Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Ik heb haar type 2b/c.
Al die producten die hier worden genoemd gebruik ik niet want ik zie door de bomen het bos niet meer en daarbij ben je een vermogen kwijt uiteindelijk.

Wat bij mij al nog veel meer mooie krullen oplevert is gebruik maken van microvezel handdoeken en mijn haar drogen in een haarhanddoek van Decathlon.

https://www.neweco.nl/microvezel-handdo ... uoise.html

https://www.decathlon.nl/p/zachte-micro ... qdEALw_wcB

Deze haarhanddoek droogt waanzinnig goed (en ik heb er al heel veel gehad, maar deze zijn top) en pak mijn (fijne) haar hooguit 5 minuten in anders wordt het te droog.
Dan doe ik er wat styling in en dat kan van alles zijn. Ik wissel ook af want als ik iets te lang gebruik dan werkt het vaak niet meer.
Ik gebruik regelmatig de daily defence 3 minuten masker van action : https://www.momambition.nl/daily-defens ... rs-action/

Op mijn kussen leg ik ook een microvezel handdoek en s morgens heb ik een bos met krullen. Een druppeltje Jojoba olie in de haarpunten en klaar.

Volgens mij is microvezel toch wel hetgeen dat echt onmisbaar is in dit 'proces'.
En is het smorgens echt een warboel aan krullen dan zet ik de föhn op de laagste stand. Gebruik sinds kort wel de vergiet 😁. Ligt nu standaard naast mijn föhn.

Gooien jullie trouwens de spullen die niet werken meteen weg? Net zoals een Final wash dat eenmalig is en en de rest van de fles linea recta de container in 🤔?
Renee_XX schreef:
09-08-2019 10:48
Ik heb haar type 2b/c.
Al die producten die hier worden genoemd gebruik ik niet want ik zie door de bomen het bos niet meer en daarbij ben je een vermogen kwijt uiteindelijk.

Wat bij mij al nog veel meer mooie krullen oplevert is gebruik maken van microvezel handdoeken en mijn haar drogen in een haarhanddoek van Decathlon.

Deze haarhanddoek droogt waanzinnig goed (en ik heb er al heel veel gehad, maar deze zijn top) en pak mijn (fijne) haar hooguit 5 minuten in anders wordt het te droog.
Dan doe ik er wat styling in en dat kan van alles zijn. Ik wissel ook af want als ik iets te lang gebruik dan werkt het vaak niet meer.
Ik gebruik regelmatig de daily defence 3 minuten masker van action : https://www.momambition.nl/daily-defens ... rs-action/

Op mijn kussen leg ik ook een microvezel handdoek en s morgens heb ik een bos met krullen. Een druppeltje Jojoba olie in de haarpunten en klaar.

Volgens mij is microvezel toch wel hetgeen dat echt onmisbaar is in dit 'proces'.
En is het smorgens echt een warboel aan krullen dan zet ik de föhn op de laagste stand. Gebruik sinds kort wel de vergiet 😁. Ligt nu standaard naast mijn föhn.

Gooien jullie trouwens de spullen die niet werken meteen weg? Net zoals een Final wash dat eenmalig is en en de rest van de fles linea recta de container in 🤔?
Die goedkope shampoo voor de Final wash maakt mijn vriend verder op. Het boeit hem vrij weinig welke shampoo hij gebruikt.

Ik heb nu de cantu mousse en ik ben er niet echt erg kapot van, maar weggooien... nooooooo. Zonde. Ik maak 'm op, misschien dat ik er een gel bij ga gebruiken.
Bedankt Turquoise en Ontbijtkoekje!
Attraverso schreef:
07-08-2019 12:20
Nee toch niet hoor, deepco dient om beschadigd haar te herstellen. Ik heb natuurlijk gezond haar, als ik dan ga deepcoën en cowash gebruiken of leave in heb ik overload.
Hier blijf ik het mee oneens, sorry.
Een deepco is voor herstel EN onderhoud. Je haar zit tientallen jaren op je hoofd en trotseert mutsen, sjaals, sex, vrieskou, tropische hitte, elastiekjes, nog meer sex, etc etc.
Dat moet onderhouden worden en een deepco dringt dieper door ( what's in a name, duh) dan een gewone conditioner die je haar van wasbeurt naar wasbeurt helpt.

Of jij en je haar dit zien zitten, is een tweede! Gelukkig leven we in een vrij land.
Je zou ook een lichtere deepco kunnen proberen he (als je bijv fijn haar hebt). Heavenly Halo van Mane Choice bijv of Heaven in Hair van Devacurl (duurder).
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Renee_XX schreef:
Ik heb haar type 2b/c.

Er zijn genoeg voordelige opties vwb de producten, een vermogen hoef je echt niet kwijt te zijn. En als je je een beetje inleest heb je snel genoeg door wat voor jou zou kunnen werken.

Er is een verkoopgroep op Facebook voor producten die je niet meer gebruikt dus weggooien hoeft niet.
Renee_XX schreef:
Ik heb haar type 2b/c.

Hier nog een Decathlon fan! :D
Ik was er laatst voor t eerst en heb eea meegenomen ( ook mooie grote lightweight microvezel strandlakens :heart: ) en ben mn erg tevreden over de plop- handdoek. Met knoopje om vast te zetten. Paar euro.
Renee: is dat masker van de action cg proof? Had ze laatst allemaal gecheckt maar misschien deze dan over het hoofd gezien! 🙂
Renee_XX schreef:
Ik heb haar type 2b/c.

Toevallig morgen in stad met decatlon dus zal meteen zo’n handdoek meenemen (of meteen 2 :proud: )
Even een tvp!

Heb me onlangs enigszins ingelezen en wil deze methode ook gaan doen, moet alleen dus nog starten.
Die handdoekjes verkopen ze ook bij action trouwens! Toevallig gister weer 2 gehaald, 90 cent per stuk
Sally ik heb geen FB. En ik ben te lui (geef het toe) of misschien te chaotisch om het allemaal te volgen.

VC ja Decathlon is echt een toffe zaak.

Robinson ik zou niet weten of ze allemaal CG prooved zijn. Voor mij werkt het, en de blauwe pot het best. Ik gebruik het 1 of 2 x per week maar ik wissel ze alle 3 regelmatig af. Het hangt van je haar af. Hier dun fijn maar wel veel haar met soms slag maar meestal krullen. Nu nog meer vanwege de microvezel handdoeken. Ik gebruikte altijd katoenen handdoeken, ook om mijn haar te drogen en vanwege nog veel te nat haar om te gaan slapen legde ik een katoenen handdoek op mijn kussen. Mijn haar werd stug, brak af en katoen gebruik ik dus nu niet meer maar vervangen door microvezel.
De Eco soft touch handdoek strijk ik na douchen over mijn haar zodat het meeste water er vanaf is.
Dan mijn haar scrunchen met de haarhanddoek en heel even inpakken.
Stylingproduct erin, microvezel handdoek op kussen en ga zo slapen met mijn haar in een klem.
In de ochtend soms even de plantenspuit erover. Föhn en vergiet zijn werk laten doen en klaar.

Vergeet ook niet dat het weer invloed heeft op krullend haar. Wintermaanden, zon en lage LV en mijn haar zit niet zoals het moet. Hoop dat het vanaf nu beter gaat.

@ Robinson :
Ingredients: Water, Stearyl Alcohol, Cetyl Alcohol, Behentrimonium Chloride, Propoxytetramethyl Piperidinyl Dimethicone, Stearamidopropyl Dimethylamine, Cetrimonium Chloride, Xylitylglucoside, Anhydroxylitol, Xylitol, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Argania Spinosa Kernel Oil, Tocopheryl Acetate, Hydrolyzed Keratin, ...

Volgens mij veel dat niet mag. Wel sulfaat vrij, misschien dat dat de pijn wat verzacht.
anoniem_377870 wijzigde dit bericht op 09-08-2019 13:04
Reden: Waslijst aan ingrediënten
14.52% gewijzigd
ontbijtkoekje schreef:
09-08-2019 10:55
Die goedkope shampoo voor de Final wash maakt mijn vriend verder op. Het boeit hem vrij weinig welke shampoo hij gebruikt.

Ik heb nu de cantu mousse en ik ben er niet echt erg kapot van, maar weggooien... nooooooo. Zonde. Ik maak 'm op, misschien dat ik er een gel bij ga gebruiken.
Ach natuurlijk. Huisgenoten kunnen het ook gebruiken.
Ik denk altijd dat de meesten hier alleenstaand zijn, paar mislukte relaties achter de rug en kids inmiddels de deur uit. Ik zou minder moeten spiegelen 😁.
Ik gebruik mijn final wash shampoo elke 6 tot 8 weken nadat ik mijn haar weer geverfd heb. En als ik het niet zo verven waarschijnlijk ook... na een week of 6 tot 8 merk ik toch dat mijn haar niet meer zo lekker zit.
Voor degene die hun haar ook diffusen; duurt dit bij jullie ook zo keilang??
Ik moet na het ploppen zeker 45 min nog fohnen :|
En ik heb niet eens lang haar, gggggg
Renee_XX schreef:
09-08-2019 12:31
Sally ik heb geen FB. En ik ben te lui (geef het toe) of misschien te chaotisch om het allemaal te volgen.

VC ja Decathlon is echt een toffe zaak.

Robinson ik zou niet weten of ze allemaal CG prooved zijn. Voor mij werkt het, en de blauwe pot het best. Ik gebruik het 1 of 2 x per week maar ik wissel ze alle 3 regelmatig af. Het hangt van je haar af. Hier dun fijn maar wel veel haar met soms slag maar meestal krullen. Nu nog meer vanwege de microvezel handdoeken. Ik gebruikte altijd katoenen handdoeken, ook om mijn haar te drogen en vanwege nog veel te nat haar om te gaan slapen legde ik een katoenen handdoek op mijn kussen. Mijn haar werd stug, brak af en katoen gebruik ik dus nu niet meer maar vervangen door microvezel.
De Eco soft touch handdoek strijk ik na douchen over mijn haar zodat het meeste water er vanaf is.
Dan mijn haar scrunchen met de haarhanddoek en heel even inpakken.
Stylingproduct erin, microvezel handdoek op kussen en ga zo slapen met mijn haar in een klem.
In de ochtend soms even de plantenspuit erover. Föhn en vergiet zijn werk laten doen en klaar.

Vergeet ook niet dat het weer invloed heeft op krullend haar. Wintermaanden, zon en lage LV en mijn haar zit niet zoals het moet. Hoop dat het vanaf nu beter gaat.

@ Robinson :
Ingredients: Water, Stearyl Alcohol, Cetyl Alcohol, Behentrimonium Chloride, Propoxytetramethyl Piperidinyl Dimethicone, Stearamidopropyl Dimethylamine, Cetrimonium Chloride, Xylitylglucoside, Anhydroxylitol, Xylitol, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Argania Spinosa Kernel Oil, Tocopheryl Acetate, Hydrolyzed Keratin, ...

Volgens mij veel dat niet mag. Wel sulfaat vrij, misschien dat dat de pijn wat verzacht.
Sulfaten zitten meestal niet in maskers maar in shampoo. Er zitten inderdaad siliconen in.
chocho schreef:
09-08-2019 13:22
Voor degene die hun haar ook diffusen; duurt dit bij jullie ook zo keilang??
Bij mij niet, maar ik heb fijn haar. 45 minuten o_o
chocho schreef:
09-08-2019 13:24
Ik moet na het ploppen zeker 45 min nog fohnen :|
Dan heb je een lage porositeit, zeer waarschijnlijk.
Handig om te weten tijdens je haar-avonturen :mrgreen:

https://krullenclub.nl/wat-is-poreus-haar/
Wat ik me opeens afvroeg: als je gesport hebt, hoe krijg je je haar dan weer een beetje schoon, zonder dat je het meteen moet wassen? Of gaat dat niet?
helena2 schreef:
09-08-2019 14:04
Wat ik me opeens afvroeg: als je gesport hebt, hoe krijg je je haar dan weer een beetje schoon, zonder dat je het meteen moet wassen? Of gaat dat niet?
Gewoon spoelen met water kan altijd!
Very__Cherry schreef:
09-08-2019 14:14
Gewoon spoelen met water kan altijd!
Ja, dat kan inderdaad, maar dan moet ik met mijn haar met slag, er wel ook weer gel enzo indoen.
Ach ja, een staartje kan natuurlijk ook altijd. Als het niet goed zit.
Vóór, net voor de final wash, zielig bosje stro Afbeelding

Deep co met mooie co-cap
Afbeelding

Ploppen :)
Afbeelding

Diffusen
Afbeelding

Klaar!
Afbeelding

Afbeelding

Aub niet op mijn model haar letten, dat is het altijd hippe coupe-geen-model.
Ah neeee, ik kan je foto’s niet zien!
helena2 schreef:
09-08-2019 15:03
Ah neeee, ik kan je foto’s niet zien!
Mss kan je de foto's openen in een nieuwe tab?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven