hem er zelf uittrekken, maar ik zou je abbonement behouden.

donderdag 8 augustus 2019 om 19:54
Ik word daar altijd jaloers van.
In de vorige zat er een vrouwelijke arts die ik wat minder sympathiek over vond komen. En pas toen ik die conclusie had getrokken viel het kwartje dat ik precies op haar afdeling in Rotterdam ben geweest bij een assistent endocrinoloog. Wat was dat een ongeregelde puinhoop daar. Dus dat beeld klopte totaal niet.

donderdag 8 augustus 2019 om 19:54
Al eens gedaan, geen succesYellowLemon schreef: ↑08-08-2019 19:51
Als je echt wil kun je hem er zelf uittrekken, maar ik zou je abbonement behouden.

donderdag 8 augustus 2019 om 19:55
Ja, ik ook. Twee afleveringen terug iemand met een minieme hernia en veel minder klachten dan ik. Neurochirurg neemt het serieus en man wordt met succes van zijn hernia afgeholpen.YellowLemon schreef: ↑08-08-2019 19:54Ik word daar altijd jaloers van.
In de vorige zat er een vrouwelijke arts die ik wat minder sympathiek over vond komen. En pas toen ik die conclusie had getrokken viel het kwartje dat ik precies op haar afdeling in Rotterdam ben geweest bij een assistent endocrinoloog. Wat was dat een ongeregelde puinhoop daar. Dus dat beeld klopte totaal niet.![]()
Vorige aflevering zat ook al een neurochirurg die me ontzettend fijn leek.

donderdag 8 augustus 2019 om 19:59
Ah misschien heeft het daarom zoveel jaren gekost met mijn teen. Toen ik nog korfbalde, stampte er aan het begin van het seizoen altijd iemand met zijn noppen op mijn grote teen. Dan ging die nagel los zitten, ging er een nagel onder zitten. Naja dat koste tot de zomerstop voordat ik dat allemaal eruit getrokken had en aan het einde van de zomerstop had ik dan weer een echte nagel. En dan aan het begin van ‘t seizoen stampte er weer iemand op.
Maar ik ben echt een mietje. Ik moet ook een onderhuids wratje weg laten halen... Al jaren. Want waarschijnlijk moeten ze snijden.
donderdag 8 augustus 2019 om 20:00
Hier meestal pas nadat je op consult bent geweest. Dan geeft de arts het ‘vrij’.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 8 augustus 2019 om 20:02
Auw, dat is naar. Heb je dan vocht in je knie?Severus_Snape schreef: ↑08-08-2019 19:44Sterkte Yellow.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

donderdag 8 augustus 2019 om 20:04
Ik las vanmiddag even verder en het blijkt dat ze het er niet opzetten als het door een andere arts dan in hun eigen ziekenhuis is aangevraagd. Dus helaas, toch tot morgenmiddag wachten.