Ervaring daten als ouder/moeder

10-08-2019 15:35 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi vivaforummers,

Sinds 2,5 jaar ben ik (opnieuw) single en sinds kort begint het weer te kriebelen om mannen te leren kennen. Mijn twee dochters zijn tussen de 3-9 jaar oud en zijn de helft van de tijd (om de week) bij hun vader.

Wie heeft er ervaring en/of tips? Zoals; moet je het wel of niet in je (tinder)profiel vermelden? Op de hoeveelste date vertel je dit? Hoe wordt hier doorgaans op gereageerd?

Ik zoek met name een leuke partner om op de “kindvrije dagen” leuke dingen mee te doen. De kinderen zullen er dus niks van meekrijgen.
Alle reacties Link kopieren
Anon1337 schreef:
10-08-2019 16:32
Gewoon het vermelden in je tinderprofiel.
Ja, dat lijkt het meest gangbaar. Al ben ik wel “bang” dat ik daarmee mannen afstoot die denken dat ik een “nieuwe vader zoek” of iets megaserieus wil gezien mijn gezinssituatie.
Alle reacties Link kopieren
DitIsMijnNaampje schreef:
10-08-2019 16:35
Ja, dat lijkt het meest gangbaar. Al ben ik wel “bang” dat ik daarmee mannen afstoot die denken dat ik een “nieuwe vader zoek” of iets megaserieus wil gezien mijn gezinssituatie.

NIVEA: hier op Vief geleerd: Niet Invullen Voor Een Ander. En hoe serieus het kan worden ben je zelf bij lijkt me.
wij slapen nooit.
DitIsMijnNaampje schreef:
10-08-2019 16:34
Ook niet bij constructies zoals seksrelaties / scharrels? Als het meer in de trant van af en toe wat drinken, af en toe seks is? Ik zie mezelf in de komende vijf jaar geen vaste/duurzame relatie aangaan (al zeg ik nooit nooit)


Ook met sexrelaties/scharrels heb je toch een gesprek? Waar woon je, wat doe je voor werk, ben je single, heb je kinderen? Dat is wel het minste als intro.

Snap niet waarom je kinderen zou verzwijgen. Ik zou het bij een man een afknapper vinden, zelfs al zoek ik helemaal geen traditionele relatie en krijg ik eventuele kinderen nooit te zien.

Of je het in profiel of bij eerste chat-gesprek meld vind ik niet zoveel uitmaken.
DitIsMijnNaampje schreef:
10-08-2019 16:35
Ja, dat lijkt het meest gangbaar. Al ben ik wel “bang” dat ik daarmee mannen afstoot die denken dat ik een “nieuwe vader zoek” of iets megaserieus wil gezien mijn gezinssituatie.

Er zijn natuurlijk ontzettend veel mensen met kinderen die daten. Zolang jij geen foto's van je kinderen plaatst en niet in elk gesprek over je kinderen begint, zal het wel meevallen.

Je kunt ook iets op je profiel zetten als: 'op zoek naar een leuke tijd', of 'niet op zoek naar een serieuze relatie' , of een term als 'Friends with benefits'.
Is het gelijk duidelijk en je krijgt veel reacties want veel mannen zoeken dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
10-08-2019 16:47
Ook met sexrelaties/scharrels heb je toch een gesprek? Waar woon je, wat doe je voor werk, ben je single, heb je kinderen? Dat is wel het minste als intro.

Snap niet waarom je kinderen zou verzwijgen. Ik zou het bij een man een afknapper vinden, zelfs al zoek ik helemaal geen traditionele relatie en krijg ik eventuele kinderen nooit te zien.

Of je het in profiel of bij eerste chat-gesprek meld vind ik niet zoveel uitmaken.

Ik ook, ze zijn zo'n wezenlijk onderdeel van je leven, ik zou idd ook afknappen op iemand die zijn kind(eren) verzwijgt. Je hoeft het er verder natuurlijk niet over te hebben wanneer je contact hebt maar idd, je wil ook iets van elkaars achtergrond weten.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
10-08-2019 16:35
Veel, vind ik. Als TO onverhoopt niet kan afspreken (omdat bijv. ex beroep op haar doet ook al is het niet 'haar' week), zou TO al smoezen moeten gaan verzinnen waarom ze niet kan. Dan begin je al op de verkeerde voet vind ik. Het gaat er mij dan nog niet zozeer om óf TO kinderen heeft, wel dat ze ze verzwijgt. Waarom zou je. TO kan prima afspreken en toch aangeven dat ze kinderen heeft.
Of, TO moet gaan aangeven dat ze 'maar' twee weken in de maand in de gelegenheid is om af te spreken, geheid gaan daar vragen over komen. Kan maar gelijk duidelijk zijn in het profiel wat de reden daarvan is, zonder in details verder te treden.
Als de 'relatie' serieuzer en serieuzer wordt, wordt het moeilijker de kinderen te verzwijgen in de zin dat je om meer dingen heen moet draaien. DitIsMijnNaampje zoekt oppervlakkig contact. Afhankelijk van hoe oppervlakkig kan het lukken. Als je een keer een paar uur per week afspreekt kan het vast lukken. Gesprekken worden misschien een beetje lastig omdat als veel samenhangt met kinderen je veel verzwijgt maar het kan. Die enkele keer dat er iets tussen komt kan je ook een smoes verzinnen. Charmant? Niet per se. Als je in een profiel zegt oppervlakkig contact te willen dan zou ik als lezer verwachten dat er dingen zijn die verzwegen worden. Als het dan serieuzer wordt lijkt het me zeker iets moois om aan te geven, zo niet eerder.
Als je van impliciet oppervlakkig met verzwijgen naar serieus wilt gaan dan kan het verzwijgen wel een deuk geven aan vertrouwen. Maar DitIsMijnNaampje zegt op voorhand dat de kinderen er niets van mee zullen krijgen dus wel mijn suggestie in die situatie. (Ik zie niet hoe je een serieuze relatie kan hebben zonder de kinderen te noemen).
(Wellicht lastig mijn overtuiging te relateren aan dat van DitIsMijnNaampje omdat denkelijk onze situaties zo verschillen).
Alle reacties Link kopieren
DitIsMijnNaampje schreef:
10-08-2019 16:35
Ja, dat lijkt het meest gangbaar. Al ben ik wel “bang” dat ik daarmee mannen afstoot die denken dat ik een “nieuwe vader zoek” of iets megaserieus wil gezien mijn gezinssituatie.
Jij wil toch alleen maar seks.
Mannen die dat ook willen interesseren zich totaal niet voor hoe je leven er verder uitziet.

Als je maarbeschikbaar bent, er lekker uitziet een vagina hebt en goed kan pijpen.

Zelfs bij een FWB waarbij iemand naast seks ook nog wel eens wat leuks wil doen denk ik dat er meer manneh afknappen op het feit dat je zelfs maar overweegt je kinderen te verzwijgen dan op het feit dat je kinderen hebt. Ook als ze niet de behoefte hebben om ooit in contact te komen met je kinderen.

Mannen willen een vrouw. Het ontkennen van je kinderen is zo on vrouwelijk dat dit een gigantische afknapper is.
Alle reacties Link kopieren
madamzonderm schreef:
10-08-2019 16:56
Als de 'relatie' serieuzer en serieuzer wordt, wordt het moeilijker de kinderen te verzwijgen in de zin dat je om meer dingen heen moet draaien. DitIsMijnNaampje zoekt oppervlakkig contact. Afhankelijk van hoe oppervlakkig kan het lukken. Als je een keer een paar uur per week afspreekt kan het vast lukken. Gesprekken worden misschien een beetje lastig omdat als veel samenhangt met kinderen je veel verzwijgt maar het kan. Die enkele keer dat er iets tussen komt kan je ook een smoes verzinnen. Charmant? Niet per se. Als je in een profiel zegt oppervlakkig contact te willen dan zou ik als lezer verwachten dat er dingen zijn die verzwegen worden. Als het dan serieuzer wordt lijkt het me zeker iets moois om aan te geven, zo niet eerder.
Als je van impliciet oppervlakkig met verzwijgen naar serieus wilt gaan dan kan het verzwijgen wel een deuk geven aan vertrouwen. Maar DitIsMijnNaampje zegt op voorhand dat de kinderen er niets van mee zullen krijgen dus wel mijn suggestie in die situatie. (Ik zie niet hoe je een serieuze relatie kan hebben zonder de kinderen te noemen).
(Wellicht lastig mijn overtuiging te relateren aan dat van DitIsMijnNaampje omdat denkelijk onze situaties zo verschillen).

Ik snap je, denk ik, wel. Ik heb een aantal jaar een profiel gehad op Adult Match, omdat ik idd ook niet op zoek was naar iets echt serieus, wel een vastere seksvriend. Ook daar gaf ik aan dat ik een kind heb maar idd, daar heeft kind nooit iets van meegekregen dus dat kán ook wel alleen blijft over de vraag: waarom zou je je kind(eren) verzwijgen.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 10-08-2019 17:25
0.03% gewijzigd
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Als (co-)ouder heb je nu eenmaal verplichtingen die overal boven uit stijgen. Het is voor potentiële kandidaten ook handig bij hun selectie. Ik swipe nooit een vrouw naar rechts waarvan ik niet zeker weet dat ze kinderen heeft. Ik ben zelf co-ouder en mensen zonder kinderen snappen nu eenmaal vaak niet wat het hebben van de zorg voor kinderen voor consequenties heeft.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Duseen man die je nu nog niet eens kent is belangrijker voor je dan je eigen kinderen aangezien je bereid bent om ze te ontkennen als je hem daardoor misloopt.
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
10-08-2019 17:15
Als (co-)ouder heb je nu eenmaal verplichtingen die overal boven uit stijgen. Het is voor potentiële kandidaten ook handig bij hun selectie. Ik swipe nooit een vrouw naar rechts waarvan ik niet zeker weet dat ze kinderen heeft. Ik ben zelf co-ouder en mensen zonder kinderen snappen nu eenmaal vaak niet wat het hebben van de zorg voor kinderen voor consequenties heeft.

Eens. Een heel mooi voorbeeld uit eigen ervaring is: zat te chatten op een zaterdagavond, járen geleden, had aangegeven dat ik niet zomaar van huis kan want kind. Antwoord: 'dan doe je die toch ff naar de oppas'. Dan heb je het idd niet begrepen.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 10-08-2019 17:26
1.46% gewijzigd
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
*als ze onder de dertig zijn maak ik een uitzondering
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Vanzai schreef:
10-08-2019 17:26
*als ze onder de dertig zijn maak ik een uitzondering

Ik niet, dan schelen ze nog minder met zoon dan met mij :mrgreen:
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
10-08-2019 17:26
Ik niet, dan schelen ze nog minder met zoon dan met mij :mrgreen:
:mrgreen:
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Hillegonda1 schreef:
10-08-2019 16:51
Er zijn natuurlijk ontzettend veel mensen met kinderen die daten. Zolang jij geen foto's van je kinderen plaatst en niet in elk gesprek over je kinderen begint, zal het wel meevallen.

Je kunt ook iets op je profiel zetten als: 'op zoek naar een leuke tijd', of 'niet op zoek naar een serieuze relatie' , of een term als 'Friends with benefits'.
Is het gelijk duidelijk en je krijgt veel reacties want veel mannen zoeken dat ook.
Dat is ook een goede optie! Dank je
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
10-08-2019 17:11
Ik snap je, denk ik, wel. Ik heb een aantal jaar een profiel gehad op Adult Match, omdat ik idd ook niet op zoek was naar iets echt serieus, wel een vastere seksvriend. Ook daar gaf ik aan dat ik een kind heb maar idd, daar heeft kind nooit iets van meegekregen dus dat kán ook wel alleen blijft over de vraag: waarom zou je je kind(eren) verzwijgen.
Gaf je het dan op je profiel aan? Of tijdens de chatfase?
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
10-08-2019 17:17
Duseen man die je nu nog niet eens kent is belangrijker voor je dan je eigen kinderen aangezien je bereid bent om ze te ontkennen als je hem daardoor misloopt.
Wat een rare conclusie. Dit is uiteraard absoluut niet zo.
Alle reacties Link kopieren
TO, ik heb ik heel veel jaren geleerd dat het handig is om in de online-wereld zo duidelijk mogelijk te zijn over wat je wilt en wie je bent. Dat scheelt echt zoveel gezeik.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Als het alleen voor de seks is niet. Als je serieus wil daten in het zo'n essentieel onderdeel van je leven dat het in het eerste gesprek al ter sprake komt lijkt me.
DitIsMijnNaampje schreef:
10-08-2019 16:34
Ook niet bij constructies zoals seksrelaties / scharrels? Als het meer in de trant van af en toe wat drinken, af en toe seks is? Ik zie mezelf in de komende vijf jaar geen vaste/duurzame relatie aangaan (al zeg ik nooit nooit)
Vind ik wel.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
10-08-2019 17:11
Ik snap je, denk ik, wel. Ik heb een aantal jaar een profiel gehad op Adult Match, omdat ik idd ook niet op zoek was naar iets echt serieus, wel een vastere seksvriend. Ook daar gaf ik aan dat ik een kind heb maar idd, daar heeft kind nooit iets van meegekregen dus dat kán ook wel alleen blijft over de vraag: waarom zou je je kind(eren) verzwijgen.
Voor mij zou een reden kunnen zijn dat het niet uitmaakt voor het contact. Ik zou zeggen dat je iets kan vertellen (initiatief nemen om het kenbaar te maken),
iets niet noemen (niet zelf inititiatief nemen om iets kenbaar te maken maar als er gevraagd wordt (impliciet; wat deed je gisteren? of expliciet (heb je kinderen) of als de omstandigheden er naar zijn (Ik kan toch niet morgen want dit en dat met mijn kinderen)) of verzwijgen; niet initiatief nemen en nooit kenbaar maken.
Dan zou ik ze niet noemen en dan als het ter sprake komt of om nader kennis te maken zeggen bij zo'n oppervlakkig contact. En wel vertellen bij serieuzer contact. Bij oppervlakkig contact zou ik het wel mijn verantwoordelijkheid vinden dat het in de praktijk ook daadwerkelijk niet uitmaakt dat hij van kinderen weet, als hij het niet weet. Zo'n verwijzing naar een oppas wat je noemde daar zou ik op afknappen. Zo iemand hoeft niet in te vullen wat je met kinderen doet.
Alle reacties Link kopieren
DitIsMijnNaampje schreef:
10-08-2019 17:37
Gaf je het dan op je profiel aan? Of tijdens de chatfase?

In mijn profiel gelijk al, niks uitgebreids aan, gewoon een paar woorden, kind 24/7, leeftijd x. Al dan niet kwamen daar vragen over al ging ik er zelf nooit uitgebreid op in. Wel op vragen als 'hoe regel je het dan met evt. afspreken'. Kijk, gelijk dezelfde avond/avond erop afspreken, nee, dat ging niet. Wel in de week erop.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
DitIsMijnNaampje schreef:
10-08-2019 17:39
Wat een rare conclusie. Dit is uiteraard absoluut niet zo.

Zo komt het wel over. Niks mis met een leuke tijd willen zonder verdere verbindingen alleen nogmaals, waarom zou je verzwijgen dat je kinderen hebt. Je kunt alleen gaan en staan in de weken dat je ze niet hebt. Geef je aan, wat Vanzai bijv. zegt: co-ouderschap is dat echt voldoende zonder verder in details te treden. De ander weet dan op zijn minst al waar hij met jou aan toe is. Spontaan zomaar afspreken kan alleen in de weken dat jij je kinderen niet hebt. En daar zit, vind ik, een wezenlijk verschil in met iemand die makkelijker in zijn/haar tijd zit omdat er geen kinderen in het spel zijn.

Kind(eren) verzwijgen vind ik echt een no-brainer.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 10-08-2019 18:15
6.14% gewijzigd
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Nogal ja
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
iceteapeach schreef:
10-08-2019 18:07
Zo komt het wel over. Niks mis met een leuke tijd willen zonder verdere verbindingen alleen nogmaals, waarom zou je verzwijgen dat je kinderen hebt. Je kunt alleen gaan en staan in de weken dat je ze niet hebt. Geef je aan, wat Vanzai bijv. zegt: co-ouderschap is dat echt voldoende zonder verder in details te treden. De ander weet dan op zijn minst al waar hij met jou aan toe is. Spontaan zomaar afspreken kan alleen in de weken dat jij je kinderen niet hebt. En daar zit, vind ik, een wezenlijk verschil in met iemand die makkelijker in zijn/haar tijd zit.
Maar waarom zou je dat wel melden aan iemand waar je slechts oppervlakkig contact mee hebt? Wat zou het toevoegen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven