Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Renee_XX schreef:
09-08-2019 17:45
Je moet op de fotos klikken en deze dan openen in nieuw tabblad.
ah ja, dank je wel, zo kan ik ze inderdaad wel zien :)

wauw chocho, wat een verschil zeg. heel mooi! gelukkig wel resultaat van al je harde werk dus.
chirimoya schreef:
09-08-2019 19:34
ah ja, dank je wel, zo kan ik ze inderdaad wel zien :)

wauw chocho, wat een verschil zeg. heel mooi! gelukkig wel resultaat van al je harde werk dus.
Thanks! :shame:
Ik ben een paar weken geleden begonnen. Vind het nog best lastig. Haareigenschappen: 2b/2c en op sommige plekken 3a. Medium elasticiteit en laag poreus. Veel haar.

Ik merk dat mijn haar goed reageert op het niet meer gebruiken van de siliconen en sulfaten maar hoe nu verder daar kom ik niet zo goed uit. De krullen zijn toch al snel pluizig en het refreshen vind ik maar ingewikkeld.

Momenteel gebruik ik andrelon wasco, novexx masker en vóór het ploppen doe ik wella gel in mijn haar (allemaal van de cg-lijst). Iemand een idee wat nog meer kan helpen?
Natte tosti..
MevrouwTomatensoep schreef:
09-08-2019 20:11
Ik ben een paar weken geleden begonnen. Vind het nog best lastig. Haareigenschappen: 2b/2c en op sommige plekken 3a. Medium elasticiteit en laag poreus. Veel haar.

Momenteel gebruik ik andrelon wasco, novexx masker en vóór het ploppen doe ik wella gel in mijn haar (allemaal van de cg-lijst). Iemand een idee wat nog meer kan helpen?
Misschien nog een leave in voordat je de gel aanbrengt? En, geduld, dat ook :)

Ik heb gisteren de CurlyGirl movement producten gebruikt. Eerst Novex mystic black shampoo en conditioner en daarna de CurlyGirl movement milk en gel. Ben voor nu erg blij, mijn haar ziet er gehydrateerd uit en veel definitie. Het voelt erg zacht aan. De mist waterspray bottle om te refreshen werkt ook fijn. Mijn krullen doen het sowieso goed met vochtig weer en motregen, dus die mist is ok.
Dokter-Bernhard schreef:
09-08-2019 18:41
Oh, nee :"-( Echt niet?

Op de fles staat: zonder minerale oliën, sulfaten, parabenen, siliconen, phthalates, gluten, paraffine en propylene glycol.
Sorry! Ik was in de war met wat anders van cantu.
Ik kan je foto's helaas ook niet zien Choco! Maar misschien heb ik geluk en plak je ze ook in de fb groep :-D wachtwoord Very Cherry :biggrin:
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik heb deze week mijn spullen ingepakt want ik ga verhuizen (ooit, hoop ik) en ik kwam mijn CHI stijltang tegen. Dat ding heb ik echt heel lang elke dag gebruikt en dat is nog niet eens zo heel lang geleden. Ik heb fijn, dun, haar. Dat zou je niet zeggen vanwege mijn krullen maar als ik foto's terug zie van mijn Chi periode.... :facepalm:

Net berichtje van de krullenwinkel: de Ecoslay is onderweg. Ik ben zo benieuwd of het echt orgasmisch goed is.
Dag 2 na refreshen.
Het is wel een beetje ingezakt qua volume maar nog wel mooie krullen!

Afbeelding
@VeryCherry; heb je mss een anoniem mail adres? Via de facebook groep vind ik te openbaar.
Nou nog een centimeter of 50 qua lengte erbij en ik ben tevreden :-D
chocho schreef:
10-08-2019 08:49
Nou nog een centimeter of 50 qua lengte erbij en ik ben tevreden :-D
Ik heb ook jouw lengte haar maar hoe meer het krult hoe korter het lijkt :rolling:
chocho schreef:
10-08-2019 08:49
@VeryCherry; heb je mss een anoniem mail adres? Via de facebook groep vind ik te openbaar.
Nee ik heb geen anoniem adres helaas :) ik snap het hoor, ga er gewoon vanuit dat je Fabulous Hair hebt!
Lady_Day schreef:
10-08-2019 09:04
Ik heb ook jouw lengte haar maar hoe meer het krult hoe korter het lijkt :rolling:
Ja dat vind ik ook het nadeel van krullen. Was net een paar maanden geleden gegaan voor een lange bob. Superleuke lengte, maar als je haar dan meer gaat krullen en je krijgt een shitload aan volume, komt het ineens maar tot je schouders :cry:
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 10-08-2019 10:00
0.86% gewijzigd
Weet iemand of het kleurpoeder van Hennaplus cg proof is?
Somma schreef:
10-08-2019 09:48
Ja is cg.
Weer een tip gevraagd:
Als ik de tweede dag refresh, dan spuit ik water met wat leave-in (gewone conditioner, cg proof) op mijn haar en een beetje mouse.
Het krult dan wel weer meer, maar het wordt wat viezig voor mijn gevoel.
What to do? Minder conditioner? Een echte leave-in?
Of gewoon water en dan een krullencreme?
Ik ben trouwens echt blij met jullie snelle reacties!
Ja dat refreshen gaat bij mij ook nog niet vlekkeloos. Met name omdat mijn haar zo snel klit van zichzelf.
Met cremespoeling of leave in erin wordt het inderdaad smerig vind ik (te, voor mijn gevoel). Wat ik nu heb gedaan (maar ben ook nog maar aan het uitproberen): gisteravond wat anti-klit lotion van cantu in vochtig haar gesmeerd (vochtig maken doe ik gewoon met mijn handen), daarna ontklit met mijn vingers, toen een knot in en gaan slapen. Vanochtend zat het best aardig en hoefde ik alleen vochtig te maken een klein beetje gel erin en nog wat anti klit. Nu is het voor mijn gevoel ook veel minder viezig.
Mmm, blijft uitproberen dus.
Ik ga gewoon eens wat proberen. Dit is ook mijn eerste week, hè, ik ben nog groen als gras. Al is het nu een lichtelijke obsessie aan het worden, dat geef ik toe ;-D
Somma schreef:
10-08-2019 09:48
Kan je daarmee ook blonder gaan dan je eigen kleur?
Of is dat sowieso niet mogelijk met CG?
helena2 schreef:
10-08-2019 10:07
Weer een tip gevraagd:
Als ik de tweede dag refresh, dan spuit ik water met wat leave-in (gewone conditioner, cg proof) op mijn haar en een beetje mouse.
Het krult dan wel weer meer, maar het wordt wat viezig voor mijn gevoel.
What to do? Minder conditioner? Een echte leave-in?
Of gewoon water en dan een krullencreme?
Refreshen betekent eigenlijk de produkten die er al in zitten, opnieuw activeren. Met water, of met water waarin n beetje van iets (conditioner of n heel klein beetje gel) opgelost is. Alles wat je daarnaast toevoegt zorgt voor extra gewicht in je haar en dan kan het zwaar cq sticky gaan aanvoelen.
Ik ben er ook geen kei in. Bij mij is een full refresh, dus gewoon hoofd onder de kraan, gewoon t beste.
Hoi, wat fijn dit topic! Ik ben zelf een starter in de Cg methode , en ik heb al het een en ander gelezen. Ook ben ik lid geworden van de facebookgroep. Ik merk toch dat ik wat vastloop. Hopelijk kunnen jullie me helpen?

Ik heb als type haar:
2B/2c
Normale elasticiteit
Laag poreus
Medium tot dik haar

Ik heb al aangeschaft de final wash van de Kruidvat en de dr organic Argan oil mask om erna te doen voor 30 min. Ik weet dat ik warmte moet gebruiken. Dus ik wil een heatcap aanschaffen. Verder twijfel ik over de producten die ik moet aanschaffen. Er staat op de Facebook site namelijk dat met een lage porositeit je beter geen co wash kan doen of leave in Conditioner. Maar wat dan wel?

Ik dacht zelf aan conditioner zonder proteïne ( Novex black?) en iets van een styling Milk ( Shea Moisture yucca plaintain milk). Moet ik daarna nog een gel gebruiken? Ik weet niet wat mijn routine precies moet worden.

Ook vind ik de garnier banana mask wel interessant om bij te bestellen voor als de dr organic mask op is voor de routine :Shampoo, deepconditioner 30 min.

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Ik verheug me erop om te kunnen beginnen want ik wil van de plus af.
Als je lage porositeit hebt zou ik wat vaker met cg shampoo wassen om build up te voorkomen. Daarna conditioner en uitwassen.
Zou dan inderdaad geen leave in gebruiken.
Of je proteine nodig hebt of niet hangt af van je elasticiteit. In jouw geval zou ik wat afwisselen in producten met en zonder proteine. Dat argan masker is met proteine, dan zou je inderdaad als conditioner novex black proberen want die is zonder.
ninon schreef:
09-08-2019 21:01
Misschien nog een leave in voordat je de gel aanbrengt? En, geduld, dat ook :)

Ik heb gisteren de CurlyGirl movement producten gebruikt. Eerst Novex mystic black shampoo en conditioner en daarna de CurlyGirl movement milk en gel. Ben voor nu erg blij, mijn haar ziet er gehydrateerd uit en veel definitie. Het voelt erg zacht aan. De mist waterspray bottle om te refreshen werkt ook fijn. Mijn krullen doen het sowieso goed met vochtig weer en motregen, dus die mist is ok.
Ik ben bang dat het dan te zwaar wordt, olie enzo kan mijn haar ook niet zo goed hebben. Maar dat was wel lang geleden en niet op kletsnat haar, dus dat zou ik inderdaad nog kunnen proberen.

Regen vindt mijn haar ook fantastisch. Gek eigenlijk he?
Natte tosti..
MevrouwTomatensoep schreef:
10-08-2019 12:53

Regen vindt mijn haar ook fantastisch. Gek eigenlijk he?
eigenlijk niet.. Bevat geen kalk ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven