Zwanger worden juli/aug 2019 deel 2.
zondag 7 juli 2019 om 10:09
Ons clubje is VOL!
Naam | Leeftijd | Begin | Hoeveelste kind | HNOD | Zwanger | Uitgerekende datum |
---|---|---|---|---|---|---|
Greendale | 26 | Juli 2019 | 1e | 28 juli | ![]() | 5 apr 2020 |
Suzann88 | 31 | Juli 2019 | 2e | |||
Snunnie | 28 | Aug 2019 | 1e | |||
Evin | 37 | Juli 2019 | 1e | 4 sep | ||
Regina | 36 | Juli 2019 | 3e | 31 aug | ||
Paardenbloem88 | 28 | Juni/juli 2019 | 7 sep | |||
Parker | 28 | Juni/juli 2019 | 1e | 17 sep | ||
Mila37 | 38 | Juni/juli 2019 | 3e | 2/3 sep | ||
Ladenkastje87 | 31 | Juli/aug 2019 | 1e | 12 aug | ![]() | 22 apr 2020 |
_Melon | 29 | Juli/aug 2019 | 2e | 11 sep? | ||
Wervelwindje1 | 32 | aug 2019 | 3e | 31 aug | ||
Emanina | 30 | Juli 2019 | 1e | 30 aug | ||
Sjemm | 29 | Juli 2019 | 2e | 13 aug | ![]() | 23 apr 2020 |
Saphesh | 29 | Aug2019 | 1e | ![]() | ||
DeKenau | 36 | Juli2019 | 2e | 8 sep |
reginamills wijzigde dit bericht op 25-08-2019 18:23
97.63% gewijzigd
I told you walking was idiotic.

zondag 11 augustus 2019 om 11:16
Yesss gefeliciteerd Sjemm!
Wat een leuke verrassing! En Ladenkastje ook gefeliciteerd! Leuk dat je het zo snel aan je ouders gaat vertellen
Jammer dat je toch ongesteld bent geworden Paardenbloem. Ik voelde me precies zo vorig weekend, het is zo balen als je allerlei symptomen lijkt te voelen en je toch niet zwanger bent! Hopelijk heb je een fijn avondje gehad met veel chocola en een goede film voor wat afleiding.
Melon ik ben hard aan het duimen voor je. Is het nog gelukt om te wachten met testen?

Jammer dat je toch ongesteld bent geworden Paardenbloem. Ik voelde me precies zo vorig weekend, het is zo balen als je allerlei symptomen lijkt te voelen en je toch niet zwanger bent! Hopelijk heb je een fijn avondje gehad met veel chocola en een goede film voor wat afleiding.
Melon ik ben hard aan het duimen voor je. Is het nog gelukt om te wachten met testen?

zondag 11 augustus 2019 om 18:53
Wauw, drie zwangeren al!! Wat gaat dat snel ineens! Gefeliciteerd!
Ik ben weer terug van een heerlijke vakantie in het hoge noorden. We hebben gekampeerd in een tipiachtige tent, en lagen elke avond eigenlijk bijna tegelijk met dochter te slapen..
Ik was er zó ontzettend mee bezig vorige maand dat ik dat nu even niet wilde tijdens de vakantie. Vind een camping met dochter naast ons en buren die alles horen ook niet bepaald lustopwekkend, dus weinig actie hier, haha. Vandaag ongesteld geworden
Mijn HNOD (hilarisch!) is 8 september.
Ik ben weer terug van een heerlijke vakantie in het hoge noorden. We hebben gekampeerd in een tipiachtige tent, en lagen elke avond eigenlijk bijna tegelijk met dochter te slapen..
Ik was er zó ontzettend mee bezig vorige maand dat ik dat nu even niet wilde tijdens de vakantie. Vind een camping met dochter naast ons en buren die alles horen ook niet bepaald lustopwekkend, dus weinig actie hier, haha. Vandaag ongesteld geworden

Mijn HNOD (hilarisch!) is 8 september.
zondag 11 augustus 2019 om 22:57
Bedankt voor de lieve reacties & felicitaties. Het begint langzaam een beetje door te dringen. Ik ga morgen direct de verloskundige bellen, hopelijk kunnen we snel terecht voor een echo om te kijken hoe ver ik nou ben.
@Paardenbloem88: wat kan je lichaam je dan voor de gek houden he. Heb je een lekker avondje met series & chocola gehad?
@Greendale: wat fijn dat iedereen zo leuk reageert. Bewuste keuze om het nu al te vertellen? Wij willen eerst wat meer richting de 12 weken zijn.
@Ladenkastje87: wauww, gefeliciteerd. Dik positief hoor die test. Bijzonder ook dat het t eerste achterkleinkind wordt. Hoe reageerden je ouders?
@Paardenbloem88: wat kan je lichaam je dan voor de gek houden he. Heb je een lekker avondje met series & chocola gehad?
@Greendale: wat fijn dat iedereen zo leuk reageert. Bewuste keuze om het nu al te vertellen? Wij willen eerst wat meer richting de 12 weken zijn.
@Ladenkastje87: wauww, gefeliciteerd. Dik positief hoor die test. Bijzonder ook dat het t eerste achterkleinkind wordt. Hoe reageerden je ouders?
maandag 12 augustus 2019 om 08:47
Sjemm: Tussen de 10-12 weken was ook onze bedoeling vooraf. Alleen voel ik me echt heel slecht, waardoor het behoorlijk opvalt al. Dus hebben we besloten het aan een aantal mensen die het meest dichtbij ons staan te vertellen. Ik moet zeggen dat ik dat nu toch wel heel fijn vind om al te delen.
Melon: Wat spannend!!! Ik duim voor je!
Melon: Wat spannend!!! Ik duim voor je!

maandag 12 augustus 2019 om 10:05
Wauw Ladenkastje en Sjemm, wat is dat snel gegaan!! Gefeliciteerd:)
Zo eerst maar eens even alles teruglezen na een weekje vakantie.
Regina gefeliciteerd met je zoon vandaag! hebben jullie het al gevierd??
@Greendale, wat een leuk dagboekje! Lief van je vriendin. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook een boekje bijgehouden.
Je manager vandaag al gesproken? Hoe ging dat gesprek?
Voor de dames die ongesteld geworden zijn, balen! Op naar de volgende ronde en dan hopelijk een positieve test. Fingers crossed.
@Melon, misschien te vroeg getest? Wanneer ga je weer testen?
Ik duim nog even verder voor je!
En wervelwindje, nog de ovulatietesten geprobeerd?
Wat leuk om te lezen dat sommige al zo ver zijn met de namen. Wij zijn daar hier echt heel slecht in, dus misschien moeten we ook alvast een app downloaden
Wij hebben echt een heerlijke week in Berlijn gehad. Veel gezien maar voornamelijk veel ontspannen en uitgerust. Maar wat een prachtige stad!
Vorige week een test gedaan omdat ik toch niet ongesteld werd. En zoals verwacht negatief. Dat was balen, maar voornamelijk eigenlijk omdat mijn cyclus nog niet op gang is. Ik weet best dat 6 weken nog niks zegt, maar toch.. Vorige zwangerschap was het direct raak en stiekem toch wel gehoopt dat het nu dan ook zo zou zijn. Ondanks dat ik echt geen enkel symptoom had.
Dus geprobeerd het tijdens de vakantie lekker los te laten en nu gaan we wel zien hoe lang het duurt...
Zo eerst maar eens even alles teruglezen na een weekje vakantie.
Regina gefeliciteerd met je zoon vandaag! hebben jullie het al gevierd??
@Greendale, wat een leuk dagboekje! Lief van je vriendin. Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook een boekje bijgehouden.
Je manager vandaag al gesproken? Hoe ging dat gesprek?
Voor de dames die ongesteld geworden zijn, balen! Op naar de volgende ronde en dan hopelijk een positieve test. Fingers crossed.
@Melon, misschien te vroeg getest? Wanneer ga je weer testen?
Ik duim nog even verder voor je!
En wervelwindje, nog de ovulatietesten geprobeerd?
Wat leuk om te lezen dat sommige al zo ver zijn met de namen. Wij zijn daar hier echt heel slecht in, dus misschien moeten we ook alvast een app downloaden

Wij hebben echt een heerlijke week in Berlijn gehad. Veel gezien maar voornamelijk veel ontspannen en uitgerust. Maar wat een prachtige stad!
Vorige week een test gedaan omdat ik toch niet ongesteld werd. En zoals verwacht negatief. Dat was balen, maar voornamelijk eigenlijk omdat mijn cyclus nog niet op gang is. Ik weet best dat 6 weken nog niks zegt, maar toch.. Vorige zwangerschap was het direct raak en stiekem toch wel gehoopt dat het nu dan ook zo zou zijn. Ondanks dat ik echt geen enkel symptoom had.
Dus geprobeerd het tijdens de vakantie lekker los te laten en nu gaan we wel zien hoe lang het duurt...
maandag 12 augustus 2019 om 15:43
@Geendale: ja, dan is het moeilijk verbergen en kan je het maar beter vertellen dan allemaal vage smoesjes ophangen.
@_melon: wat balen zeg! Nog maar even afwachten dus.
Ik heb vanmorgen de verloskundige gebeld en kan vanmiddag terecht voor een echo. Ze heeft even overlegd, en ze denken dat ik ook al verder ben en mijn vorige menstruatie dus geen menstruatie was. Best wel spannend!
@_melon: wat balen zeg! Nog maar even afwachten dus.
Ik heb vanmorgen de verloskundige gebeld en kan vanmiddag terecht voor een echo. Ze heeft even overlegd, en ze denken dat ik ook al verder ben en mijn vorige menstruatie dus geen menstruatie was. Best wel spannend!

maandag 12 augustus 2019 om 17:52
maandag 12 augustus 2019 om 21:58
Wauw Sjemm, wat leuk dat jullie al een kloppend hartje zagen! Zo zijn die eerste weken lekker snel voorbij
Jammer dat je ongesteld bent geworden Melon, maar fijn dat je weer een goede cyclus hebt. Geniet van je vakantie!
Klinkt als een heerlijke vakantie Suzan. Zeker balen dat je cyclus nog niet op gang is gekomen, hopelijk gaat dit snel alsnog gebeuren.
We hebben het wel af en toe over namen die we wel of niet mooi vinden, maar het is nog niet veel concreter dan dat. Ik heb stiekem al wel een lijstje met namen die ik echt prachtig vind
, maar vriend wil eerst afwachten tot er echt een kindje op komst is voordat hij aan zo'n lijstje wil beginnen. We zijn het er wel over eens dat het een makkelijk te spellen en uit te spreken naam moet worden.

Jammer dat je ongesteld bent geworden Melon, maar fijn dat je weer een goede cyclus hebt. Geniet van je vakantie!
Klinkt als een heerlijke vakantie Suzan. Zeker balen dat je cyclus nog niet op gang is gekomen, hopelijk gaat dit snel alsnog gebeuren.
We hebben het wel af en toe over namen die we wel of niet mooi vinden, maar het is nog niet veel concreter dan dat. Ik heb stiekem al wel een lijstje met namen die ik echt prachtig vind

dinsdag 13 augustus 2019 om 09:15

dinsdag 13 augustus 2019 om 13:01
Goedemiddag dames,
Hier paar heftige dagen achter de rug.
Kleine moest naar de narcose tandarts.
Maar we hebben het achter de rug gelukkig.
sjemm gaaf dat je al hartje hebt zien kloppen
Hoe voel je je verder?
ladenkastje gaaf boekje
Balen dat je je zo slecht voelt zeg
Hopelijk trekt het bij de zogeheten aantal weken grens weg.
melon jammer van je menstruatie maar wel fijn dat er weer wat regelmaat inzit.
Lekker van je drankje genoten?
wervelwindje hoe vaak per dag doe je zo een ovulatie test?
Moeten die niet 1x per dag zelfde tijd?
Zoals je merkt ben ik er niet in thuis.
Heb er wel mee in mijn handen gestaan bij de action.
evin nog lekker aan het genieten van je vakantie in je hangmat?
parker toch stiekem wel leuk die namen hé
Ik ben er toch onbewust steeds iets meer mee bezig.
Hoop zo dat het ons gegund is
dekenau hoe heb je het gehad?
Ik begrijp je wel hoor je wilt het zo graag dat het lukt, dat je jezelf er helemaal in op kan laten gaan.
Heb het ook momenten hoor.
Hier paar heftige dagen achter de rug.
Kleine moest naar de narcose tandarts.
Maar we hebben het achter de rug gelukkig.
sjemm gaaf dat je al hartje hebt zien kloppen

Hoe voel je je verder?
ladenkastje gaaf boekje
Balen dat je je zo slecht voelt zeg
Hopelijk trekt het bij de zogeheten aantal weken grens weg.
melon jammer van je menstruatie maar wel fijn dat er weer wat regelmaat inzit.
Lekker van je drankje genoten?
wervelwindje hoe vaak per dag doe je zo een ovulatie test?
Moeten die niet 1x per dag zelfde tijd?
Zoals je merkt ben ik er niet in thuis.
Heb er wel mee in mijn handen gestaan bij de action.
evin nog lekker aan het genieten van je vakantie in je hangmat?
parker toch stiekem wel leuk die namen hé
Ik ben er toch onbewust steeds iets meer mee bezig.
Hoop zo dat het ons gegund is
dekenau hoe heb je het gehad?
Ik begrijp je wel hoor je wilt het zo graag dat het lukt, dat je jezelf er helemaal in op kan laten gaan.
Heb het ook momenten hoor.
dinsdag 13 augustus 2019 om 13:16
@Mila wat moest er met zijn tandjes gebeuren? En dus helemaal onder narcose?
Klopt, elke dag rond dezelfde tijd. En ervoor 4 uur niet plassen. Deed ze ook om 16.30 maar gisteravond negatief en vanmorgen had ik zeurende pijn wat ik normaal toch als de (aankomende) eisprong denk te voelen. Dus dacht, laat ik nog eentje doen en idd toen zowat positief. Meer of mijn gevoel nu klopte of dat ik altijd dacht een eisprong te krijgen en dit heel wat anders was.
Mijn collega is bevallen van een jongen. Ze hebben hem de jongensnaam gegeven die wij zo mooi vinden.. Die hadden we ook voor een jongen bij beide dochters. Ik baal er toch een beetje van
Het moet allemaal nog lukken, een derde en daarbij kan het ook een meisje zijn, maar toch
Klopt, elke dag rond dezelfde tijd. En ervoor 4 uur niet plassen. Deed ze ook om 16.30 maar gisteravond negatief en vanmorgen had ik zeurende pijn wat ik normaal toch als de (aankomende) eisprong denk te voelen. Dus dacht, laat ik nog eentje doen en idd toen zowat positief. Meer of mijn gevoel nu klopte of dat ik altijd dacht een eisprong te krijgen en dit heel wat anders was.
Mijn collega is bevallen van een jongen. Ze hebben hem de jongensnaam gegeven die wij zo mooi vinden.. Die hadden we ook voor een jongen bij beide dochters. Ik baal er toch een beetje van

dinsdag 13 augustus 2019 om 14:20
wervelwindje er moesten kiezen getrokken worden. En wat kleinere reparaties aan zijn tanden. En hij heeft hele erge angst, toch wel traumatische ervaringen. Dit in combinatie met zijn autisme was de narcose tandarts voor nu de beste oplossing.
Ok ik dacht al moet je het om zeker te weten 2x doen.
Dan loopt het wel op in kosten ook.
Ik had weleens gelezen dat zo een ovulatie test wel je lh piek meet. Dus een eisprong maar dat je met temperaturen echt meet of die daadwerkelijk en goed heeft plaatsgevonden.
Omdat je na de eisprong een temp verhoging moet krijgen die minimaal 3 dagen aanhoud als het een goede eisprong is. Zegt dan niets over de kwaliteit van het ei.
Vind het best ingewikkeld allemaal waar je rekening mee moet houden als je die dingen doet.
Ok ik dacht al moet je het om zeker te weten 2x doen.
Dan loopt het wel op in kosten ook.
Ik had weleens gelezen dat zo een ovulatie test wel je lh piek meet. Dus een eisprong maar dat je met temperaturen echt meet of die daadwerkelijk en goed heeft plaatsgevonden.
Omdat je na de eisprong een temp verhoging moet krijgen die minimaal 3 dagen aanhoud als het een goede eisprong is. Zegt dan niets over de kwaliteit van het ei.
Vind het best ingewikkeld allemaal waar je rekening mee moet houden als je die dingen doet.