Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

dinsdag 13 augustus 2019 om 09:40
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?

dinsdag 13 augustus 2019 om 14:15
Ik lees van te voren wel wat er allemaal te doen is maar waar het nou precies ligt dat boeit mij niet. Net als bij de vakantieman in Torremolinos dan kan ik Spanje wel aanwijzen op de kaart en zou ik echt niet Italie aan wijzen maar waar Torremolinos dan precies ligt dan zou ik niet weten.pamelacourson schreef: ↑13-08-2019 13:58Ik snap dat ook echt niet. Zelfs bij het hotel waar net iemand een link van plaatste, ging ik nog kijken waar het lag![]()
Maar serieus, je wil toch weten waar je naartoe gaat, waar het ligt en wat er in de buurt is etc.?
dinsdag 13 augustus 2019 om 14:19
Helaas is dat een hardnekkig misverstand. Een lange tijd geslapen met een ventilator op 1,5 meter afstand en ze vinden je echt wel. Er zijn altijd plekjes waar ze uit de wind kunnen vliegen.
MinkeDeWit schreef: ↑13-08-2019 12:19In de recensies van onze hotels werd veel geklaagd over opdringerige straatverkopers. Die waren ook inderdaad heel irritant, maar later hoorde ik dat die mensen niet elke dag te eten hebben. De kinderen waren dolgelukkig als je ze een klein pakje sap of een pak koekjes gaf, want dat was iets wat ze zelf nooit zouden kunnen kopen. Die straatverkopers en bedelaars zijn inherent aan vakantie houden in heel arme landen, ik ben er voor mezelf nog niet uit wat ik daar van vind (en wat de beste manier is om ermee om te gaan).
In Midden-Amerika had je best veel kinderen die je van alles proberen te verkopen. Dan kun je vinden dat die kinderen op school horen, maar het verhaal was gewoon niet zo simpel. Er was niet zo vaak school omdat de leraar niet altijd betaald kreeg. En het was beter dat de kinderen (en anderen) werkten voor geld dan bedelden. Ons werd dan ook aangeraden om af en toe iets te kopen bij straatverkopers. Voor bijvoorbeeld $ 1 had je 10 van die geknoopte armbandjes of iets anders. Zij hebben er iets aan en kost ons nauwelijks iets. Dus ik doe eigenlijk altijd wel, vaak kies ik dan wel voor iemand die oud is of een vrouw én niet opdringerig. Dus ze mogen wel vragen of ik iets leuks zie of zo, maar niet aan mij plukken.
Het-groepje schreef: ↑13-08-2019 11:54Oh bedankt voor de tip.
Ik zit nu op een Franse camping en lees dat dit als een strafkamp wordt ervaren omdat de eigenaren de hele dag op de gasten aan het loeren zijn
(Ik verwarde dat met soms gezellig langsfietsen maar ok).
Een recensie noemde de in zijn ogen 80% Nederlanders (ik zie ze niet maar ik ben ws het probleem) 'de hel' en omdat er maar een uitgang is kon diegene ook nergens heen vluchten vond hij.
Er staan 300 positieve en 6 dit soort recensies maar die 6 zijn echt te grappig.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 13 augustus 2019 om 14:25
Als we het hebben over een eigenaar die uit zijn plaat gaat op de recensies...
https://www.tripadvisor.com/Hotel_Revie ... _Java.html
Even de aller slechtsten selecteren.
De eigenaar is nog Nederlands ook......
dinsdag 13 augustus 2019 om 14:25
Geen Brit, maar ik neem dat ook mee. Een kleine waterkoker, een plastic beker, theezakjes, oploskoffie en cupjes koffiemelk. Heerlijk om nog voor het ontbijt een bakje thee en koffie te kunnen maken.
Ik ben ook wel eens door een eigenaar benaderd die boos en teleurgesteld was dat ik zijn hotel maar een 8 had gegeven, want 'dat trok zijn gemiddelde omlaag'. Ik had idd geboekt omdat het een 9 had, maar vond het hotel nog ook weer niet zo bijzonder dat ik het dat waard vond. Sneue actie van die vent, hierdoor zou ik er eigenlijk nog een lager cijfer van wíllen maken.
.

dinsdag 13 augustus 2019 om 14:33
Oh, wauw! Dat is echt een beetje eng, hoe die kerel reageert.vivagirl schreef: ↑13-08-2019 14:25Als we het hebben over een eigenaar die uit zijn plaat gaat op de recensies...
dinsdag 13 augustus 2019 om 14:37
Neeeee???!!!Minik schreef: ↑13-08-2019 13:37Volgende passagier reageert heel verbaasd dat hij helemaal niet naar Mexico gaat, maar naar de Canarische eilanden. Collega vraagt om ticket om de passagier dan naar de juiste gate te kunnen sturen. Wat blijkt? Man had op internet ingevuld C-A-N en toen de eerste de beste pakketreis geboekt. Stond dus gewoon bij de juiste gate in de veronderstelling dat de vlucht naar de Canarische eilanden ging (ook zo iets, had blijkbaar ook zich totaal niet afgevraagd naar welk eiland dan...)
Ben nog steeds benieuwd of die man erachter zou zijn gekomen als mijncollega hem niet gesproken had, of zou hij thuis dan foto’s hebben laten zien van de ‘Canarische eilanden’ na zijn vakantie in Mexico![]()
![]()

TsumTsum schreef: ↑13-08-2019 14:07Het was toen een Etap hotel, nu Ibis Budget geloof ik.
Maar het was mijn eerste keer in een hotel in Parijs en ik was betere buffetten gewend in andere landen voor dat geld. En de supermarkt in de straat had lekkere sandwiches voor 2 euro. Dus in vergelijking met wat ik gewend en die lekkere sandwiches vond ik het duur maar wellicht was het inderdaad voor Parijs gewoon een koopje.
Mijn eerste keer in een Frans hostel was best een deceptie. Ze adverteerde met internationaal en dat ze ook Engels spraken. Fijn, want in die tijd begreep ik Frans nog wel redelijk, maar ik kon het slecht spreken. Zaten ze bij de balie tegen elkaar te klagen dat ik naar Frankrijk kwam en geen Frans sprak, in het Frans. Vonden het niet grappig dat ik aangaf het niet te spreken, maar wel redelijk kon verstaan.

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

dinsdag 13 augustus 2019 om 14:39
Betty_Slocombe schreef: ↑13-08-2019 13:33Vorig jaar was ik in een familiehotel op het Griekse vasteland. De kok deed elke dag erg zijn best en was er trots op dat hij vers en oorspronkelijk Grieks eten serveerde. Twee soorten vlees, iets vegetarisch, een paar groentegerechten, aardappels/rijst/iets anders, verse salade en rauwkost. Soep vooraf (een soort) en een toetje (taart of pudding na). Je proefde echt dat het met liefde bereid was.
Er was een Nederlandse mevrouw die er een gewoonte van maakte elke avond naar het buffet te lopen, de deksels op te tillen, luidkeels te schreeuwen: "het is weer helemaal niks" en vervolgens tegen haar reisgezelschap te gillen, met een duidelijke blik op het personeel: "we gaan wel in het centrum eten."
Ik kon dat mens wel wat. Die kok had een duidelijke visie, hij wilde niet veel eten weggooien en hij wilde geen patat met gyros serveren. Ik vond het juist een aanrader.
Tenenkrommend

dinsdag 13 augustus 2019 om 14:44
Vroeger als kind een paar keer naar Duitsland geweest naar zo'n Landal park bij het zwarte woud. Zo'n leuk park dat we een paar keer terug zijn gegaan. Ouders lekker relaxen bij het huisje en ik en mijn broertje gingen naar de speeltuin,zwembad of deden mee met een activiteit van het animatie team etc. We moesten wel aangeven waar we heen gingen zodat ouders af en toe polshoogte konden komen nemen. Het animatie team was grotendeels Nederlands en dat was wel handig voor mij als 12/13 jarige en mijn broertje van 9/10 jaar.
Kwamen uiteraard veel Nederlanders tegen maar er waren er dus ook die maar bleven klagen dat er zo veel Nederlanders waren en dat ze zo geen vakantie gevoel hadden en het leek alsof ze thuis waren door al dat Nederlands. Tja wat had je dan verwacht? Dat je de enige Nederlander zou zijn tussen de Duitsers?
Kwamen uiteraard veel Nederlanders tegen maar er waren er dus ook die maar bleven klagen dat er zo veel Nederlanders waren en dat ze zo geen vakantie gevoel hadden en het leek alsof ze thuis waren door al dat Nederlands. Tja wat had je dan verwacht? Dat je de enige Nederlander zou zijn tussen de Duitsers?

dinsdag 13 augustus 2019 om 14:44
Maleficent schreef: ↑13-08-2019 14:08
Ik las deze gisteren op de Facebookpagina van God.
Ook wel redelijk kansloos. Deze mensen bezochten een oude plantage in 1 van de zuidelijke staten van de V.S.
OMG
dinsdag 13 augustus 2019 om 14:49
TsumTsum schreef: ↑13-08-2019 14:44Vroeger als kind een paar keer naar Duitsland geweest naar zo'n Landal park bij het zwarte woud. Zo'n leuk park dat we een paar keer terug zijn gegaan. Ouders lekker relaxen bij het huisje en ik en mijn broertje gingen naar de speeltuin,zwembad of deden mee met een activiteit van het animatie team etc. We moesten wel aangeven waar we heen gingen zodat ouders af en toe polshoogte konden komen nemen. Het animatie team was grotendeels Nederlands en dat was wel handig voor mij als 12/13 jarige en mijn broertje van 9/10 jaar.
Als je van te voren ergens reserveert, dan weet je vaak toch wel een beetje wat je kunt verwachten. Ik neem aan dat als het animatieteam Nederlands is, dat er bijvoorbeeld in de ANWB-gids staat: Nederlands animatieteam of iets van, men spreekt Nederlands. Dus de kans op andere Nederlanders is dan nogal groot. Als je op de bonnefooi gaat, kun je net zo makkelijk weer doorreizen, lijkt mij.
Ik denk ook wel eens op vakantie, tjee, Nederlanders kom je ook overal tegen. Zoals die keer dat we in de middel of nowhere aan het wandelen waren en de enige mensen die we tegenkwamen, waren Nederlanders.

dinsdag 13 augustus 2019 om 14:52
Zit God op facebook tegenwoordig?Maleficent schreef: ↑13-08-2019 14:08
Ik las deze gisteren op de Facebookpagina van God.
Ook wel redelijk kansloos. Deze mensen bezochten een oude plantage in 1 van de zuidelijke staten van de V.S.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
dinsdag 13 augustus 2019 om 14:53
JA, echt te erg voor woorden......Betty_Slocombe schreef: ↑13-08-2019 14:33Oh, wauw! Dat is echt een beetje eng, hoe die kerel reageert.
Ooit lang geleden ooit eens tegen gekomen op Tripadvisor en door dit topic moest ik er weer aan denken.
dinsdag 13 augustus 2019 om 14:55
Ja hij heeft een eigen Facebookpagina (satirisch welteverstaan)
https://www.facebook.com/TheGoodLordAbove/
Stressed is just desserts spelled backwards

dinsdag 13 augustus 2019 om 14:55
Ligt aan pakketreizen. Veel mensen selecteren de dichtstbijzijnde vluchthaven en kijken dan naar corresponderende pakketten en aanbieders. Zo kon ik deze vakantie een hele huislijke rel volgen in Limburgs dialect in Griekenland. Die vrouw voelde al nattigheid omdat iedereen hun kant uitkeek. En die man nog zo mooi in dialect: “Er verstaat ons toch niemand hier”.dianaf schreef: ↑13-08-2019 14:49Als je van te voren ergens reserveert, dan weet je vaak toch wel een beetje wat je kunt verwachten. Ik neem aan dat als het animatieteam Nederlands is, dat er bijvoorbeeld in de ANWB-gids staat: Nederlands animatieteam of iets van, men spreekt Nederlands. Dus de kans op andere Nederlanders is dan nogal groot. Als je op de bonnefooi gaat, kun je net zo makkelijk weer doorreizen, lijkt mij.
Ik denk ook wel eens op vakantie, tjee, Nederlanders kom je ook overal tegen. Zoals die keer dat we in de middel of nowhere aan het wandelen waren en de enige mensen die we tegenkwamen, waren Nederlanders.Tja, we zijn een reislustig volkje.
En dan zo’n stem achterin, ook in dialect: “Jongen, half Maastricht ligt hier”. Want inderdaad, allemaal via Maastricht-Aachen gevlogen.
dinsdag 13 augustus 2019 om 14:59
Serieus? Blijf je dan de hele vakantie bij je hotel?Blondie456 schreef: ↑13-08-2019 13:37Soms hebben ze het wel goed hoor. Ik denk dat het vooral een kwestie is van geen interesse erin hebben. Als ik op vakantie ga dan ga ik ook niet eerst op de kaart kijken waar het precies ligt want dat boeit me niet.
Life is short. Eat dessert first.

dinsdag 13 augustus 2019 om 15:01
Ja dat heb ik ook wel eens. Maar dat zorgt ook wel eens voor leuke gesprekken enzo. In Noorwegen kwamen we in de middle of nowhere ook Nederlanders tegen en in de Parijse metro was een koppel in gesprek dat ze nog geen Nederlander tegen waren gekomen. Besloot ze maar even te begroeten en te vragen wat ze tot nu toe van Parijs vonden

dinsdag 13 augustus 2019 om 15:09
oh wowBlondie456 schreef: ↑13-08-2019 14:15Ik lees van te voren wel wat er allemaal te doen is maar waar het nou precies ligt dat boeit mij niet. Net als bij de vakantieman in Torremolinos dan kan ik Spanje wel aanwijzen op de kaart en zou ik echt niet Italie aan wijzen maar waar Torremolinos dan precies ligt dan zou ik niet weten.
wereld van verschil
Ik zoek met googlemaps waar het huis ligt, en 'wandel' er even om heen
dinsdag 13 augustus 2019 om 15:12
Ehhh, dit is toch gewoon fatshaming? Waarom zou een dun meisje niet van een dikkere man kunnen houden?MinkeDeWit schreef: ↑13-08-2019 12:12Dat heb ik me inderdaad wel afgevraagd ja. Een van de heren was om en nabij 200 kilo en daar dartelde dan de hele dag zo’n meisje omheen. Zelfs voor een trophy wife lijkt me dat een opgave. Hoewel ware liefde natuurlijk van binnen zit, en het heel onaardig is om gelijk zulke dingen te denken. Kon ik daar weer een opvoedkundig praatje over houden![]()

dinsdag 13 augustus 2019 om 15:18
Ik vind streetview ook echt een uitkomst. Ik 'wandel' altijd even door de buurt en loop de route van de halte naar mijn hotel zodat ik wat aanknopingspunten heb als ik aankom. Zie ik teveel graffiti en dichtgetimmerde huizen enzo dan zoek in een ander hotel. Wel een keer gehad dat mijn geboekte hotel in de steigers stond en ook een keer een bouwput dat het nog gebouwd moest worden. Bij dat hotel in de steigers heb ik voor de zekerheid even navraag gedaan want de foto was redelijk recent.

dinsdag 13 augustus 2019 om 15:32
Nee, niet de hele vakantie in het hotel zelf. Wij gaan ook de stad in of naar een ander plaatsje daar in de buurt. Of een tripje met de boot. We zijn ook een keer vanuit Turkije en dag naar Koss geweest in Griekenland maar echt veel dingen bezichtigen daar geven wij niks om het is voornamelijk wel een strandvakantie.

dinsdag 13 augustus 2019 om 15:33
Herkenbaar. Ik heb kampeerrondreizen begeleid. Op de eerste camping kreeg ik een geschrokken kreet van achter uit de bus: 'gaan we kamperen??? waar is het hotel?'. Die hadden dus ook geen slaapzak en matje bij zich zoals 26x in de reisbeschrijving stond. Regel dat dan maar eens in the middle of nowhere want natuurlijk was het mijn schuld.nlies schreef: ↑13-08-2019 13:48Hoorde ook een keer van een reisleider die een rondreis Mexico had, inclusief trekking, die had 2 gasten die er pas in Mexico achterkwamen dat ze een rondreis hadden geboekt. Dus in plaats van de strandkleding die ze in de koffer hadden, moesten die heel snel alles gaan kopen voor 3 weken trekken, dus wandelschoenen, luchtbed dat soort dingen.Geen idee wat voor recensie die gegeven hebben. En of ze aangenaam gezelschap waren voor de rest van de groep
Ik herken overigens heel veel van de eerder genoemde klachten. Voor mij een reden om er na een paar jaar mee op te houden; de dommigheid en onredelijkheid werd me echt teveel.

dinsdag 13 augustus 2019 om 15:34
Dat doen wij ook wel eens hoor. Zo ook toen mijn zoon voor een half jaar in Valencia ging wonen. Zo konden we zijn huis al zien en de buurt en hoe hij naar school moest lopen.

dinsdag 13 augustus 2019 om 15:40
Ik ga zondag vier dagen en drie nachten naar een all inclusive gelegenheid.
Normaal nier niet mijn ding, voor nu een goed alternatief.
En eigenlijk wil ik nu al een goede recensie schrijven.
Ik ga met mijn kleuterdochter. Helaas heeft zij veel allergieën. Dit ook bij reservering aangegeven. Ik werd gebeld door de chef-kok. Of ik hem wilde mailen wat ze wel mag en lekker vindt, liefst met foto’s.
Allergievrije producten zijn prijzig. En mijn lijstje - dat niet extreem uitgebreid was (wat dingen voor ontbijt en lunch, 1 snack, en voor s avonds glutenvrije vissticks - liep snel op qua extra kosten.
Geen enkel probleem. Was gewoon extra service.
Meestal loop ik bij horeca-gelegenheden met die allergieën aan tegen problemen, nu eens tegen oplossingen.
Hotel kan voor mij nu al niet meer stuk (al zijn de recensies wisselend).
Normaal nier niet mijn ding, voor nu een goed alternatief.
En eigenlijk wil ik nu al een goede recensie schrijven.
Ik ga met mijn kleuterdochter. Helaas heeft zij veel allergieën. Dit ook bij reservering aangegeven. Ik werd gebeld door de chef-kok. Of ik hem wilde mailen wat ze wel mag en lekker vindt, liefst met foto’s.
Allergievrije producten zijn prijzig. En mijn lijstje - dat niet extreem uitgebreid was (wat dingen voor ontbijt en lunch, 1 snack, en voor s avonds glutenvrije vissticks - liep snel op qua extra kosten.
Geen enkel probleem. Was gewoon extra service.
Meestal loop ik bij horeca-gelegenheden met die allergieën aan tegen problemen, nu eens tegen oplossingen.
Hotel kan voor mij nu al niet meer stuk (al zijn de recensies wisselend).
dinsdag 13 augustus 2019 om 15:45
Nou... ik snap dat hier en daar wat zeewier erbij kan horen. Maar als je nu naar bv. Mexico gaat, een paradijselijk strand verwacht en je treft zoiets als dit aan, tja, dan kan ik me voorstellen dat je baalt. En geloof mij: dat STINKT.
Tot op zekere hoogte is dat natuurlijk een kwestie van inlezen van tevoren, maar ik zou op basis daarvan nu zelf iig geen strandvakantie naar de Caribbean boeken.
On topic: ik heb vroeger op het reisbureau eens van een medewerker gehoord dat er mensen waren die gingen klagen dat ze in Spanje geen RTL4 konden ontvangen in het hotel. Dacht tot die tijd altijd dat dat een broodje aap-verhaal was, maar zij vertelde dat er daadwerkelijk mensen waren die speciaal terugkwamen naar het reisbureau om daarover hun beklag te doen.

dinsdag 13 augustus 2019 om 15:49
Oh ja hoor, zeker! En over stof in de woestijn en over het gebrek aan een badmat in een zeer zeer arm land en over het gebrek aan verse koude yoghurt op een kampeerreis waarbij ik eens in de vier, vijf dagen boodschappen kon doen en en en...heavydrizzle schreef: ↑13-08-2019 15:45On topic: ik heb vroeger op het reisbureau eens van een medewerker gehoord dat er mensen waren die gingen klagen dat ze in Spanje geen RTL4 konden ontvangen in het hotel. Dacht tot die tijd altijd dat dat een broodje aap-verhaal was, maar zij vertelde dat er daadwerkelijk mensen waren die speciaal terugkwamen naar het reisbureau om daarover hun beklag te doen.