Nuchter zwanger worden 2019
zondag 31 maart 2019 om 21:33
Hoi,
Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.
Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.
Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt.
In ieder geval in eerste instantie een beetje relaxed erin staan (je weet nooit hoe het loopt natuurlijk).
Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.
Wie schrijft er mee?
De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
Er zijn al veel lopende groepjes waarin iedereen al langere tijd meeschrijft, daarom leuk het me leuk om een nieuw topic te starten.
Mijn man en ik hebben de knoop doorgehakt en gaan voor een tweede. Gisteren heb ik mijn laatste pil geslikt. Spannend! We hebben een zoon van ruim 3 jaar oud.
Ik zoek dames die er een beetje hetzelfde (nuchter) in staan als ik. Geen gedoe met ovulatietesten, niet temperaturen, geen slijmanalyses, niet vroegtijdig testen en jezelf bij elk mogelijk symptoom gek maken.. Gewoon regelmatig seksen en zien waar het schip strandt.
Het duurde 1,5 jaar voordat ik zwanger was van onze zoon, hopelijk gaat het dit keer wat vlotter.
Wie schrijft er mee?
De meeschrijvers
Minik, 2e kindje (zwanger)
Yongpeople, 1e kindje
Haasjehop, 2e kindje (zwanger)
SilentStorm, 2e kindje (zwanger)
Sooofff, 1e kindje (zwanger)
Mirriemirrie, 2e kindje
Pinguïn92, 2e kindje (zwanger)
Justine15, 1e kindje (miskraam)
Vlaflippie, 1e kindje (zwanger)
anoniem_374695 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 08:55
14.99% gewijzigd
vrijdag 9 augustus 2019 om 13:12
vrijdag 9 augustus 2019 om 18:00
vrijdag 9 augustus 2019 om 23:03
T is echt opvallend ja! Ik hoop echt dat het voor jou ook gauw raak is. Nou is t wel bizar allemaal, zeker als je hoort dat bij de meesten het eerste kindje helemaal niet zo makkelijk ging. Alsof je lijf even moet snappen hoe het moet, en dan daarna lukt t ineens wel vlot ofzo...
Justine, hoe gaat het nu met jou? Ik vind het elke keer als ik eraan denk best heftig, al zo’n tijd bezig en dan twee miskramen, behoorlijk pittig!
zaterdag 10 augustus 2019 om 09:19
Ach silentstorm
die onzekerheid is naar. Heb je foto’s gemaakt van je testen? Bij mij duurde t ook wel even voor het streepje echt wat donkerder werd. In het begin is er nog zo weinig hcg, dan kan net een extra glas water ofzo er weer voor zorgen dat je het niet goed ziet. Zolang je geen bloedverlies hebt, kan alles nog!
Ik hoop echt heel erg voor je dat het goed blijft gaan!
Haasje, wil je achter mijn naam weer zwanger zetten?
Ik hoop echt heel erg voor je dat het goed blijft gaan!
Haasje, wil je achter mijn naam weer zwanger zetten?
zaterdag 10 augustus 2019 om 12:53
maandag 12 augustus 2019 om 09:32
maandag 12 augustus 2019 om 19:52
Hier gaat het ook goed! 13 weken nu. Afgelopen weekend iedereen verteld, leuk al die reacties
Verder voel ik me nog steeds prima, alleen vandaag mega veel maagzuur (iemand tips daartegen?) en wat moe. En mijn buik wordt echt super zichtbaar, waaah. Zo mooi, maar ook; oh shiiit die buik wordt vanaf nu ook echt niet meer minder :')
Ik heb as donderdag de intake (dit was apart van de 8wekenecho - die bij mij 12 weken bleek te zijn). Ik hoop stiekem dat het mogelijk is om nog een keer te kijken haha. Ik ga sowieso nog vragen of het mogelijk is om voor de 20weken echo nog een tussentijdse echo te hebben, hier hebben we het verder niet over gehad eigenlijk.
Ik heb as donderdag de intake (dit was apart van de 8wekenecho - die bij mij 12 weken bleek te zijn). Ik hoop stiekem dat het mogelijk is om nog een keer te kijken haha. Ik ga sowieso nog vragen of het mogelijk is om voor de 20weken echo nog een tussentijdse echo te hebben, hier hebben we het verder niet over gehad eigenlijk.
maandag 12 augustus 2019 om 20:17
Vlaflippie, je mag gewoon rennies nemen. Hopelijk helpt dat! Als het echt niet helpt, kun je de huisarts bellen en overleggen. Bij mijn eerste zwangerschap ook enorm last van gehad tot een ontstoken maagklep aan toe en vanaf dat moment dagelijks medicijnen geslikt, daarmee was het goed te doen. De huisarts maakt dan een afweging... medicijnen zijn natuurlijk niet top voor de baby maar als jij vervolgens je heel slecht voelt, helpt dat ook niemand. Zeker als je het eerste trimester voorbij bent, is er qua medicatie vaak weer wat meer mogelijk omdat de belangrijkste dingen bij de baby al zijn aangelegd.
maandag 12 augustus 2019 om 21:45
maandag 12 augustus 2019 om 22:33
Ik ben heel lang stil geweest, omdat ik totaal niet lekker in mn vel zat. Een sterfgeval dichtbij zorgde ervoor dat we even alles op een enorm laag pitje hadden gezet. Daarnaast komt mijn menstruatie echt niet op gang. Eerste cyclus duurde 87 dagen, de 2e 57 dagen en de afgelopen 56 dagen. Vandaag toch maar even de huisarts gebeld, want testen is op deze manier niet te doen. Maar ik mag pas komen als ik een volledig jaar van de pil ben af ben ik
maandag 12 augustus 2019 om 22:45
Hè babygroot wat naar allemaal. Allereerst sterkte met het verlies van je naaste. Dat zijn altijd hele nare dingen..
Wat betreft die cyclus, de pil heeft natuurlijk de hele boel in de war geschopt. Maar als ik even gauw reken, zit je al op een halfjaar sinds het stoppen, klopt dat? Een jaar voelt natuurlijk idioot lang nu, maar je lijf moet echt weer even zijn draai vinden zonder al die hormonen. Kan me voorstellen dat dat heel onzeker kan maken. Je kunt nog steeds zwanger worden, dus geef de hoop niet op. En misschien voor nu even aanhouden dat je pas gaat testen na 60 dagen bijv. Of als je je echt heel anders voelt dan normaal. Maar steeds witte testen omdat je te vroeg bent, is ook alleen maar naar. Het komt vast goed zodra je lijf weer een beetje doorheeft wat het moet doen!
Wat betreft die cyclus, de pil heeft natuurlijk de hele boel in de war geschopt. Maar als ik even gauw reken, zit je al op een halfjaar sinds het stoppen, klopt dat? Een jaar voelt natuurlijk idioot lang nu, maar je lijf moet echt weer even zijn draai vinden zonder al die hormonen. Kan me voorstellen dat dat heel onzeker kan maken. Je kunt nog steeds zwanger worden, dus geef de hoop niet op. En misschien voor nu even aanhouden dat je pas gaat testen na 60 dagen bijv. Of als je je echt heel anders voelt dan normaal. Maar steeds witte testen omdat je te vroeg bent, is ook alleen maar naar. Het komt vast goed zodra je lijf weer een beetje doorheeft wat het moet doen!