Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

donderdag 8 augustus 2019 om 20:05
Bij mij is de ingreep aan mijn rechterteen dankzij infecties en een assistente die niet goed heeft opgelet met de nagelbeddodende vloeistof, compleet mislukt en heb ik een verminkte teennagel. Daarom heb ik het jaren afgehouden aan mijn linkervoet, maar het moet nu toch maar gebeuren. Gelukkig werkt die assistente er niet meerYellowLemon schreef: ↑08-08-2019 19:59Ah misschien heeft het daarom zoveel jaren gekost met mijn teen. Toen ik nog korfbalde, stampte er aan het begin van het seizoen altijd iemand met zijn noppen op mijn grote teen. Dan ging die nagel los zitten, ging er een nagel onder zitten. Naja dat koste tot de zomerstop voordat ik dat allemaal eruit getrokken had en aan het einde van de zomerstop had ik dan weer een echte nagel. En dan aan het begin van ‘t seizoen stampte er weer iemand op.
Maar ik ben echt een mietje. Ik moet ook een onderhuids wratje weg laten halen... Al jaren. Want waarschijnlijk moeten ze snijden.

donderdag 8 augustus 2019 om 20:06
Goed zeg! Stofzuigen is ook een zware klus. Mijn bekken vinden dat ook nooit een fijne... Misschien is een robotstofzuiger wel iets voor je

Moet je alleen geen vrij rondlopende en op je tapijt poepende beesten hebben

https://youtu.be/KbOqsp3oUQI
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
donderdag 8 augustus 2019 om 20:09
Klopt Lise. Daarom vond ik het denk ik ook een goede aflevering, duidelijke arts met liefde voor zijn vak en inderdaad luistert hij goed en probeert de beste oplossing te vinden.
"After all this time?" "Always."
donderdag 8 augustus 2019 om 20:10
Die met die bobline?YellowLemon schreef: ↑08-08-2019 19:54Ik word daar altijd jaloers van.
In de vorige zat er een vrouwelijke arts die ik wat minder sympathiek over vond komen. En pas toen ik die conclusie had getrokken viel het kwartje dat ik precies op haar afdeling in Rotterdam ben geweest bij een assistent endocrinoloog. Wat was dat een ongeregelde puinhoop daar. Dus dat beeld klopte totaal niet.![]()
Die vrouwelijke arts van het brandwondencentrum vond ik dan weer echt fantastisch. Leidinggevende van een vriendin van mij. Zij zat ook nog even kort in een van de afleveringen als pedagisch medewerker van het brandwondencentrum. De meeste artsen vond ik een beetje omhooggevallen ballen trouwens hoor. Maar dat moet je misschien wel zijn om topdokter te zijn.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

donderdag 8 augustus 2019 om 20:12
Die kan ik me even niet voor de geest halen, wel die vrouw van het brandwondencentrum ja. En dan de neurochirurg, die vond ik ook prettig overkomen. Die kaakchirurg ook wel trouwens.suzyqfive schreef: ↑08-08-2019 20:10Die met die bobline?
Die vrouwelijke arts van het brandwondencentrum vond ik dan weer echt fantastisch. Leidinggevende van een vriendin van mij. Zij zat ook nog even kort in een van de afleveringen als pedagisch medewerker van het brandwondencentrum. De meeste artsen vond ik een beetje omhooggevallen ballen trouwens hoor. Maar dat moet je misschien wel zijn om topdokter te zijn.

donderdag 8 augustus 2019 om 20:12
Dat was gisteravond ook wel. Die patiënt was zo blij met zijn zenuwblokkade dat hij daarmee van alle pijnmedicatie af was en zijn leven weer kon oppakken. Mooi is dat.Severus_Snape schreef: ↑08-08-2019 20:09Klopt Lise. Daarom vond ik het denk ik ook een goede aflevering, duidelijke arts met liefde voor zijn vak en inderdaad luistert hij goed en probeert de beste oplossing te vinden.
donderdag 8 augustus 2019 om 20:13

donderdag 8 augustus 2019 om 22:14
Ben nu aan het sparen voor een laptop. Dat is verplicht als je een insulinepomp hebt. Hoort bij de zelfzorg. De verzekeraar eist dat. Het is de bedoeling dat je dan zelf je insulinepomp uitleest. Nu gaat dat nog via de dvk. Maar zodra ik vervang pomp krijg moet ik dat zelf doen. Ik heb nu alleen een tablet, maar moet of laptop of computer zijn omdat mijn blds meter een USB poort heeft en een tablet heeft dat niet. Dus ik kan mijn meter niet aansluiten.suzyqfive schreef: ↑08-08-2019 20:06Goed zeg! Stofzuigen is ook een zware klus. Mijn bekken vinden dat ook nooit een fijne... Misschien is een robotstofzuiger wel iets voor je![]()
Moet je alleen geen vrij rondlopende en op je tapijt poepende beesten hebben![]()
https://youtu.be/KbOqsp3oUQI

donderdag 8 augustus 2019 om 22:19
Ja zei was echt geweldig! Ik heb schetsen/tekeningen liggen geïnspireerd door twee. Met de schets van vuurdokter was ik het verste. Een hele zachte dokter tegen een vuurrode achtergrond.suzyqfive schreef: ↑08-08-2019 20:10Die met die bobline?
Heb je de serie CMC (centraal medisch centrum) gezien? Dat is fictie. Maar daar mag ook een dokter meedoen aan een serie en die word ook weggezet als omhoog gevallen bal.

donderdag 8 augustus 2019 om 22:32
Ze zijn wel betaalbaarder geworden.
Maar wat jij zegt. Ik zou hem 100x terug recht moeten zetten. Ik ken iemand met echt gewoon strak meubilair geen tapijt en daar bleef hij al achter stoelen hangen enzo.
donderdag 8 augustus 2019 om 22:35
Klinkt echt gaaf yellow!YellowLemon schreef: ↑08-08-2019 22:19Ja zei was echt geweldig! Ik heb schetsen/tekeningen liggen geïnspireerd door twee. Met de schets van vuurdokter was ik het verste. Een hele zachte dokter tegen een vuurrode achtergrond.
Heb je de serie CMC (centraal medisch centrum) gezien? Dat is fictie. Maar daar mag ook een dokter meedoen aan een serie en die word ook weggezet als omhoog gevallen bal.
Cmc ken ik niet, zal eens zoeken als ik weer thuis ben.

donderdag 8 augustus 2019 om 22:54
Mijn ouders hebben een robotstofzuiger, die was niet veel duurder dan een gewone stofzuiger. Je moet dan wel nog eens in de zoveel tijd de hoekjes doen maar voor de grote oppervlaktes is het wel fijn, vinden zij.YellowLemon schreef: ↑08-08-2019 22:32Ze zijn wel betaalbaarder geworden.
Maar wat jij zegt. Ik zou hem 100x terug recht moeten zetten. Ik ken iemand met echt gewoon strak meubilair geen tapijt en daar bleef hij al achter stoelen hangen enzo.
Hij draait gewoon zelf om bij een obstakel. Zij hebben daar dan weer geen last van. Ze hebben er wel twee getest want een maakte er dan weer teveel herrie om hem ‘s nachts zijn werkje te laten doen.
donderdag 8 augustus 2019 om 23:02
Volgens mij is het vooral even inschatten wie je voor je hebt. Maar voorwaarden voor de ww zijn eigenlijk heel simpel: vijf sollicitaties per maand de deur uit doen. Het gesprek zal vooral gaan over of je nu eerst mag solliciteren op passend werk of niet.
Zorg gewoon dat je voldoet je aan je sollicitatieplicht. Als je voor een gesprek wordt uitgenodigd kan je daar altijd nog je situatie toelichten en zullen ze je dan wellicht afwijzen. Maar jij hebt dan iig aan je voorwaarden voldaan.
Niet leuk maar een vrij simpele voorwaarde om aan te voldoen.

donderdag 8 augustus 2019 om 23:08
Heel naar, Lise
Een vriendin van mij kwam in de problemen toen ze zei dat ze eerdere uitnodigingen voor een gesprek zelf had afgehouden omdat ze toch niet kon werken. Slaat natuurlijk nergens op, want je bent bij dezelfde organisatie tegelijk aan het aantonen dat je níet kunt werken. Ik wens je veel succes bij het gesprek.
Succes ook bij de arts morgen. Gaat je man mee?
Hebben jullie nog gesproken over zijn reis? Ik hoop dat jullie er samen uit gaan komen. Dit zijn altijd lastige dingen.
Je hebt veel aan je hoofd nu. Ik hoop op meer rust en veel meevallers in de nabije toekomst

Een vriendin van mij kwam in de problemen toen ze zei dat ze eerdere uitnodigingen voor een gesprek zelf had afgehouden omdat ze toch niet kon werken. Slaat natuurlijk nergens op, want je bent bij dezelfde organisatie tegelijk aan het aantonen dat je níet kunt werken. Ik wens je veel succes bij het gesprek.
Succes ook bij de arts morgen. Gaat je man mee?
Hebben jullie nog gesproken over zijn reis? Ik hoop dat jullie er samen uit gaan komen. Dit zijn altijd lastige dingen.
Je hebt veel aan je hoofd nu. Ik hoop op meer rust en veel meevallers in de nabije toekomst

vrijdag 9 augustus 2019 om 08:56
Succes Lise en Cesium!
Wij kwamen erachter dat de neusspray voor migraine, die ik gebruik, van eigen risico afgaat. En dat eigen risico werd deze week in 1x afgetrokken, net als dat van man (geen idee meer wat hij gedaan heeft) Dus 2x 300 euro. In 1x. Super!
En ik gebruik dus voor 50 euro medicijnen tegen migraine in de maand.
Nartjie, knap dat je nu toch de stofzuiger door het huis hebt gehaald! Kun je nu bijhouden door elke week 1 ruimte in je huis te doen? Heb je vloerbedekking? Dat zuigt altijd zwaarder he.
Wij hebben een robotstofzuiger, van de lidl of aldi geloof ik, maar die werkt niet echt goed. Hond werd er boos op, ook nog
Wij kwamen erachter dat de neusspray voor migraine, die ik gebruik, van eigen risico afgaat. En dat eigen risico werd deze week in 1x afgetrokken, net als dat van man (geen idee meer wat hij gedaan heeft) Dus 2x 300 euro. In 1x. Super!

En ik gebruik dus voor 50 euro medicijnen tegen migraine in de maand.

Nartjie, knap dat je nu toch de stofzuiger door het huis hebt gehaald! Kun je nu bijhouden door elke week 1 ruimte in je huis te doen? Heb je vloerbedekking? Dat zuigt altijd zwaarder he.
Wij hebben een robotstofzuiger, van de lidl of aldi geloof ik, maar die werkt niet echt goed. Hond werd er boos op, ook nog

Later is nu

vrijdag 9 augustus 2019 om 09:11
Dat is inderdaad wel een tegenvaller, Dreamer. Ik had eigen risico in april al op. Ziek zijn is duur.
Ik heb overal gladde vloeren en geen kinderen en huisdieren meer in huis. Met één keer stofzuigen per week ben ik klaar. En zowel boven als beneden een stofzuiger, dat scheelt echt wel.
Nu ga ik er vandoor. Helaas stortregent het hier.
Ik heb overal gladde vloeren en geen kinderen en huisdieren meer in huis. Met één keer stofzuigen per week ben ik klaar. En zowel boven als beneden een stofzuiger, dat scheelt echt wel.
Nu ga ik er vandoor. Helaas stortregent het hier.

vrijdag 9 augustus 2019 om 09:21
Vier maar zelfs. En dat doe ik ook keurig.suzyqfive schreef: ↑08-08-2019 23:02Volgens mij is het vooral even inschatten wie je voor je hebt. Maar voorwaarden voor de ww zijn eigenlijk heel simpel: vijf sollicitaties per maand de deur uit doen. Het gesprek zal vooral gaan over of je nu eerst mag solliciteren op passend werk of niet.
Zorg gewoon dat je voldoet je aan je sollicitatieplicht. Als je voor een gesprek wordt uitgenodigd kan je daar altijd nog je situatie toelichten en zullen ze je dan wellicht afwijzen. Maar jij hebt dan iig aan je voorwaarden voldaan.
Niet leuk maar een vrij simpele voorwaarde om aan te voldoen.
We gaan aangeven dat, zodra ik aangeef dat ik ziek ben, de organisaties zelf afhaken.
Passend werk is in mijn geval niet aan de orde, want ik ben gewoon goedgekeurd. Ontheffing van de sollicitatieplicht in afwachting van de laatste bezwaarprocedure ook niet helaas.